De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2295
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 34 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#26 Bericht door Zolenheuvel » 17 jan 2023, 10:36

Ger schreef: 17 jan 2023, 10:07Zo dus🤣🤣
Klopt Ger, dit is de exclusieve en luxe uitvoering. Slechts voorbehouden aan enkele vermogende Haagse types. :mrgreen:

Groet
Deze gebruikers waarderen Zolenheuvel voor dit bericht:
Enzo-tvdzijden (17 jan 2023, 12:03)
Waardering: 9.09%

Jan
Berichten: 3306
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 98 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#27 Bericht door Jan » 17 jan 2023, 11:02

@ Kees:
Henk heeft weinig geduld, dat weet hij als geen ander van zichzelf.
Gelet op bovenstaande kunnen wij over pakweg 3 weken een Toertocht organiseren, ja echt!
Echter, onder de 20 graden Celsius krijg je Henk niet op een brommer, maar in Mei 2023 moet dat qua temperatuur wel haalbaar zijn.

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3693
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 234 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#28 Bericht door b.bonk » 17 jan 2023, 17:53

Jan schreef: 17 jan 2023, 11:02 @ Kees:
Henk heeft weinig geduld, dat weet hij als geen ander van zichzelf.
Gelet op bovenstaande kunnen wij over pakweg 3 weken een Toertocht organiseren, ja echt!
Echter, onder de 20 graden Celsius krijg je Henk niet op een brommer, maar in Mei 2023 moet dat qua temperatuur wel haalbaar zijn.
kreeg van henk al een appie, hij noemt zich een wachtende klant :roll:
dus brengen en dan ff later weer meenemen naar koog.
tja, hij is jaren zelfstandige baas geweest, dus de tijds druk die hij van klanten kreeg
legt hij nu op bij de nog werkende ondernemer ](*,)
hij komt met banjan, er zitten 24 uur in een dag ,3 maal 24 is 72.
dat betekent dus zaterdag brengen en zondag klaar mee naar koog.
dat moet dus kunnen in theorie [-X
Deze gebruikers waarderen b.bonk voor dit bericht (totaal 3):
adriline (17 jan 2023, 18:03) • Henk 3bakvoet (17 jan 2023, 18:09) • KJ (18 jan 2023, 23:44)
Waardering: 27.27%

Jan
Berichten: 3306
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 98 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#29 Bericht door Jan » 17 jan 2023, 18:01

Snelle service Bertus, krijgt Henk ook een gratis overnachting met ontbijt op bed? :D

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3693
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 234 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#30 Bericht door b.bonk » 17 jan 2023, 18:22

Jan schreef: 17 jan 2023, 18:01 Snelle service Bertus, krijgt Henk ook een gratis overnachting met ontbijt op bed? :D
overnachting kan, matrasje in de spuit cabine en lekker warm slapen bij zijn hondekopje.
maar dan ontbijt op zondag, henk en bible belt gaan niet zo goed samen.
bij de bbb rit werd zijn 350 gram sate ook al gehalveerd, ben bang dat ze gekookt ei
hier ook schier is.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#31 Bericht door Henk 3bakvoet » 17 jan 2023, 19:17

dat betekent dus zaterdag brengen en zondag klaar mee naar koog.
Bertus maak je niet ongerust, er zijn drie personen met echte interesse voor het aandrijf gedeelte van dit koppel kanon.
Waarvan één voor alles incl. De uitlaat, Bing en kokusan en twee voor alleen het kale blok.
Ze willen wel even weten of het allemaal toppie is, dus even rijden, en dat mag van mij, is nog wel logisch ook want kreten zoals voelt goed aan? Wat moet je met dat soort onzin.

Dus het wordt een weekeind week later. :lol:
Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht:
KJ (18 jan 2023, 23:44)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
rene albers 2takt
Berichten: 944
Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
Locatie: groesbeek
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#32 Bericht door rene albers 2takt » 17 jan 2023, 19:54

Wat mooi om te zien dat je de hondekop gevonden hebt Henk!

dat word vast weer een knappe brommer!

Stephan Eitank
Berichten: 534
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:03
Gegeven waarderingen: 262 keren
Ontvangen waarderingen: 132 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#33 Bericht door Stephan Eitank » 17 jan 2023, 20:09

Deze gaan we weer volgen! Succes en veel plezier!

