Kentekening bromfietsen 1 september 2005 (kenteken brommer)
- bebo-racing
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 16 nov 2002, 18:55
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Maar nu het volgende probleem ik ben zelf een verzamelaar van kreidlers ik heb er 14 daarvan 4 nederlanders 3 zwitser op kenteken een lk 600 op kenteken en de rest is duits maar nu heb ik nog gelukkig 10 losse nederlanse frames staan dus ik kan nog ombouwen.
maar is het niet zo dat we een eu land zijn en duitsland ook en alles wat de grens paseert en invoer rechten wordt over betaald gewoon in nederland op kenteken kan.
DUS HOE GAAT HET MET DE VERZAMELAARS 2005/2006
maar is het niet zo dat we een eu land zijn en duitsland ook en alles wat de grens paseert en invoer rechten wordt over betaald gewoon in nederland op kenteken kan.
DUS HOE GAAT HET MET DE VERZAMELAARS 2005/2006
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Nope, je zit nog steeds met het feit dat elk voertuig gekeurd moet worden bij de RDW als hij ingevoerd wordt, een bromfietskeuring is krom genoeg niet mogelijk (of niet te betalen), terwijl een motor of auto gewoon gekeurd kan worden en (eventueel na aanpassing) een Nederlands kenteken krijgt.
Staat ook al geopperd in viewtopic.php?t=2262&highlight=buitenlandse+bromfietsen
Staat ook al geopperd in viewtopic.php?t=2262&highlight=buitenlandse+bromfietsen
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Ik ben in principe vóór het kenteken. Alles om het dieven moeilijk te maken is een goede zaak, toch ?
-Alleen is het jammer dat de overheid iets bedenkt, en de burger er weer voor moet betalen. Ik heb een paar brommers staan, wat gaat dat geintje mij kosten ?
-En denk eens effe verder: Met een kenteken gekoppeld aan jouw persoonsgegevens, is wegenbelasting en APK een kwestie van geduld
-En hoe gaat dat dan met mijn w.a. verzamelpolis ? nu is de brommer waar het plaatje op zit verzekerd...
-Alleen is het jammer dat de overheid iets bedenkt, en de burger er weer voor moet betalen. Ik heb een paar brommers staan, wat gaat dat geintje mij kosten ?
-En denk eens effe verder: Met een kenteken gekoppeld aan jouw persoonsgegevens, is wegenbelasting en APK een kwestie van geduld
-En hoe gaat dat dan met mijn w.a. verzamelpolis ? nu is de brommer waar het plaatje op zit verzekerd...
- rob van der meer
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 19 mar 2003, 21:35
- Locatie: bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Zunflappie
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 21:17
- Locatie: Sliedrecht, hét baggerdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Sorry voor dat 'criminele' gedrag.
Ik ben gisteren bij de politie geweest en heb wat navraag gedaan. Ik kreeg MONDELING (!!!) te horen dat het niet meer uitmaakt op wat voor frame je rijdt. Dit omdat het echt 1 europa is.
Zolang het frame(nummer) maar niet gestolen is. Heb je een buitenlands frame kan je dit gewoon blijven gebruiken. Zolang er maar geen gestolen brommer is met hetzelfde framenummer als jou...
Nu is de Duitse Degelijkheid natuurlijk zo goed dat de kans hierop klein is. En als je kan aantonen dat het framenummer (dat gestolen is) totaal NIET op jouw frame lijkt... kan je ook door.
Dus is er een scooter met een framepje gestolen, met hetzelfde framenummer als jou en jij laat je frame zien (degelijk, achterbrug, sterker etc) dan kan je er ook door.
Het is namelijk zo dat ALS je verzekerd bent, je ook gewoon door de keuring komt. HEt probleem zit hem dus alleen in het 'dubbel' aanwezig zijn van je framenummer. Heb je een NL-frame kan dat niet. Maar heb je een duits of zwitsers (zoals ik) frame kan er een dubbel framenummer zijn. Dat maakt niet uit, zolang jouw kopie-framenummer maar niet gestolen is.
Herhaling: het was een MONDELING gesprek en kreeg NIETS op papier met handtekening mee. Dus het is niet rechtsgeldig. Ik hoop dat dit de pret niet mag drukken. Maar er is dus (volgens mij en volgende de agent) geen probleem bij die keuring.
Je hebt ook geen NL-teken nodig. Zolang ie maar EU-gekeurd is.. maar brommers ouder dan 1980 hadden dat nog niet. O... dan is het goed. Dan kom je je er zo doorheen.
(letterlijk citaat!)
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Ik ben gisteren bij de politie geweest en heb wat navraag gedaan. Ik kreeg MONDELING (!!!) te horen dat het niet meer uitmaakt op wat voor frame je rijdt. Dit omdat het echt 1 europa is.
Zolang het frame(nummer) maar niet gestolen is. Heb je een buitenlands frame kan je dit gewoon blijven gebruiken. Zolang er maar geen gestolen brommer is met hetzelfde framenummer als jou...
Nu is de Duitse Degelijkheid natuurlijk zo goed dat de kans hierop klein is. En als je kan aantonen dat het framenummer (dat gestolen is) totaal NIET op jouw frame lijkt... kan je ook door.
Dus is er een scooter met een framepje gestolen, met hetzelfde framenummer als jou en jij laat je frame zien (degelijk, achterbrug, sterker etc) dan kan je er ook door.
Het is namelijk zo dat ALS je verzekerd bent, je ook gewoon door de keuring komt. HEt probleem zit hem dus alleen in het 'dubbel' aanwezig zijn van je framenummer. Heb je een NL-frame kan dat niet. Maar heb je een duits of zwitsers (zoals ik) frame kan er een dubbel framenummer zijn. Dat maakt niet uit, zolang jouw kopie-framenummer maar niet gestolen is.
Herhaling: het was een MONDELING gesprek en kreeg NIETS op papier met handtekening mee. Dus het is niet rechtsgeldig. Ik hoop dat dit de pret niet mag drukken. Maar er is dus (volgens mij en volgende de agent) geen probleem bij die keuring.
Je hebt ook geen NL-teken nodig. Zolang ie maar EU-gekeurd is.. maar brommers ouder dan 1980 hadden dat nog niet. O... dan is het goed. Dan kom je je er zo doorheen.
(letterlijk citaat!)
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
- Zunflappie
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 21:17
- Locatie: Sliedrecht, hét baggerdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Daar zit ook wel weer wat in. Gelukkig heb ik de douanepapieren ook. Maar daarin staat dat het motorfietsje is.
Maar (gaan we weer met het criminele pad) als je die papieren thuis laat liggen en het als een Duitser door laat gaan, is er niets aan de hand.
De Zwisters verschillen (op het feit dat een zwitser bijna altijd 1 zitter is, ipv van 2 zitter) niets op de Duitsers. En ik heb mijnes opgebouwd dmv ander zadel en duostepjes dat het gewoon een 2-zitter is.
Om eerlijk te zijn, ik verwacht er geen problemen mee.
Maar (gaan we weer met het criminele pad) als je die papieren thuis laat liggen en het als een Duitser door laat gaan, is er niets aan de hand.
De Zwisters verschillen (op het feit dat een zwitser bijna altijd 1 zitter is, ipv van 2 zitter) niets op de Duitsers. En ik heb mijnes opgebouwd dmv ander zadel en duostepjes dat het gewoon een 2-zitter is.
Om eerlijk te zijn, ik verwacht er geen problemen mee.
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Bij een Kreidler staat er CH op het typeplaatje, wanneer hij uit Zwitserland komt, is dit bij een Dapp dan niet het geval?
Heb het OM een mailtje gestuurd met de vraag of deze mondelinge uitspraken correct zijn, zodra ik hier antwoord op heb dan plaats ik het gelijk in deze topic.
Vertrouw zelf alleen dit soort dingen wanneer er iets op "papier" staat.
Heb het OM een mailtje gestuurd met de vraag of deze mondelinge uitspraken correct zijn, zodra ik hier antwoord op heb dan plaats ik het gelijk in deze topic.
Vertrouw zelf alleen dit soort dingen wanneer er iets op "papier" staat.
- Zunflappie
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 21:17
- Locatie: Sliedrecht, hét baggerdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Heb ik gevraagd... maar hij kon dat niet, zei hij. Dat geloofde ik niet. Maarja: ik kan hem moeilijk dwingen hem de informatie op papier te laten zetten. Ik heb er wel echt naar gevraagd.
Ik heb inmiddels een mail naar de RWD en ANWB gestuurd waarin ik vraag naar de Richtlijnen 95/1/EG en 2004/31/EG.
Hierin staat de informatie over het vermogen over de brommers. En ALS ik die richtlijnen krijg en er staat daar (voor ons) bruikbare informatie in, dan heb ik gelijk een rechtsgeldig papier.
En ZODRA ik het heb, scan ik het in en plaats het op het forum.
Bij Zundapp staat er inderdaad geen CH of iets in het frame of frameplaatje. Alleen bij NL-brommers staat er een NL-teken in.
Ik heb inmiddels een mail naar de RWD en ANWB gestuurd waarin ik vraag naar de Richtlijnen 95/1/EG en 2004/31/EG.
