De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
Ik ben niet eigenwijs en volg adviezen op, dus hop hop in galop naar de automaterialen zaak.
Daarom heb ik een pot van 1 kilo gehaald van Rema Tip Top.
Wel heb ik mijn bedenkingen er bij, een blank emmertje zonder tekst, alleen een stickertje met de naam Rema Tip Top.
Alleen de emmers van 5 kilo waren bedrukt zoals bij Tjerry.
Maar goed, banden vet is bandenvet, het zal toch geen rommel zijn.
Daarom heb ik een pot van 1 kilo gehaald van Rema Tip Top.
Wel heb ik mijn bedenkingen er bij, een blank emmertje zonder tekst, alleen een stickertje met de naam Rema Tip Top.
Alleen de emmers van 5 kilo waren bedrukt zoals bij Tjerry.
Maar goed, banden vet is bandenvet, het zal toch geen rommel zijn.
- Bijlagen
-
- Rema Tip Top.jpg (43.78 KiB) 766 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht:
- Enzo-tvdzijden (13 mar 2023, 18:47)
- Waardering: 9.09%
- b.bonk
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 521 keren
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
vind de datum houdbaarheid aan de krappe kant henk.
je kunt het gelukkig wel met de kerst gebruiken,
je kunt het gelukkig wel met de kerst gebruiken,
- Deze gebruikers waarderen b.bonk voor dit bericht:
- Henk 3bakvoet (13 mar 2023, 19:07)
- Waardering: 9.09%
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
Ik moet dit jaar zes binnen en buiten banden monteren, daarna gaat de emmer de kliko in of geef hem door.
En ja, houdbaarheid datums? ik heb BanJan hier een keer op visite gehad en die liet zich een biertje die een overschrijding van de houdbaarheid datum had van drie jaar nog goed smaken.
En ja, houdbaarheid datums? ik heb BanJan hier een keer op visite gehad en die liet zich een biertje die een overschrijding van de houdbaarheid datum had van drie jaar nog goed smaken.
- Bijlagen
-
- jvrdatum.jpg (70.88 KiB) 756 keer bekeken
- Adrie147
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 17:39
- Locatie: Noord-Scharwoude
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
Tuurlijk Henk gaat deze emmer niet de kliko in , gewoon de kast in bij alle spaarzaam opgespaarde spulletjes.Henk 3bakvoet schreef: ↑13 mar 2023, 19:18 Ik moet dit jaar zes binnen en buiten banden monteren, daarna gaat de emmer de kliko in of geef hem door.
En ja, houdbaarheid datums? ik heb BanJan hier een keer op visite gehad en die liet zich een biertje die een overschrijding van de houdbaarheid datum had van drie jaar nog goed smaken.
Als je de zes binnen en buiten gemonteerd heb , voel je gewoon dat je een volleerd bandenmonteur bent.
Dan kan je geen afstand doen van dit prachtige spul , je kan het spul jaren bewaren (hier zit geen houdsbaarheid datum op)
Gr. Adrie
- Deze gebruikers waarderen Adrie147 voor dit bericht:
- Henk 3bakvoet (13 mar 2023, 19:56)
- Waardering: 9.09%
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
Nou dat weer, ik word gek.Vergeet de talkpoeder niet..
Heb ik net de velg en de band lekker in gesopt met bandenlikker en wederom op de 2 bar gezet, komt dit nog even als nabrander.
Ik zal bij de volgende banden rijkelijk met de talkpoeder bus staan strooien, maar bij deze niet meer.
Wat mij totaal niet bevalt zijn de ventieldopjes, die stralen nou niet direct de 60er jaren uit.
Ik moet op zoek naar de messing/koperen uitvoering.
- Bijlagen
-
- Ventieldop messing koper.JPG (76.92 KiB) 722 keer bekeken
-
- Bandenlik.jpg (58.77 KiB) 722 keer bekeken
-
- Ventieldop.jpg (66.2 KiB) 722 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
Bij fietsbanden niet nodig. Ik ken ook geen collega's die bandenvet voor fietsbanden gebruiken. Even oppompen tot 8 bar en ze gaan gewoon mooi in de velg zitten. Eigenlijk alleen nodig bij tubeless banden.Adrie147 schreef: ↑13 mar 2023, 18:19Bijna onmogelijk , zonder (banden) vet glijd een band nagenoeg niet goed op zijn plek.
