Datum Eerste Toelating

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Bericht
Auteur
Jan57
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Datum Eerste Toelating

#1 Bericht door Jan57 » 02 jul 2008, 12:05

op mijn kenteken staat DET 31-8-2005, terwijl de Kreidler van 1973 is (typeplaatje), ik lees dat er diverse oplossingen voor het verkrijgen van een verklaring van het bouwjaar, volgens diverse berichten was het bij JB omslachtig en langdurig en er zou ook een dergelijk papiertje te krijgen zijn bij Rudolf Scheidt (1 week wachttijd) misschien voor de meesten onder jullie een bekende naam, maar voor mij helaas niet, hoe kan ik in contact treden met deze man :?:
Ik wil eigenlijk mijn kreidler om laten keuren tot motorfiets, niet om het uiterste eruit te halen maar gewoon uit de gemonteerde 4.2pk cilinder 70-75 km proberen te realiseren en geen stress te hebben van de loerende wouten. wie leidt me aub een beetje door de wirwar #-o heen?

gr,Jan[/b]

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4710
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

#2 Bericht door pimvandongen » 02 jul 2008, 12:07

We hebben er een 40 pagina lange topic over dat omkeuren...

Je hebt nu dus nl bromkenteken? Dan heb je niets aan/met een Scheidt papier. Je huidige kenteken toont het bouwjaar aan icm met typeplaatje.


Technisch in orde maken en keuren!

Jan57
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door Jan57 » 02 jul 2008, 12:11

pimvandongen schreef:We hebben er een 40 pagina lange topic over dat omkeuren...

Je hebt nu dus nl bromkenteken? Dan heb je niets aan/met een Scheidt papier. Je huidige kenteken toont het bouwjaar aan icm met typeplaatje.


Technisch in orde maken en keuren!
In feite voldoet hij op de spiegel en de claxon na aan de eisen, maak je dan bij de RDW een afspraak voor motorkeuring, of voor wijziging constructiesnelheid voertuig?

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4710
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

#4 Bericht door pimvandongen » 02 jul 2008, 12:16

Het mooiste is om maandag of dinsdag morgen erna toe te gaan.
Dan kan je zonder afspraak, vroeg naar binnen lopen. situatie uitleggen en keuren.

Wijziging constructiesnelheid.

Kijk ook even in het omkeurtopic daar staan concrete voorbeelden van mensen die hem omgekeurt hebben..

2 jaar geleden mijn 75'er rm ook naar rs laten keuren.

Jan57
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door Jan57 » 02 jul 2008, 12:23

pimvandongen schreef:Het mooiste is om maandag of dinsdag morgen erna toe te gaan.
Dan kan je zonder afspraak, vroeg naar binnen lopen. situatie uitleggen en keuren.

Wijziging constructiesnelheid.

Kijk ook even in het omkeurtopic daar staan concrete voorbeelden van mensen die hem omgekeurt hebben..

2 jaar geleden mijn 75'er rm ook naar rs laten keuren.
Klinkt eenvoudig! ik heb het omkeurtopic diverse malen bestudeerd maar e.e.a. is ook tochwel een beetje gebaseerd op willekeur van de keurmeester denk ik zo? in ieder geval bedankt voor de vlotte reactie.

Gebruikersavatar
jesseRM
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 jul 2007, 13:18
Locatie: sliedrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door jesseRM » 02 jul 2008, 12:25

op een bromfiets dus ik denk ook motorfiets moet een claxon of bel zitten.
dus als je er ff een fietsbel of iets opzet is het goed

jesseRM

Jan57
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door Jan57 » 02 jul 2008, 12:28

jesseRM schreef:op een bromfiets dus ik denk ook motorfiets moet een claxon of bel zitten.
dus als je er ff een fietsbel of iets opzet is het goed

jesseRM
Klopt! een claxon en een spiegel moeten nog gemonteerd worden, en nu nog een beetje kietelen qua snelheid :wink:

Gebruikersavatar
jesseRM
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 jul 2007, 13:18
Locatie: sliedrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door jesseRM » 02 jul 2008, 12:35

spiegel hoeft toch niet of wel?
ik weet alleen dat ze bij brommer/scooters met het importeren erbij moeten zitten maar niet er op.
ik weet alleen niet of dat ook zo bij motoren is.
naja een spiegel is altijd handig dus gewoon monteren;)

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Datum Eerste Toelating

#9 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 jul 2008, 12:36

Jan57 schreef:op mijn kenteken staat DET 31-8-2005, terwijl de Kreidler van 1973 is (typeplaatje), ik lees dat er diverse oplossingen voor het verkrijgen van een verklaring van het bouwjaar, volgens diverse berichten was het bij JB omslachtig en langdurig en er zou ook een dergelijk papiertje te krijgen zijn bij Rudolf Scheidt (1 week wachttijd) misschien voor de meesten onder jullie een bekende naam, maar voor mij helaas niet, hoe kan ik in contact treden met deze man :?:
Ik wil eigenlijk mijn kreidler om laten keuren tot motorfiets, niet om het uiterste eruit te halen maar gewoon uit de gemonteerde 4.2pk cilinder 70-75 km proberen te realiseren en geen stress te hebben van de loerende wouten. wie leidt me aub een beetje door de wirwar #-o heen?

gr,Jan[/b]
Jan even goed kijken :!:
viewtopic.php?p=395192&highlight=#395192

4,2 zal toch 7 pk moeten worden met veel kosten. Puur voor de veiligheid.

Enzo

Jan57
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Datum Eerste Toelating

#10 Bericht door Jan57 » 02 jul 2008, 12:56

tvdzijden schreef:
Jan57 schreef:op mijn kenteken staat DET 31-8-2005, terwijl de Kreidler van 1973 is (typeplaatje), ik lees dat er diverse oplossingen voor het verkrijgen van een verklaring van het bouwjaar, volgens diverse berichten was het bij JB omslachtig en langdurig en er zou ook een dergelijk papiertje te krijgen zijn bij Rudolf Scheidt (1 week wachttijd) misschien voor de meesten onder jullie een bekende naam, maar voor mij helaas niet, hoe kan ik in contact treden met deze man :?:
Ik wil eigenlijk mijn kreidler om laten keuren tot motorfiets, niet om het uiterste eruit te halen maar gewoon uit de gemonteerde 4.2pk cilinder 70-75 km proberen te realiseren en geen stress te hebben van de loerende wouten. wie leidt me aub een beetje door de wirwar #-o heen?

gr,Jan[/b]
Jan even goed kijken :!:
viewtopic.php?p=395192&highlight=#395192

4,2 zal toch 7 pk moeten worden met veel kosten. Puur voor de veiligheid.

Enzo
Ik kijk mezelf scheel in dat topic :-k , maar kan niet vinden dat het een 7 pk moet zijn, staat dat dan in de typegoedkeur? sommigen hebben het meer over de uiteindelijke consructiesnelheid, ik dacht dat dat bepalend was, dus meer als de 45km/u? Stel dat ik met de huidige setup 75km/u kan halen dan is dat niet afdoende? als ik idd eerst weer een dure cilinder en bijbehorende carburateur moet aanschaffen dan wordt het allemaal weer wat minder leuk :cry:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Datum Eerste Toelating

#11 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 jul 2008, 13:05

Jan57 schreef:
tvdzijden schreef:
Jan57 schreef:op mijn kenteken staat DET 31-8-2005, terwijl de Kreidler van 1973 is (typeplaatje), ik lees dat er diverse oplossingen voor het verkrijgen van een verklaring van het bouwjaar, volgens diverse berichten was het bij JB omslachtig en langdurig en er zou ook een dergelijk papiertje te krijgen zijn bij Rudolf Scheidt (1 week wachttijd) misschien voor de meesten onder jullie een bekende naam, maar voor mij helaas niet, hoe kan ik in contact treden met deze man :?:
Ik wil eigenlijk mijn kreidler om laten keuren tot motorfiets, niet om het uiterste eruit te halen maar gewoon uit de gemonteerde 4.2pk cilinder 70-75 km proberen te realiseren en geen stress te hebben van de loerende wouten. wie leidt me aub een beetje door de wirwar #-o heen?

gr,Jan[/b]
Jan even goed kijken :!:
viewtopic.php?p=395192&highlight=#395192

4,2 zal toch 7 pk moeten worden met veel kosten. Puur voor de veiligheid.

Enzo
Ik kijk mezelf scheel in dat topic :-k , maar kan niet vinden dat het een 7 pk moet zijn, staat dat dan in de typegoedkeur? sommigen hebben het meer over de uiteindelijke consructiesnelheid, ik dacht dat dat bepalend was, dus meer als de 45km/u? Stel dat ik met de huidige setup 75km/u kan halen dan is dat niet afdoende? als ik idd eerst weer een dure cilinder en bijbehorende carburateur moet aanschaffen dan wordt het allemaal weer wat minder leuk :cry:
Een brommercilinder die net 75 haalt is niet zo krachtig en snel op top dan een RS cilinder. Nogmaals het gaat om meekomen met het verkeer. Veiligheid dus.
Je moet dus zeker weer je cilinder laten bijtunen en uitlaat en carburateur aanpassen.
Waarom dan geen RS op kenteken gekocht destijds :?:

Enzo

Jan57
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Datum Eerste Toelating

#12 Bericht door Jan57 » 02 jul 2008, 13:17

tvdzijden schreef:
Jan57 schreef:
tvdzijden schreef: Jan even goed kijken :!:
viewtopic.php?p=395192&highlight=#395192

4,2 zal toch 7 pk moeten worden met veel kosten. Puur voor de veiligheid.

Enzo
Ik kijk mezelf scheel in dat topic :-k , maar kan niet vinden dat het een 7 pk moet zijn, staat dat dan in de typegoedkeur? sommigen hebben het meer over de uiteindelijke consructiesnelheid, ik dacht dat dat bepalend was, dus meer als de 45km/u? Stel dat ik met de huidige setup 75km/u kan halen dan is dat niet afdoende? als ik idd eerst weer een dure cilinder en bijbehorende carburateur moet aanschaffen dan wordt het allemaal weer wat minder leuk :cry:
Een brommercilinder die net 75 haalt is niet zo krachtig en snel op top dan een RS cilinder. Nogmaals het gaat om meekomen met het verkeer. Veiligheid dus.
Je moet dus zeker weer je cilinder laten bijtunen en uitlaat en carburateur aanpassen.
Waarom dan geen RS op kenteken gekocht destijds :?:

Enzo
kijk Therry, Het gaat mij eigenlijk niet zozeer om het hard rijden, ik ben alleen een beetje huiverig van agenten zeker als ze al geen verstand van Kreidlers hebben , doordat de brommert toch al gauw in deze uitvoering meer als de voorgeschreven snelheid rijdt , wat zo nu en dan toch wel eens gebeurd, moet ik er niet aan denken dat ze bij aanhouding de voor mij toch al kostbare Mahle eraf gaan sleutelen. :cry:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#13 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 jul 2008, 13:27

Jan dat doen ze niet. Je krijgt een rollenbank bekeuring. Wat is nou de pakkans. voor een volwassen hobbyrijder.

Ik heb het niet over snelheid Jan. Maar over koppel/kracht.
Voorbeeld, mijn maatje Michiel rijdt met zijn brommer een getunde Athena met 80-85 km/h.
Mijn RS origineel loopt dat ook. Maar als we beide optrekken en naar die snelheid toe gaan wordt hij toch erg klein.
Nog maar te zwijgen over met tegenwind.

Enzo

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4710
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

#14 Bericht door pimvandongen » 02 jul 2008, 13:49

Voor de keuring opzich maakt de snelheid niet uit, aangezien ze de motorfietsjes niet op de testbank zetten..
Of het veilig is is wat anders. Je kan overwegen je huidige sb naar rs waarden te laten tunen.

Kostentechnisch is dat wel te overzien, reken er wel een carb a 100 en een uitlaat van 50 bij. Tunen 50, keuring 110...

Jan57
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door Jan57 » 02 jul 2008, 14:02

pimvandongen schreef:Voor de keuring opzich maakt de snelheid niet uit, aangezien ze de motorfietsjes niet op de testbank zetten..
Of het veilig is is wat anders. Je kan overwegen je huidige sb naar rs waarden te laten tunen.

Kostentechnisch is dat wel te overzien, reken er wel een carb a 100 en een uitlaat van 50 bij. Tunen 50, keuring 110...
ooit zal er een ori RS cilinder opkomen, maar wil in eerste instantie graag keuren met de cilinder die ik nu heb, dus de 15.43.71/64 4,2PS en een uitlaat flens 28mm, wat voor carb en (snelle) uitlaat is daar geschikt voor? en wat zijn de RS waarden in dit geval :?

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4710
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

#16 Bericht door pimvandongen » 02 jul 2008, 14:22

Jouw huidige combi, 4.2 14/16mm en 28mm uitlaat is voor de keuring geen probleem.
4.2 icm met een 14mm carb is een uitstekend toursetje!
Uitlaat->org chromen sigaar of homoet 4p testen. Net wat je zelf wilt. Herrie en bovenin je vermogen, of stilte en onderin veel kracht.

Rs waarden. 15.43.99 6,25pk, 18/20mm carb. 32mm uitlaat.

Jan57
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door Jan57 » 02 jul 2008, 14:31

pimvandongen schreef:Jouw huidige combi, 4.2 14/16mm en 28mm uitlaat is voor de keuring geen probleem.
4.2 icm met een 14mm carb is een uitstekend toursetje!
Uitlaat->org chromen sigaar of homoet 4p testen. Net wat je zelf wilt. Herrie en bovenin je vermogen, of stilte en onderin veel kracht.

Rs waarden. 15.43.99 6,25pk, 18/20mm carb. 32mm uitlaat.
Pim bedankt, duidelijk! ik ga iig een poging wagen binnenkort, nog even fijntunen, claxon monteren en verlichting checken

@ de rest, allemaal bedankt voor de vlotte respons!

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#18 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 jul 2008, 15:23

Hij heeft nu al een 16mm op zijn 4,2 pk Pim.

Enzo

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4710
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

#19 Bericht door pimvandongen » 02 jul 2008, 15:25

Dan lekker die er laten zitten. Al is mijn persoonlijke ervaring dat een 14 mooier loopt dan een 16mm.. Maargoed natuurlijk ook afhankelijk van de staat van beidde.

Jan57
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#20 Bericht door Jan57 » 02 jul 2008, 15:45

de oude 14mm welke oorspronkelijk was gemonteerd was versleten, min of meer uitgelubberd, waardoor het niet mogelijk was om fijn te tunen. De nieuwe Mahle komt bij Claus vandaan en die had gezegd (via Anton) dat bij deze cilinder een 16mm hoort, en volgens oude gegvens/doc. is dat ook zo origineel, echter ik heb hem net gemonteerd en kom er nu achter dat de gaskabel mijn inziens te kort is, iig als ik in de carb kijk zit de schuif in den beginne al op meer dan de helft in het gas. en als ik hem start zet je hem als een speer weer uit, zo hoog in toeren draait die dan al, de binnenkabel is 73,5 en buitenkabel 64 cm (met stokstuur), dus niet standaard denk ik.

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

#21 Bericht door jvr » 02 jul 2008, 15:57

Rijksweg Min-snelheid 65 km. dus!!!!!!!!!!! :D :clap
Max ,, ,, 100 - 120 km.

Jan57
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door Jan57 » 02 jul 2008, 16:01

jvr schreef:Rijksweg Max-snelheid 65 km. dus!!!!!!!!!!! :D :clap
Ik rij alleen maar dijkies, binnenweggetjes, geen autosnelwegen :wink:
maar in de toekomst zal er best wat sneller cilindertje opkomen, dat is toch wel wat veiliger, ook al voor ritjes op provinciale wegen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Pim
15 pk - S&S 2007
Berichten: 222
Lid geworden op: 15 sep 2002, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#23 Bericht door Pim » 02 jul 2008, 17:00

jvr schreef:Rijksweg Min-snelheid 65 km. dus!!!!!!!!!!! :D :clap
Max ,, ,, 100 - 120 km.
FouT!!!!!

Autoweg minimaal 50 Km/uur
Autosnelweg minimaal 60 Km/uur
GrtZ
PK (die bijna zijn chauffeursdiploma heeft) :mrgreen:

Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 sep 2002, 17:50
Locatie: Nijkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door Albert » 02 jul 2008, 17:50

Ik heb geleerd autosnelweg minimaal 70.

Is dat veranderd?

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#25 Bericht door freaky_ferry » 02 jul 2008, 18:18

ja klopt wat pim zegt

grtz ferry: die bijna zijn autorijbewijs heeft :mrgreen:


pim: jij heb toch ook een brokkenpilootdiploma :mrgreen:

Plaats reactie