Datum Eerste Toelating
-
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Datum Eerste Toelating
op mijn kenteken staat DET 31-8-2005, terwijl de Kreidler van 1973 is (typeplaatje), ik lees dat er diverse oplossingen voor het verkrijgen van een verklaring van het bouwjaar, volgens diverse berichten was het bij JB omslachtig en langdurig en er zou ook een dergelijk papiertje te krijgen zijn bij Rudolf Scheidt (1 week wachttijd) misschien voor de meesten onder jullie een bekende naam, maar voor mij helaas niet, hoe kan ik in contact treden met deze man
Ik wil eigenlijk mijn kreidler om laten keuren tot motorfiets, niet om het uiterste eruit te halen maar gewoon uit de gemonteerde 4.2pk cilinder 70-75 km proberen te realiseren en geen stress te hebben van de loerende wouten. wie leidt me aub een beetje door de wirwar heen?
gr,Jan[/b]
Ik wil eigenlijk mijn kreidler om laten keuren tot motorfiets, niet om het uiterste eruit te halen maar gewoon uit de gemonteerde 4.2pk cilinder 70-75 km proberen te realiseren en geen stress te hebben van de loerende wouten. wie leidt me aub een beetje door de wirwar heen?
gr,Jan[/b]
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
-
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
In feite voldoet hij op de spiegel en de claxon na aan de eisen, maak je dan bij de RDW een afspraak voor motorkeuring, of voor wijziging constructiesnelheid voertuig?pimvandongen schreef:We hebben er een 40 pagina lange topic over dat omkeuren...
Je hebt nu dus nl bromkenteken? Dan heb je niets aan/met een Scheidt papier. Je huidige kenteken toont het bouwjaar aan icm met typeplaatje.
Technisch in orde maken en keuren!
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Het mooiste is om maandag of dinsdag morgen erna toe te gaan.
Dan kan je zonder afspraak, vroeg naar binnen lopen. situatie uitleggen en keuren.
Wijziging constructiesnelheid.
Kijk ook even in het omkeurtopic daar staan concrete voorbeelden van mensen die hem omgekeurt hebben..
2 jaar geleden mijn 75'er rm ook naar rs laten keuren.
Dan kan je zonder afspraak, vroeg naar binnen lopen. situatie uitleggen en keuren.
Wijziging constructiesnelheid.
Kijk ook even in het omkeurtopic daar staan concrete voorbeelden van mensen die hem omgekeurt hebben..
2 jaar geleden mijn 75'er rm ook naar rs laten keuren.
-
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Klinkt eenvoudig! ik heb het omkeurtopic diverse malen bestudeerd maar e.e.a. is ook tochwel een beetje gebaseerd op willekeur van de keurmeester denk ik zo? in ieder geval bedankt voor de vlotte reactie.pimvandongen schreef:Het mooiste is om maandag of dinsdag morgen erna toe te gaan.
Dan kan je zonder afspraak, vroeg naar binnen lopen. situatie uitleggen en keuren.
Wijziging constructiesnelheid.
Kijk ook even in het omkeurtopic daar staan concrete voorbeelden van mensen die hem omgekeurt hebben..
2 jaar geleden mijn 75'er rm ook naar rs laten keuren.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Datum Eerste Toelating
Jan even goed kijkenJan57 schreef:op mijn kenteken staat DET 31-8-2005, terwijl de Kreidler van 1973 is (typeplaatje), ik lees dat er diverse oplossingen voor het verkrijgen van een verklaring van het bouwjaar, volgens diverse berichten was het bij JB omslachtig en langdurig en er zou ook een dergelijk papiertje te krijgen zijn bij Rudolf Scheidt (1 week wachttijd) misschien voor de meesten onder jullie een bekende naam, maar voor mij helaas niet, hoe kan ik in contact treden met deze man
Ik wil eigenlijk mijn kreidler om laten keuren tot motorfiets, niet om het uiterste eruit te halen maar gewoon uit de gemonteerde 4.2pk cilinder 70-75 km proberen te realiseren en geen stress te hebben van de loerende wouten. wie leidt me aub een beetje door de wirwar heen?
gr,Jan[/b]
viewtopic.php?p=395192&highlight=#395192
4,2 zal toch 7 pk moeten worden met veel kosten. Puur voor de veiligheid.
