Poll bromfietskenteken (11-2005) - Vertel uw ervaring!

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken

Aanvragen en verkrijgen van het nieuwe bromfietskenteken (poll 11-2005) :

Peiling eindigde op 13 dec 2005, 09:58

Ik heb de nieuwe plaat er al opzitten en ik heb geen problemen ondervonden, aanvragen en verkrijgen ging voorspoedig.
38
26%
Ik heb de nieuwe plaat er al opzitten. Ik heb er wel lang op moeten wachten en het heeft wat moeite gekost, maar het is gelukt.
8
6%
De aanvraagprocedure is doorlopen, het kentekenbewijs heb ik ontvangen, de plaat moet ik nog laten maken of heb ik al laten maken maar hij zit er nog niet op.
11
8%
De aanvraagprocedure is doorlopen, ik zit nu al langer dan 3 weken te wachten op een bericht van de rdw.
0
Geen stemmen
De aanvraagprocedure is doorlopen, ik zit nu al langer dan 6 weken te wachten op een bericht van de rdw.
0
Geen stemmen
Ik heb bericht van de RDW ontvangen dat ik aanvullende informatie over mijn Kreidler moet opsturen. Deze info heb ik opgestuurd en nu wacht ik het af.
5
3%
Ik heb bericht van de RDW ontvangen dat ik aanvullende informatie over mijn Kreidler moet opsturen. Ik ben bezig met deze info te verzamelen en op te sturen mbv de faq op deze site.
1
1%
Ik heb bericht van de RDW ontvangen dat ik aanvullende informatie over mijn Kreidler moet opsturen. Dit moet ik nog gaan doen of ik weet niet goed wat ik nu moet gaan doen.
0
Geen stemmen
Het lukt niet om het bromfietskenteken te verkrijgen, omdat mijn Kreidler eigenlijk een motorfiets (of een KKR KleinKraftRad) is.
3
2%
Het lukt me niet om het bromfietskenteken te verkrijgen, omdat mijn Kreidler een buitenlandse Kreidler van het type bromfiets is met een bouwjaar vanaf 1974 zonder papieren.
5
3%
Volgens mij is de enige oplossing om mijn Kreidler opnieuw op te bouwen op een Nederlands bromfietsframe.
5
3%
Ik ben nog niet begonnen met het aanvragen van een bromkenteken, ik heb nog een jaar de tijd.
45
31%
Ik ben helemaal niet van plan dat bromfietskenteken aan te vragen.
8
6%
Ik heb een Kreidler motorfiets of een wegracer, dus voor mij geen bromkenteken!
5
3%
Bromfietskenteken? Ik weet van niets, gaat er iets veranderen of zo?
1
1%
Anders, namelijk....
9
6%
 
Totaal aantal stemmen: 144

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Rick Hahn
Berichten: 1883
Lid geworden op: 24 feb 2004, 22:42
Locatie: Enschede/Epe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#76 Bericht door Rick Hahn » 01 dec 2005, 13:56

Als je een oplettende schouwer hebt wel, je zal dus de coating moeten wegkrabben zodat de nummers weer zichtbaar worden

Gebruikersavatar
Harwin
Berichten: 1102
Lid geworden op: 14 sep 2004, 07:49
Locatie: Wedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#77 Bericht door Harwin » 01 dec 2005, 13:59

als ik weet welk nummer erin staat hoef ik niet alles weg te krabben, want het nl met rondje eromheen is net heel lichtjes nog zichtbaar

Gebruikersavatar
tonny59
Berichten: 1609
Lid geworden op: 23 okt 2005, 19:08
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Tonny59

#78 Bericht door tonny59 » 01 dec 2005, 17:22

dinsdag naar het postkantoor en vandaag [donderdag] heb ik het kenteken al binnen.
morgen is de plaat klaar en kan ik hem monteren.
dus totale procedure inclusief schouwen is vijf dagen geweest.
Dat kunnen we rustig snel noemen lijkt mij.