Gebruikersavatar
hannes
Berichten: 2278
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:27
Locatie: arnhem-holland
Gegeven waarderingen: 88 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#34 Bericht door hannes » 17 jan 2023, 20:34

Gefeliciteerd Henk!
Mijn eerste liefde en natuurlijk met spijt weggedaan.
Dit topic ga ik zeker volgen.
Groetjes Hannes. :wink:
Bijlagen
FB_IMG_1673983798521.jpg
FB_IMG_1673983798521.jpg (85.68 KiB) 909 keer bekeken

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2295
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 34 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#35 Bericht door Zolenheuvel » 17 jan 2023, 21:34

Henk 3bakvoet schreef: 17 jan 2023, 19:17
dat betekent dus zaterdag brengen en zondag klaar mee naar koog.
Bertus maak je niet ongerust, er zijn drie personen met echte interesse voor het aandrijf gedeelte van dit koppel kanon.
Waarvan één voor alles incl. De uitlaat, Bing en kokusan en twee voor alleen het kale blok.
Ze willen wel even weten of het allemaal toppie is, dus even rijden, en dat mag van mij, is nog wel logisch ook want kreten zoals voelt goed aan? Wat moet je met dat soort onzin.

Dus het wordt een weekeind week later. :lol:
Henk deelt nog wel eens een plaagstootje uit. Gelijke Monniken Gelijke Kappen of Met Gelijke Munt Terug Betalen.
Henk heeft een brede rug, ik ga er dan ook van uit dat hij tegen een stootje kan.

Bertus, Henk zet de boel weer eens op scherp en probeert jou onder (tijds)druk te zetten.
Omdat ik weet dat jij te goed bent voor deze wereld, zou je nog een stap harder gaan lopen ook. Een tandje bijzetten kan altijd, maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, dat willen we allemaal. Maar als er vaart achter gezet wordt en zelfs termijnen aan worden gekoppeld, dan gaat de meter lopen.
Reken even mee;
-Klus voor een wachtende klant, een ‘haastklus’ dus, maar wel een met een kwaliteitseis. Da’s minimaal dubbel tarief!
-Henk neemt Jan mee. Met Henk is het in verbaal opzicht aanpoten. Maar met Jan er bij…, dat zijn verzwarende omstandigheden. Tarief nog een keer over de (Honde)kop!!
-Innemers Jan en Henk heb je niet kosteloos over de vloer. Tarief nog een keer over de kop!!!
-Daarnaast wordt van hen als vriendendienst verwacht dat ze voor de al eerder genoemde versnaperingen zorgen. Kan jij ook weer een weekje vooruit.

Over de financiële lasten voor Henk hoef je niet wakker te liggen. Gezien de belangstelling voor de -voor Henk totaal oninteressante onderdelen van de GT (Henk zou ze normaal gesproken bij het oud ijzer gooien) -, gaat de opbrengst hiervan de kostprijs van de GT ruimschoots dekken. Sterker nog, Henk houdt geld over.
O ja, we hebben het nog niet over de aard van het werk gehad. Gezien de snelheid waarmee Henk de onderdelen wil aanleveren heeft hij zijn schuurpapier in z’n zak gehouden (of na zijn pensionering ritueel verbrand). Dit houdt in dat jij ook nog eens een gelakt frame kaal mag trekken. Ik hoor Henk al zeggen: “Nee, nee, nee, niet stralen, ik mot geen grit in mijn carburateur. “ Dat wordt dus ploeteren. Kleine nacalculatie dus: tarief nog een keer over de kop.
Als nabrander komt er altijd iets onverwachts. Je denkt klaar te zijn met het spuiten van de Vulcanrode onderdelen (overblazen noemt Henk dit #-o ). Maar dan tovert Henk nog een tank uit de hoge hoed. Uiteraard moet deze in de originele kleur antraciet gespoten worden (couleurologen doen geen concessies). Herinner Henk er s.v.p. aan dat ik aandelen in deze voor mijn tank ontwikkelde receptuur heb. Een deel van de opbrengst dus naar mij gaat.

Bertus ik ken jou als een man van weinig woorden. Zeg maar het tegenovergestelde van Henk. Voor elk argument dat jij inbrengt weet Henk er altijd wel tien tegenover te zetten. Mocht het je allemaal te veel worden, en wil je Henk voorgoed het zwijgen opleggen, trek dan jouw geheime wapen: De Verfspuit. “Henk nog één woord en ik blaas die hele Hondekop van jou Smurfenblauw!”

Tenslotte:
Je introduceert een mooi woord: ‘schiel’. Ongetwijfeld een overblijfsel uit de op de bijbelbelt gebezigde tale Kanaäns. We kennen de uitdrukking ‘Schraal Hans’. Ik neem aan dat Henk niet als ‘Schriel Henk’ door het leven wil gaan, maar voor jou, zwijgend, zonder reserves en met een glimlach, diep in de buidel tast.