Altijd naar de centreer rand (van de band) kijken , of hij goed op zijn plek zit.
En ook bij ALLE fietsbanden gebruiken , en niet alleen de stugge (die ken ik alleen niet) Fietsbanden.
Gr. Adrie
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
Zeker ook bij bromfietsbanden.hermanp schreef: ↑13 mar 2023, 21:36Bij fietsbanden niet nodig. Ik ken ook geen collega's die bandenvet voor fietsbanden gebruiken. Even oppompen tot 8 bar en ze gaan gewoon mooi in de velg zitten. Eigenlijk alleen nodig bij tubeless banden.Adrie147 schreef: ↑13 mar 2023, 18:19Bijna onmogelijk , zonder (banden) vet glijd een band nagenoeg niet goed op zijn plek.
Altijd naar de centreer rand (van de band) kijken , of hij goed op zijn plek zit.
En ook bij ALLE fietsbanden gebruiken , en niet alleen de stugge (die ken ik alleen niet) Fietsbanden.
Gr. Adrie
Kijk eens naar het model ( rand ) verschil van een chroomvelg en een Weinmann velg.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
Perfect, zeg maar de hulp rand gesitueerd op de band loopt nu evenwijdig met de velg.Maar hoe zit de band nu ?
En dit was niet zo, er zat ook een kleine hoogte slag in, dus het gebruik van Rema bandenvet helpt echt.
En inderdaad, die zwarte ventieldop, vreselijk.
- Adrie147
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 17:39
- Locatie: Noord-Scharwoude
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
Tot 8 bar heb je wel eens op de zijkant van een fietsband gekeken (max vaak 5.0 tot 5.5 bar) wielren bandjes zijn daar alleen geschikt voor.hermanp schreef: ↑13 mar 2023, 21:36Bij fietsbanden niet nodig. Ik ken ook geen collega's die bandenvet voor fietsbanden gebruiken. Even oppompen tot 8 bar en ze gaan gewoon mooi in de velg zitten. Eigenlijk alleen nodig bij tubeless banden.Adrie147 schreef: ↑13 mar 2023, 18:19Bijna onmogelijk , zonder (banden) vet glijd een band nagenoeg niet goed op zijn plek.
Altijd naar de centreer rand (van de band) kijken , of hij goed op zijn plek zit.
En ook bij ALLE fietsbanden gebruiken , en niet alleen de stugge (die ken ik alleen niet) Fietsbanden.
Gr. Adrie
Een ding weet ik wel , ik wil niet in buurt zijn als dat niet goed gaat je kan een beste tik krijgen als de hieldraad het begeeft of de wang openbarst.
Daardoor zeg ik , een klein beetje bandenvet heb je niet zoveel spanning nodig om hem goed om de velg te krijgen.
Ik zeg alleen maar (de eigenw......... denken altijd het kan toch ook zonder)
Gr. Adrie
Ps ze hebben dat spul niet voor niets uitgevonden
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
De eigenwijze? Als ik nu eens gewoon gelijk heb? Ik heb elke dag meerdere fietsbanden in mijn handen, monteer ze ook. Nooit met bandenvet, ze gaan er doorgaans netjes om. Het welbekende merk Schwalbe maakt zeer goede en betrouwbare banden en Vredestein ook. Op de meeste banden (hoe breder hoe lager de gewenste spanning) staat als minimumdruk 3,5 bar, bij Vredestein zeggen ze; maak daar maar minimaal 4 bar van. Maximum, om nog normaal mee te kunnen rijden, is meestal 6 bar. Gaan ze stuk als er 8 bar in gepompt wordt, zijn ze gewoon niet goed.Adrie147 schreef: ↑14 mar 2023, 18:00Tot 8 bar heb je wel eens op de zijkant van een fietsband gekeken (max vaak 5.0 tot 5.5 bar) wielren bandjes zijn daar alleen geschikt voor.hermanp schreef: ↑13 mar 2023, 21:36Bij fietsbanden niet nodig. Ik ken ook geen collega's die bandenvet voor fietsbanden gebruiken. Even oppompen tot 8 bar en ze gaan gewoon mooi in de velg zitten. Eigenlijk alleen nodig bij tubeless banden.Adrie147 schreef: ↑13 mar 2023, 18:19
Bijna onmogelijk , zonder (banden) vet glijd een band nagenoeg niet goed op zijn plek.