king of the hill
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2005, 20:05
Locatie: Ospel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#79 Bericht door king of the hill » 02 dec 2005, 16:50

ik mijn kreidler laten schouwen en toen 4 weken verder kreeg ik bericht da hij was afgewezen toen moest ik copieen maken van de documentatsie of andere papieren toen had ik de coopieen van mijn kreidler en nog wa andere documentatie opgestuurd. en 8 weken werder kreeg ik bericht dat de door mij opgestuurde informatie niet blijkt dat het een brommer is. En nu moet ik hem laten keuren door de rdw maar daar wacht ik nog efe mee want er stond vandaag nog wa over in de krant

Gebruikersavatar
tomosbroeser
Berichten: 1423
Lid geworden op: 04 jun 2005, 18:11
Locatie: Tweede Exloermond
Gegeven waarderingen: 79 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

#80 Bericht door tomosbroeser » 02 dec 2005, 20:55

ik ben er nog niet aan begonnen, ik wil het eerst eens allemaal aan zien, en de RDW moet eerst maar zorgen dat alles een beetje soepel loopt.

Ik vind het gewoon heel raar dat normale nederlandse brommers worden afgewezen, omdat ze bijv. niet bekend zijn.

Mark

rsman
Berichten: 525
Lid geworden op: 16 feb 2004, 19:51
Locatie: Valthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#81 Bericht door rsman » 02 dec 2005, 22:16

tomosbroeser schreef:ik ben er nog niet aan begonnen, ik wil het eerst eens allemaal aan zien, en de RDW moet eerst maar zorgen dat alles een beetje soepel loopt.

Ik vind het gewoon heel raar dat normale nederlandse brommers worden afgewezen, omdat ze bijv. niet bekend zijn.

Mark
Beste Mark,
Rij even naar Peter Mulder (de fietsfabriek) in Ter Apelkanaal met je Kreidler, hij schouwt hem gratis! Succes

Gebruikersavatar
tomosbroeser
Berichten: 1423
Lid geworden op: 04 jun 2005, 18:11
Locatie: Tweede Exloermond
Gegeven waarderingen: 79 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

#82 Bericht door tomosbroeser » 03 dec 2005, 16:07

rsman schreef:
tomosbroeser schreef:ik ben er nog niet aan begonnen, ik wil het eerst eens allemaal aan zien, en de RDW moet eerst maar zorgen dat alles een beetje soepel loopt.

Ik vind het gewoon heel raar dat normale nederlandse brommers worden afgewezen, omdat ze bijv. niet bekend zijn.

Mark
Beste Mark,
Rij even naar Peter Mulder (de fietsfabriek) in Ter Apelkanaal met je Kreidler, hij schouwt hem gratis! Succes
Hallo,

bedankt voor de tip. anders had ik m laten schouwen voor 12,50

Mark

Gebruikersavatar
s1278754
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 dec 2004, 15:13
Locatie: groningen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#83 Bericht door s1278754 » 06 dec 2005, 21:03

het is alweer een nieuwe maand, waar blijft de nieuwe poll?

Heb ondertussen namelijk mijn kenteken alweer binnen :D

hcw
Berichten: 760
Lid geworden op: 04 okt 2003, 22:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

rdw

#84 Bericht door hcw » 07 dec 2005, 14:51

Ik ben al tijden bezig om mijn kreidler aan te bieden voor een keuring,maar bij het rdw in Amsterdam zit aan de telefonische balie een receptioniste waar ik niet mee overweg kan.
maak je een afspraak voor een bepaalde datum krijg je een andere datum geleverd (2x),een datum waarop ik niet kan dus. [-X
Probeer je dat uit te leggen willen ze dat schijnbaar niet begrijpen en komt het er op neer: zoek het maat uit!
Ik ga nu maar mijn frame ombouwen, want dit is een drama.
(ps, ik ben zelfstandig ondernemer met weinig vrije tijd dus ik probeer alles in te plannen om het geregeld te krijgen maar het rdw in Amsterdam daar valt niet mee te praten.) ](*,) #-o

