"Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Plaats reactie

Een "eentje" of "tweetje" (duplicaatcode) op mijn kentekenplaat

Dat vind ik lelijk, dat wil ik niet.
17
65%
Hoewel ik het niet mooi vind, heb ik het helaas wel op mijn kentekenplaat.
3
12%
Ik heb dat op mijn kentekenplaat, maar het maakt mij niet veel uit.
3
12%
Daar let ik echt niet op.
3
12%
 
Totaal aantal stemmen: 26

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

"Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#1 Bericht door Maarten » 29 sep 2020, 14:34

Ik vond dit verhaal op Facebook, weet niet of dit bekend is.

Mark schreef:Ik ben net klaar met het opbouwen van mijn Puch VS en moest als laatste nog een kentekenplaat bestellen.
De brommer is in 2006, toen het verzekeringsplaatje plaats aan het maken was voor de kentekenplaat, geschouwd en daarna is het papieren kentekenbewijs opgestuurd door de RDW.
Ik heb in die tijd nooit een kentekenplaat aangevraagd omdat ik niet met deze Puch reed en dit dus niet nodig vond.
Nu kwam ik bij de kentekenboer, en hij wist mij te melden dat deze aanvraag niet de 1e plaat betrof maar de 2e, en ik dus een duplicaatcode zou krijgen op de plaat.
Aangezien ik nog nooit een plaat had aangevraagd besloot ik op onderzoek uit te gaan, want zeg nou zelf zo'n 1tje op je plaat is toch minder fraai.
Navraag bij de RDW leverde in ieder geval op dat ze inderdaad konden zien dat er geen kentekenplaat was afgegeven, en het een synchronisatiefout is tussen het RDW en het GAIK (Gecontroleerde Afgifte en Inname Kentekenplaten)
Het GAIK heeft een helpdesk die de kentekenfabrikant kan bellen als hij een probleem heeft met het aanvragen van een kenteken.
Ik besloot zelf te bellen met het GAIK en kreeg een zeer vriendelijke kerel aan de lijn.
Het RDW en GAIK gebruiken een systeem waarin ze bijhouden voor welke kentekens er een kentenplaat is aangevraagd. Vraag je meerdere kentekenplaten aan voor 1 voertuig (in deze dus bromfiets), dan krijg je dus een duplicaatcode op je plaat, dus een 1, 2, 3 enzovoorts
Wat blijkt nou, vóór 2007 heeft de RDW geen generiek systeem gehad waarin ze de aanvragen van kentekenplaten hebben geregistreerd, dat ging dus met Excelsheets en Word documenten.
Toen wij onze brommers dus lieten schouwen in 2006 zijn deze aanvragen bij het RDW dus waarschijnlijk kwijtgeraakt of tussen wal en schip en hebben ze voor de zekerheid al deze kentekens dus in het nieuwe systeem gekenmerkt als "uitgegeven" met als gevolg dat als je nu een kenteken aanvraagt je automatisch een 1 tje krijgt.
Als je dit niet wilt, dan kan de kentekenfabrikant waar jij je plaat aanvraagt een "Vrijgave 1e afgifte" formulier indienen bij het GAIK. En als dat wordt goedgekeurd krijg je gewoon netjes een kentekenplaat zonder duplicaatcode.
Lang verhaal, maar ik heb nu mooi een plaatje ZONDER 1tje..
Bijlagen
kentekenplaat-duplicaatcode.jpg
kentekenplaat-duplicaatcode.jpg (44.07 KiB) 4842 keer bekeken

Gebruikersavatar
stephan de r.
Winnaar Kreidlerverkiezing januari 2008
Berichten: 516
Lid geworden op: 27 nov 2004, 14:30
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#2 Bericht door stephan de r. » 29 sep 2020, 16:00

Ook ik heb helaas een 1, heb vanalles geprobeerd om daar "legaal" vanaf te komen maar helaas.
De enigste optie word dan een blauwe :D
Bijlagen
IMG-20180206-WA0000.jpg
IMG-20180206-WA0000.jpg (87.53 KiB) 4814 keer bekeken

