Einde brommer Nijmegen

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Bericht
Auteur
Arjen78
Berichten: 919
Lid geworden op: 19 jul 2021, 14:47
Gegeven waarderingen: 178 keren
Ontvangen waarderingen: 92 keren

Einde brommer Nijmegen

#1 Bericht door Arjen78 » 02 dec 2022, 23:00

Even een vraag, ik zag dat ze in Nijmegen alle oude brommers (willen) gaan weren. Dit zet me wel aan 't denken..
Dit gaat steeds verder neem ik aan. Hoe zou dat evt voor de oldtimers gaan aflopen?
Zou je evt de brommer op motorkenteken kunnen zetten?

hermanp
Berichten: 6980
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 105 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#2 Bericht door hermanp » 03 dec 2022, 00:05

Binnenkort (ik weet niet wanneer het precies wordt) willen ze de 2-takt snorscooters uit de (binnen)stad (van) Groningen weren. Snorscooters worden sowieso al benadeeld door de helmplicht, waardoor velen al hun scooter hebben verkocht of laten omkeuren tot bromscooter.
De bedoeling was om een algeheel verkoopverbod voor nieuwe 2-takten in te stellen, maar dat schijnt vanwege Europese regelgeving (nog) niet te mogen. Het instellen van milieuzones gaat gestaag door, te beginnen met tweetakten. Ook de tweetakt motorfiets zal hieraan moeten geloven, ik denk dat omkeuren je hooguit een jaar of twee extra rijden zal geven.
De tweetakt heeft. net als een ongevaccineerde, een hele slechte naam gekregen, de formule tot demoniseren heeft effect gesorteerd. Hulde aan het kabinet en de geitenwollen bomenknuffelaars...
Deze gebruikers waarderen hermanp voor dit bericht (totaal 2):
nozems (03 dec 2022, 00:58) • KJ (10 aug 2023, 10:56)
Waardering: 18.18%

Arjen78
Berichten: 919
Lid geworden op: 19 jul 2021, 14:47
Gegeven waarderingen: 178 keren
Ontvangen waarderingen: 92 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#3 Bericht door Arjen78 » 03 dec 2022, 05:57

hermanp schreef: 03 dec 2022, 00:05 Binnenkort (ik weet niet wanneer het precies wordt) willen ze de 2-takt snorscooters uit de (binnen)stad (van) Groningen weren. Snorscooters worden sowieso al benadeeld door de helmplicht, waardoor velen al hun scooter hebben verkocht of laten omkeuren tot bromscooter.
De bedoeling was om een algeheel verkoopverbod voor nieuwe 2-takten in te stellen, maar dat schijnt vanwege Europese regelgeving (nog) niet te mogen. Het instellen van milieuzones gaat gestaag door, te beginnen met tweetakten. Ook de tweetakt motorfiets zal hieraan moeten geloven, ik denk dat omkeuren je hooguit een jaar of twee extra rijden zal geven.
De tweetakt heeft. net als een ongevaccineerde, een hele slechte naam gekregen, de formule tot demoniseren heeft effect gesorteerd. Hulde aan het kabinet en de geitenwollen bomenknuffelaars...
Bedankt en idd, herkenbaar verhaal.
Word dit het einde van de prachtige hobby, ik vind het restaureren mooi maar het rijden nog veel mooier. Wat als dat niet meer mag? Hoe staan jullie hierin?
Wat doet dit met de waarde van de brommers?
Misschien maar alvast 1 te koop zetten??

