"nieuwe" wet

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3527
Lid geworden op: 16 sep 2004, 23:09
Locatie: Wormerveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

"nieuwe" wet

#1 Bericht door Johan » 17 jul 2006, 01:46

dit vond ik op internet,
dit zou dus inhouden dat als je 3x 60-65 bent aangehouden,, dat je em al kwijt bent!
ik heb een ori kreidler, en die loopt toch echt wel 60-65.
ik vind dit eigenlijk niet kunnen, maar ja.
wat denken jullie ervan? (de wet is dus al sinds Januari, maar volgens mij weet de politie het niet eens)
gr Johan

bron: http://www.verkeershandhaving.nl/?s=34&gw=bvom



Inbeslagname bromfiets
Per 1 januari 2006 is de strafrechtgrens bij overschrijding van de maximum constructiesnelheid verlaagd naar 15 km/h (was 30 km/h). Een bromfiets kan inbeslag worden genomen bij een overtreding van de maximum constructiesnelheid van [45 (=30 + 15) km/h (snorfiets) of 65 (=50 + 15) km/h (bromfiets)] wanneer deze overtreding door dezelfde verdachte voor de 3e keer binnen 2 jaar is begaan. Aan de verdachte moet bij één van de 2 voorafgaande overtredingen een waarschuwingsbrief zijn uitgereikt of toegestuurd. In deze brief staat het beleid ten aanzien van inbeslagneming van brom- en snorfietsen. Een afschrift van de brief moet als bijlage bij het proces-verbaal worden gevoegd. Een gelijksoortige bepaling is opgenomen over de overschrijding van het maximum toegestane geluidsniveau.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#2 Bericht door Maarten » 17 jul 2006, 07:10

In hetzelfde stukje:

Auto's en motoren
Ook auto's en motoren mogen in principe niet opgevoerd worden, omdat ze dan niet meer voldoen aan de RDW-typegoedkeuring. Dit is bepaald in het Voertuigreglement. Vermogenverhogende uitlaten, grotere sproeierkoppen, opgeboorde cilinders, lachgas-injecties e.d. zijn dus allemaal niet toegestaan, ténzij het opgevoerde voertuig een typegoedkeuring van de RDW krijgt.

Gebruikersavatar
royekolen
Berichten: 754
Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
Locatie: odijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door royekolen » 17 jul 2006, 08:18

ze zijn hele maal van de pot gerukt :!: :!: :!: :!: :!: :!: :evil:

Gebruikersavatar
jaspervdhoek
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 jul 2004, 16:09
Locatie: maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door jaspervdhoek » 17 jul 2006, 10:14

dit wordt in de regio rijnmond al veel langer dan januari uitgevoerd.

Het gebeurd hier in maassluis regelmatig dat ze met een vrachtwagen naar het politie bureau komen. Dan laten ze 3 of 4 agenten op de motor heel de dag rondrijden en scooters/brommers van de weg plukken om op de rollerbank te zetten. Als de vrachtwagen vol staat met te snel rijdende scooters gaan ze naar rotterdam en zetten ze de scooter daar op een geijkte testbank en ze kijken welke onderdelen te snel zijn.

Als het je eerste of 2e keer is mag je hem na een paar dagen weer ophalen in rotterdam. Dan moet je lopend naar huis, want rijden mag niet omdat die is opgevoerd (het zijn zulke naaiers om ook nog even achter je aan te rijden ook). Je krijgt een week de tijd om hem weer standaard te maken, dan moet je weer naar rotterdam om weer de rollerbank op te gaan.

Dit wordt in een systeem opgeslagen, ik ken al iemand die is zijn puch nu kwijt.


Dit ASO project zoals ze het noemen wordt, is hier al bijna 1,5 jaar bezig. Alleen die snelheden zijn verlaagd maar dat zullen ze vast wel weten jammer genoeg :lol:



Maar in steden zoals zimbabwe zullen ze niet zo heel hard controleren, maar in rotterdam e.o. zijn ze echt hard bezig brommers te weren.

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#5 Bericht door caveman » 17 jul 2006, 12:48

hier net in de regio gebeurt.(bron nieuws tv)

iemand op een scooter rijdt 85 kmh.
wordt aan gehouden. brommer in beslag genomen en tevens het bromfietscertificaat is in beslag genomen.

er stond niet bij dat hij vaker was aangehouden.

maar hij is dus alles kwijt.