Gebruikersavatar
stephan de r.
Winnaar Kreidlerverkiezing januari 2008
Berichten: 516
Lid geworden op: 27 nov 2004, 14:30
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#3 Bericht door stephan de r. » 29 sep 2020, 16:02

:wink: Ook mooi
Bijlagen
IMG_20200929_160120.jpg
IMG_20200929_160120.jpg (111.88 KiB) 4813 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen stephan de r. voor dit bericht:
Maarten (29 sep 2020, 16:53)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Bullet
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
Locatie: eindhoven
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#4 Bericht door Bullet » 30 sep 2020, 17:17

Blauwe plaat is ook veel mooier.
BULLET

Gebruikersavatar
Bullet
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
Locatie: eindhoven
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#5 Bericht door Bullet » 30 sep 2020, 17:21

Ik ben mijn eerste plaat kwijtgeraakt onder het rijden dus maar een nieuwe besteld en met 'n 1 ervoor niet mooi maar voor mij geen probleem.
BULLET.😁

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#6 Bericht door b.bonk » 30 sep 2020, 17:23

Bullet schreef: 30 sep 2020, 17:17 Blauwe plaat is ook veel mooier.
BULLET
mee eens.
alleen is het volgens mij fraude.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#7 Bericht door Caspar » 30 sep 2020, 18:38

Hoeft geen fraude te zijn. Er zijn uitzonderingen op de regel.
Heb ik ook gehad met een auto: eerste eigenaar had de papieren mee gewassen. Duplicaat code 1 op de papieren, maar niet op de plaat.
Is afhankelijk van de datum.

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#8 Bericht door b.bonk » 30 sep 2020, 18:44

Caspar schreef: 30 sep 2020, 18:38 Hoeft geen fraude te zijn. Er zijn uitzonderingen op de regel.
Heb ik ook gehad met een auto: eerste eigenaar had de papieren mee gewassen. Duplicaat code 1 op de papieren, maar niet op de plaat.
Is afhankelijk van de datum.
zou kunnen casper,
maar als je aangehouden wordt heb je wel wat uit te leggen.
de platen zaten gewoon op de auto, die heeft hij niet vervangen.

Gebruikersavatar
paulus
Berichten: 508
Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:33
Locatie: Drachten
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#9 Bericht door paulus » 30 sep 2020, 19:09

b.bonk schreef: 30 sep 2020, 17:23
Bullet schreef: 30 sep 2020, 17:17 Blauwe plaat is ook veel mooier.
BULLET
mee eens.
alleen is het volgens mij fraude.
bepaalde jaartallen mag je gewoon een blauwe plaat voeren.
ik dacht tot 1977 of 78.

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#10 Bericht door b.bonk » 30 sep 2020, 19:17

paulus schreef: 30 sep 2020, 19:09
b.bonk schreef: 30 sep 2020, 17:23
Bullet schreef: 30 sep 2020, 17:17 Blauwe plaat is ook veel mooier.
BULLET
mee eens.
alleen is het volgens mij fraude.
bepaalde jaartallen mag je gewoon een blauwe plaat voeren.
ik dacht tot 1977 of 78.
Dat wel
Maar dan moet er evenzogoed een 1op
Als hij nu geflitst wordt kan hij zeggen, was ik niet
Staat geen 1 op dus is een katvanger

Gebruikersavatar
paulus
Berichten: 508
Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:33
Locatie: Drachten
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 28 keren

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#11 Bericht door paulus » 01 okt 2020, 16:53

even een stoute gedachte :evil:

ik heb er al een blauwe op zitten en nu laat ik een gele met geik teken maken en ga daar na aangifte doen dat ik hem verloren ben.
ik laat er weer een gele maken met het proces-verbaal en dan krijg ik er een 1 op te staan.
nu blijf ik met die blauwe rijden en kan ik er dus altijd onderuit komen als ik geflitst word. :mrgreen:
foeiiii :shock: :shock:

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3675
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 231 keren
Ontvangen waarderingen: 512 keren

