Hond weer vrij na 44 jaar eenzame opsluiting.
-
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
Hond weer vrij na 44 jaar eenzame opsluiting.
Heren,
In het kader van niks doen is geen optie heb ik een winterproject naar binnen getakeld.
De Mustang Cross was al ‘n poosje klaar, dus het begon alweer te kriebelen.
Ik ging dus op zoek naar werk en ik ben Cum Laude geslaagd.
Op MP kwam een onversneden NL Kreidler Hondekop voorbij en nog belangrijker, op 20 minuten van mijn huis.
Meestal staan dit soort parels op 2 uur enkele reis rijden en dat houdt me door schade en schande wijs geworden vaak tegen.
Het contact met de verkoper verliep aanvankelijk niet echt vlot, maar later is me uitgelegd waarom.
Het is de brommer van zijn Opa en de brommer stond nog bij Opa in de schuur in Wijk aan Zee.
Opa wilde geen vreemd volk over de vloer, dus de brommer moest eerst van Wijk aan Zee naar Akersloot vervoerd worden.
Nadat dit was gebeurd kon het spel op de wagen en werd ik uitgenodigd om in Akersloot bij zijn kleinzoon te komen kijken.
Zo gezegd, zo gedaan en ik ben door de jaren heen wel wat gewend, maar dit familie pronkstuk is er een uit de buitencategorie, OMG wat is dit?
De brommer heeft vanaf 1980 in een schuur gestaan en is nooit afgedekt met ‘n kleedje en dat was te zien.
We praten over ‘n tijdvak waarbij dit soort brommers normaal gesproken bij het grofvuil werden gezet en geen pond pruimen waard waren.
Dat ging Opa kennelijk te ver en hij werd bewaard, nog niet wetende dat de opbrengst nu ongeveer 3x zijn aankoop prijs in 1967 was.
Ondanks zijn belabberde toestand de brommer gekocht, want echte NL Hondekoppen liggen niet voor het oprapen.
Ik zal even de positieve punten opnoemen, dat is nl veel minder werk als de negatieve punten.
Hollandse brommer K53/1NL framenummer begint met 108, gaaf typeplaatje en ingeslagen framenummer.
Voorzien van kenteken en kentekenplaat welke nooit gemonteerd is geweest
Mooi Hella achterlicht.
De plastic Hondekop is gaaf, absoluut geen scheuren of brokken eruit, wel wat verkleuringen.
Achterspatbord niet gescheurd.
Originele buddy en bagagerek.
Blokje loopt inmiddels alweer en nog heel mooi ook.
De teller geeft 14000 km aan en dat is volgens Opa juist.
Hij reed van Wijk aan Zee naar de Hoogovens in IJmuiden en dat was niet ver.
Het is een winterproject dus voorlopig gaat hij nog even in de wachtkamer, verwacht dus geen regelmatige updates.
In het kader van niks doen is geen optie heb ik een winterproject naar binnen getakeld.
De Mustang Cross was al ‘n poosje klaar, dus het begon alweer te kriebelen.
Ik ging dus op zoek naar werk en ik ben Cum Laude geslaagd.
Op MP kwam een onversneden NL Kreidler Hondekop voorbij en nog belangrijker, op 20 minuten van mijn huis.
Meestal staan dit soort parels op 2 uur enkele reis rijden en dat houdt me door schade en schande wijs geworden vaak tegen.
Het contact met de verkoper verliep aanvankelijk niet echt vlot, maar later is me uitgelegd waarom.
Het is de brommer van zijn Opa en de brommer stond nog bij Opa in de schuur in Wijk aan Zee.
Opa wilde geen vreemd volk over de vloer, dus de brommer moest eerst van Wijk aan Zee naar Akersloot vervoerd worden.
Nadat dit was gebeurd kon het spel op de wagen en werd ik uitgenodigd om in Akersloot bij zijn kleinzoon te komen kijken.
Zo gezegd, zo gedaan en ik ben door de jaren heen wel wat gewend, maar dit familie pronkstuk is er een uit de buitencategorie, OMG wat is dit?
De brommer heeft vanaf 1980 in een schuur gestaan en is nooit afgedekt met ‘n kleedje en dat was te zien.
We praten over ‘n tijdvak waarbij dit soort brommers normaal gesproken bij het grofvuil werden gezet en geen pond pruimen waard waren.
Dat ging Opa kennelijk te ver en hij werd bewaard, nog niet wetende dat de opbrengst nu ongeveer 3x zijn aankoop prijs in 1967 was.
Ondanks zijn belabberde toestand de brommer gekocht, want echte NL Hondekoppen liggen niet voor het oprapen.
Ik zal even de positieve punten opnoemen, dat is nl veel minder werk als de negatieve punten.
Hollandse brommer K53/1NL framenummer begint met 108, gaaf typeplaatje en ingeslagen framenummer.
Voorzien van kenteken en kentekenplaat welke nooit gemonteerd is geweest
Mooi Hella achterlicht.
De plastic Hondekop is gaaf, absoluut geen scheuren of brokken eruit, wel wat verkleuringen.
Achterspatbord niet gescheurd.