Enzo
-
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Datum Eerste Toelating
Ik kijk mezelf scheel in dat topic , maar kan niet vinden dat het een 7 pk moet zijn, staat dat dan in de typegoedkeur? sommigen hebben het meer over de uiteindelijke consructiesnelheid, ik dacht dat dat bepalend was, dus meer als de 45km/u? Stel dat ik met de huidige setup 75km/u kan halen dan is dat niet afdoende? als ik idd eerst weer een dure cilinder en bijbehorende carburateur moet aanschaffen dan wordt het allemaal weer wat minder leuktvdzijden schreef:Jan even goed kijkenJan57 schreef:op mijn kenteken staat DET 31-8-2005, terwijl de Kreidler van 1973 is (typeplaatje), ik lees dat er diverse oplossingen voor het verkrijgen van een verklaring van het bouwjaar, volgens diverse berichten was het bij JB omslachtig en langdurig en er zou ook een dergelijk papiertje te krijgen zijn bij Rudolf Scheidt (1 week wachttijd) misschien voor de meesten onder jullie een bekende naam, maar voor mij helaas niet, hoe kan ik in contact treden met deze man
Ik wil eigenlijk mijn kreidler om laten keuren tot motorfiets, niet om het uiterste eruit te halen maar gewoon uit de gemonteerde 4.2pk cilinder 70-75 km proberen te realiseren en geen stress te hebben van de loerende wouten. wie leidt me aub een beetje door de wirwar heen?
gr,Jan[/b]
viewtopic.php?p=395192&highlight=#395192
4,2 zal toch 7 pk moeten worden met veel kosten. Puur voor de veiligheid.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Datum Eerste Toelating
Een brommercilinder die net 75 haalt is niet zo krachtig en snel op top dan een RS cilinder. Nogmaals het gaat om meekomen met het verkeer. Veiligheid dus.Jan57 schreef:Ik kijk mezelf scheel in dat topic , maar kan niet vinden dat het een 7 pk moet zijn, staat dat dan in de typegoedkeur? sommigen hebben het meer over de uiteindelijke consructiesnelheid, ik dacht dat dat bepalend was, dus meer als de 45km/u? Stel dat ik met de huidige setup 75km/u kan halen dan is dat niet afdoende? als ik idd eerst weer een dure cilinder en bijbehorende carburateur moet aanschaffen dan wordt het allemaal weer wat minder leuktvdzijden schreef:Jan even goed kijkenJan57 schreef:op mijn kenteken staat DET 31-8-2005, terwijl de Kreidler van 1973 is (typeplaatje), ik lees dat er diverse oplossingen voor het verkrijgen van een verklaring van het bouwjaar, volgens diverse berichten was het bij JB omslachtig en langdurig en er zou ook een dergelijk papiertje te krijgen zijn bij Rudolf Scheidt (1 week wachttijd) misschien voor de meesten onder jullie een bekende naam, maar voor mij helaas niet, hoe kan ik in contact treden met deze man
Ik wil eigenlijk mijn kreidler om laten keuren tot motorfiets, niet om het uiterste eruit te halen maar gewoon uit de gemonteerde 4.2pk cilinder 70-75 km proberen te realiseren en geen stress te hebben van de loerende wouten. wie leidt me aub een beetje door de wirwar heen?
gr,Jan[/b]
viewtopic.php?p=395192&highlight=#395192
4,2 zal toch 7 pk moeten worden met veel kosten. Puur voor de veiligheid.
Enzo
Je moet dus zeker weer je cilinder laten bijtunen en uitlaat en carburateur aanpassen.
Waarom dan geen RS op kenteken gekocht destijds
Enzo
-
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Datum Eerste Toelating
kijk Therry, Het gaat mij eigenlijk niet zozeer om het hard rijden, ik ben alleen een beetje huiverig van agenten zeker als ze al geen verstand van Kreidlers hebben , doordat de brommert toch al gauw in deze uitvoering meer als de voorgeschreven snelheid rijdt , wat zo nu en dan toch wel eens gebeurd, moet ik er niet aan denken dat ze bij aanhouding de voor mij toch al kostbare Mahle eraf gaan sleutelen.tvdzijden schreef:Een brommercilinder die net 75 haalt is niet zo krachtig en snel op top dan een RS cilinder. Nogmaals het gaat om meekomen met het verkeer. Veiligheid dus.Jan57 schreef:Ik kijk mezelf scheel in dat topic , maar kan niet vinden dat het een 7 pk moet zijn, staat dat dan in de typegoedkeur? sommigen hebben het meer over de uiteindelijke consructiesnelheid, ik dacht dat dat bepalend was, dus meer als de 45km/u? Stel dat ik met de huidige setup 75km/u kan halen dan is dat niet afdoende? als ik idd eerst weer een dure cilinder en bijbehorende carburateur moet aanschaffen dan wordt het allemaal weer wat minder leuktvdzijden schreef: Jan even goed kijken
viewtopic.php?p=395192&highlight=#395192
4,2 zal toch 7 pk moeten worden met veel kosten. Puur voor de veiligheid.