Gebruikersavatar
kreidler65
Berichten: 376
Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
Locatie: z-h
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#6 Bericht door kreidler65 » 17 jul 2006, 13:26

caveman schreef:hier net in de regio gebeurt.(bron nieuws tv)

iemand op een scooter rijdt 85 kmh.
wordt aan gehouden. brommer in beslag genomen en tevens het bromfietscertificaat is in beslag genomen.

er stond niet bij dat hij vaker was aangehouden.

maar hij is dus alles kwijt.
als het een snoruitvoering was ging hij 60km te hard en dat is gelijk in beslag nemen .

derk
Berichten: 1374
Lid geworden op: 14 jan 2006, 17:40
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door derk » 17 jul 2006, 13:32

idd met 50km of meer is het dacht ik direct kwijt of terug komen met standaard setup :o

dappie
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jan 2004, 09:57
Locatie: Hasselt
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door dappie » 17 jul 2006, 13:36

en terecht

@ johan: een originele kreidler loopt geen 60-65 km/h die loopt hooguit 50, maar als je met je vertanding gaat knooien, haal je dat wel uit je cilinder. maar origineel is hij niet meer.
en als je al je 'mooie filmpjes' bekijkt is die pijp ook niet origineel....

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#9 Bericht door caveman » 17 jul 2006, 13:45

ja dat van die snelheid dat klopt maar wat nieuw is. is in beslag name van je certificaat. :!:

dat was dus nooit zo.....het is dus ook zo als je dan een rijbewijs hebt ben je die ook kwijt. want mensen die een rijbewijs hebben hoeft geen bromfietscertificaat te hebben.

daar ben je dan mooi klaar mee........ :cry:

greetz cave 8)

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#10 Bericht door caveman » 17 jul 2006, 13:51

ook leuk tegenstanders van een bromfiets aan het woord. hakken die site

http://www.pc800.nu/forum/index.php?PHP ... pic=1084.0

Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#11 Bericht door lampie » 17 jul 2006, 13:53

ik zou maar blij zijn dat je hem pas kwijt bent na 3 keer. eerder was je hem meteen kwijt. heeft mij er ook 2 gekost. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#12 Bericht door Dimage » 17 jul 2006, 17:03

caveman schreef:ook leuk tegenstanders van een bromfiets aan het woord. hakken die site

http://www.pc800.nu/forum/index.php?PHP ... pic=1084.0
Net alsof motorrijders zulke brave jongens zijn...
Mensen die dat soort onzin neerzetten zijn waarschijnlijk zelf nooit jong geweest. :roll:

En wat betreft die wet; Er is altijd al een risico geweest aan opgevoerd rijden.
Vroeger werd je brom meegenomen en werden alle opvoerspullen eraf gehaald en in beslag genomen, werden ze je zat dan ging het hele zooitje de pers in.
De laatste jaren kreeg je alleen een bon en kon je weer gaan.
Goede tijden, slechte tijden, zullen we maar zeggen...

Wat Jasper zegt klopt wel; een jaar of twee geleden barste het hier van de snelle scooters, je ziet er steeds minder rond rijden dus dat ASO beleid heeft wel effect.

Gebruikersavatar
getto
Berichten: 474
Lid geworden op: 15 feb 2005, 01:54
Locatie: heerhugowaard
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#13 Bericht door getto » 17 jul 2006, 19:48

Maarten schreef:In hetzelfde stukje:

Auto's en motoren
Ook auto's en motoren mogen in principe niet opgevoerd worden, omdat ze dan niet meer voldoen aan de RDW-typegoedkeuring. Dit is bepaald in het Voertuigreglement. Vermogenverhogende uitlaten, grotere sproeierkoppen, opgeboorde cilinders, lachgas-injecties e.d. zijn dus allemaal niet toegestaan, ténzij het opgevoerde voertuig een typegoedkeuring van de RDW krijgt.
maarten ik heb laast op me werk een renauld twinco apk gekeurt en daar hing een motor in van een renauld 5 turbo en dat mag gewoon voor de apk wand er zijn nog steedts 4 cilinders.

gr stefan

Gebruikersavatar
vincent
Berichten: 2910
Lid geworden op: 22 jun 2005, 23:10
Locatie: Kortenhoef
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door vincent » 17 jul 2006, 20:11

dappie schreef:en terecht

@ johan: een originele kreidler loopt geen 60-65 km/h die loopt hooguit 50, maar als je met je vertanding gaat knooien, haal je dat wel uit je cilinder. maar origineel is hij niet meer.
en als je al je 'mooie filmpjes' bekijkt is die pijp ook niet origineel....
Johan heeft ook een standaard set! (echt standaard) En die loopt gek genoeg inderdaad best wel hard.