Originele buddy en bagagerek.
Blokje loopt inmiddels alweer en nog heel mooi ook.
De teller geeft 14000 km aan en dat is volgens Opa juist.
Hij reed van Wijk aan Zee naar de Hoogovens in IJmuiden en dat was niet ver.
Het is een winterproject dus voorlopig gaat hij nog even in de wachtkamer, verwacht dus geen regelmatige updates.
- Bijlagen
-
- Blaffer 12.jpeg (279.71 KiB) 2849 keer bekeken
-
- Blaffer 13.jpeg (203.74 KiB) 2849 keer bekeken
-
- Blaffer 14.jpeg (251.12 KiB) 2849 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Jan op 08 aug 2024, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Hond weer vrij na 44 jaar eenzame opsluiting.
.
- Bijlagen
-
- Blaffer 5.jpeg (309.17 KiB) 2846 keer bekeken
-
- Blaffer 4.jpeg (370.21 KiB) 2846 keer bekeken
-
- Blaffer 7.jpeg (313.78 KiB) 2846 keer bekeken
-
- Blaffer 6.jpeg (305.03 KiB) 2846 keer bekeken
-
Henk3bakvoet was zo vriendelijk om zijn oude middenbok te doneren.
Ik heb hem in bad gedaan en wat gepoetst om het ergste vuil eraf te krijgen.
Tijdelijk 2 andere wielen erin, zodat hij nu op eigen benen kan staan en rollen.
Zo staat hij er nu bij en dat blijft nog wel even zo.
Ik heb hem in bad gedaan en wat gepoetst om het ergste vuil eraf te krijgen.
Tijdelijk 2 andere wielen erin, zodat hij nu op eigen benen kan staan en rollen.
Zo staat hij er nu bij en dat blijft nog wel even zo.
- Bijlagen
-
- Toonbaar.jpeg (268.46 KiB) 2841 keer bekeken
- Caspar
- Gegeven waarderingen: 624 keren
- Ontvangen waarderingen: 908 keren
Eerst: gefeliciteerd met je vangst!
Maar snotverkaatje , ik heb jaren geleden in Wijk aan Zee gewoond en dit niet gezien
Maar snotverkaatje , ik heb jaren geleden in Wijk aan Zee gewoond en dit niet gezien
-
Voorlopig geen restauratie, eerst technisch in orde maken en daarna beslis ik hoe verder.
- Zolenheuvel
- Gegeven waarderingen: 45 keren
- Ontvangen waarderingen: 294 keren
Leuk project Jan. Gefeliciteerd. Hier kan je je weer op uitleven. Succes.
Ik weet nog wel een mooi beenscherm ergens in een schuur te staan
Groet Kees
Ik weet nog wel een mooi beenscherm ergens in een schuur te staan
Groet Kees
- hermanngas
- Gegeven waarderingen: 260 keren
- Ontvangen waarderingen: 250 keren
-
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Gefeliciteerd met je aankoop. dit is geen winter klusje dit word een project met heeeel veel voorbereiding.maar in ieder geval word de kennel weer voller. gr. Henk
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Gegeven waarderingen: 215 keren
- Ontvangen waarderingen: 659 keren
Ik ben een beetje uit het lood geslagen.
Allereerst begin ik met een citaat van Jan zo een 10 jaar geleden Als eerste feliciteer ik de verkoper Deze verkoper is een commercieel wonder.
Je moet van goede huizen komen om Jan zo ver te bewegen om de vraagprijs te betalen voor een hoop patina! Patina? Ja ik moet nuances aanbrengen, en erg voorzichtig zijn in mijn soms keiharde mening over de met trots gepresenteerde projecten.
Mijn goede band met Jan wil ik graag behouden, vandaar patina.
Aan de andere kant hebben het wel weer over 67er Hondenkop, op de populariteit ladder heden één van de meest begeerde kreidlers.
Je moet je eigen veel ontzeggen om zo een mooi kwaliteit product op de wielen te krijgen, daar is doorzetting vermogen een belangrijke karaktereigenschap voor noodzakelijk en een goed gevulde oorlogskas.
Ook belangrijk dat je een goed en stabiel thuisfront hebt, gelukkig is dat het geval bij Jan, dus heb ik het volste vertrouwen in zijn nieuwe project.
Ik zie in het voorjaar 2025 de mail al binnen komen, Henk, even over de Zuid-Hollandse Hondenkop toer, zal ik de grijze nemen of de rode?
Allereerst begin ik met een citaat van Jan zo een 10 jaar geleden Als eerste feliciteer ik de verkoper Deze verkoper is een commercieel wonder.
Je moet van goede huizen komen om Jan zo ver te bewegen om de vraagprijs te betalen voor een hoop patina! Patina? Ja ik moet nuances aanbrengen, en erg voorzichtig zijn in mijn soms keiharde mening over de met trots gepresenteerde projecten.
Mijn goede band met Jan wil ik graag behouden, vandaar patina.
Aan de andere kant hebben het wel weer over 67er Hondenkop, op de populariteit ladder heden één van de meest begeerde kreidlers.
Je moet je eigen veel ontzeggen om zo een mooi kwaliteit product op de wielen te krijgen, daar is doorzetting vermogen een belangrijke karaktereigenschap voor noodzakelijk en een goed gevulde oorlogskas.
Ook belangrijk dat je een goed en stabiel thuisfront hebt, gelukkig is dat het geval bij Jan, dus heb ik het volste vertrouwen in zijn nieuwe project.
Ik zie in het voorjaar 2025 de mail al binnen komen, Henk, even over de Zuid-Hollandse Hondenkop toer, zal ik de grijze nemen of de rode?
-
Ik heb 10 maanden de tijd om de laatste vraag te kunnen stellen en dat moet haalbaar zijn Henk.
Komt tijd, komt raad.
Het is allemaal malligheid wat de klok slaat en dat maakt het juist zo leuk in onze hobby.
Komt tijd, komt raad.
Het is allemaal malligheid wat de klok slaat en dat maakt het juist zo leuk in onze hobby.
- Zolenheuvel
Jan, opvallend is het voorspatbord: geen helmspatbord, maar een buffelspatbord.
Misschien is het nog aan bij eigenaar na te vragen of hij hem zo gekocht heeft. Ik denk het niet, omdat de voorvork ook niet origineel is, zonder de blinde gaten. Ik vermoed dat de voorkant een keer vervangen is.
Ik zie dat je een belangrijk element hebt toegevoegd: een tankrekje! Onmisbaar om je telefoon met navigatie o.i.d. op te leggen. Daar heb ik veel gemak van gehad.
Groet Kees
Misschien is het nog aan bij eigenaar na te vragen of hij hem zo gekocht heeft. Ik denk het niet, omdat de voorvork ook niet origineel is, zonder de blinde gaten. Ik vermoed dat de voorkant een keer vervangen is.
Ik zie dat je een belangrijk element hebt toegevoegd: een tankrekje! Onmisbaar om je telefoon met navigatie o.i.d. op te leggen. Daar heb ik veel gemak van gehad.
Groet Kees
-
@Kees,
Ik ben deze voorkanten wel vaker tegengekomen, volgens mij was Andy zijn blaffer ook zo uitgevoerd.
Van het een komt het ander zoals beugels en steek van de onderpootjes.
Ik heb een mooi rood 19 inch voorspatbord liggen, maar die zal uit de toon vallen bij de rest.
Ik ga dat allemaal ontdekken.
Tankrekje heeft wel last van uitslag!
Ik ben deze voorkanten wel vaker tegengekomen, volgens mij was Andy zijn blaffer ook zo uitgevoerd.
Van het een komt het ander zoals beugels en steek van de onderpootjes.
Ik heb een mooi rood 19 inch voorspatbord liggen, maar die zal uit de toon vallen bij de rest.
Ik ga dat allemaal ontdekken.
Tankrekje heeft wel last van uitslag!
- Zolenheuvel
Dit was ooit mijn inspiratie. Hier zie je hetzelfde.
Het rekje zou ik spuiten. Kleur, zinkspray of chroomspray (moet wel blanke lak overheen).
Zwart of in de tankkleur ontsiert m.i. niet.
Succes met de ontdekkingstocht.
Groet Kees
Het rekje zou ik spuiten. Kleur, zinkspray of chroomspray (moet wel blanke lak overheen).
Zwart of in de tankkleur ontsiert m.i. niet.
Succes met de ontdekkingstocht.
Groet Kees
- Bijlagen
-
- 2341 (1).jpg (184.99 KiB) 2575 keer bekeken
- Caspar
- Gegeven waarderingen: 624 keren
- Ontvangen waarderingen: 908 keren
Ik heb er geen verstand van , maar heb nu al een paar keer een hondekop gezien met een buffel voorkant.
Zou dat tegen het einde van 1967 al geïntroduceerd kunnen zijn , vooruitlopend op model 1968 ??
Zou dat tegen het einde van 1967 al geïntroduceerd kunnen zijn , vooruitlopend op model 1968 ??
-
Zo zie je ze niet meer!
Dat is maar goed ook
Geintje, ik ga mijn best doen Erik en kijken wat het wordt.
- Zolenheuvel
Dit gaat het worden Jan
Groet Kees
- Bijlagen
-
- IMG_0374.JPG (124.13 KiB) 2544 keer bekeken
-
Zo mooi is niet mogelijk Kees.
Als ik 3 jaar geleden had geweten wat er nu speelt omtrent de blaffers, dan had ik hem niet verkocht.
Gedane zaken nemen geen keer en ik heb nu zin in de nieuwe uitdaging, want er zit lekker veel werk aan.
Laat de Herfst maar komen.
Als ik 3 jaar geleden had geweten wat er nu speelt omtrent de blaffers, dan had ik hem niet verkocht.
Gedane zaken nemen geen keer en ik heb nu zin in de nieuwe uitdaging, want er zit lekker veel werk aan.
Laat de Herfst maar komen.
- adriline
- Gegeven waarderingen: 341 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Doe hem maar eerst temmen na 44jaar opsluiting. Laat hem aan zijn nieuwe baas wennen. Succes ermee