HJVD
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 okt 2004, 18:19
Locatie: de Meern
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

schouwen

#85 Bericht door HJVD » 07 dec 2005, 23:08

Heb mijn brommer laten schouwen,bij de fietsenmaker geen probleem zei de bromfietshandelaar.
Op Postkantoor geweest kreeg verklaring.
Van RDW een brief om aanvullende informatie op te sturen,alles op gestuurd.
Antwoord geen kenteken want ze missen de informatie om in NL gebruik te maken van het wegverkeer.
Om een kenteken te krijgen moet ik hem laten schouwen bij de RDW zelf.
Dus 50 euros weggegooid.Is duitse bromfiets k54/32d bouwjaar 1974

Gebruikersavatar
Henk Rijswijk
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 sep 2002, 09:22
Locatie: Den-Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

bromfietskeuring

#86 Bericht door Henk Rijswijk » 11 dec 2005, 10:03

Ik heb 5 bromfietsen laten schouwen. Allemaal zonder problemen binnen 14 dagen geregeld. Kosten me wel meer als 300 euro.

Gebruikersavatar
zundapp65
Berichten: 139
Lid geworden op: 16 sep 2005, 11:05
Locatie: z-h
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: schouwen

#87 Bericht door zundapp65 » 11 dec 2005, 17:23

HJVD schreef:Heb mijn brommer laten schouwen,bij de fietsenmaker geen probleem zei de bromfietshandelaar.
Op Postkantoor geweest kreeg verklaring.
Van RDW een brief om aanvullende informatie op te sturen,alles op gestuurd.
Antwoord geen kenteken want ze missen de informatie om in NL gebruik te maken van het wegverkeer.
Om een kenteken te krijgen moet ik hem laten schouwen bij de RDW zelf.
Dus 50 euros weggegooid.Is duitse bromfiets k54/32d bouwjaar 1974

weer een eigenwijs iemand die toch zijn buitenlandse brommer van na 1973
laat schouwen terwijl het als je goed leest toch bekend is dat je dan bij de rdw moet keuren voor een kenteken .
zonde van je geld dus .

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#88 Bericht door Dimage » 11 dec 2005, 17:29

Gedeeltelijk mee eens, want ik vind wel dat je links en rechts hoort dat veel van de schouwers zelf heel gebrekkige en slechte informatie geven.
Zeer veel schouwers zeggen, kom maar langs geen probleem terwijl het een bromfiets betreft die eigenlijk gekeurd moet worden bij het RDW...

Gebruikersavatar
papabrolli
Berichten: 2073
Lid geworden op: 10 jul 2005, 19:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#89 Bericht door papabrolli » 11 dec 2005, 17:40

Dimage schreef:Gedeeltelijk mee eens, want ik vind wel dat je links en rechts hoort dat veel van de schouwers zelf heel gebrekkige en slechte informatie geven.
Zeer veel schouwers zeggen, kom maar langs geen probleem terwijl het een bromfiets betreft die eigenlijk gekeurd moet worden bij het RDW...
Alle schouwers zijn ondernemer dus gaan voor hun eigen omzet. Het is hier dacht ik al vaak genoeg gezegt: Indien geen Nederlandse brommer dan voor keuring naar de R.D.W.( Indien buitenlander zonder papieren, doe geen moeite en bouw over op een Nederlands frame. )

Erwin

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#90 Bericht door Dimage » 11 dec 2005, 17:50

Als ze het met opzet doen, dan zou ik het helemaal belachelijk vinden.
Je blijft langer als ondernemer bestaan wanneer je eerlijk zaken doet.
Bij zo iemand zou je dan ook niet met een gerust hart je fiets neerzetten om na te laten kijken.

Vind zelf gewoon dat de verantwoording wat betreft een goede voorlichting ligt bij de zaak waar je heen gaat om gebruik te maken van een bepaalde dienst.

hcw
Berichten: 760
Lid geworden op: 04 okt 2003, 22:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

keuring/schouwen

#91 Bericht door hcw » 11 dec 2005, 19:31

ik zal het sterker vertellen,ik ben al twee keer door het rdw naar de bromfietsdealer gestuurd om te schouwen,en als ik dan het hele verhaal weer opdreun over het feit dat ik een duitse mokick met papieren heb en deze dus gekeurd moet worden krijg je steeds als antwoord: U moet Uw brommer laten schouwen en mochten er gegevens gevraagd worden dan krijgt u bericht.
Met als resultaat natuurlijk; uit onze gegevens blijkt dat uw bromfiets geen nederlands keurmerk heeft dus uw bromfiets komt niet in aanmerking voor een kenteken.
U kunt een afspraak maken bij het rdw voor een keuring.
Hier word je dus moedeloos van,want dit gaf ik al aan bij het eerst kontakt met het rdw. :x

Gebruikersavatar
woah
Berichten: 1459
Lid geworden op: 31 jul 2005, 17:54
Locatie: Beltrum (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#92 Bericht door woah » 11 dec 2005, 20:06

kheb nu peugeot 103 uit 1971 maar daar staat wel gwoon nl goedkeurings nummer op :|

Gebruikersavatar
Slurphut
Berichten: 269
Lid geworden op: 03 apr 2004, 19:29
Locatie: MAASDIJK
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#93 Bericht door Slurphut » 27 okt 2006, 15:05

Om 12.15 moest ik er zijn. 12.30 keuring. Precies op tijd en om 12.59 heb ik al betaald en is alles goedgekeurd.

Mijn Kreid rijdt ongeveer 55km/uur. En ik hoefde niet eens op de rollerbank en geluidsmeting :D Wel raar #-o .
Wel moest ik een rondje rijden en vol in de beide ankers. Alleen voorlicht gecontroleerd en als gewoonlijk de nummers in frame en wielbasis gemeten.

Ik blijf het een grote geldklopperij vinden, maar ach de mijne is iig legaal goedgekeurd. Ook vind ik het nog steeds stom dat als ik een ander nummertje in mijn frame had staan dat ik 80 EU goedkoper uit was.

Had trouwens ook een oud NL-framepje kunnen kopen en de nummers overslaan.

Nu maar ff wachten op de paperassen, ben beniewd of daar geen fouten op komen te staan.

Al met al een snelle keuring en zonder het testen van het motortje + geluid, dat verbaasde me wel.
M'n papieren werden bij melding ingenomen, toen begon ik al een beetje te zeuren of ik ze niet nog mocht houden, zei die vent nee. Uiteindelijk teruggekregen met een groot kruis er op nu, maar ik heb ze nog wel.


Mzzl

Gebruikersavatar
vincent
Berichten: 2910
Lid geworden op: 22 jun 2005, 23:10
Locatie: Kortenhoef
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#94 Bericht door vincent » 27 okt 2006, 18:13

Had trouwens ook een oud NL-framepje kunnen kopen en de nummers overslaan.
Waarom zou je de nummers nog willen overslaan?

Verder mooi dat de keuring goed is gelukt en verlopen.

Gebruikersavatar
Slurphut
Berichten: 269
Lid geworden op: 03 apr 2004, 19:29
Locatie: MAASDIJK
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#95 Bericht door Slurphut » 27 okt 2006, 18:38

Nu hoeft het niet meer, maar ipv een keuring bij de RDW kan je natuurlijk ook de nummers van een oud/lelijk NL frame inslaan in je eigen frame. Natuurlijk wel eerst je eigennummer wegschuren/slijpen.
Dan ben je een stuk goedkoper uit. Alleen blijft het illegaal, maar de kans dat ze erachter komen is wel klein. Tenzij je uitgebreid tegen alles en iedereen er over gaat praten, op forums bijvoorbeeld :)

