Hulp gevraagd vóór RDW keuring
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 24 mar 2017, 11:52
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Hulp gevraagd vóór RDW keuring
In de afgelopen weken heb ik mijn Kreidler Florett LF uit 1976 (3 voetversn.) opgeknapt. Dat was leuk en bovendien ook een soort 'gerechtigheid' voor de brommeer, immers hij hoort te rijden en niet stil te staan. Naar mijn mening is mijn Kreidler nu klaar voor de RDW-keuring. Ik heb bij de RDW geïnformeerd hoe dat werkt en wat dat kost, €159! Wauw, niet misselijk.
Die prijs bracht mij op het idee dat het super zou zijn als iemand met meer verstand van Kreidlers dan ik (het is mijn eerste opknap project) naar die van mij zou willen kijken, voordat ik naar de RDW afreis (en hoor dat het niet goed is wellicht).
Is er iemand die tijd en zin heeft om eens even naar mijn Kreidler te kijken en kan en wil beoordelen of ik alle dingen gedaan heb en of ik die ook goed gedaan heb?
BvD.
JWD
Die prijs bracht mij op het idee dat het super zou zijn als iemand met meer verstand van Kreidlers dan ik (het is mijn eerste opknap project) naar die van mij zou willen kijken, voordat ik naar de RDW afreis (en hoor dat het niet goed is wellicht).
Is er iemand die tijd en zin heeft om eens even naar mijn Kreidler te kijken en kan en wil beoordelen of ik alle dingen gedaan heb en of ik die ook goed gedaan heb?
BvD.
JWD
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 24 mar 2017, 11:52
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Hulp gevraagd vóór RDW keuring
Ja die eisen heb ik gezien. Maar neem als voorbeeld geen speling op achterbrug. Tja, iets speling heeft ie wel. Maar is dat nu goed of mag dat helemaal niet? Ander voorbeeld, volgens mij is de vering ok. Maar klopt dat ook met RDW maatstaven? Nog zo een, er zit een blokje op de remkabel daar waar deze de remhendel op de remtrommel in gaat. Met een open einde van de kabel daarna. Werkt allemaal prima, maar mag dat of moet de kabel in een omhulseltje worden gesoldeerd of geknepen? Al dat soort dingetjes weet ik niet. En om daar nu bij de RDW achter te komen is eigenlijk net te laat:)
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Hulp gevraagd vóór RDW keuring
De kabel zou wel goedgekeurd worden. Ze denken jij moet er op rijden.JWD schreef:Ja die eisen heb ik gezien. Maar neem als voorbeeld geen speling op achterbrug. Tja, iets speling heeft ie wel. Maar is dat nu goed of mag dat helemaal niet? Ander voorbeeld, volgens mij is de vering ok. Maar klopt dat ook met RDW maatstaven? Nog zo een, er zit een blokje op de remkabel daar waar deze de remhendel op de remtrommel in gaat. Met een open einde van de kabel daarna. Werkt allemaal prima, maar mag dat of moet de kabel in een omhulseltje worden gesoldeerd of geknepen? Al dat soort dingetjes weet ik niet. En om daar nu bij de RDW achter te komen is eigenlijk net te laat:)
Speling is een hot item ook bij auto's
Als hij per ongeluk aan je achterwiel voelt ben je de Sjaak. (maar goed welke Kreidler rijder wil er met speling in de achterbrug rijden? Ik niet. Dat voel je meteen)
Je weet het is een steekproef zo'n keuring. Ene keer alleen gegevens en soms wat technische controle.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Hulp gevraagd vóór RDW keuring
Ik heb rdw keuringen meegemaakt waarbij alleen papieren en nummers gecontroleerd werder.
Mijn RS K54/511CH werd daarentegen helemaal binnenstebuiten gekeerd.
Inclusief lichtbeeld , geluidsmeting , weging en db meting van de claxon.....
En ook nog een proefrit en remtest
Mijn RS K54/511CH werd daarentegen helemaal binnenstebuiten gekeerd.
Inclusief lichtbeeld , geluidsmeting , weging en db meting van de claxon.....
En ook nog een proefrit en remtest
-
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 20:50
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Hulp gevraagd vóór RDW keuring
Achterbrug met speling? 2 viton's erin voor een paar euro en je bent klaar. Ik zou ook niet graag in een snelle bocht (relatief begrip ) willen dat mijn achterwiel een stapje opzij zet. Al kijkt de RDW er niet naar dan nog: safety first
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 02 aug 2012, 22:15
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Hulp gevraagd vóór RDW keuring
Is t een NL Bromfiets? Of een EU import?
Als ie uit bv Duitsland komt, kun je een Zweitschrift opvragen bij Rudolf Scheid.
Met dat Zweitschrift is de keuring een eitje.
Zonder willen ze aanschaf documenten en krijg je vást een technische keuring.
Mijn laatste werd afgekeurd, omdat ik de papieren niet had aangevraagd..
Ze keken er de vorige keer ook niet naar dacht ik..
Zonder deze papieren er dus heen geweest....
Alles op z'n kop. Remslang werd afgekeurd op een errug kleine beschadiging.
Motornummer nagekeken en de speling op balhoofd en achterbrug genoteerd.
Balhoofd moest íets strakker, snelheid was íets te hoog (59KMh)
Géén herkomst bekend (errug belangrijk volgens de medewerker)
Ik moest dus terug komen.
Mocht elke maandag tussen 8 en 12 uur.
Papieren alsnog opgevraagd, aanschaf papieren had ik niet en kreeg ik ook nooit meer..
Mét die documenten er heen.
Antwoordt van de RDW: Goh, heb je dát geregeld?
Kon direct terug en kenteken was klaar.
Nergens meer naar gekeken...
Jannes
Papieren als
Als ie uit bv Duitsland komt, kun je een Zweitschrift opvragen bij Rudolf Scheid.
Met dat Zweitschrift is de keuring een eitje.
Zonder willen ze aanschaf documenten en krijg je vást een technische keuring.
Mijn laatste werd afgekeurd, omdat ik de papieren niet had aangevraagd..
Ze keken er de vorige keer ook niet naar dacht ik..
Zonder deze papieren er dus heen geweest....
Alles op z'n kop. Remslang werd afgekeurd op een errug kleine beschadiging.
Motornummer nagekeken en de speling op balhoofd en achterbrug genoteerd.
Balhoofd moest íets strakker, snelheid was íets te hoog (59KMh)
Géén herkomst bekend (errug belangrijk volgens de medewerker)
Ik moest dus terug komen.
Mocht elke maandag tussen 8 en 12 uur.
Papieren alsnog opgevraagd, aanschaf papieren had ik niet en kreeg ik ook nooit meer..
Mét die documenten er heen.
Antwoordt van de RDW: Goh, heb je dát geregeld?
Kon direct terug en kenteken was klaar.
Nergens meer naar gekeken...
Jannes
Papieren als
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 24 mar 2017, 11:52
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Hulp gevraagd vóór RDW keuring
Dank voor alle reacties. Ik hem m'n Kreidler inmiddels goedgekeurd gekregen in Adam. Men keek 'm grondig na, technisch en qua papieren, maar dat heeft ie goed doorstaan. Ben trots op m'n Kreidler en op mezelf ook wel een beetje:).