Enzo
Je moet dus zeker weer je cilinder laten bijtunen en uitlaat en carburateur aanpassen.
Waarom dan geen RS op kenteken gekocht destijds
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Jan dat doen ze niet. Je krijgt een rollenbank bekeuring. Wat is nou de pakkans. voor een volwassen hobbyrijder.
Ik heb het niet over snelheid Jan. Maar over koppel/kracht.
Voorbeeld, mijn maatje Michiel rijdt met zijn brommer een getunde Athena met 80-85 km/h.
Mijn RS origineel loopt dat ook. Maar als we beide optrekken en naar die snelheid toe gaan wordt hij toch erg klein.
Nog maar te zwijgen over met tegenwind.
Enzo
Ik heb het niet over snelheid Jan. Maar over koppel/kracht.
Voorbeeld, mijn maatje Michiel rijdt met zijn brommer een getunde Athena met 80-85 km/h.
Mijn RS origineel loopt dat ook. Maar als we beide optrekken en naar die snelheid toe gaan wordt hij toch erg klein.
Nog maar te zwijgen over met tegenwind.
Enzo
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Voor de keuring opzich maakt de snelheid niet uit, aangezien ze de motorfietsjes niet op de testbank zetten..
Of het veilig is is wat anders. Je kan overwegen je huidige sb naar rs waarden te laten tunen.
Kostentechnisch is dat wel te overzien, reken er wel een carb a 100 en een uitlaat van 50 bij. Tunen 50, keuring 110...
Of het veilig is is wat anders. Je kan overwegen je huidige sb naar rs waarden te laten tunen.
Kostentechnisch is dat wel te overzien, reken er wel een carb a 100 en een uitlaat van 50 bij. Tunen 50, keuring 110...
-
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ooit zal er een ori RS cilinder opkomen, maar wil in eerste instantie graag keuren met de cilinder die ik nu heb, dus de 15.43.71/64 4,2PS en een uitlaat flens 28mm, wat voor carb en (snelle) uitlaat is daar geschikt voor? en wat zijn de RS waarden in dit gevalpimvandongen schreef:Voor de keuring opzich maakt de snelheid niet uit, aangezien ze de motorfietsjes niet op de testbank zetten..
Of het veilig is is wat anders. Je kan overwegen je huidige sb naar rs waarden te laten tunen.
Kostentechnisch is dat wel te overzien, reken er wel een carb a 100 en een uitlaat van 50 bij. Tunen 50, keuring 110...
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
Jouw huidige combi, 4.2 14/16mm en 28mm uitlaat is voor de keuring geen probleem.
4.2 icm met een 14mm carb is een uitstekend toursetje!
Uitlaat->org chromen sigaar of homoet 4p testen. Net wat je zelf wilt. Herrie en bovenin je vermogen, of stilte en onderin veel kracht.
Rs waarden. 15.43.99 6,25pk, 18/20mm carb. 32mm uitlaat.
4.2 icm met een 14mm carb is een uitstekend toursetje!
Uitlaat->org chromen sigaar of homoet 4p testen. Net wat je zelf wilt. Herrie en bovenin je vermogen, of stilte en onderin veel kracht.
Rs waarden. 15.43.99 6,25pk, 18/20mm carb. 32mm uitlaat.
-
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Pim bedankt, duidelijk! ik ga iig een poging wagen binnenkort, nog even fijntunen, claxon monteren en verlichting checkenpimvandongen schreef:Jouw huidige combi, 4.2 14/16mm en 28mm uitlaat is voor de keuring geen probleem.
4.2 icm met een 14mm carb is een uitstekend toursetje!
Uitlaat->org chromen sigaar of homoet 4p testen. Net wat je zelf wilt. Herrie en bovenin je vermogen, of stilte en onderin veel kracht.
Rs waarden. 15.43.99 6,25pk, 18/20mm carb. 32mm uitlaat.
@ de rest, allemaal bedankt voor de vlotte respons!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
-
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
de oude 14mm welke oorspronkelijk was gemonteerd was versleten, min of meer uitgelubberd, waardoor het niet mogelijk was om fijn te tunen. De nieuwe Mahle komt bij Claus vandaan en die had gezegd (via Anton) dat bij deze cilinder een 16mm hoort, en volgens oude gegvens/doc. is dat ook zo origineel, echter ik heb hem net gemonteerd en kom er nu achter dat de gaskabel mijn inziens te kort is, iig als ik in de carb kijk zit de schuif in den beginne al op meer dan de helft in het gas. en als ik hem start zet je hem als een speer weer uit, zo hoog in toeren draait die dan al, de binnenkabel is 73,5 en buitenkabel 64 cm (met stokstuur), dus niet standaard denk ik.
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer