Ben helemaal nieuw op dit gebied.
Heb thuis een Kreidler Florett (Mokick) staan,hij komt uit Duitsland,heb hem daar 20 jaar geleden gekocht.
Wat moet ik allemaal doen om er een kenteken voor te krijgen want hij is bijna helemaal duits.(Heb destijds gele plaatje en spatbord wit gemaakt) 49,9cc en cabarateur 14 stamt uit 1970 bruin/beige kleuren
is het makkelijk om hiervoor een kenteken te krijgen?
B.v.d. voor jullie antwoorden.
John
mokick
- Monsma
- Berichten: 4862
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 700 keren
- Ontvangen waarderingen: 300 keren
Re: mokick
KEUREN BROMFIETS BIJ DE RDW
Informatie verkregen uit betrouwbare bron
Bouwjaar VOOR 1974 (kan tevens motorfiets naar bromfiets gekeurd worden indien aan onderstaande wordt voldaan)
Technische eisen:
Bouwjaar: aannemelijk maken met informatie (oude documentatie, info internet, originele typeplaat, enz.)
Verlichting:
Koplamp, Achterlicht, Achterreflector (zit meestal in het achterlichtglas) zijn verplicht
Alle andere verlichting die aanwezig is moet ook goed werken.
Remmen:
Goed werkende remmen op alle wielen.
Alle remonderdelen in goede staat (kabels, remhandles, voeringen (niet gebroken of gerafeld)
Schijfrem (remslang geen knikken of scheuren, geen canvas zichtbaar, geen lekkage)
Snelheid en geluid:
Max 45km en 96 Decibel (indien buitenlandse papieren waar 40 km/uur op staat dan max 40km/uur)
Snorfiets max 25 km (indien buitenlandse papieren 20 km/uur aangeeft dan max 20km/uur)
Banden:
Rondom profiel en geen bulten of canvas zichtbaar
Draaipunten:
Geen speling op draaipunten (balhoofd, achterbrug, wielen enz.)
Algemeen:
Fietsbel of claxon
Ketting en tandwielen niet versleten
Geen benzinelekkage
Maximaal 50cc
Voetsteunen of trappers
Standaard
Bouwjaar 1974 of nieuwer
Typegoedkeur verplicht (of identiek aan nl-brommer, motorcode, carburateur, uitlaat, luchtfilter) of buitenlandse documenten
Technisch: zie bovenstaand
(Aan deze FAQ kunnen geen rechten worden ontleend!)
Informatie verkregen uit betrouwbare bron
Bouwjaar VOOR 1974 (kan tevens motorfiets naar bromfiets gekeurd worden indien aan onderstaande wordt voldaan)
Technische eisen:
Bouwjaar: aannemelijk maken met informatie (oude documentatie, info internet, originele typeplaat, enz.)
Verlichting:
Koplamp, Achterlicht, Achterreflector (zit meestal in het achterlichtglas) zijn verplicht
Alle andere verlichting die aanwezig is moet ook goed werken.
Remmen:
Goed werkende remmen op alle wielen.
Alle remonderdelen in goede staat (kabels, remhandles, voeringen (niet gebroken of gerafeld)
Schijfrem (remslang geen knikken of scheuren, geen canvas zichtbaar, geen lekkage)
Snelheid en geluid:
Max 45km en 96 Decibel (indien buitenlandse papieren waar 40 km/uur op staat dan max 40km/uur)
Snorfiets max 25 km (indien buitenlandse papieren 20 km/uur aangeeft dan max 20km/uur)
Banden:
Rondom profiel en geen bulten of canvas zichtbaar
Draaipunten:
Geen speling op draaipunten (balhoofd, achterbrug, wielen enz.)
Algemeen:
Fietsbel of claxon
Ketting en tandwielen niet versleten
Geen benzinelekkage
Maximaal 50cc
Voetsteunen of trappers
Standaard
Bouwjaar 1974 of nieuwer
Typegoedkeur verplicht (of identiek aan nl-brommer, motorcode, carburateur, uitlaat, luchtfilter) of buitenlandse documenten
Technisch: zie bovenstaand
(Aan deze FAQ kunnen geen rechten worden ontleend!)