Kreidler RMC-S John bos
- theormcs
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 03 jan 2006, 15:40
- Locatie: Friesland
- Gegeven waarderingen: 118 keren
- Ontvangen waarderingen: 164 keren
Kreidler RMC-S John bos
Mijn eerste Kreidler was een Grijze John bos Kreidler RMC-S uit 1993 daar is het allemaal ooit mee begonnen
Op internet heb ik in artikelen vaker gelezen dat er nog een nieuwe voorraad in een loods zou staan.
Vorige week kwam ik in contact met Kees Mathijssen om een aantal mooie onderdelen te kopen.
Hij stuurde 2 foto's van de rijwieldelen die hij in zijn winkel had staan.
Na kort contact bleek dit te gaan om de oude voorraad NOS rijwieldelen van John Bos die nog in Goes stonden in de loods waar ze vroeger samen gebouwd werden.
Kees Mathijssen heeft de oude voorraad of een deel hier van welke nog in deze loods stond gekocht van John.
Vandaag van uit het hoge noorden naar het zeeuwse afgerezen om te gaan kijken voor 1 John bos rijwieldeel voor mijn stiefvader.
Als een kind in een snoepwinkel daar rond gekeken en toch ook voor mezelf een rijwieldeel gekocht.
Niet helemaal gepland maar wel enorm gaaf om een RMC-S te kunnen kopen die redelijk dicht in de buurt komt van mijn oude RMC-S,
John heeft deze grijs/groene RMC-S ooit opgebouwd op bestelling had hij Kees verteld alleen de klant had de order ingetrokken.
Komende tijd wil ik langzaam aan de brommer demonteren, poetsen en het rijwieldeel opbouwen.
Op internet heb ik in artikelen vaker gelezen dat er nog een nieuwe voorraad in een loods zou staan.
Vorige week kwam ik in contact met Kees Mathijssen om een aantal mooie onderdelen te kopen.
Hij stuurde 2 foto's van de rijwieldelen die hij in zijn winkel had staan.
Na kort contact bleek dit te gaan om de oude voorraad NOS rijwieldelen van John Bos die nog in Goes stonden in de loods waar ze vroeger samen gebouwd werden.
Kees Mathijssen heeft de oude voorraad of een deel hier van welke nog in deze loods stond gekocht van John.
Vandaag van uit het hoge noorden naar het zeeuwse afgerezen om te gaan kijken voor 1 John bos rijwieldeel voor mijn stiefvader.
Als een kind in een snoepwinkel daar rond gekeken en toch ook voor mezelf een rijwieldeel gekocht.
Niet helemaal gepland maar wel enorm gaaf om een RMC-S te kunnen kopen die redelijk dicht in de buurt komt van mijn oude RMC-S,
John heeft deze grijs/groene RMC-S ooit opgebouwd op bestelling had hij Kees verteld alleen de klant had de order ingetrokken.
Komende tijd wil ik langzaam aan de brommer demonteren, poetsen en het rijwieldeel opbouwen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 61265
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 1078 keren
- Ontvangen waarderingen: 2602 keren
Re: Kreidler RMC-S John bos
Kees Bos bouwde de Kreidlers op in Goes. Ook mijn John Bos Kreidler is door hem opgebouwd.
Enzo
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- theormcs (15 sep 2024, 23:04)
- Waardering: 8.33%
-
- Berichten: 7063
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 119 keren
Re: Kreidler RMC-S John bos
Mooi spul, heeft hij nog veel? Waarschijnlijk allemaal zonder kenteken?
Mijn 1993 RMC-S (zonder schijfrem) schijnt gemaakt te zijn in Kornwestheim, bij de firma Gekeler & Weller, met als importeur John Bos. Ondertussen heb ik hem al 27 jaar.
Mijn 1993 RMC-S (zonder schijfrem) schijnt gemaakt te zijn in Kornwestheim, bij de firma Gekeler & Weller, met als importeur John Bos. Ondertussen heb ik hem al 27 jaar.
- theormcs
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 03 jan 2006, 15:40
- Locatie: Friesland
- Gegeven waarderingen: 118 keren
- Ontvangen waarderingen: 164 keren
Re: Kreidler RMC-S John bos
In de winkel van Kees Mathijssen staan een aantal rijwieldelen +/- 15, de ene verder opgebouwd/completer als de andere.
Hij heeft nog een voorraad met onderdelen om deze voor een groot deel compleet te maken.