Veel vragen, weinig duidelijkheid

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60234
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 948 keren
Ontvangen waarderingen: 2247 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 03 dec 2022, 06:16

Arjen78 schreef: 03 dec 2022, 05:57
hermanp schreef: 03 dec 2022, 00:05 Binnenkort (ik weet niet wanneer het precies wordt) willen ze de 2-takt snorscooters uit de (binnen)stad (van) Groningen weren. Snorscooters worden sowieso al benadeeld door de helmplicht, waardoor velen al hun scooter hebben verkocht of laten omkeuren tot bromscooter.
De bedoeling was om een algeheel verkoopverbod voor nieuwe 2-takten in te stellen, maar dat schijnt vanwege Europese regelgeving (nog) niet te mogen. Het instellen van milieuzones gaat gestaag door, te beginnen met tweetakten. Ook de tweetakt motorfiets zal hieraan moeten geloven, ik denk dat omkeuren je hooguit een jaar of twee extra rijden zal geven.
De tweetakt heeft. net als een ongevaccineerde, een hele slechte naam gekregen, de formule tot demoniseren heeft effect gesorteerd. Hulde aan het kabinet en de geitenwollen bomenknuffelaars...
Bedankt en idd, herkenbaar verhaal.
Word dit het einde van de prachtige hobby, ik vind het restaureren mooi maar het rijden nog veel mooier. Wat als dat niet meer mag? Hoe staan jullie hierin?
Wat doet dit met de waarde van de brommers?
Misschien maar alvast 1 te koop zetten??

Veel vragen, weinig duidelijkheid
Het leven is ook geen duidelijkheid. Niks van aantrekken. Het is een motie die nog niet is aangenomen.

Dus lekker rijden.
Je heb je benzineauto toch ook nog niet verkocht !
Of je gaskraan al afgesloten !

Enzo
Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
hermanngas (03 dec 2022, 09:43)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#5 Bericht door wimv8 » 03 dec 2022, 08:51

Massaal EMIGREREN.


Gr. Wim.
Deze gebruikers waarderen wimv8 voor dit bericht:
Gps (11 feb 2023, 13:20)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10470
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 236 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#6 Bericht door nozems » 03 dec 2022, 13:45

wimv8 schreef: 03 dec 2022, 08:51 Massaal EMIGREREN.


Gr. Wim.
Mag je wel buiten de EU gaan emigreren, dat enge clubje in brussel gaat alles nog meer verpesten.

Net wat Tjerry zegt, het leven is ook niet zeker. Geniet zolang het nog kan…

Ik heb begin vorig jaar een moderne houtkachel laten plaatsen, nu met die idiote gasprijzen is de cv nog niet een keer aan geweest.
Maar ook een houtstoker wordt in de media aan de lopende band gedemoniseerd, een moordenaar ben je met een houtkachel!
Dus dat is ook nog een kwestie van enkele jaren, of totdat groenlinks de grootste wordt in de gemeente…. Dan is ook dat ten strengste verboden, hoe goed je ook stookt.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 982 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#7 Bericht door Gps » 03 dec 2022, 16:23

Old timers mogen geloof ik nog wel, maar ik ken de regels niet. Het zou zo maar kunnen dat je de rit dan van te voren aan moet melden.

In Amsterdam zijn in het centrum ook al oudere 4 takt brommers verboden.

Toen ik nog liep als geel hesje in Amsterdam centrum zag ik wel eens een Kreidler rijden. Die was gekeurd als motor.

Ik vind al langer dat we allemaal op moeten staan tegen deze regering, wij zijn met meer.

We are the 99%. Maar dan zal ik weer een complot gek zijn. Toch is het geen complot dat die mafkees zei, you will own nothing and be happy. (claus swab)

Nou weet ik niet of er een complot is, maar wel dat den haag niet echt met ons bezig is. Jette en de gasprijzen als één voorbeeld.

