Opknappen RMC-s elektronik

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 196
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet

#26 Bericht door tinus77 » 25 aug 2004, 23:38

Dit is een van de twee sterren in het groen, mooi hé?
Bijlagen
mvh_rmc14.JPG
mvh_rmc14.JPG (73.47 KiB) 12834 keer bekeken

Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 196
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet

#27 Bericht door tinus77 » 26 aug 2004, 09:41

Het gaat goed met de voortgang van de werkzaamheden, alle onderdelen zijn nu klaar. Eerst nog even drogen en dan kan alles nogmaals tesamen op de foto voor een compleet overzicht.

Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 196
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet

#28 Bericht door tinus77 » 26 aug 2004, 19:32

Een overzicht van alle "als nieuwe" onderdelen
Bijlagen
mvh_rmc15.JPG
mvh_rmc15.JPG (40.96 KiB) 12782 keer bekeken

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 8219
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk

k

#29 Bericht door Andy » 26 aug 2004, 21:05

Ziet er goed uit, mooi groen is niet lelijk. Het is een van de mooiste kreidler kleuren,daarom zijn er ook zo veel van.
Zelf vind ik de grijs metallic de lelijkste kleur voor kreidler (sorry voor degene die een grijze heeft)

Wat is de kleur nr. die jij gebruikt hebt????

Andy,

Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 196
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet

#30 Bericht door tinus77 » 26 aug 2004, 21:12

Ik heb ze ergens opgeschreven, ik zal ze opsnorren en vervolgens hier vermelden okee? Grijs is inderdaad echt lelijk! :!:

Gebruikersavatar
fritswouters
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 okt 2003, 16:15
Locatie: Berg en Terblijt (Zuid-Limburg)

#31 Bericht door fritswouters » 26 aug 2004, 23:38

Het ziet er allemaal mooi en strak geverfd uit,
wat me alleen opviel is dat je 1 accubakje met en 1 zonder "deuk" hebt.
Ik heb dat zelf ook maar vraag me eigenlijk af hoe dat komt, is dat standaard of werd dat vroeger vaker gewisseld?

Gebruikersavatar
Sjirard
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 apr 2004, 21:59
Locatie: Barcelona

#32 Bericht door Sjirard » 26 aug 2004, 23:47

Is dat niet voor de accu? Dat je daar (eventueel) de sleutel in kan doen ofzo? Dat zag ik pas namelijk :D. Anders weet ik het ook niet, maar volgens mij is het altijd de rechter waar een "deuk" inzit...

Groeten :D Gerard

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4459
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland

#33 Bericht door pimvandongen » 27 aug 2004, 00:04

ja klopt gerard gedeeltelijk:P
bij de oudere rmc modellen zat er een contactslot in dat deukje
bij de latere modellen is het slot verplaatst maar de deuk nog blijven zitten?

was toch zo ongeveer zo>?

Gebruikersavatar
pluisje
Berichten: 1919
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
Locatie: Monster
Contacteer:

#34 Bericht door pluisje » 27 aug 2004, 08:00

yep,
models1972.php
hier staat bij de gele in het midden:


Kreidler Florett RS-L
Built in : 1976
Engine : 50 cc, 2-stroke, 5 speed
Bore x Stroke : 40 x 39,7 mm
Performance : 6,25 hp at 8500 RPM, 85 km/h
Startsystem : Kickstarter
New on this bike are a bigger taillight, the ignitionkey is now between
the counters in the cockpit (used to be in the right sidebox)

je ziet nog een zwart rubbertje om het gaatje op te vullen,
later lieten ze gewoon het hele gaatje maar weg...

Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 196
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet

#35 Bericht door tinus77 » 27 aug 2004, 08:10

Klopt helemaal, ik heb een cockpit met groene tellers. 1x kilometerteller en 1x toerenteller met er midden tussenin een contactslot. Op de bovenstaande foto kan je de grondplaat+steun ook zien van het geheel(onderste onderdeel).

Gebruikersavatar
Sjirard
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 apr 2004, 21:59
Locatie: Barcelona

#36 Bericht door Sjirard » 27 aug 2004, 10:39

Nog even een vraagje aan pluisje...Ze hebben die accu dus maar een paar jaar gebruikt (inclusief het prototype Kreidler Florett RS-HB (vette schijfrem 8))? Liep 't niet goed ofzo?

Voor tinus, alles mooi gespoten 8) Benieuwd naar het eindresultaat :clap

grt Gerard

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 7998
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland

#37 Bericht door Melvin » 27 aug 2004, 10:49

ze gebruikten de accu alleen maar op kreidlers met een knipperlicht installatie. Aangezien er maar op weinig kreidlers knipperlichten zaten, zijn de accu's ook maar weinig gebruikt

Gebruikersavatar
Sjirard
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 apr 2004, 21:59
Locatie: Barcelona

#38 Bericht door Sjirard » 27 aug 2004, 11:09

ah oke :) weer wat geleerd ;)

tnx Gerard

Gebruikersavatar
pluisje
Berichten: 1919
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
Locatie: Monster
Contacteer:

#39 Bericht door pluisje » 27 aug 2004, 11:39

Nog even een vraagje aan pluisje...Ze hebben die accu dus maar een paar jaar gebruikt (inclusief het prototype Kreidler Florett RS-HB (vette schijfrem )? Liep 't niet goed ofzo?