Altijd naar de centreer rand (van de band) kijken , of hij goed op zijn plek zit.
En ook bij ALLE fietsbanden gebruiken , en niet alleen de stugge (die ken ik alleen niet) Fietsbanden.
Gr. Adrie
Een ding weet ik wel , ik wil niet in buurt zijn als dat niet goed gaat je kan een beste tik krijgen als de hieldraad het begeeft of de wang openbarst.
Daardoor zeg ik , een klein beetje bandenvet heb je niet zoveel spanning nodig om hem goed om de velg te krijgen.
Ik zeg alleen maar (de eigenw......... denken altijd het kan toch ook zonder)
Gr. Adrie
Ps ze hebben dat spul niet voor niets uitgevonden
In de bromfietsbanden (geen idee hoeveel ik privé heb gemonteerd de laatste 100.000 km) doe ik standaard +/- 2.5 bar (meestal op gevoel). In de eitank schijnt slechts 1,8 te hoeven. Niet te vergelijken met fietsbanden maar ook nooit met bandenvet gemonteerd.
- Adrie147
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 17:39
- Locatie: Noord-Scharwoude
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
In dit verhaal heeft niemand gelijk , als ik kijk hoeveel banden ik gemonteerd in de tijd dat ik voor Michelin werkte , van heel klein tot heel groot.
Ik probeer in dit verhaal duidelijk te maken dat een likje bandenvet de montage van elke band zoveel vergemakkelijkt , probeer het maar eens. (zelfs fiets en brommerbanden)
Gr. Adrie
Ik probeer in dit verhaal duidelijk te maken dat een likje bandenvet de montage van elke band zoveel vergemakkelijkt , probeer het maar eens. (zelfs fiets en brommerbanden)
Gr. Adrie
Laatst gewijzigd door Adrie147 op 14 mar 2023, 21:05, 2 keer totaal gewijzigd.
- Adrie147
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 17:39
- Locatie: Noord-Scharwoude
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 14 keren
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
In dit verhaal heeft niemand gelijk , als ik kijk hoeveel banden ik gemonteerd in de tijd dat ik voor Michelin werkte , van heel klein tot heel groot.hermanp schreef: ↑14 mar 2023, 19:42De eigenwijze? Als ik nu eens gewoon gelijk heb? Ik heb elke dag meerdere fietsbanden in mijn handen, monteer ze ook. Nooit met bandenvet, ze gaan er doorgaans netjes om. Het welbekende merk Schwalbe maakt zeer goede en betrouwbare banden en Vredestein ook. Op de meeste banden (hoe breder hoe lager de gewenste spanning) staat als minimumdruk 3,5 bar, bij Vredestein zeggen ze; maak daar maar minimaal 4 bar van. Maximum, om nog normaal mee te kunnen rijden, is meestal 6 bar. Gaan ze stuk als er 8 bar in gepompt wordt, zijn ze gewoon niet goed.Adrie147 schreef: ↑14 mar 2023, 18:00Tot 8 bar heb je wel eens op de zijkant van een fietsband gekeken (max vaak 5.0 tot 5.5 bar) wielren bandjes zijn daar alleen geschikt voor.
Een ding weet ik wel , ik wil niet in buurt zijn als dat niet goed gaat je kan een beste tik krijgen als de hieldraad het begeeft of de wang openbarst.
Daardoor zeg ik , een klein beetje bandenvet heb je niet zoveel spanning nodig om hem goed om de velg te krijgen.
Ik zeg alleen maar (de eigenw......... denken altijd het kan toch ook zonder)
Gr. Adrie
Ps ze hebben dat spul niet voor niets uitgevonden
In de bromfietsbanden (geen idee hoeveel ik privé heb gemonteerd de laatste 100.000 km) doe ik standaard +/- 2.5 bar (meestal op gevoel). In de eitank schijnt slechts 1,8 te hoeven. Niet te vergelijken met fietsbanden maar ook nooit met bandenvet gemonteerd.
Ik probeer in dit verhaal duidelijk te maken dat een likje bandenvet de montage van elke band zoveel vergemakkelijkt , probeer het maar eens. (zelfs fiets en brommerbanden)
Gr. Adrie
Laatst gewijzigd door Adrie147 op 14 mar 2023, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
Wij gebruiken het in ieder geval ALTIJD bij bromfietsbanden.
Enzo
Enzo
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 801 keren
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
Bei Fahrradreifen hatte ich bisher auch noch kein Reifenfett verwendet, schaden tut es natürlich nicht.
Hatte bisher auch noch niemanden gesehen, der das macht.
Tatsächlich wird es bei schlauchlosen Reifen wichtiger bzw. notwendig sein, da der Reifen über den dichtenden "Hump" der Felge springen muß, sh. Bild.
Das hat man beim Fahrrad oder Moped ja nicht.
Trotzdem benutze ich die Paste beim Moped auch, da die Reifen ja schon recht steif sind und die Paste die Arbeit einfach erleichtert.
Mußte kürzlich noch ein Loch im Mountainbike-Schlauch flicken, steckte eine Dorne von einem Brombeerstrauch oder so drin.
Den Reifen konnte ich kpl. nur mit den Händen ohne Hilfsmittel (Montierhebel) aufziehen.
So einfach war das, wenn man darauf achtet, dass der Reifen beim Aufziehen richtig liegt.
Ich mache das immer, wie Kees beschrieben hat:
Minimal Luft in den Schlauch, damit der Schlauch sauber liegt, dann die Luft wieder fast ganz raus lassen, Reifen komplett aufziehen und dann auf den Betriebsdruck pumpen, keinen Überdruck.
Dann sieht man ja anhand der beschriebenen Rille im Reifen, ob der Reifen parallel zur Felge liegt, Überdruck brauche ich dafür nie.
Bei den MTB-Conti-Reifen steht drauf 2,5 - 4,5bar, beim Rennrad ist das wesentlich mehr, also der Druck ist abhängig von der Reifenbreite bzw. vom Volumen.
Gruß
Carsten
Hatte bisher auch noch niemanden gesehen, der das macht.
Tatsächlich wird es bei schlauchlosen Reifen wichtiger bzw. notwendig sein, da der Reifen über den dichtenden "Hump" der Felge springen muß, sh. Bild.
Das hat man beim Fahrrad oder Moped ja nicht.
Trotzdem benutze ich die Paste beim Moped auch, da die Reifen ja schon recht steif sind und die Paste die Arbeit einfach erleichtert.
Mußte kürzlich noch ein Loch im Mountainbike-Schlauch flicken, steckte eine Dorne von einem Brombeerstrauch oder so drin.
Den Reifen konnte ich kpl. nur mit den Händen ohne Hilfsmittel (Montierhebel) aufziehen.
So einfach war das, wenn man darauf achtet, dass der Reifen beim Aufziehen richtig liegt.
Ich mache das immer, wie Kees beschrieben hat:
Minimal Luft in den Schlauch, damit der Schlauch sauber liegt, dann die Luft wieder fast ganz raus lassen, Reifen komplett aufziehen und dann auf den Betriebsdruck pumpen, keinen Überdruck.
Dann sieht man ja anhand der beschriebenen Rille im Reifen, ob der Reifen parallel zur Felge liegt, Überdruck brauche ich dafür nie.
Bei den MTB-Conti-Reifen steht drauf 2,5 - 4,5bar, beim Rennrad ist das wesentlich mehr, also der Druck ist abhängig von der Reifenbreite bzw. vom Volumen.