George Carlin - It's A BIG Club & You Ain't In It! (helaas had george denk ik niet nog niet door dat dit niet alleen voor Amerika geld)
https://www.youtube.com/watch?v=Nyvxt1svxso

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 982 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#8 Bericht door Gps » 03 dec 2022, 16:56

hermanp schreef: 03 dec 2022, 00:05 Binnenkort (ik weet niet wanneer het precies wordt) willen ze de 2-takt snorscooters uit de (binnen)stad (van) Groningen weren. Snorscooters worden sowieso al benadeeld door de helmplicht, waardoor velen al hun scooter hebben verkocht of laten omkeuren tot bromscooter.
De bedoeling was om een algeheel verkoopverbod voor nieuwe 2-takten in te stellen, maar dat schijnt vanwege Europese regelgeving (nog) niet te mogen. Het instellen van milieuzones gaat gestaag door, te beginnen met tweetakten. Ook de tweetakt motorfiets zal hieraan moeten geloven, ik denk dat omkeuren je hooguit een jaar of twee extra rijden zal geven.
De tweetakt heeft. net als een ongevaccineerde, een hele slechte naam gekregen, de formule tot demoniseren heeft effect gesorteerd. Hulde aan het kabinet en de geitenwollen bomenknuffelaars...
Ik ben nog steeds blij dat ik niet gevaccineerd ben. Ik kan slechts hopen dat de gevaccineerde ook nog steeds blij zijn.

De farmaceutische industrie heeft lekker verdiend. :(

Ik zal de posters die mijn gemeente (Amsterdam) ophing nooit vergeten.

Je wilt toch niet dat je oma ziek word? Stelletje schoften.
Vooral niet luisteren naar wetenschappers en dokters die nog al kritisch zijn.

Toch is er ook goed nieuws.
https://hetanderenieuws.nl/uitspraak-in ... ajournaal/
Op 18 november deed de tuchtrechter uitspraak in de zaak tegen huisarts Rob Elens. De Inspectie verweet Elens ondermeer dat hij in januari en februari 2021 strijd met de wet aan coronapatiënten hydroxychloroquinen ivermectine had voorgeschreven. De tuchtrechter vond echter dat de huisarts bij het voorschrijven niet de wet heeft geschonden.
Ik weet ook nog dat hugo het over kwakzalvers had....

Kunnen we geen stichting starten ? Red the 2 takt ?

Gebruikersavatar
adriline
Berichten: 1386
Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
Locatie: zuid limburg
Gegeven waarderingen: 289 keren
Ontvangen waarderingen: 204 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#9 Bericht door adriline » 03 dec 2022, 17:03

De wereld vergaat nog niet. Blijf toch positief. Alles komt goed
Deze gebruikers waarderen adriline voor dit bericht:
jamojamo (03 dec 2022, 18:40)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#10 Bericht door wimv8 » 03 dec 2022, 17:37

Gps schreef: 03 dec 2022, 16:56
Ik zal de posters die mijn gemeente (Amsterdam) ophing nooit vergeten:

"Je wilt toch niet dat je oma ziek word"?

Stelletje schoften.

Schuldgevoel oproepen!

Haha mafkezen,

Zulke posters hing hitler op in Berlijn tijdens zijn laatste dagen:

Oproep:
"Vecht allen mee om uw grootouders, ouders, kinderen en uw stad te redden".
(of zoiets in die richting)


Gr. Wim.
Deze gebruikers waarderen wimv8 voor dit bericht:
Gps (03 dec 2022, 21:08)
Waardering: 9.09%

kabouter
Berichten: 794
Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:13
Locatie: vrije wereld
Gegeven waarderingen: 76 keren
Ontvangen waarderingen: 51 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#11 Bericht door kabouter » 04 dec 2022, 19:37

Je kunt nog enkele jaren rijden want gaat pas in 2028 in dus geniet nog maar even .

gr Paul

p.peters
Berichten: 768
Lid geworden op: 25 mar 2008, 20:26
Locatie: Wijchen land van Maas en waal
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#12 Bericht door p.peters » 04 dec 2022, 21:24

Ik woon tegen Nijmegen aan, die Bruls met al zijn groene rakkers uit het Stadsbestuur milieu wappies denken alles te weten. In Nijmegen hebben ze dit jaar wederom een vuurwerk verbod.