Gebruikersavatar
vincent
Berichten: 2910
Lid geworden op: 22 jun 2005, 23:10
Locatie: Kortenhoef
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#96 Bericht door vincent » 28 okt 2006, 00:16

Slurphut schreef:Nu hoeft het niet meer, maar ipv een keuring bij de RDW kan je natuurlijk ook de nummers van een oud/lelijk NL frame inslaan in je eigen frame. Natuurlijk wel eerst je eigennummer wegschuren/slijpen.
Dan ben je een stuk goedkoper uit. Alleen blijft het illegaal, maar de kans dat ze erachter komen is wel klein. Tenzij je uitgebreid tegen alles en iedereen er over gaat praten, op forums bijvoorbeeld :)
Oké, dat snap ik. Maar de frames zijn exact hetzelfde, alleen het framenummer verschilt, waarom neem je dan niet een gewoon nederlands frame, dan ben je in principe niet 'illegaal' bezig. :wink:

Gebruikersavatar
tonny59
Berichten: 1609
Lid geworden op: 23 okt 2005, 19:08
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#97 Bericht door tonny59 » 28 okt 2006, 01:12

nog snel een kaal frame laten schouwen [in het bijzijn van mijn complete rmc in 5 minuten]
binnen 8 dagen kenteken binnen.
zo simpel ka het gaan :lol: :clap

gr, Tonny

Gebruikersavatar
tomosbroeser
Berichten: 1423
Lid geworden op: 04 jun 2005, 18:11
Locatie: Tweede Exloermond
Gegeven waarderingen: 79 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

#98 Bericht door tomosbroeser » 01 nov 2006, 16:35

zo vandaag mn kentekenbewijzen binnen gekregen. heeft bijna 3 weken geduurd. maar het is voor elkaar. nu nog even 2 platen laten maken en dan is het klaar.

kreidlerkor
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2006, 14:55
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Keuring RDW

#99 Bericht door kreidlerkor » 02 nov 2006, 15:42

Slurphut schreef:Om 12.15 moest ik er zijn. 12.30 keuring. Precies op tijd en om 12.59 heb ik al betaald en is alles goedgekeurd.

Mijn Kreid rijdt ongeveer 55km/uur. En ik hoefde niet eens op de rollerbank en geluidsmeting :D Wel raar #-o .
Wel moest ik een rondje rijden en vol in de beide ankers. Alleen voorlicht gecontroleerd en als gewoonlijk de nummers in frame en wielbasis gemeten.

Ik blijf het een grote geldklopperij vinden, maar ach de mijne is iig legaal goedgekeurd. Ook vind ik het nog steeds stom dat als ik een ander nummertje in mijn frame had staan dat ik 80 EU goedkoper uit was.

Had trouwens ook een oud NL-framepje kunnen kopen en de nummers overslaan.

Nu maar ff wachten op de paperassen, ben beniewd of daar geen fouten op komen te staan.

Al met al een snelle keuring en zonder het testen van het motortje + geluid, dat verbaasde me wel.
M'n papieren werden bij melding ingenomen, toen begon ik al een beetje te zeuren of ik ze niet nog mocht houden, zei die vent nee. Uiteindelijk teruggekregen met een groot kruis er op nu, maar ik heb ze nog wel.


Mzzl
Ook raar ik ben ook bij rdw in schiedam :roll: geweest en moest uitgebreid op die rollenbank. Ging maar net goed met de snelheid.
Waar ben jij dan geweest dat het zo makkelijk ging en wanneer :?:
Het koste me nog € 80,00 ook echt bezopen duur :twisted:

Gebruikersavatar
Sander.
Berichten: 2161
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40
Locatie: het Westland, bij Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#100 Bericht door Sander. » 02 nov 2006, 16:22

80 maar, het kost meestal 135€

Plaats reactie