Ik ben het hier wel gedeeltelijk mee eens, met deze wet, maar soms kunnen ze het zo overdrijven. Vaak pakt het net voor degenen uit die zich opzich wel netjes gedragen, dat vind ik jammer.

Gebruikersavatar
Alex R.
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 sep 2002, 08:10
Locatie: Vlaardingen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#15 Bericht door Alex R. » 17 jul 2006, 20:21

jaspervdhoek schreef:
Het gebeurd hier in maassluis regelmatig dat ze met een vrachtwagen naar het politie bureau komen. Dan laten ze 3 of 4 agenten op de motor heel de dag rondrijden en scooters/brommers van de weg plukken om op de rollerbank te zetten. Als de vrachtwagen vol staat met te snel rijdende scooters gaan ze naar rotterdam en zetten ze de scooter daar op een geijkte testbank en ze kijken welke onderdelen te snel zijn.
Ik woon in Vlaardingen tegenover het politie bureau.
Ook hier houden ze regelmatig razzia's, dan staan ze niet eens op de parkeerplaats van het bureau zelf, maar nemen ze dus de halve openbare parkeerplaats in beslag. Ga dan wel eens kijken, vinden ze nooit echt leuk!!!! :lol:

Ook hier rijden dan een aantal motor harries rond. Altijd zijn er wel meerdere gasten de lul, en gaan er een paar met een busje mee!!!!!
Andere moeten lopend met het stuk tupperware naar huis (zijn altijd maar weinig Oldtimers die aangehouden worden).
Pas geleden wel een Kreidler Eitje, had al gezien dat het een motorfiets was, moest toch mee om alles te checken. ](*,)

Maar over het algemeen heb ik bijna nooit problemen als ik agenten tegenkom, ben een keer aangehouden door zo'n jong ventje, dacht dat ie jezus was. Wilde mij een boete geven voor te hard rijden, had ik ff mazzel dat er een oudere agent bij was die helemaal gek is van oldtimers.
Hij maakte toen zelf een opmerking tegen die jonge agent dat ie nog veel moest leren.

Al met al ***, maar het is en blijft je eigen probleem als je je Kreidler opvoert. Het gaat een keer fout.

Timmio
Berichten: 657
Lid geworden op: 06 mar 2005, 17:02
Locatie: Leusden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#16 Bericht door Timmio » 17 jul 2006, 20:54

Al met al ***, maar het is en blijft je eigen probleem als je je Kreidler opvoert. Het gaat een keer fout.
Dat is de sport/kick, hardrijden zonder gepakt te worden.

Gebruikersavatar
vincent
Berichten: 2910
Lid geworden op: 22 jun 2005, 23:10
Locatie: Kortenhoef
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door vincent » 17 jul 2006, 20:56

Timmio schreef:
Al met al ***, maar het is en blijft je eigen probleem als je je Kreidler opvoert. Het gaat een keer fout.
Dat is de sport/kick, hardrijden zonder gepakt te worden.
Vind ik niet, voor de meeste is dit ook niet het geval, de meeste mensen willen gewoon van het 'saaie' af, dat de weg zooooooooooo lang is opeens. En dat je gewoon 'ietsjes' harder wilt, en nét wat meer pit hebt om mee te komen. Voor deze mensen is het hard(er)rijden ook geen probleem.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3527
Lid geworden op: 16 sep 2004, 23:09
Locatie: Wormerveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#18 Bericht door Johan » 17 jul 2006, 21:44

Alex R. schreef:
jaspervdhoek schreef:


Al met al ***, maar het is en blijft je eigen probleem als je je Kreidler opvoert. Het gaat een keer fout.
bij koert niet :P

Gebruikersavatar
Gek
Berichten: 1097
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:11
Locatie: Dronten, Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#19 Bericht door Gek » 17 jul 2006, 21:54

Je moet gewoon in de stad nooit te hard rijden of veel touren maken dan val je niet zo op. En als je langs een weg rijd moet je nooit net zo hard of harder dan de auto's op de weg rijden dat valt gewoon te veel op. Maar op een rustig weggetje kan je natuurlijk wel ff testen hoe hard die nou echt loopt.