Begin eerst maar eens met het weren van auto's, busjes, bussen en vrachtwagens in de stad! Moet je morgenvroeg eens naar Nijmegen fietsen alle verkeer de stad in staat vast om de, stad in te komen! Of dat zo schoon schijnbaar vinden Bruls en die andere klojo's dat niet erg. En wat te denken van al die diesel schepen op de Waal lekker groen zeker. Vanuit Duitsland varen de schepen richting Nijmegen om het ruim te luchten.... In Duitsland mag dat niet... Hoe zo schoon?

En wat verzinnen die linkse kl.... We gaan een brom en snorfiets verbod invoeren om de luchtkwaliteit te verbeteren. Vele fietsers zijn voor, dan zijn ze af van die stinkende brommers op het fietspad fijne schone lucht denken ze dan..... Stelletje gekken.

Ik ben van mening dat als, ze ons oldtimer liefhebbers verplichten om op Ecomaxx of een soortgelijke brandstof te gaan rijden, elke oldtimer liefhebber direct overstapt als dit betekent dat we mogen blijven rijden. Verplicht dit ook voor snor en overige scooters en brommers probleem met stank overlast opgelost.

Ik kan nog wel ff doorgaan... Helaas wordt dit land in een snel tempo afgebroken.

Gebruikersavatar
Richard B
Berichten: 1628
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
Locatie: Bussum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 99 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#13 Bericht door Richard B » 11 dec 2022, 21:06

Gps schreef: 03 dec 2022, 16:23 Old timers mogen geloof ik nog wel, maar ik ken de regels niet. Het zou zo maar kunnen dat je de rit dan van te voren aan moet melden.

In Amsterdam zijn in het centrum ook al oudere 4 takt brommers verboden.

Toen ik nog liep als geel hesje in Amsterdam centrum zag ik wel eens een Kreidler rijden. Die was gekeurd als motor.

Ik vind al langer dat we allemaal op moeten staan tegen deze regering, wij zijn met meer.

We are the 99%. Maar dan zal ik weer een complot gek zijn. Toch is het geen complot dat die mafkees zei, you will own nothing and be happy. (claus swab)

Nou weet ik niet of er een complot is, maar wel dat den haag niet echt met ons bezig is. Jette en de gasprijzen als één voorbeeld.

George Carlin - It's A BIG Club & You Ain't In It! (helaas had george denk ik niet nog niet door dat dit niet alleen voor Amerika geld)
https://www.youtube.com/watch?v=Nyvxt1svxso
helemaal juist,je ziet gelukkig de weerstand vanuit de bevolking toenemen tegen allerlei idiote regelgeving waardoor het nog knap lastig gaat worden bepaalde zaken er doorheen te drukken,ook dit zal zo'n vaart niet lopen we blijven gewoon rijden kom zeg!
Deze gebruikers waarderen Richard B voor dit bericht:
Gps (11 dec 2022, 22:19)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10241
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 327 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#14 Bericht door Andy » 11 dec 2022, 21:49

Zo makkelijk gaat het niet jongens !!!

Je maakt heel veel fabrikanten, bedrijven kapot en ook werkgelegenheid... Denk niet eerder dan 2030 voor een algeheel verbod.

Andy,

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Einde brommer Nijmegen

#15 Bericht door Maarten » 12 dec 2022, 08:16

hermanp schreef: 03 dec 2022, 00:05 Ook de tweetakt motorfiets zal hieraan moeten geloven, ik denk dat omkeuren je hooguit een jaar of twee extra rijden zal geven.
Denk je dat, of zijn daar ook berichten over of andere signalen?
In Den Haag ontspringt de tweetakt motorfiets (en auto) vooralsnog de dans, maar laten we geen slapende honden wakker maken.
Deze gebruikers waarderen Maarten voor dit bericht:
Gps (12 dec 2022, 15:38)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
PC-72GrandPrix
Berichten: 249
Lid geworden op: 20 jul 2017, 21:32
Gegeven waarderingen: 63 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#16 Bericht door PC-72GrandPrix » 12 dec 2022, 20:05

Is het zo dat als je met een 2 takt brommer in zo´n milleuzone rijdt (zoals b.v. Den Haag) dat je dan ook niet verzekerd bent?
Lijkt me niet uit te maken toch?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60234
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 948 keren
Ontvangen waarderingen: 2247 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#17 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 dec 2022, 20:14

PC-72GrandPrix schreef: 12 dec 2022, 20:05 Is het zo dat als je met een 2 takt brommer in zo´n milleuzone rijdt (zoals b.v. Den Haag) dat je dan ook niet verzekerd bent?
Lijkt me niet uit te maken toch?
Als je betaald hebt via aanmelden internet moet je kunnen rijden.

Enzo

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Einde brommer Nijmegen

#18 Bericht door Maarten » 12 dec 2022, 21:14

PC-72GrandPrix schreef: 12 dec 2022, 20:05 Is het zo dat als je met een 2 takt brommer in zo´n milleuzone rijdt (zoals b.v. Den Haag) dat je dan ook niet verzekerd bent?
Lijkt me niet uit te maken toch?

Nee, je krijgt hooguit een bekeuring voor het rijden door de milieuzone, maar je bent verder gewoon verzekerd. (als je brommer verzekerd is)
Deze gebruikers waarderen Maarten voor dit bericht:
PC-72GrandPrix (12 dec 2022, 21:51)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 982 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#19 Bericht door Gps » 12 dec 2022, 23:58

PC-72GrandPrix schreef: 12 dec 2022, 20:05 Is het zo dat als je met een 2 takt brommer in zo´n milleuzone rijdt (zoals b.v. Den Haag) dat je dan ook niet verzekerd bent?
Lijkt me niet uit te maken toch?
Er hangen hier in Amsterdam wel milieu camera's, maar dat gaat niet over de verzekering, maar over zoals andere hier ook zeggen boetes.

hermanp
Berichten: 6980
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 105 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#20 Bericht door hermanp » 13 dec 2022, 00:15

Maarten schreef: 12 dec 2022, 08:16
hermanp schreef: 03 dec 2022, 00:05 Ook de tweetakt motorfiets zal hieraan moeten geloven, ik denk dat omkeuren je hooguit een jaar of twee extra rijden zal geven.
Denk je dat, of zijn daar ook berichten over of andere signalen?
In Den Haag ontspringt de tweetakt motorfiets (en auto) vooralsnog de dans, maar laten we geen slapende honden wakker maken.
Echt concreet is het niet, maar de tweetakt (volgens mij ongeacht bouwjaar) is bijvoorbeeld in het centrum van Amsterdam al verboden. Ook verbod op tweetakt buitenboordmotoren. Dit ondanks dat er al zeer schone tweetakt bb-motoren zijn.
Er zou een verbod op de verkoop van snorscooters (met verbrandingsmotor) komen per 2025, dit gaat vooralsnog niet door. In 2030 zou er een verbod op de verkoop van bromscooters (met verbrandingsmotor) volgen.
Dit is niet van de baan geveegd, maar verschoven.
De milieueisen worden steeds strenger, momenteel zitten we al op een euro-5 scooter. De fabrikanten gaan steeds minder investeren in de tweetakt. De Derbi Senda wordt niet meer gemaakt. Er is nog wel een Spaanse fabrikant die een aardig tweetakt bromfietsje maakt, maar die heb ik nog nooit zien rijden. Behalve die keer dat ik er zelf op reed...
Stiekem, maar ook minder stiekem, hoop ik er op dat de overheid de tweetakt een beetje vergeet. De verkoop wordt verboden, dus hopelijk gaan ze (Den Haag) ervan uit dat de tweetakt vanzelf uit het straatbeeld verdwijnt en ik (en jullie dus ook) gewoon kunnen blijven rijden. Ik kijk dan ook naar de oldtimer auto's. Mijn vader heeft o.a. een A-Ford, die zou hij nog steeds als dagelijkse auto kunnen gebruiken, zonder enige restricties. :-)
Deze gebruikers waarderen hermanp voor dit bericht:
Maarten (13 dec 2022, 07:47)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3726
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 343 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#21 Bericht door jamojamo » 13 dec 2022, 08:40

p.peters schreef: 04 dec 2022, 21:24 Begin eerst maar eens met het weren van auto's, busjes, bussen en vrachtwagens in de stad! Moet je morgenvroeg eens naar Nijmegen fietsen alle verkeer de stad in staat vast om de, stad in te komen! Of dat zo schoon schijnbaar vinden Bruls en die andere klojo's dat niet erg. En wat te denken van al die diesel schepen op de Waal lekker groen zeker. Vanuit Duitsland varen de schepen richting Nijmegen om het ruim te luchten.... In Duitsland mag dat niet... Hoe zo schoon?
Dus eigenlijk moeten we strenger worden en alles waarmee geld verdiend wordt weren en alleen nog maar met hobby brommertjes rijden?
Je moet uitkijken dat je niet blind wordt voor de belangen van een ander.

Gewoon bij de verkiezingen de juiste vakjes invullen. Als de meerderheid voor dit soort onzin is gaat de hobby eraan. Daar doe je niks aan en gelukkig leven we in zo’n land.

Ik fiets naar mijn werk. 1-2 x per jaar pak ik de Kreidler met motorkenteken en 5x per jaar de Honda 500. Mijn werkgever is Tata Steel die vanwege milieu ook onder vuur ligt maar dit terzijde. Als ik op het fietspad gepasseerd wordt door een scooter wil die rook vaak best lang irritant zijn. Die 4-takt stront emmer koters hebben tegenwoordig de Akrapovic uitlaat ontdekt. Is allemaal geen pretje.
Ergo, een fietsende medemens zonder de passie voor gemotoriseerde tweewielers zal blij worden van een ban.

Blij dat ik in de IJmond woon waar ze een grotere vervuiler hebben om tegen aan te schoppen.

Gr., Eric

kabouter
Berichten: 794
Lid geworden op: 05 dec 2020, 20:13
Locatie: vrije wereld
Gegeven waarderingen: 76 keren
Ontvangen waarderingen: 51 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#22 Bericht door kabouter » 09 jan 2023, 21:17

Nog eventjes en we rijden een E- Kreidler en dan mijden ze ons nog uit de grote steden
ze proberen de bromfiets rijders klein te houden .
gr Paul

steef
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 sep 2012, 01:27
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Einde brommer Nijmegen

#23 Bericht door steef » 09 jan 2023, 21:57

Tegen de tijd dat ze alle verbrandingsmotoren hebben verboden, is er een zwaar tekort aan lithium……dat probleem is er eigenlijk al ;)

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10470
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 236 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#24 Bericht door nozems » 10 jan 2023, 10:10

steef schreef: 09 jan 2023, 21:57 Tegen de tijd dat ze alle verbrandingsmotoren hebben verboden, is er een zwaar tekort aan lithium……dat probleem is er eigenlijk al ;)
Om nog maar te zwijgen over het reeds zwaar overbelaste stroomnetwerk.
Het kan de vraag naar stroom nu al nauwelijks aan, sommige bedrijven hier in Noord-Holland krijgen nu al geen aansluiting meer🤣 ook kan het zomers de stroom niet aan van alle panelen die salderen.

En de moet heel het wagenpark elektrisch vanwege die groenlinkse eco-doordrammers?!

We kunnen dit toch niet meer serieus nemen?
Deze gebruikers waarderen nozems voor dit bericht:
steef (10 jan 2023, 16:20)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Einde brommer Nijmegen

#25 Bericht door wimv8 » 11 jan 2023, 23:23

Het wordt toch waterstof, later.


Gr. Wim.
Deze gebruikers waarderen wimv8 voor dit bericht:
KJ (10 aug 2023, 11:01)
Waardering: 9.09%

Plaats reactie