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#12 Bericht door b.bonk » 01 okt 2020, 17:04

paulus schreef: 01 okt 2020, 16:53 even een stoute gedachte :evil:

ik heb er al een blauwe op zitten en nu laat ik een gele met geik teken maken en ga daar na aangifte doen dat ik hem verloren ben.
ik laat er weer een gele maken met het proces-verbaal en dan krijg ik er een 1 op te staan.
nu blijf ik met die blauwe rijden en kan ik er dus altijd onderuit komen als ik geflitst word. :mrgreen:
foeiiii :shock: :shock:
klopt, maar als je staande wordt gehouden , ga je nat voor een
economisch delict en die boetes zijn niet misselijk.

Gebruikersavatar
nvliet
Berichten: 493
Lid geworden op: 13 mar 2015, 19:34
Locatie: Zuid-Scharwoude
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 53 keren

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#13 Bericht door nvliet » 02 okt 2020, 11:33

twee letters is blauw, 4 is geel

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#14 Bericht door Maarten » 02 okt 2020, 12:48

Ik heb wel eens een poll gehouden over een "13" dertien in het kenteken en daar hebben de meeste mensen weinig moeite mee...


viewtopic.php?f=12&t=22326


Nummerbord nummerplaat 13 dertien getal kenteken kentekenplaat, cijfer, plaat, nummerbord, bad luck, brengt ongeluk

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#15 Bericht door hermanp » 02 okt 2020, 22:28

ddr4.jpg
ddr4.jpg (91.32 KiB) 4393 keer bekeken

Ik heb geen moeite met een 1 op de plaat. Ben er twee verloren, beide hebben dus een 1 erop staan. Heb ook een serie met in het midden de letters DDR

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#16 Bericht door Caspar » 03 okt 2020, 13:02

deze nummerplaathouders staan er ook om bekend dat je ze ooit verliest...

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#17 Bericht door hermanp » 03 okt 2020, 14:17

Caspar schreef: 03 okt 2020, 13:02 deze nummerplaathouders staan er ook om bekend dat je ze ooit verliest...
Ja, klopt... daarom heb ik op deze plaat en nog een andere al een 1 staan en ze anders gemonteerd; boutje door kentekenplaat én spatbord.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#18 Bericht door kreidler844 » 03 okt 2020, 15:08

Maarten schreef: 29 sep 2020, 14:34 Ik vond dit verhaal op Facebook, weet niet of dit bekend is.

Mark schreef:Ik ben net klaar met het opbouwen van mijn Puch VS en moest als laatste nog een kentekenplaat bestellen.
De brommer is in 2006, toen het verzekeringsplaatje plaats aan het maken was voor de kentekenplaat, geschouwd en daarna is het papieren kentekenbewijs opgestuurd door de RDW.
Ik heb in die tijd nooit een kentekenplaat aangevraagd omdat ik niet met deze Puch reed en dit dus niet nodig vond.
Nu kwam ik bij de kentekenboer, en hij wist mij te melden dat deze aanvraag niet de 1e plaat betrof maar de 2e, en ik dus een duplicaatcode zou krijgen op de plaat.
Aangezien ik nog nooit een plaat had aangevraagd besloot ik op onderzoek uit te gaan, want zeg nou zelf zo'n 1tje op je plaat is toch minder fraai.
Navraag bij de RDW leverde in ieder geval op dat ze inderdaad konden zien dat er geen kentekenplaat was afgegeven, en het een synchronisatiefout is tussen het RDW en het GAIK (Gecontroleerde Afgifte en Inname Kentekenplaten)
Het GAIK heeft een helpdesk die de kentekenfabrikant kan bellen als hij een probleem heeft met het aanvragen van een kenteken.
Ik besloot zelf te bellen met het GAIK en kreeg een zeer vriendelijke kerel aan de lijn.
Het RDW en GAIK gebruiken een systeem waarin ze bijhouden voor welke kentekens er een kentenplaat is aangevraagd. Vraag je meerdere kentekenplaten aan voor 1 voertuig (in deze dus bromfiets), dan krijg je dus een duplicaatcode op je plaat, dus een 1, 2, 3 enzovoorts
Wat blijkt nou, vóór 2007 heeft de RDW geen generiek systeem gehad waarin ze de aanvragen van kentekenplaten hebben geregistreerd, dat ging dus met Excelsheets en Word documenten.
Toen wij onze brommers dus lieten schouwen in 2006 zijn deze aanvragen bij het RDW dus waarschijnlijk kwijtgeraakt of tussen wal en schip en hebben ze voor de zekerheid al deze kentekens dus in het nieuwe systeem gekenmerkt als "uitgegeven" met als gevolg dat als je nu een kenteken aanvraagt je automatisch een 1 tje krijgt.
Als je dit niet wilt, dan kan de kentekenfabrikant waar jij je plaat aanvraagt een "Vrijgave 1e afgifte" formulier indienen bij het GAIK. En als dat wordt goedgekeurd krijg je gewoon netjes een kentekenplaat zonder duplicaatcode.
Lang verhaal, maar ik heb nu mooi een plaatje ZONDER 1tje..
Het is zo dat als je een kentekenplaat met duplicaatcode krijgt dan krijg je ook een nieuw kentekenbewijs met duplicaatcode, de kentekenboer mag niet op eigen houtje een plaat met duplicaatcode maken.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#19 Bericht door Maarten » 03 okt 2020, 18:26