Verder heeft hij ook een partij met onderdelen die in de werkplaats/montage loods stonden er bij gekocht.
Naast dat Kees handelaar is is hij ook liefhebber van oude bromfietsen, Hij had veel tijd voor ons om alles te laten zien.
Onder het genot van een aantal koppen koffie kwamen er veel leuke brommer verhalen voorbij.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 61265
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 1078 keren
- Ontvangen waarderingen: 2602 keren
Re: Kreidler RMC-S John bos
Altijd leuk bij Kees.theormcs schreef: ↑15 sep 2024, 23:24In de winkel van Kees Mathijssen staan een aantal rijwieldelen +/- 15, de ene verder opgebouwd/completer als de andere.
Hij heeft nog een voorraad met onderdelen om deze voor een groot deel compleet te maken.
Verder heeft hij ook een partij met onderdelen die in de werkplaats/montage loods stonden er bij gekocht.
Naast dat Kees handelaar is is hij ook liefhebber van oude bromfietsen, Hij had veel tijd voor ons om alles te laten zien.
Onder het genot van een aantal koppen koffie kwamen er veel leuke brommer verhalen voorbij.
- Bijlagen
-
- IMG_8826.jpeg (306.61 KiB) 2757 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 61265
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 1078 keren
- Ontvangen waarderingen: 2602 keren
-
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 74 keren
Re: Kreidler RMC-S John bos
Gekeler & Weller nam de zaak over van Kreidler en John Bos weer van Gekeler en Weller (of en deel er van), als ik het goed begrepen heb.
Herman: Ik heb het wel eens eerder gezegd, maar volgens mij is die van jou van André Maring uit Middelstum geweest. 1993 kan goed kloppen.
Herman: Ik heb het wel eens eerder gezegd, maar volgens mij is die van jou van André Maring uit Middelstum geweest. 1993 kan goed kloppen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 61265
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 1078 keren
- Ontvangen waarderingen: 2602 keren
Re: Kreidler RMC-S John bos
Denk dat de half afgebouwde frame’s van Jacco Witte uit Kapelle komen. Die had er ook een aantal staan toen ik op bezoek was.
Zijn activiteiten zijn nooit doorgestart.
De spullen zullen dan toch te koop komen
Enzo
Zijn activiteiten zijn nooit doorgestart.
De spullen zullen dan toch te koop komen
Enzo
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9553
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 1034 keren
- Ontvangen waarderingen: 886 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 61265
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 1078 keren
- Ontvangen waarderingen: 2602 keren
Re: Kreidler RMC-S John bos
John Bos monteerde bij zijn eerste modellen nog wel de groene tellers. Toen die op raakten is hij pas overgestapt op deze blauwe !!
Enzo
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Gps (23 sep 2024, 13:20)
- Waardering: 8.33%
- Caspar
- Berichten: 13940
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 624 keren
- Ontvangen waarderingen: 908 keren
Re: Kreidler RMC-S John bos
Ja , erg frustrerend: de km teller ging tot 140 km/u terwijl de brommer maar 45 km/u ging.
De naald van de teller kwam amper uit de hoek.
Maar goed , we mogen blij zijn dat er überhaupt nog VDO tellers op zaten.
De naald van de teller kwam amper uit de hoek.
Maar goed , we mogen blij zijn dat er überhaupt nog VDO tellers op zaten.
- WesRmc-s
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 13 jan 2020, 14:24
- Locatie: Waldolala
- Gegeven waarderingen: 44 keren
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Kreidler RMC-S John bos
@ Theo gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
Naast liefhebber van Kreidlers ben ik altijd al geïnteresseerd geweest in het avontuur welke John Bos is aangegaan en de Kreidlers door hem in elkaar gezet. Juist de mythische verhalen en geheimzinnigheid waarmee het is omgeven geeft voor mij dat beetje extra charme.
Zo Is het bij mij ook ooit begonnen met een 1993 grijze John Bos Kreidler. Deze kans heb ik niet aan mij voorbij laten gaan en twee rijwielgedeelte mee naar huis genomen bij Kees vandaan.
Kees is een een eerlijke handelaar en geschikte kerel om zaken mee te doen.
Naast liefhebber van Kreidlers ben ik altijd al geïnteresseerd geweest in het avontuur welke John Bos is aangegaan en de Kreidlers door hem in elkaar gezet. Juist de mythische verhalen en geheimzinnigheid waarmee het is omgeven geeft voor mij dat beetje extra charme.
Zo Is het bij mij ook ooit begonnen met een 1993 grijze John Bos Kreidler. Deze kans heb ik niet aan mij voorbij laten gaan en twee rijwielgedeelte mee naar huis genomen bij Kees vandaan.
Kees is een een eerlijke handelaar en geschikte kerel om zaken mee te doen.
- Bijlagen
-
- 20240916_105855.jpg (185.12 KiB) 2590 keer bekeken
Laatst gewijzigd door WesRmc-s op 16 sep 2024, 12:34, 3 keer totaal gewijzigd.
- Deze gebruikers waarderen WesRmc-s voor dit bericht (totaal 2):
- KJ (17 sep 2024, 17:10) • Enzo-tvdzijden (22 sep 2024, 05:30)
- Waardering: 16.67%
- theormcs
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 03 jan 2006, 15:40
- Locatie: Friesland
- Gegeven waarderingen: 118 keren
- Ontvangen waarderingen: 164 keren
Re: Kreidler RMC-S John bos
De grijs groene is van mij, de mooie rode ga ik opbouwen voor mijn stiefvader met een brommer blok.
Hoe de klant de grijs-groene verder besteld had weet ik niet, misschien is het leuk om John te vragen hoe hij eigenlijk had moeten worden en dit misschien verder te realiseren.
Door het lange stilstaan wil ik ze beide uit elkaar halen, de voorvork intern aanpakken, achterbrug bussen vervangen, banden vervangen en er zijn wat kleine dingen die door de lange stilstand aandacht verdienen.
Het was niet mijn eerste keuze om een RMC-S op te gaan bouwen, ik ben al een geruime tijd mooie spullen aan het verzamelen om een RS op te bouwen.
Maar toen ik dit zag kon ik er niet om heen om deze ruwe diamant mee naar huis te nemen.
De Johnbos WM buddy zat er ook bij Met als leuk detail de ULO reflector en de ULO knipperlichten Ook heb ik er nog 2 spatborden bij gekocht,(waarschijnlijk komt er wel een zwart koplamphuis op en een grijs achterspatbord + accubakken) Ik had voor mijn RS project een paar leuke onderdelen gekocht die ik waarschijnlijk op de RMC-S wil gaan gebruiken.
Het rijwieldeel wil ik proberen op te bouwen ''als uit de folder'', welke gister toevallig ook nog op mijn pad kwam.
De komende tijd zal hij eerst volledig uit elkaar gaan, als jullie het leuk vinden om te zien wil ik hier laten zien op detail niveau hoe deze RMC-S opgebouwd is en welke onderdelen er toen gebruikt werden door John Bos.
Omdat het een ''nieuwe'' kreidler is, wil ik waarschijnlijk het blok etc. wat ik al verzameld had gaan gebruiken, dit is ook voor een deel uit de oude voorraad
Ik heb enige tijd terug in noord-holland een NOS Hurth 6 bak kunnen van een liefhebber, alleen de koppeling zat er niet bij.
Toen ik voor mijn eerste Hurth 6v naar KJ ging voor de revisie hiervan hebben we contact gehad met Dick Baan.
Hij gaf ons toen het advies om de koppeling met schuine vertanding te vervangen voor rechte vertanding i.v.m. de krachten die hier opkomen.
Bij KJ mocht ik in het magazijn een aantal koppelingsets vergelijken, het is de OZZO 7 plaatskoppeling geworden deze vond ik technisch leuk om er in te hebben.
Zal ik hem nodig hebben? daar ga ik zeker niet van uit gezien dit een toer machine word. Een set NOS SB kappen Bij een handelaar/liefhebber mocht ik in zijn vitrine kast kijken, ik kon alleen het originele Bing zakje zien liggen.
Hier bleek een mooie 1/20/100 in te zitten, deze werd mij gegund om over te nemen voor mijn project
Hoe de klant de grijs-groene verder besteld had weet ik niet, misschien is het leuk om John te vragen hoe hij eigenlijk had moeten worden en dit misschien verder te realiseren.
Door het lange stilstaan wil ik ze beide uit elkaar halen, de voorvork intern aanpakken, achterbrug bussen vervangen, banden vervangen en er zijn wat kleine dingen die door de lange stilstand aandacht verdienen.
Het was niet mijn eerste keuze om een RMC-S op te gaan bouwen, ik ben al een geruime tijd mooie spullen aan het verzamelen om een RS op te bouwen.
Maar toen ik dit zag kon ik er niet om heen om deze ruwe diamant mee naar huis te nemen.
De Johnbos WM buddy zat er ook bij Met als leuk detail de ULO reflector en de ULO knipperlichten Ook heb ik er nog 2 spatborden bij gekocht,(waarschijnlijk komt er wel een zwart koplamphuis op en een grijs achterspatbord + accubakken) Ik had voor mijn RS project een paar leuke onderdelen gekocht die ik waarschijnlijk op de RMC-S wil gaan gebruiken.
Het rijwieldeel wil ik proberen op te bouwen ''als uit de folder'', welke gister toevallig ook nog op mijn pad kwam.
De komende tijd zal hij eerst volledig uit elkaar gaan, als jullie het leuk vinden om te zien wil ik hier laten zien op detail niveau hoe deze RMC-S opgebouwd is en welke onderdelen er toen gebruikt werden door John Bos.
Omdat het een ''nieuwe'' kreidler is, wil ik waarschijnlijk het blok etc. wat ik al verzameld had gaan gebruiken, dit is ook voor een deel uit de oude voorraad
Ik heb enige tijd terug in noord-holland een NOS Hurth 6 bak kunnen van een liefhebber, alleen de koppeling zat er niet bij.
Toen ik voor mijn eerste Hurth 6v naar KJ ging voor de revisie hiervan hebben we contact gehad met Dick Baan.
Hij gaf ons toen het advies om de koppeling met schuine vertanding te vervangen voor rechte vertanding i.v.m. de krachten die hier opkomen.
Bij KJ mocht ik in het magazijn een aantal koppelingsets vergelijken, het is de OZZO 7 plaatskoppeling geworden deze vond ik technisch leuk om er in te hebben.
Zal ik hem nodig hebben? daar ga ik zeker niet van uit gezien dit een toer machine word. Een set NOS SB kappen Bij een handelaar/liefhebber mocht ik in zijn vitrine kast kijken, ik kon alleen het originele Bing zakje zien liggen.
Hier bleek een mooie 1/20/100 in te zitten, deze werd mij gegund om over te nemen voor mijn project
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 61265
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 1078 keren
- Ontvangen waarderingen: 2602 keren
Re: Kreidler RMC-S John bos
Je weet ik heb een late 2003 John Bos en weet dus precies hoe hij bouwde met welke onderdelen.
Eigen imi weltmeister buddy zonder strippen ( waren op )
Eigen afwijkende ulo reflector
Eigen afwijkende voetsteunen
Eigen afwijkende verstelbare achterdempers
De blauwe 140 km en 15.000 rpm toerenteller
Alle brommers op Duits dimlicht ( zonder lichtschakelaar )
enz.
Eigen imi weltmeister buddy zonder strippen ( waren op )
Eigen afwijkende ulo reflector
Eigen afwijkende voetsteunen
Eigen afwijkende verstelbare achterdempers
De blauwe 140 km en 15.000 rpm toerenteller
Alle brommers op Duits dimlicht ( zonder lichtschakelaar )
enz.
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- theormcs (16 sep 2024, 12:54)
- Waardering: 8.33%
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9553
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 1034 keren
- Ontvangen waarderingen: 886 keren
Re: Kreidler RMC-S John bos
vanaf midde 81 was ma noog deze van VDO
Wat JB noog had liggen, weet ik niet die blauwe waren origineel Hercules
- theormcs
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 03 jan 2006, 15:40
- Locatie: Friesland
- Gegeven waarderingen: 118 keren
- Ontvangen waarderingen: 164 keren
Re: Kreidler RMC-S John bos
Mijn eerste Kreidler de John bos uit 1993 is ook de eerste Kreidler van WesRmc-s geweest.
Door de oude foto's van mijn vader, de verhalen van mijn oom over zijn 6 bak en de vele mensen in Nootdorp met een Kreidler is het voor mij toen ook begonnen.
Ik mocht net hand en span diensten verlenen en voor 2 euro per uur gaan werken in een paprika kas om te sparen voor mijn eerste eigen Kreidler.
Mijn oude buurjongen was een aantal jaar ouder als ik, toen ik 13 was begon voor hun het auto tijdperk, WesRmc-s was een vriend van mijn oude buurjongen en zo hoorde ik dat hij zijn Kreidler misschien wel wou verkopen.
Na ruim 250 uur gewerkt te hebben zat mijn spaarpot vol genoeg om naar Wes te gaan en de RMC-S te kopen
Wij zijn rond mijn 16e verhuist naar Friesland, hierbij is het contact verwaterd en hebben we lang geen contact gehad.
Kreidlerloos bezocht ik het forum nog met enige regelmaat, tot er een moment kwam dat ik een PB ontving van Wes.
Hij had nog steeds Kreidlers en had inmiddels het forum ook ontdekt zo hebben we via Kreidler.nl het contact weer opgebouwd.
Erg leuk de contacten die je mede door Kreilder.nl opdoet en weer terug vind.
Wes kennende zullen deze rijwieldelen nog enige tijd in zijn woonkamer staan zonder dat er ook maar iets aan gebeurt
Laatst gewijzigd door theormcs op 16 sep 2024, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- theormcs
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 03 jan 2006, 15:40
- Locatie: Friesland
- Gegeven waarderingen: 118 keren
- Ontvangen waarderingen: 164 keren
Re: Kreidler RMC-S John bos
Tjerry ik weet dat jij ook een RMC-S bezit en over het algemeen bijna alles weet , misschien zullen er andere mensen zijn die het leuk vinden om te zien/te lezen.Enzo-tvdzijden schreef: ↑16 sep 2024, 12:42 Je weet ik heb een late 2003 John Bos en weet dus precies hoe hij bouwde met welke onderdelen.
Eigen imi weltmeister buddy zonder strippen ( waren op )
Eigen afwijkende ulo reflector
Eigen afwijkende voetsteunen
Eigen afwijkende verstelbare achterdempers
De blauwe 140 km en 15.000 rpm toerenteller
Alle brommers op Duits dimlicht ( zonder lichtschakelaar )
enz.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9553
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 1034 keren
- Ontvangen waarderingen: 886 keren
Re: Kreidler RMC-S John bos
Hoi Theo,
als ik je 6 bak bekijk
ik moet ook noog ens naar een nieuwe 6 bak kijken
een ori koorte schaakelnaaf en een ori korte Cross/GS kickstarteras heb ik ook alt liggen
als ik je 6 bak bekijk
ik moet ook noog ens naar een nieuwe 6 bak kijken
een ori koorte schaakelnaaf en een ori korte Cross/GS kickstarteras heb ik ook alt liggen
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 61265
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 1078 keren
- Ontvangen waarderingen: 2602 keren
Re: Kreidler RMC-S John bos
Natuurlijk Theo. Je weet ik heb een eigen topic. viewtopic.php?t=30928theormcs schreef: ↑16 sep 2024, 12:58Tjerry ik weet dat jij ook een RMC-S bezit en over het algemeen bijna alles weet , misschien zullen er andere mensen zijn die het leuk vinden om te zien/te lezen.Enzo-tvdzijden schreef: ↑16 sep 2024, 12:42 Je weet ik heb een late 2003 John Bos en weet dus precies hoe hij bouwde met welke onderdelen.
Eigen imi weltmeister buddy zonder strippen ( waren op )
Eigen afwijkende ulo reflector
Eigen afwijkende voetsteunen
Eigen afwijkende verstelbare achterdempers
De blauwe 140 km en 15.000 rpm toerenteller
Alle brommers op Duits dimlicht ( zonder lichtschakelaar )
enz.
Daar staat het vanaf de aankoop in. Kan jij ook gebruiken
Ik stem voor vind het alleen maar leuk
Enzo
- jamojamo
- Berichten: 3897
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 460 keren
- Ontvangen waarderingen: 225 keren
Re: Kreidler RMC-S John bos
Leuke berichten over Kees Mathijsen waarvan ik via Marktplaats mijn BOS demper NOS kocht. Het contact was prettig en omdanks een hogere bieding (voordat ie op gereserveerd stond) werd ie zonder morren voor het afgesproken bedrag oogestuurd. Ik bekijk altijd zijn advertenties.
In Goes ben ik ook eens rond de oude zaak van Jacco Witte gelopen, maar het zag er uitgestorven uit. Tijdens een andere vakantie ben ik mij MTH classics langsgeweest. Mika heeft ook een lijntje met John Bos en zit ook in Zeeland.
Leuk topic dit, ga het volgen! Doe zo verder
Gr., Eric
In Goes ben ik ook eens rond de oude zaak van Jacco Witte gelopen, maar het zag er uitgestorven uit. Tijdens een andere vakantie ben ik mij MTH classics langsgeweest. Mika heeft ook een lijntje met John Bos en zit ook in Zeeland.
Leuk topic dit, ga het volgen! Doe zo verder
Gr., Eric