FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9752
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 826 keren
- Ontvangen waarderingen: 416 keren
- Contacteer:
FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
KEUREN BROMFIETS BIJ DE RDW
Informatie verkregen uit betrouwbare bron
Bouwjaar VOOR 1974 (kan tevens motorfiets naar bromfiets gekeurd worden indien aan onderstaande wordt voldaan)
Technische eisen:
Bouwjaar: aannemelijk maken met informatie (oude documentatie, info internet, originele typeplaat, enz.)
Verlichting:
Koplamp, Achterlicht, Achterreflector (zit meestal in het achterlichtglas) zijn verplicht
Alle andere verlichting die aanwezig is moet ook goed werken.
Remmen:
Goed werkende remmen op alle wielen.
Alle remonderdelen in goede staat (kabels, remhandles, voeringen (niet gebroken of gerafeld)
Schijfrem (remslang geen knikken of scheuren, geen canvas zichtbaar, geen lekkage)
Snelheid en geluid:
Max 45km en 96 Decibel (indien buitenlandse papieren waar 40 km/uur op staat dan max 40km/uur)
Snorfiets max 25 km (indien buitenlandse papieren 20 km/uur aangeeft dan max 20km/uur)
Banden:
Rondom profiel en geen bulten of canvas zichtbaar
Draaipunten:
Geen speling op draaipunten (balhoofd, achterbrug, wielen enz.)
Algemeen:
Fietsbel of claxon
Ketting en tandwielen niet versleten
Geen benzinelekkage
Maximaal 50cc
Voetsteunen of trappers
Standaard
Bouwjaar 1974 of nieuwer
Typegoedkeur verplicht (of identiek aan nl-brommer, motorcode, carburateur, uitlaat, luchtfilter) of buitenlandse documenten
Technisch: zie bovenstaand
(Aan deze FAQ kunnen geen rechten worden ontleend!)
Informatie verkregen uit betrouwbare bron
Bouwjaar VOOR 1974 (kan tevens motorfiets naar bromfiets gekeurd worden indien aan onderstaande wordt voldaan)
Technische eisen:
Bouwjaar: aannemelijk maken met informatie (oude documentatie, info internet, originele typeplaat, enz.)
Verlichting:
Koplamp, Achterlicht, Achterreflector (zit meestal in het achterlichtglas) zijn verplicht
Alle andere verlichting die aanwezig is moet ook goed werken.
Remmen:
Goed werkende remmen op alle wielen.
Alle remonderdelen in goede staat (kabels, remhandles, voeringen (niet gebroken of gerafeld)
Schijfrem (remslang geen knikken of scheuren, geen canvas zichtbaar, geen lekkage)
Snelheid en geluid:
Max 45km en 96 Decibel (indien buitenlandse papieren waar 40 km/uur op staat dan max 40km/uur)
Snorfiets max 25 km (indien buitenlandse papieren 20 km/uur aangeeft dan max 20km/uur)
Banden:
Rondom profiel en geen bulten of canvas zichtbaar
Draaipunten:
Geen speling op draaipunten (balhoofd, achterbrug, wielen enz.)
Algemeen:
Fietsbel of claxon
Ketting en tandwielen niet versleten
Geen benzinelekkage
Maximaal 50cc
Voetsteunen of trappers
Standaard
Bouwjaar 1974 of nieuwer
Typegoedkeur verplicht (of identiek aan nl-brommer, motorcode, carburateur, uitlaat, luchtfilter) of buitenlandse documenten
Technisch: zie bovenstaand
(Aan deze FAQ kunnen geen rechten worden ontleend!)
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
als je bij de brommer een europees kenteken of een zweitschrift hebt, dan heb je geen typegoedkeur nodig.Typegoedkeur verplicht (of identiek aan nl-brommer, motorcode, carburateur, uitlaat, luchtfilter) of buitenlandse documenten
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/b ... s_land.htm
Laatst gewijzigd door kreidler844 op 24 feb 2008, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60393
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 965 keren
- Ontvangen waarderingen: 2280 keren
Er staat toch OF buitenlandse documentenkreidler844 schreef:Maarten, als je bij de brommer een europees kenteken of een zweitschrift hebt, dan heb je geen typegoedkeur nodig.Typegoedkeur verplicht (of identiek aan nl-brommer, motorcode, carburateur, uitlaat, luchtfilter) of buitenlandse documenten
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/b ... s_land.htm
Zie de link,
Wietse
Enzo
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
- kreidler formule cross
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 16 apr 2007, 19:47
- Locatie: westervoort, gelderland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
Maarten schreef:KEUREN BROMFIETS BIJ DE RDW
Informatie verkregen uit betrouwbare bron
Bouwjaar VOOR 1974 (kan tevens motorfiets naar bromfiets gekeurd worden indien aan onderstaande wordt voldaan)
Technische eisen:
Bouwjaar: aannemelijk maken met informatie (oude documentatie, info internet, originele typeplaat, enz.)