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#20 Bericht door Robert1 » 17 jul 2006, 21:59

Gek schreef:Je moet gewoon in de stad nooit te hard rijden of veel touren maken dan val je niet zo op. En als je langs een weg rijd moet je nooit net zo hard of harder dan de auto's op de weg rijden dat valt gewoon te veel op. Maar op een rustig weggetje kan je natuurlijk wel ff testen hoe hard die nou echt loopt.
In dronten staan ze ook wel eens, bij het centrum, en dan nemen ze iedereen mee, jong of oud, maakt niet uit. Als ik daar heen moet pak ik de fiets :wink:

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#21 Bericht door Maarten » 17 jul 2006, 22:01

getto schreef:
Maarten schreef:In hetzelfde stukje:

Auto's en motoren
Ook auto's en motoren mogen in principe niet opgevoerd worden, omdat ze dan niet meer voldoen aan de RDW-typegoedkeuring. Dit is bepaald in het Voertuigreglement. Vermogenverhogende uitlaten, grotere sproeierkoppen, opgeboorde cilinders, lachgas-injecties e.d. zijn dus allemaal niet toegestaan, ténzij het opgevoerde voertuig een typegoedkeuring van de RDW krijgt.
maarten ik heb laast op me werk een renauld twinco apk gekeurt en daar hing een motor in van een renauld 5 turbo en dat mag gewoon voor de apk wand er zijn nog steedts 4 cilinders.

gr stefan
Ja, maar in Nederland is men eigenlijk wat dat aangaat erg soepel. Gelukkig maar voor ons. Maar een auto die gemaakt is voor 150 km/uur en een bepaald gewicht, waar dan een veel sterkere en zwaardere motor in ligt... die kan het dan niet meer bijremmen enzovoorts enzovoorts.

In de beginperiode van de sportvelgen werd er wel eens een auto afgekeurd omdat zo'n sportvelg niet onder die auto hoort. Eigenlijk terecht, want de wegligging en alles verandert, en je kunt moeilijk nagaan of die wielen wel sterk zijn bijvoorbeeld. Nu doet geen apk keurmeester er nog moeilijk om.

In Duitsland schijnt het allemaal veeeeel strenger te zijn, moet je opnieuw keuren en staat er dan op je papieren precies wat er allemaal veranderd is aan het voertuig. Duitsers kunnen dan ook jaloers mopperen als ze Nederlandse voertuigen zien (mooi verbouwde auto's en motoren) dat hier in Nederland ook alles maar mag.

Maar goed, het is niet zo on-topic allemaal. (sorry).
Misschien is het een idee om van dit forum een forum te maken met wetgeving, verkeersregels en boetes. Of om een apart forum daar voor op te zetten.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

#22 Bericht door Henk 3bakvoet » 17 jul 2006, 22:13

Vandaag de dag hebben wij niets te klagen, in mijn jonge jaren 1968 ging de slijptol door het frame en de brommer ging op transport naar bromfiets sloperij van Zaane in Zaandam.

Weg brommer

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

#23 Bericht door hermanp » 17 jul 2006, 22:33

Voor wat betreft auto's zijn er wel degelijk eisen die men stelt aan een andere, sterkere, motor. Bouw je een motor in die meer dan 10% (kan ook 15 of 20% zijn...) meer heeft dan de originele motor, dan moet de auto gekeurd worden.

Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#24 Bericht door lampie » 17 jul 2006, 22:41

het blijft kloten als je het een brommer laat. mijn grootste wens is, rijbewijs halen en omkeuren dat beest. mag je nog niet harder als 120 maar dat vind ik ook wel hard genoeg voor nu. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
kreidler65
Berichten: 376
Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
Locatie: z-h
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#25 Bericht door kreidler65 » 17 jul 2006, 22:50

hermanp schreef:Voor wat betreft auto's zijn er wel degelijk eisen die men stelt aan een andere, sterkere, motor. Bouw je een motor in die meer dan 10% (kan ook 15 of 20% zijn...) meer heeft dan de originele motor, dan moet de auto gekeurd worden.
als je een andere motor in je auto hangt en de motorcode is anders dan de originele motor die in de typegoedkeur staat dan zou je hem officieel moeten keuren .
en bij meer dan 40% vermogenstoename moet je zelfs voor een strenge keuring met rijtest naar rdw lelystad .
APK is maar een klein gedeelte van de wet die ome agent wel helemaal gebruikt .
net als bij zo'n renault 5 met turbo motor kan de politie het kenteken in beslag nemen (of ze dat ook doen en snappen is een tweede ) .
en vergeet niet bij rare dingen dat de verzekering ook moeilijk kan doen met uitkeren.

Plaats reactie