Kentekening bromfietsen 1 september 2005 (kenteken brommer)

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#51 Bericht door Ries » 30 mei 2004, 19:55

dan vraag je een bouwjaarverklaring aan bij John Bos, en dan kun je hem zo laten keuren, moet harder dan 70 rijden en moet technisch in orde zijn

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#52 Bericht door Kreidler » 30 mei 2004, 22:31

de meeste kreidler komen uit duitsland kan de rdw de geven die ze nodig hebben zoals de framnummers niet uit duitsland halen om te kijken of ie niet gestolen is :wink:

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#53 Bericht door Ries » 30 mei 2004, 23:25

dat kan de rdw wel hoor!

met een keuring tot motorfiets wordt er vlg mij door de douane gecontroleerd of het voertuig niet als gestolen is opgegeven...

Gebruikersavatar
bebo-racing
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 nov 2002, 18:55
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#54 Bericht door bebo-racing » 31 mei 2004, 20:12

Maar nu het volgende probleem ik ben zelf een verzamelaar van kreidlers ik heb er 14 daarvan 4 nederlanders 3 zwitser op kenteken een lk 600 op kenteken en de rest is duits maar nu heb ik nog gelukkig 10 losse nederlanse frames staan dus ik kan nog ombouwen.
maar is het niet zo dat we een eu land zijn en duitsland ook en alles wat de grens paseert en invoer rechten wordt over betaald gewoon in nederland op kenteken kan.

DUS HOE GAAT HET MET DE VERZAMELAARS 2005/2006

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#55 Bericht door Dimage » 31 mei 2004, 21:19

Nope, je zit nog steeds met het feit dat elk voertuig gekeurd moet worden bij de RDW als hij ingevoerd wordt, een bromfietskeuring is krom genoeg niet mogelijk (of niet te betalen), terwijl een motor of auto gewoon gekeurd kan worden en (eventueel na aanpassing) een Nederlands kenteken krijgt.
Staat ook al geopperd in viewtopic.php?t=2262&highlight=buitenlandse+bromfietsen

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

#56 Bericht door Caspar » 02 jun 2004, 20:56

Ik ben in principe vóór het kenteken. Alles om het dieven moeilijk te maken is een goede zaak, toch ? :!:
-Alleen is het jammer dat de overheid iets bedenkt, en de burger er weer voor moet betalen. Ik heb een paar brommers staan, wat gaat dat geintje mij kosten ?
-En denk eens effe verder: Met een kenteken gekoppeld aan jouw persoonsgegevens, is wegenbelasting en APK een kwestie van geduld :(
-En hoe gaat dat dan met mijn w.a. verzamelpolis ? nu is de brommer waar het plaatje op zit verzekerd...

Gebruikersavatar
rob van der meer
Berichten: 514
Lid geworden op: 19 mar 2003, 21:35
Locatie: bussum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#57 Bericht door rob van der meer » 02 jun 2004, 21:08

En hoe gaat dat dan met mijn w.a. verzamelpolis ? nu is de brommer waar het plaatje op zit verzekerd...
dat wil ik ook wel eens weten :cry: het gaat me denk ik weer een hoop geld kosten ben ik bang voor :clap

Gebruikersavatar
Arjen
Berichten: 1653
Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#58 Bericht door Arjen » 02 jun 2004, 21:45

Sjips..

4 brommers maal 50 euri = 200 euri

:shock:

HEbben we het wel over 440 GULDEN!! :evil:

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#59 Bericht door Sander » 03 jun 2004, 00:30

zet der maar een 0 achter bij ons... :| :shock:

Gebruikersavatar
proton
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 apr 2003, 16:54
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#60 Bericht door proton » 10 jun 2004, 12:23

schouwing : kost geld
kenteken zelf: kost geld

Nu maar hopen dat ze ons geen poot gaan uittrekken.... :|

vbt die schouwing, er zijn best wel brommerhandelaren die wat van oldtimers afweten hoor, hier in Zwolle heb je Schakelaar die Zündapps helemaal te gek vind, en bij de Sassenpoort zit er ook 1.

Gebruikersavatar
Zunflappie
Berichten: 515
Lid geworden op: 23 dec 2003, 21:17
Locatie: Sliedrecht, hét baggerdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#61 Bericht door Zunflappie » 10 jun 2004, 13:59

Sorry voor dat 'criminele' gedrag.
Ik ben gisteren bij de politie geweest en heb wat navraag gedaan. Ik kreeg MONDELING (!!!) te horen dat het niet meer uitmaakt op wat voor frame je rijdt. Dit omdat het echt 1 europa is.
Zolang het frame(nummer) maar niet gestolen is. Heb je een buitenlands frame kan je dit gewoon blijven gebruiken. Zolang er maar geen gestolen brommer is met hetzelfde framenummer als jou...

Nu is de Duitse Degelijkheid natuurlijk zo goed dat de kans hierop klein is. En als je kan aantonen dat het framenummer (dat gestolen is) totaal NIET op jouw frame lijkt... kan je ook door.
Dus is er een scooter met een framepje gestolen, met hetzelfde framenummer als jou en jij laat je frame zien (degelijk, achterbrug, sterker etc) dan kan je er ook door.

Het is namelijk zo dat ALS je verzekerd bent, je ook gewoon door de keuring komt. HEt probleem zit hem dus alleen in het 'dubbel' aanwezig zijn van je framenummer. Heb je een NL-frame kan dat niet. Maar heb je een duits of zwitsers (zoals ik) frame kan er een dubbel framenummer zijn. Dat maakt niet uit, zolang jouw kopie-framenummer maar niet gestolen is.

Herhaling: het was een MONDELING gesprek en kreeg NIETS op papier met handtekening mee. Dus het is niet rechtsgeldig. Ik hoop dat dit de pret niet mag drukken. Maar er is dus (volgens mij en volgende de agent) geen probleem bij die keuring.
Je hebt ook geen NL-teken nodig. Zolang ie maar EU-gekeurd is.. maar brommers ouder dan 1980 hadden dat nog niet. O... dan is het goed. Dan kom je je er zo doorheen.
(letterlijk citaat!)


Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Gebruikersavatar
Slurphut
Berichten: 269
Lid geworden op: 03 apr 2004, 19:29
Locatie: MAASDIJK
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#62 Bericht door Slurphut » 10 jun 2004, 14:15

dat stelt mij ook weer gerust, want alles hiervoor ging zo'n beetje boven mijn pet...

als dit zo is, is er ook voor mij weinig tot niets aan de hand.

Gebruikersavatar
kuuk
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 sep 2003, 21:11
Locatie: amstelveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#63 Bericht door kuuk » 10 jun 2004, 17:14

Zwitserland zit dus niet bij de E.C. en brommers horen dus officieel ingevoerd te worden met Douane documenten.

Gebruikersavatar
Zunflappie
Berichten: 515
Lid geworden op: 23 dec 2003, 21:17
Locatie: Sliedrecht, hét baggerdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#64 Bericht door Zunflappie » 11 jun 2004, 10:49

Daar zit ook wel weer wat in. Gelukkig heb ik de douanepapieren ook. Maar daarin staat dat het motorfietsje is.

Maar (gaan we weer met het criminele pad) als je die papieren thuis laat liggen en het als een Duitser door laat gaan, is er niets aan de hand.
De Zwisters verschillen (op het feit dat een zwitser bijna altijd 1 zitter is, ipv van 2 zitter) niets op de Duitsers. En ik heb mijnes opgebouwd dmv ander zadel en duostepjes dat het gewoon een 2-zitter is.

Om eerlijk te zijn, ik verwacht er geen problemen mee.

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#65 Bericht door Dimage » 11 jun 2004, 17:27

Bij een Kreidler staat er CH op het typeplaatje, wanneer hij uit Zwitserland komt, is dit bij een Dapp dan niet het geval?

Heb het OM een mailtje gestuurd met de vraag of deze mondelinge uitspraken correct zijn, zodra ik hier antwoord op heb dan plaats ik het gelijk in deze topic.

Vertrouw zelf alleen dit soort dingen wanneer er iets op "papier" staat.

Gebruikersavatar
kuuk
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 sep 2003, 21:11
Locatie: amstelveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#66 Bericht door kuuk » 11 jun 2004, 17:31

Kun je de Politieman die je gesproken hebt geen inzage vragen in de richtlijnen waaruit hij zijn wijsheid put. Eventueel een kopie vragen. Lijkt me toch geen geheime informatie.

Gebruikersavatar
Zunflappie
Berichten: 515
Lid geworden op: 23 dec 2003, 21:17
Locatie: Sliedrecht, hét baggerdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#67 Bericht door Zunflappie » 11 jun 2004, 18:03

Heb ik gevraagd... maar hij kon dat niet, zei hij. Dat geloofde ik niet. Maarja: ik kan hem moeilijk dwingen hem de informatie op papier te laten zetten. Ik heb er wel echt naar gevraagd.

Ik heb inmiddels een mail naar de RWD en ANWB gestuurd waarin ik vraag naar de Richtlijnen 95/1/EG en 2004/31/EG.
Hierin staat de informatie over het vermogen over de brommers. En ALS ik die richtlijnen krijg en er staat daar (voor ons) bruikbare informatie in, dan heb ik gelijk een rechtsgeldig papier.
En ZODRA ik het heb, scan ik het in en plaats het op het forum.

Bij Zundapp staat er inderdaad geen CH of iets in het frame of frameplaatje. Alleen bij NL-brommers staat er een NL-teken in.

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#68 Bericht door Dimage » 11 jun 2004, 20:02

2004/31/EG gaat over planten, zover ik deze site kan volgen http://europa.eu.int/eur-lex/nl/archive ... 323nl.html

Hier kan je de richtlijnen van de 95/1/EG vinden;
http://europa.eu.int/scadplus/leg/nl/lvb/l21030.htm

Hou wel in de gaten dat een door constructie bepaalde snelheid ten alle tijden door de fabrikant verwezelijkt behoort te zijn, hierop wordt namelijk de typegoedkeuring op uitgegegeven.

Flip Oude Weernink
Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
Berichten: 2242
Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
Locatie: Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#69 Bericht door Flip Oude Weernink » 12 jun 2004, 14:41

Beste Mensen,

Mijn vader heeft inmiddels met de FEHAC gesproken.. en jullie gaan raar reageren op wat ik nu zeg, maar het is toch waar.. heel veel dingen in dit topic, zijn kinklare ONZIN!

De FEHAC zegt dat het een feit is dat er binnen clubs ontzettend grote verhalen opgehangen worden over het nieuwe kenteken, maar 80% van die keren klopt er geen moet van.

Dan inhoudelijk: Vergeet het NL keurmerk, als je brommer goed in orde is en hij komt door de 'kentekenkeruring' is er niks aan de hand, mits hij geproduceerd is in een EU land, dus kijk uit met zwitsers! dit zijn geen 'EU brommers!'
Oom Agent van Zunflappie was goed op de hoogte van de nieuwe regels.

Het valt dus allemaal heel erg mee!!

Aanvullende opmerkingen gewoon plaatsen, als je wat te mekkeren hebt over wat ik nu schrijf pb dan en vervuil de boel niet.. :roll:

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#70 Bericht door Dimage » 12 jun 2004, 15:56

Dit zou betekenen dat er een nieuwe wet is, of dat deze in de maak is (en op zeker door gaat).
Ik ontving namelijk verleden jaar nog de navolgende mail van het rdw;
Geachte heer ********,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Indien er op het voertuig geen NL goedkeur of europese typegoedkeur zit dan kan het voertuig op dit moment door de RDW niet worden toegelaten. Helaas is de wet op dit moment niet anders. Er is wel een wetswijziging op komst waarbij we bromfietsen gaan kentekenen mogelijk dat we daarbij ook de mogelijkheid krijgen om niet goedgekeurde voertuigen te gaan registreren.
De RDW houdt zich in opdracht van het ministerie van verkeer en waterstaat bezig met toelating. De regelgeving wordt echter vastgesteld door onze minister. Deze zou de RDW dus opdracht moeten geven om het mogelijk te maken historische bromfietsen zonder goedkeur toe te laten.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
Hoop van harte dat je vader gelijk heeft hier in en besef me dat de FEHAC een zeer degelijk instantie is die niet zomaar wat zegt.
Zie toch liever ook nog iets hiervan daadwerkelijk op papier bevestigd en wacht nog even het antwoord van het openbaar ministerie af.
Zijn zijn tenslotte degenen die de wetswijzigingen doorvoeren.
Wanneer zij hetzelfde zeggen als de FEHAC, dan ben ik pas echt overtuigd.

Flip Oude Weernink
Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
Berichten: 2242
Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
Locatie: Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#71 Bericht door Flip Oude Weernink » 12 jun 2004, 16:56

wat mijn vader ook zij, is dat wanneer je als club bent aangesloten bij de FEHAC je meer zeggenschao hebt bij bijvoorbeeld dit soort wetten.
Je kunt dan veel makkelijkere je bezwaar aantekenen, en dat gaat dus via de FEHAC.
Misschien moeten we er toch eens over nadenken om onze kreidler forum een schriftelijke Club te maken en ons aan te sluiten bij de FEHAC, het levert veel voordeel op.

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#72 Bericht door Dimage » 12 jun 2004, 17:23

Als de papieren kentekening (het is geen keuring, zoals je in je vorige bericht oppert) gunstig uitvalt, dan zal denk ik een lidmaatschap overbodig zijn.
Met een brommer heb je tenslotte geen last van houdersschapsbelasting enz, waarvan een oldtimer is vrijgesteld en waarover zo nu en dan een discussie wordt gevoerd.
Heb nog even wat op de site van de FEHAC rondgeneust en ze hebben iig goede initiatieven.
Zag in het beveiligde (nou ja beveiligd :roll: ) gedeelte dat ze in 2002 voor het laatst de kentekening van de bromfietsen hebben aangehaald.
Hopelijk zetten ze hierover snel weer wat actueels op de site.

Gebruikersavatar
kuuk
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 sep 2003, 21:11
Locatie: amstelveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#73 Bericht door kuuk » 14 jun 2004, 12:31

Wat Flip zegt is zo gek nog niet. Een Kreidler stichting/vereniging maken van Maartens Kreidlerclub. met bestuursleden, voorzitter en de hele reut. Inderdaad dan aansluiten bij de FEHAC.
Kunnen de belangen beter behartigd worden.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 625 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

#74 Bericht door KJ » 14 jun 2004, 13:12

en dan nu het logische maar tevens heikele punt wat uit het bericht van KUUK voortvloeit; een stichting/vereniging kost geld en tijd.
1 contributie dus ? 2 bestuurleden moeten rekening houden met een tijdsinvestering van zo'n 200uur per jaar... (zeker de ledenadministratie kost veel tijd)
Wie o wie gaat dit doen ........
start alvast maar een polletje.....

Gebruikersavatar
kuuk
Berichten: 278
Lid geworden op: 18 sep 2003, 21:11
Locatie: amstelveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#75 Bericht door kuuk » 14 jun 2004, 15:19

Ik denk dat eerst Maarten gevraagd moet worden om over de rug van zijn forum een vereniging/stichting te gaan creeren.
Ja, en dan de kosten. De notaris enzo.
Een blad zou niet hoeven want de site is er al. Een mooiere vorm van comunicatie tussen leden is er niet.
Misschien kan Dimage is een polletje er aan wagen na overleg met Maarten?
Gezien het aantal seriese reacties op dit faq toch een overweging waard om een "vuist" te maken tegen een ons inziens onredelijke maatregel (als het zo is?!).

Gesloten