Groet Kees
Laatst gewijzigd door Zolenheuvel op 18 jan 2023, 21:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen Zolenheuvel voor dit bericht (totaal 3):
Andre54 (17 jan 2023, 21:48) • Flocke (18 jan 2023, 00:05) • KJ (18 jan 2023, 23:46)
Waardering: 27.27%

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4106
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 230 keren
Ontvangen waarderingen: 230 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#36 Bericht door hermanngas » 17 jan 2023, 22:47

Zolenheuvel schreef: 17 jan 2023, 10:30
Henk 'De Toertocht', hij zal er zeker komen.
Of het dit jaar nog gaat lukken waag ik - gezien jouw tijdsplanning - te betwijfelen.
Een half jaar wachttijd bij Bertus... #-o, dan heb je het wel heel erg bont gemaakt. [-X
Bovendien, Bertus is omkoopbaar! Zorg dat zijn beide koelkasten tot de nok toe met bier gevuld zijn, neem een door Tineke zelf gebakken appeltaart mee en je staat weer voor aan de rij :D (hoewel..., misschien moeten er in jouw geval :mrgreen: ook nog sigaartjes aan worden toegevoegd).
Juli en augustus staan geblokt in jouw agenda. Voor die tijd is de Hondekop niet klaar. En vanaf half augustus zit ik op de fiets, onderweg naar Santiago. Als ik weer terug ben ligt de pekel al weer op de straat, en is het rijseizoen voorbij.
Mijn conclusie, de toertocht volgend jaar inplannen.

Groet Kees
Mocht het doorgaan van deze bijzondere toertocht afhangen van het feit dat jij ten tijde op de fiets zit,
wil ik mijn kostbare tijd geheel belangeloos opofferen door jouw plek in de tocht (uiteraard op jouw Hondekop) in te nemen. ;-)
Je kunt het de deelnemers toch niet aandoen om een jaar te moeten wachten?!

# Henk, zet hem op!

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2295
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 34 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#37 Bericht door Zolenheuvel » 17 jan 2023, 23:13

hermanngas schreef: 17 jan 2023, 22:47
Zolenheuvel schreef: 17 jan 2023, 10:30
Henk 'De Toertocht', hij zal er zeker komen.
Of het dit jaar nog gaat lukken waag ik - gezien jouw tijdsplanning - te betwijfelen.
Een half jaar wachttijd bij Bertus... #-o, dan heb je het wel heel erg bont gemaakt. [-X
Bovendien, Bertus is omkoopbaar! Zorg dat zijn beide koelkasten tot de nok toe met bier gevuld zijn, neem een door Tineke zelf gebakken appeltaart mee en je staat weer voor aan de rij :D (hoewel..., misschien moeten er in jouw geval :mrgreen: ook nog sigaartjes aan worden toegevoegd).
Juli en augustus staan geblokt in jouw agenda. Voor die tijd is de Hondekop niet klaar. En vanaf half augustus zit ik op de fiets, onderweg naar Santiago. Als ik weer terug ben ligt de pekel al weer op de straat, en is het rijseizoen voorbij.
Mijn conclusie, de toertocht volgend jaar inplannen.

Groet Kees
Mocht het doorgaan van deze bijzondere toertocht afhangen van het feit dat jij ten tijde op de fiets zit,
wil ik mijn kostbare tijd geheel belangeloos opofferen door jouw plek in de tocht (uiteraard op jouw Hondekop) in te nemen. ;-)
Je kunt het de deelnemers toch niet aandoen om een jaar te moeten wachten?!

# Henk, zet hem op!
Hermann, ik gun jou een tocht op mijn Hondekop, maar als de ontwikkelingen rond de Hondekop van Henk in de stormversnelling blijven die hij inzet, dan denk ik dat mei/juni haalbaar moet zijn. Uiteraard zie ik er naar uit om met de schaarse Hondekop bezitters deze tocht te rijden.
2023 moet het jaar worden.

