Kenteken RS
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14 mar 2020, 16:08
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Kenteken RS
2 weken geleden de van Leopold overgenomen RS laten keuren bij de RDW in Nieuwegein. Deze had een Belgisch kenteken. welke omgezet moest worden naar een NL kenteken.
In het verleden heeft deze RS een NL kenteken gehad, met een gele moderne gaik plaat.
De keuring stelde weinig voor, alleen het frame nummer werd gecontroleerd. Binnen 5 minuten stond ik weer buiten de hal.
Ik gaf bij de keurmeester en dame voor de verwerking van de administratie aan, dat ik meteen voor een historisch kenteken wilde gaan. Blauwe plaat met 4 cijfers en 2 letters. Als je dit niet aangeeft krijg je automatisch het eerder gevoerde kenteken terug. Later omzetten zou mij €42,- en verzendkosten kenteken kaart naar de RDW in Veendam. Zonde van de extra te maken kosten.
Dit blijkt op geen enkele manier mogelijk, ook niet na diverse telefoontjes naar de RDW. Het systeem en medewerkers krijgen dit niet voor elkaar.
Na ontvangst kenteken met gele plaat registratie, deze meteen opgestuurd naar Veendam, voor omzetten naar historisch kenteken. Zie resultaat bijgaande foto.
In het verleden heeft deze RS een NL kenteken gehad, met een gele moderne gaik plaat.
De keuring stelde weinig voor, alleen het frame nummer werd gecontroleerd. Binnen 5 minuten stond ik weer buiten de hal.
Ik gaf bij de keurmeester en dame voor de verwerking van de administratie aan, dat ik meteen voor een historisch kenteken wilde gaan. Blauwe plaat met 4 cijfers en 2 letters. Als je dit niet aangeeft krijg je automatisch het eerder gevoerde kenteken terug. Later omzetten zou mij €42,- en verzendkosten kenteken kaart naar de RDW in Veendam. Zonde van de extra te maken kosten.
Dit blijkt op geen enkele manier mogelijk, ook niet na diverse telefoontjes naar de RDW. Het systeem en medewerkers krijgen dit niet voor elkaar.
Na ontvangst kenteken met gele plaat registratie, deze meteen opgestuurd naar Veendam, voor omzetten naar historisch kenteken. Zie resultaat bijgaande foto.
Laatst gewijzigd door wombie op 12 feb 2021, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Kenteken RS
Denk dat je de houder mooi vind. Maar de plaat hoort hoger gemonteerd te zitten aan de voet van het achterlicht met een 3e boutje.
viewtopic.php?f=8&t=45312
Enzo
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 229 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14 mar 2020, 16:08
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Homoet/Baan uitlaat
Homoet/Baan 4P SPI60 gemonteerd. Mechanische uitvoering. Ter vervanging van de standaard RS uitlaat.
Valt niet tegen. Begint vanaf 6500 tpm serieus te trekken. Tandwiel verhouding 13/36. Wind tegen (5 bft) 80 km. Ga het voortandwiel vervangen voor een 14 tands uitvoering.
Geluid iets harder dan de standaard RS uitlaat. Maar er moet nog een koollaagje gevormd worden. Helaas moest de duo voetsteun verwijderd worden, aangezien deze tegen de nieuwe uitlaat aan komt.
Tot nog toe, zeer tevreden. Cilinder is de originele Mahle zwarte super breitwand. Door Claus aangepast naar 60CC. En een goede vhm zuiger met 1 veer. Poorten aangepast naar 180-123-154. Originele bing 20 mm. 90 sproeier.
Valt niet tegen. Begint vanaf 6500 tpm serieus te trekken. Tandwiel verhouding 13/36. Wind tegen (5 bft) 80 km. Ga het voortandwiel vervangen voor een 14 tands uitvoering.
Geluid iets harder dan de standaard RS uitlaat. Maar er moet nog een koollaagje gevormd worden. Helaas moest de duo voetsteun verwijderd worden, aangezien deze tegen de nieuwe uitlaat aan komt.
Tot nog toe, zeer tevreden. Cilinder is de originele Mahle zwarte super breitwand. Door Claus aangepast naar 60CC. En een goede vhm zuiger met 1 veer. Poorten aangepast naar 180-123-154. Originele bing 20 mm. 90 sproeier.
- Bijlagen
-
- homoet baan.jpg (261.9 KiB) 1092 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Re: Homoet/Baan uitlaat
Dan moet je het andere model Denfeld monteren.wombie schreef: ↑20 apr 2023, 17:44 Homoet/Baan 4P SPI60 gemonteerd. Mechanische uitvoering. Ter vervanging van de standaard RS uitlaat.
Valt niet tegen. Begint vanaf 6500 tpm serieus te trekken. Tandwiel verhouding 13/36. Wind tegen (5 bft) 80 km. Ga het voortandwiel vervangen voor een 14 tands uitvoering.
Geluid iets harder dan de standaard RS uitlaat. Maar er moet nog een koollaagje gevormd worden. Helaas moest de duo voetsteun verwijderd worden, aangezien deze tegen de nieuwe uitlaat aan komt.
Tot nog toe, zeer tevreden. Cilinder is de originele Mahle zwarte super breitwand. Door Claus aangepast naar 60CC. En een goede vhm zuiger met 1 veer. Poorten aangepast naar 180-123-154. Originele bing 20 mm. 90 sproeier.
- Bijlagen
-
- IMG_3372.jpeg (147.7 KiB) 1084 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Gps (20 apr 2023, 21:23)
- Waardering: 9.09%