Verlichting:
Koplamp, Achterlicht, Achterreflector (zit meestal in het achterlichtglas) zijn verplicht
Alle andere verlichting die aanwezig is moet ook goed werken.
Remmen:
Goed werkende remmen op alle wielen.
Alle remonderdelen in goede staat (kabels, remhandles, voeringen (niet gebroken of gerafeld)
Schijfrem (remslang geen knikken of scheuren, geen canvas zichtbaar, geen lekkage)
Snelheid en geluid:
Max 45km en 96 Decibel (indien buitenlandse papieren waar 40 km/uur op staat dan max 40km/uur)
Snorfiets max 25 km (indien buitenlandse papieren 20 km/uur aangeeft dan max 20km/uur)
Banden:
Rondom profiel en geen bulten of canvas zichtbaar
Draaipunten:
Geen speling op draaipunten (balhoofd, achterbrug, wielen enz.)
Algemeen:
Fietsbel of claxon
Ketting en tandwielen niet versleten
Geen benzinelekkage
Maximaal 50cc
Voetsteunen of trappers
Standaard
Bouwjaar 1974 of nieuwer
Typegoedkeur verplicht (of identiek aan nl-brommer, motorcode, carburateur, uitlaat, luchtfilter) of buitenlandse documenten
Technisch: zie bovenstaand
(Aan deze FAQ kunnen geen rechten worden ontleend!)
Bromfiets -
Banden Met E- Keurmerk
is mijn vraag ,
-
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
- Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
Wijziging:
Per 1-5-2009 mag je 1974 vervangen door 1997
Typegoedkeur is dus niet meer nodig voor ALLE motorvoertuigen gebouwd voor 1997
Bron: RDW
Per 1-5-2009 mag je 1974 vervangen door 1997
Typegoedkeur is dus niet meer nodig voor ALLE motorvoertuigen gebouwd voor 1997
Bron: RDW
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
Coinoperator schreef:Wijziging:
Per 1-5-2009 mag je 1974 vervangen door 1997
Typegoedkeur is dus niet meer nodig voor ALLE motorvoertuigen gebouwd voor 1997
Bron: RDW
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:14
- Locatie: Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
Is het een probleem als mijn Kreidler wordt gekeurd en 55 rijdt? Of kijken ze hier niet naar aangezien ik Duitse papieren heb? Buitenlandse papieren betekent geen technische controle toch?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60393
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 965 keren
- Ontvangen waarderingen: 2280 keren
Re: FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
Moped of MokickTimsKreidler schreef:Is het een probleem als mijn Kreidler wordt gekeurd en 55 rijdt? Of kijken ze hier niet naar aangezien ik Duitse papieren heb? Buitenlandse papieren betekent geen technische controle toch?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Er wordt altijd technisch gekeken.
Enzo
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:14
- Locatie: Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
Mokick 4-gang Florett.
Plus de voorband is niet ideaal maar heeft nog wel profiel.
Plus de voorband is niet ideaal maar heeft nog wel profiel.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:14
- Locatie: Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
Heb ook ergens gelezen dat je je tellers moet kunnen lezen 's nachts, kentekenplaatverlichting nodig hebt en een zijspiegel nodig hebt. Klopt dat?
En is het normaal dat het licht niet erg fel is?
Mvg Tim
En is het normaal dat het licht niet erg fel is?
Mvg Tim
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60393
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 965 keren
- Ontvangen waarderingen: 2280 keren
Re: FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
Als daar al geen aandacht aan is besteed gaat men zeker graven bij de RDW.TimsKreidler schreef:Mokick 4-gang Florett.
Plus de voorband is niet ideaal maar heeft nog wel profiel.
Al is je profiel nog nieuw maar is de zijkant uitgedroogd is het afkeur.
Het moet toch een keer gebeuren voor de veiligheid dus waarom niet voor de keuring.
Weet niet waar je dat hebt gelezen. Maar bovenstaand is info van de RDW.
Enzo
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:14
- Locatie: Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
Ik heb een nieuwe band gekregen bij de aankoop. Als ik deze laat vervangen, is het enige probleem dus nog de snelheid. DIt zou ik dus kunnen oplossen door een iets groter tandwiel. Zou ik deze op korte termijn nog kunnen kopen ergens? Overigens weet ik niet zeker of hij te hard gaat, maar de verkoper zei dat dat zou kunnen. In het originele Duitse boekje staat een maximum van 40 km/h. En hij zou dus 50/55 kunnen lopen. Doen ze hier moeilijk over?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60393
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 965 keren
- Ontvangen waarderingen: 2280 keren
Re: FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
Geen probleem deze snelheid. Tot ca. 60 Km/h is het gewoon in orde.TimsKreidler schreef:Ik heb een nieuwe band gekregen bij de aankoop. Als ik deze laat vervangen, is het enige probleem dus nog de snelheid. DIt zou ik dus kunnen oplossen door een iets groter tandwiel. Zou ik deze op korte termijn nog kunnen kopen ergens? Overigens weet ik niet zeker of hij te hard gaat, maar de verkoper zei dat dat zou kunnen. In het originele Duitse boekje staat een maximum van 40 km/h. En hij zou dus 50/55 kunnen lopen. Doen ze hier moeilijk over?
Enzo
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
Een brommer met duitse papieren wordt niet technisch beoordeeld, tenzij het er erg onverzorgd bij staat.
Het enige waar ze naar kijken is het framenummer en eventueel of daarmee geknoeid is.
Wietse
Het enige waar ze naar kijken is het framenummer en eventueel of daarmee geknoeid is.
Wietse
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60393
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 965 keren
- Ontvangen waarderingen: 2280 keren
Re: FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
Inderdaad wordt hij technisch bekeken zoals ik al zij . Dat is anders als volledig technisch keuren.kreidler844 schreef:Een brommer met duitse papieren wordt niet technisch beoordeeld, tenzij het er erg onverzorgd bij staat.
Het enige waar ze naar kijken is het framenummer en eventueel of daarmee geknoeid is.
Wietse
De eerste indruk zegt alles. Veiligheid, aandacht en zorg wil men zien.
De keurmeester bepaald. Als hij twijfelt gaat hij gewoon de vermogensbank op of hij wil een rondje op het terrein rijden.
Laat het dus niet zo ver komen
Enzo
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:14
- Locatie: Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
Oké, bedankt jongens! Ik hoop dat het morgen goed komt! Ik zou voor de zekerheid natuurlijk morgenochtend nog een groter tandwiel erop kunnen zetten, maar ook geen idee hoe ik daar aan zou moeten komen.
Ik hoop dat het goed komt. Bedankt!
Ik hoop dat het goed komt. Bedankt!
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:14
- Locatie: Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
Zou ik ook een een soort zaklamp/LED lamp voor op kunnen binden, aangezien mijn koplamp niet heel fel is?
- maloud
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
- Contacteer:
Re: FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
Ik zou dat zeker doen !TimsKreidler schreef:Zou ik ook een een soort zaklamp/LED lamp voor op kunnen binden, aangezien mijn koplamp niet heel fel is?
Bind hem wel goed vast, zodat ie een paar jaar kan blijven zitten.
Niet alleen hebben de keurmeesters dan iets te vertellen bij de koffie, maar ook de hele Kreidler wereld heeft nog jaren wat te lachen
Ga je schamen
- kreidler65
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 18 mei 2006, 22:09
- Locatie: z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
Dat mag bij een fiets wel en bij een bromfiets NIET .
-
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
- Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
Hmmmm
Ik zou daar niet zo zeker van zijn want voor een bromfiets geldt geen lichtbeeld bepaling.
ff als voorbeeld
in een auto hoeft alleen maar een Snelheidsmeter aanwezig te zijn.
aanwezig...er is geen controle meer op de werking.
als je dus je fietstellertje even met kauwgom op het dashboard plakt kom je al fluitend door de apk
Zo zijn er wel meer zaken die welliswaar belachelijk zijn maar waar de officials (rdw) zich gewoon aan moeten houden.
Ik zou daar niet zo zeker van zijn want voor een bromfiets geldt geen lichtbeeld bepaling.
ff als voorbeeld
in een auto hoeft alleen maar een Snelheidsmeter aanwezig te zijn.
aanwezig...er is geen controle meer op de werking.
als je dus je fietstellertje even met kauwgom op het dashboard plakt kom je al fluitend door de apk
Zo zijn er wel meer zaken die welliswaar belachelijk zijn maar waar de officials (rdw) zich gewoon aan moeten houden.
- rob1
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 12 aug 2005, 20:59
- Locatie: midden v/h land
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: FAQ: Keuren BROMFIETS/SNORFIETS bij de RDW
Als je snelheidsmeter in de auto het niet doet, kun je wel een bekeuring krijgen. Hij moet namelijk wel functioneren.