Groet Kees
Deze gebruikers waarderen Zolenheuvel voor dit bericht (totaal 2):
hermanngas (18 jan 2023, 09:37) • heimat (18 jan 2023, 23:25)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
69erflorett
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 okt 2008, 21:44
Locatie: Venlo
Gegeven waarderingen: 95 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#38 Bericht door 69erflorett » 18 jan 2023, 01:39

Kheb wel interesse in zaken die je niet (meer!) gaat gebruiken..
😶

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
Locatie: ZOETERMEER
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#39 Bericht door Ger » 18 jan 2023, 07:08

Mocht de tocht der tochten plaats vinden, dan sluit ik mij daar graag bij aan. Het zal een bonte stoet worden met allerlij pluimage🤣
Laatst gewijzigd door Ger op 18 jan 2023, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#40 Bericht door Henk 3bakvoet » 18 jan 2023, 07:20

Hebben jullie dat ook? Ik was er voor gewaarschuwd, op het moment dat je voor veel geld je droom koopt.....
Verschijnen de parels waar je zo lang naar hebt gezocht van uit het niets op marktplaats. :cry:
En voor een koopje. :lol:
Bijlagen
parel2.JPG
parel2.JPG (81 KiB) 838 keer bekeken
parel1.JPG
parel1.JPG (77.67 KiB) 838 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#41 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 jan 2023, 07:23

Henk 3bakvoet schreef: 18 jan 2023, 07:20 Hebben jullie dat ook? Ik was er voor gewaarschuwd, op het moment dat je voor veel geld je droom koopt.....
Verschijnen de parels waar je zo lang naar hebt gezocht van uit het niets op marktplaats. :cry:
En voor een koopje. :lol:
Jij hebt het heilige vuur weer aangewakkerd. :D

Zelfde is als er op het forum een onderdeel gevraagd wordt zie je het meteen op MP verschijnen. Ze lezen mee.

Enzo

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2295
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 34 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#42 Bericht door Zolenheuvel » 18 jan 2023, 09:13

Ger schreef: 18 jan 2023, 07:08 Mocht de tocht der tocht plaats vinden, dan sluit ik mij daar graag bij aan. Het zal een bonte stoet worden met allerlij pluimage🤣
Mooi Ger, alvast één kleurrijk persoon genoteerd. :clap
Eerst de Zuid-Hollandse rayonhoofden maar eens bij elkaar roepen. Want het tracé uitzetten van 'De tocht die alle andere tochten overbodig maakt', vraagt natuurlijk wel een zorgvuldige voorbereiding. :mrgreen:
Voorlopig is het hier nog -1 graden.

Groet Kees

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4863
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 701 keren
Ontvangen waarderingen: 302 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#43 Bericht door Monsma » 18 jan 2023, 11:32

Beste Henk,

Met de komst van deze Hondekop brengt me tot een filmpje welke Henk heeft gemaakt ,, De Kreidler Eitank,, voor een 2.0 versie ,,De Kreidler Hondekop,,.




Groet
Anne
Laatst gewijzigd door Monsma op 19 jan 2023, 23:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#44 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 jan 2023, 12:19

Monsma schreef: 18 jan 2023, 11:32 Beste Henk,

Met de komst van deze Hondekop brengt me tot een filmpje welke Henk heeft gemaakt ,, De Kreidler Eitank,, voor een 2.0 versie ,,De Kreidler Hondekop,,.




Groet
Anne
Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht (totaal 2):
Monsma (18 jan 2023, 22:53) • KJ (18 jan 2023, 23:47)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#45 Bericht door Gijs » 18 jan 2023, 12:49

Suuces Henk! Ik ga het volgen.

Gebruikersavatar
Richard B
Berichten: 1637
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
Locatie: Bussum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 104 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#46 Bericht door Richard B » 18 jan 2023, 23:46

gaat vast weer een pareltje worden,nu al vermakelijk om te lezen wederom succes!

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#47 Bericht door Henk 3bakvoet » 19 jan 2023, 08:54

Het frame heb ik uit de verkoop gehaald, de financiële omruil optie met een frame op bromfiets kenteken geeft te veel rompslomp, op en neer heen en weer en weer, overschrijven.
Een bezoek aan de RDW hier om de hoek is de kortste klap, hij staat immers al geregistreerd in de NL. De kosten zijn dus te verwaarlozen.
Het huidige frame gaat dus gebruikt worden.
Herman Blokhuis gaat de buddy opnieuw bekleden (geheel zwart) reviseert twee achter schokdempers die er op horen, en maakt twee 17 inch wielen. (achter eitank en voor de buffel campies)
De huidige zo goed als nieuwe 150 campies gaan in de ramsj verkoop of op de plank.

Door Kees zijn epistel heeft Bertus ook het roer omgegooid, en is overgestapt op een A merk bier liet hij mij weten via de WhatsApp, of ik daar maar even rekening mee wilde houden.
BanJan komt alleen maar helpen met schuren als de voorraad bier zoals op de foto voorhanden is, een volle derde koelkast was geen optie.

Verder kan ik jullie melden dat het slim zou zijn om bij de beurs genoteerde Pakket bezorgers, (Dpd, PostNL, DHL, UPS) wat aandelen te kopen.
Het is verboden met voorkennis te handelen in aandelen, maar jullie hebben de voorkennis, maak er gebruik van.

Tot zover.
Bijlagen
biertank.JPG
biertank.JPG (58.12 KiB) 615 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen Henk 3bakvoet voor dit bericht (totaal 3):
Monsma (19 jan 2023, 09:11) • Zolenheuvel (19 jan 2023, 09:13) • Enzo-tvdzijden (19 jan 2023, 09:16)
Waardering: 27.27%

Gebruikersavatar
nvliet
Berichten: 499
Lid geworden op: 13 mar 2015, 19:34
Locatie: Zuid-Scharwoude
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 53 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#48 Bericht door nvliet » 19 jan 2023, 11:10

Henk,

Denk je dat 1000 liter voldoende is voor al deze ingrijpende modificaties, of is een eventuele refill ook mogelijk met deze overigens nette roestvrijstalen bierkratjes. Het zou ten slotte niet aan te raden zijn om de scharnieren van de betreffende handwerkslieden zonder smering te laten lopen, handwerkslieden zijn tenslotte net als Kreidler driebakken behoorlijk gevoelig voor de absentie van smering, en dan lopen ze vast.

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2295
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 34 keren
Ontvangen waarderingen: 266 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#49 Bericht door Zolenheuvel » 19 jan 2023, 15:21

Henk 3bakvoet schreef: 19 jan 2023, 08:54 Het frame heb ik uit de verkoop gehaald, de financiële omruil optie met een frame op bromfiets kenteken geeft te veel rompslomp, op en neer heen en weer en weer, overschrijven.
Een bezoek aan de RDW hier om de hoek is de kortste klap, hij staat immers al geregistreerd in de NL. De kosten zijn dus te verwaarlozen.
Het huidige frame gaat dus gebruikt worden.
Herman Blokhuis gaat de buddy opnieuw bekleden (geheel zwart) reviseert twee achter schokdempers die er op horen, en maakt twee 17 inch wielen. (achter eitank en voor de buffel campies)
De huidige zo goed als nieuwe 150 campies gaan in de ramsj verkoop of op de plank.

Door Kees zijn epistel heeft Bertus ook het roer omgegooid, en is overgestapt op een A merk bier liet hij mij weten via de WhatsApp, of ik daar maar even rekening mee wilde houden.
BanJan komt alleen maar helpen met schuren als de voorraad bier zoals op de foto voorhanden is, een volle derde koelkast was geen optie.

Verder kan ik jullie melden dat het slim zou zijn om bij de beurs genoteerde Pakket bezorgers, (Dpd, PostNL, DHL, UPS) wat aandelen te kopen.
Het is verboden met voorkennis te handelen in aandelen, maar jullie hebben de voorkennis, maak er gebruik van.

Tot zover.
Henk,

Lekker bezig, goed om het oude lijf een beetje in conditie te houden. Omkeuren lijkt me een strak plan en de kortste weg van A naar B.
W.b. de planning van de ombouw/restauratie Hondekop tot een weer mooi rijdend geheel, kan ik het volgende melden: 'De Tocht aller Tochten' wordt in mei/juni gereden. Dan weet je waar je naar toe moet werken. Precieze datum volgt zo spoedig mogelijk. Ik zal een apart topic hiervoor maken, zodat andere meelezende Hondekop bezitters zich kunnen aanmelden.
Het draaiboek ligt klaar. Ik ga met Tjerry en Marcel afspraken maken voor locaties en de route. Dat laatste is eigenlijk niet nodig, want al stuur je Tjerry geblinddoekt het Groene Hart in, dan ruikt hij nog de mooie weggetjes.

Groet Kees
O ja, w.b. de aandelen, die had - ik met Tjerry om de hoek -natuurlijk allang gekocht. :mrgreen:
Deze gebruikers waarderen Zolenheuvel voor dit bericht:
Enzo-tvdzijden (19 jan 2023, 15:58)
Waardering: 9.09%

Jan
Berichten: 3306
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 98 keren

Re: De Hondenkop ( kogel ) is door de Kerk

#50 Bericht door Jan » 19 jan 2023, 16:02

@ Kees, ik ben benieuwd of er straks meer aanmeldingen binnen komen als jij een topic op de site hebt opent.
We starten en eindigen toch wel bij een knap Cafe /Restaurant om de inwendige mens te verzorgen en even uit te blazen?
Een veilige plek om evt aanhangwagens te parkeren is ook wel prettig, maar dat hangt van het aantal inschrijvingen af, dat is afwachten, verder ben ik niet lastig. :D

Plaats reactie