Gruß
Carsten
- hermanngas
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 230 keren
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 801 keren
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
In 2014 mal diesen 10er-Satz gekauft, finde ich ganz passend ...
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
Af en toe een stukje verder bouwen.
Nou zit ik wel met een dingetje, een nieuwe ketting wipperman en een nieuw voortandwiel oude voorraad 13t maar het oude achter tandwiel 36t wil ik eigenlijk zo laten.
Deze is namelijk mooi rond en is nog perfect, is dat met de huidige nieuwe ook het geval? of zijn dat die enigszins ovale after-market producten?
Nou zit ik wel met een dingetje, een nieuwe ketting wipperman en een nieuw voortandwiel oude voorraad 13t maar het oude achter tandwiel 36t wil ik eigenlijk zo laten.
Deze is namelijk mooi rond en is nog perfect, is dat met de huidige nieuwe ook het geval? of zijn dat die enigszins ovale after-market producten?
- Bijlagen
-
- 20230315_184113_resized.jpg (162.01 KiB) 451 keer bekeken
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
Die randen hebben niks met tubeless te maken maar zijn bedacht voor meer stabiliteit bij een klapband. De band blijft dan beter op zijn plek.Flocke schreef: ↑14 mar 2023, 21:25 Bei Fahrradreifen hatte ich bisher auch noch kein Reifenfett verwendet, schaden tut es natürlich nicht.
Hatte bisher auch noch niemanden gesehen, der das macht.
Tatsächlich wird es bei schlauchlosen Reifen wichtiger bzw. notwendig sein, da der Reifen über den dichtenden "Hump" der Felge springen muß, sh. Bild.
Das hat man beim Fahrrad oder Moped ja nicht.
Trotzdem benutze ich die Paste beim Moped auch, da die Reifen ja schon recht steif sind und die Paste die Arbeit einfach erleichtert.
Mußte kürzlich noch ein Loch im Mountainbike-Schlauch flicken, steckte eine Dorne von einem Brombeerstrauch oder so drin.
Den Reifen konnte ich kpl. nur mit den Händen ohne Hilfsmittel (Montierhebel) aufziehen.
So einfach war das, wenn man darauf achtet, dass der Reifen beim Aufziehen richtig liegt.
Ich mache das immer, wie Kees beschrieben hat:
Minimal Luft in den Schlauch, damit der Schlauch sauber liegt, dann die Luft wieder fast ganz raus lassen, Reifen komplett aufziehen und dann auf den Betriebsdruck pumpen, keinen Überdruck.
Dann sieht man ja anhand der beschriebenen Rille im Reifen, ob der Reifen parallel zur Felge liegt, Überdruck brauche ich dafür nie.
Bei den MTB-Conti-Reifen steht drauf 2,5 - 4,5bar, beim Rennrad ist das wesentlich mehr, also der Druck ist abhängig von der Reifenbreite bzw. vom Volumen.
Gruß
Carsten
Hump01.jpg
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
Waarom het achtertandwiel vervangen als het nog perfect is ?
En hoeveel kilometers denk je per jaar te gaan maken ?
Ik zeg : zitten laten!
13 vóór is misschien wat te gortig. Zou kleiner kiezen met jouw ambities: 40km/u .
Als je toch zou besluiten om een nieuw achtertandwiel te kopen: die van Esjot en BlackMamba zijn in de regel mooi rond.
En hoeveel kilometers denk je per jaar te gaan maken ?
Ik zeg : zitten laten!
13 vóór is misschien wat te gortig. Zou kleiner kiezen met jouw ambities: 40km/u .
Als je toch zou besluiten om een nieuw achtertandwiel te kopen: die van Esjot en BlackMamba zijn in de regel mooi rond.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk
Durf ik hier niet te melden Caspar Met een hele mooie zomer denk ik de kleurtjes van het banden loopvlak er net niet af te rijden.En hoeveel kilometers denk je per jaar te gaan maken ?
Ik begin optimistisch met 13t en anders een 12t voor.
Dank voor je antwoord.