Veel mensen vinden de 80cc machine's minder interessant dan de 50cc RSjes en daar ben ik dan een gezonde uitzondering op.
Het is de vierde Florett80 in de verzameling en deze gaat bestuurd worden door mijn vrouw die zo'n formaat "50cc brommertje" minder mooi vind.
De Florett80 Chopper die ik in 2004/2005 al eens voor haar gebouwd heb durft ze niet op te rijden omdat ze te bang is dat ze die beschadigt of een ongeluk mee zal krijgen. Deze mag misschien op termijn wel weer in de woonkamer staan in plaats van de Flu-Orange RS.
Gerard heeft de machine in 2006 op NL motorkenteken gezet en heeft er sindsdien vele kilometers mee gereden.
Nu de PUCH weer klaar is omdat hij tijdelijk een blok heeft geleend van de reviseur en er wat RS projecten afgebouwd gaan worden, werd de schuur wat te vol.
Ik kende de machine al vele jaren van de toerritten van Kreidler Club Noord Nederland en naast mij had er nog een ander KCNN lid telefonisch belangstelling getoond.
Deze had iets eerder gebeld dus had hij eerste keuze en na wat nadenken besloot hij de machine aan mij te gunnen. Dank hiervoor vriend.

Het mooiste vind ik altijd de originaliteit van een machine, deze zal ook bij deze machine zeker bewaard blijven.
De machine is ondertussen in der werkplaats gestald en ge-inspecteert.
Aandachtpunten op dit moment zijn de volgende;
- m-stuur in juiste stand zetten.
- Koplamphuis gescheurd -> vervangen door een originele
- Electrische installatie verdient aandacht -> wellicht een nieuwe draadboom van Dennis Verburg.
- Schijfremdrukgroep vervangen door een originele Magura.
- Bagagedrager (misschien) vervangen voor een mooie gebruikte
- Voorvork revisie (verse olie)
- Motorolie verversen en Addinol Rc80w erin !!
Leuke extra's;
- Kiesler GP3 uitlaat
- Mooie 95cc cilinderkit van BSmotor