kreidler844 schreef: 03 okt 2020, 15:08
Maarten schreef: 29 sep 2020, 14:34 Ik vond dit verhaal op Facebook, weet niet of dit bekend is.

Mark schreef:Ik ben net klaar met het opbouwen van mijn Puch VS en moest als laatste nog een kentekenplaat bestellen.
De brommer is in 2006, toen het verzekeringsplaatje plaats aan het maken was voor de kentekenplaat, geschouwd en daarna is het papieren kentekenbewijs opgestuurd door de RDW.
Ik heb in die tijd nooit een kentekenplaat aangevraagd omdat ik niet met deze Puch reed en dit dus niet nodig vond.
Nu kwam ik bij de kentekenboer, en hij wist mij te melden dat deze aanvraag niet de 1e plaat betrof maar de 2e, en ik dus een duplicaatcode zou krijgen op de plaat.
Aangezien ik nog nooit een plaat had aangevraagd besloot ik op onderzoek uit te gaan, want zeg nou zelf zo'n 1tje op je plaat is toch minder fraai.
Navraag bij de RDW leverde in ieder geval op dat ze inderdaad konden zien dat er geen kentekenplaat was afgegeven, en het een synchronisatiefout is tussen het RDW en het GAIK (Gecontroleerde Afgifte en Inname Kentekenplaten)
Het GAIK heeft een helpdesk die de kentekenfabrikant kan bellen als hij een probleem heeft met het aanvragen van een kenteken.
Ik besloot zelf te bellen met het GAIK en kreeg een zeer vriendelijke kerel aan de lijn.
Het RDW en GAIK gebruiken een systeem waarin ze bijhouden voor welke kentekens er een kentenplaat is aangevraagd. Vraag je meerdere kentekenplaten aan voor 1 voertuig (in deze dus bromfiets), dan krijg je dus een duplicaatcode op je plaat, dus een 1, 2, 3 enzovoorts
Wat blijkt nou, vóór 2007 heeft de RDW geen generiek systeem gehad waarin ze de aanvragen van kentekenplaten hebben geregistreerd, dat ging dus met Excelsheets en Word documenten.
Toen wij onze brommers dus lieten schouwen in 2006 zijn deze aanvragen bij het RDW dus waarschijnlijk kwijtgeraakt of tussen wal en schip en hebben ze voor de zekerheid al deze kentekens dus in het nieuwe systeem gekenmerkt als "uitgegeven" met als gevolg dat als je nu een kenteken aanvraagt je automatisch een 1 tje krijgt.
Als je dit niet wilt, dan kan de kentekenfabrikant waar jij je plaat aanvraagt een "Vrijgave 1e afgifte" formulier indienen bij het GAIK. En als dat wordt goedgekeurd krijg je gewoon netjes een kentekenplaat zonder duplicaatcode.
Lang verhaal, maar ik heb nu mooi een plaatje ZONDER 1tje..
Het is zo dat als je een kentekenplaat met duplicaatcode krijgt dan krijg je ook een nieuw kentekenbewijs met duplicaatcode, de kentekenboer mag niet op eigen houtje een plaat met duplicaatcode maken.
Nou Wietse, ik heb het volgende verhaal:

Ik ging voor een nieuwe kentekenplaat van een snorfiets naar de kentekenboer. Omdat de plaat een deukje had en een beetje was gevouwen.
Ik had (zelf) de kentekenplaat met 4 boutjes vastgezet tegen het rammelen, en ik had geboord door het nummer dat onderaan op de kentekenplaat gedrukt staat.
Dat nummer (10 cijfer GAIK-code / lamineercode) is dus van essentieel belang. Ik zou een plaat krijgen met duplicaatcode, hoewel ik de oude plaat inleverde. Aangezien ik geen eentje (duplicaatcode) wilde, blies ik de nieuwe plaat af. Ik vond wel op mijn telefoon een foto die zo scherp was dat het gedrukte nummer nog leesbaar was (voordat ik geboord had). Eén cijfertje van die "GAIK code" was niet leesbaar. Dat was mijn redding. Ik kreeg alsnog een nieuw nummerbord, zonder duplicaatcode.
Maar de nummerbordenboer wilde me dus wel degelijk uit eigen beweging een nieuwe plaat met duplicaatcode geven, en aangezien ze daar dag in, dag uit sinds jaar en dag kentekenplaten maken, denk ik dat ze dat dus wel degelijk kunnen doen. Het zou best kunnen dat er dan alsnog een nieuwe kentekencard wordt opgestuurd door de RDW.

opidoopi
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 dec 2020, 12:25
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#20 Bericht door opidoopi » 04 jan 2021, 19:58


Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: "Eentje" op kentekenplaat na schouwing in 2006 maar toen geen kentekenplaat aangevraagd

#21 Bericht door kreidler844 » 05 jan 2021, 11:46

Maarten schreef: 03 okt 2020, 18:26
kreidler844 schreef: 03 okt 2020, 15:08
Maarten schreef: 29 sep 2020, 14:34 Ik vond dit verhaal op Facebook, weet niet of dit bekend is.


Het is zo dat als je een kentekenplaat met duplicaatcode krijgt dan krijg je ook een nieuw kentekenbewijs met duplicaatcode, de kentekenboer mag niet op eigen houtje een plaat met duplicaatcode maken.
Nou Wietse, ik heb het volgende verhaal:

Ik ging voor een nieuwe kentekenplaat van een snorfiets naar de kentekenboer. Omdat de plaat een deukje had en een beetje was gevouwen.
Ik had (zelf) de kentekenplaat met 4 boutjes vastgezet tegen het rammelen, en ik had geboord door het nummer dat onderaan op de kentekenplaat gedrukt staat.
Dat nummer (10 cijfer GAIK-code / lamineercode) is dus van essentieel belang. Ik zou een plaat krijgen met duplicaatcode, hoewel ik de oude plaat inleverde. Aangezien ik geen eentje (duplicaatcode) wilde, blies ik de nieuwe plaat af. Ik vond wel op mijn telefoon een foto die zo scherp was dat het gedrukte nummer nog leesbaar was (voordat ik geboord had). Eén cijfertje van die "GAIK code" was niet leesbaar. Dat was mijn redding. Ik kreeg alsnog een nieuw nummerbord, zonder duplicaatcode.
Maar de nummerbordenboer wilde me dus wel degelijk uit eigen beweging een nieuwe plaat met duplicaatcode geven, en aangezien ze daar dag in, dag uit sinds jaar en dag kentekenplaten maken, denk ik dat ze dat dus wel degelijk kunnen doen. Het zou best kunnen dat er dan alsnog een nieuwe kentekencard wordt opgestuurd door de RDW.
Klopt Maarten, je hebt gelijk.

Plaats reactie