Het hele merk Kreidler liep niet goed meer....

de laatste periode was een periode waarin een hoop dingen werden
'uitgevonden' om toch maar wat aandacht van het publiek te trekken..
- knipperlichten op 6v
- electronische ontsteking 6v
- electriek naar 12v
- enz enz

maar het was al te laat, de markt werd overspoeld door Japans
spul en waren wat 'moderner'
- nieuwe modellen
- electrische starters
- zwaardere motoren

het belangrijkste van de Kreidler (de liggende cilinder) was niet
meer terug te vinden in de zwaardere Kreidlers (80cc) en dat
wou het publiek niet.

het bleef een tijdje modderen en Kreidler ging Falliet, Zundapp
kon het nog wel een tijdje langer volhouden (hun 80cc, 125cc en
175cc liepen wel redelijk) maar kon ook niet tegen de Yamaha's
en Aprilia's op.

Je moet jezelf maar een voorstellen dat je met een berg geld bij
de bromfietshandel staat, en je kan kiezen tussen een Yamaha
en een Kreidler, waarbij de Yamaha 1000 gulden goedkoper was
en een electrische starter en mooie plastic kappen heeft...
dan neem je de open ketting en slechte materialen voor lief
(echt slecht is het ook weer niet) en Kreidler heeft het nakijken..

http://www.50cc.nl/images/yamaha_rd50mx_5l1_1984.jpg

deze brommer was ook rond 1980 te koop, en was gewoon een
stuk moderner dan de Kreidler;
schakelde beter, nette km-teller en kabels, mechanische toerenteller,
mooie schakelskoppen voor licht en knipperlichten en een bagage-
ruimte onder het zadel, accu, electrische ontsteking en kickstarter.
stevige voorvork met lange voorvering en een heerlijke achtervering
(monoshock) maakte het af.

Deze had ik op een gegeven moment er naast, keer gekocht voor
1000 gulden en nooit wat aan gedaan.
Ik ree dan op mijn Kreidler rond (gekocht voor 800 gulden, verbouwd
voor het dubbele), maar als mijn Kreidler het niet deed,
deed deze het wel... Dan kon ik daar op rijden, terwijl ik bezig was
met onderdelen en problemen met mijn Kreidler.

tja....

dat won toch wel op de lange duur en voor Kreidler kwam het te laat..

Gebruikersavatar
Yellow devil
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jul 2003, 22:30
Locatie: WIJHE

#40 Bericht door Yellow devil » 27 aug 2004, 13:36

he tinnus77 waarom heeft jouw onderbouw voor de trappers een stang extra aan de rechter kant :roll:

groeten robin :twisted:

Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 196
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet

#41 Bericht door tinus77 » 27 aug 2004, 13:56

Zit er niet, is de standaard!

Gebruikersavatar
Yellow devil
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jul 2003, 22:30
Locatie: WIJHE

#42 Bericht door Yellow devil » 27 aug 2004, 14:06

o oke leek net zo ik dacht al waar voor is dat maar het is de zij standaart :twisted:

groeten robin

Helmantel
Berichten: 754
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42

#43 Bericht door Helmantel » 27 aug 2004, 16:19

[quote="pluisje

het belangrijkste van de Kreidler (de liggende cilinder) was niet
meer terug te vinden in de zwaardere Kreidlers (80cc) en dat
wou het publiek niet.

[/quote]

Volgens een artikel dat hier laatst op de site gepost werd, was het juist andersom. Kreidler vond een liggende cilinder eigenlijk beter, maar het publiek gaf de voorkeur aan moderner ogende staande cylinders.

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2335
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen

#44 Bericht door Kreidler » 27 aug 2004, 16:43

grijs metallic is niet lelijk hoor, de kleur staat een kreidler goed als die veel chroom heeft anders dus niet dat vindt ik er zelf van. vindt de kleur wel mee vallen op mij kreidler met al dat chroom. :D

maar ja iedereen zijn eigensmaak :roll:

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4173
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35

#45 Bericht door Martijn Koert » 27 aug 2004, 18:04

ik vind juist dat zo'n grijze niet veel chroom moet. ik had btw ook liever een andere kleur. maarja het voldoet. alleen je kroonstuk lijkt zo raar tinus. heel erg versleten

Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 196
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet

#46 Bericht door tinus77 » 29 aug 2004, 09:35

Effe je hulp nodig hoor, wat bedoel je met het kroonstuk?

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4173
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35

#47 Bericht door Martijn Koert » 29 aug 2004, 12:07

van de voorvork. de bovenpoten laat maar zeggen

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2335
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen

#48 Bericht door Kreidler » 29 aug 2004, 13:18

Martijn jou kreidler is super mooi hoor, het is alleen als je een grijze kreidler hebt en je gaat er zwarte onderdelen op zetten ja dan staat het niet, en dat zie je bij de meeste vandaar dat ik alleen als als chroom heb ja behalve de tank maar ja die was al mooi :wink:

maar we gaan weer ontropic.

hij wordt mooi tinus ga zo door ben benieuwd naar het eindreseltaat :)

Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 196
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet

#49 Bericht door tinus77 » 29 aug 2004, 22:41

Het chroom van die ene bovenpoot is inderdaad een beetje roestig maar dit geeft helemaal niks gezien het feit dat de lamporen hier nog inclusief huls overheen komen, roest dus wegpolijsten en met nieuwe lagers en framecupjes monteren in het frame.

Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 196
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet

#50 Bericht door tinus77 » 29 aug 2004, 22:47

Het begin van het terug in elkaar zetten is begonnen.
Bijlagen
mvh_rmc16.JPG
mvh_rmc16.JPG (44.36 KiB) 12351 keer bekeken

Plaats reactie