Hierin staat de informatie over het vermogen over de brommers. En ALS ik die richtlijnen krijg en er staat daar (voor ons) bruikbare informatie in, dan heb ik gelijk een rechtsgeldig papier.
En ZODRA ik het heb, scan ik het in en plaats het op het forum.
Bij Zundapp staat er inderdaad geen CH of iets in het frame of frameplaatje. Alleen bij NL-brommers staat er een NL-teken in.
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
2004/31/EG gaat over planten, zover ik deze site kan volgen http://europa.eu.int/eur-lex/nl/archive ... 323nl.html
Hier kan je de richtlijnen van de 95/1/EG vinden;
http://europa.eu.int/scadplus/leg/nl/lvb/l21030.htm
Hou wel in de gaten dat een door constructie bepaalde snelheid ten alle tijden door de fabrikant verwezelijkt behoort te zijn, hierop wordt namelijk de typegoedkeuring op uitgegegeven.
Hier kan je de richtlijnen van de 95/1/EG vinden;
http://europa.eu.int/scadplus/leg/nl/lvb/l21030.htm
Hou wel in de gaten dat een door constructie bepaalde snelheid ten alle tijden door de fabrikant verwezelijkt behoort te zijn, hierop wordt namelijk de typegoedkeuring op uitgegegeven.
-
- Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
- Locatie: Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Beste Mensen,
Mijn vader heeft inmiddels met de FEHAC gesproken.. en jullie gaan raar reageren op wat ik nu zeg, maar het is toch waar.. heel veel dingen in dit topic, zijn kinklare ONZIN!
De FEHAC zegt dat het een feit is dat er binnen clubs ontzettend grote verhalen opgehangen worden over het nieuwe kenteken, maar 80% van die keren klopt er geen moet van.
Dan inhoudelijk: Vergeet het NL keurmerk, als je brommer goed in orde is en hij komt door de 'kentekenkeruring' is er niks aan de hand, mits hij geproduceerd is in een EU land, dus kijk uit met zwitsers! dit zijn geen 'EU brommers!'
Oom Agent van Zunflappie was goed op de hoogte van de nieuwe regels.
Het valt dus allemaal heel erg mee!!
Aanvullende opmerkingen gewoon plaatsen, als je wat te mekkeren hebt over wat ik nu schrijf pb dan en vervuil de boel niet..
Mijn vader heeft inmiddels met de FEHAC gesproken.. en jullie gaan raar reageren op wat ik nu zeg, maar het is toch waar.. heel veel dingen in dit topic, zijn kinklare ONZIN!
De FEHAC zegt dat het een feit is dat er binnen clubs ontzettend grote verhalen opgehangen worden over het nieuwe kenteken, maar 80% van die keren klopt er geen moet van.
Dan inhoudelijk: Vergeet het NL keurmerk, als je brommer goed in orde is en hij komt door de 'kentekenkeruring' is er niks aan de hand, mits hij geproduceerd is in een EU land, dus kijk uit met zwitsers! dit zijn geen 'EU brommers!'
Oom Agent van Zunflappie was goed op de hoogte van de nieuwe regels.
Het valt dus allemaal heel erg mee!!
Aanvullende opmerkingen gewoon plaatsen, als je wat te mekkeren hebt over wat ik nu schrijf pb dan en vervuil de boel niet..
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Dit zou betekenen dat er een nieuwe wet is, of dat deze in de maak is (en op zeker door gaat).
Ik ontving namelijk verleden jaar nog de navolgende mail van het rdw;
Zie toch liever ook nog iets hiervan daadwerkelijk op papier bevestigd en wacht nog even het antwoord van het openbaar ministerie af.
Zijn zijn tenslotte degenen die de wetswijzigingen doorvoeren.
Wanneer zij hetzelfde zeggen als de FEHAC, dan ben ik pas echt overtuigd.
Ik ontving namelijk verleden jaar nog de navolgende mail van het rdw;
Hoop van harte dat je vader gelijk heeft hier in en besef me dat de FEHAC een zeer degelijk instantie is die niet zomaar wat zegt.Geachte heer ********,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Indien er op het voertuig geen NL goedkeur of europese typegoedkeur zit dan kan het voertuig op dit moment door de RDW niet worden toegelaten. Helaas is de wet op dit moment niet anders. Er is wel een wetswijziging op komst waarbij we bromfietsen gaan kentekenen mogelijk dat we daarbij ook de mogelijkheid krijgen om niet goedgekeurde voertuigen te gaan registreren.
De RDW houdt zich in opdracht van het ministerie van verkeer en waterstaat bezig met toelating. De regelgeving wordt echter vastgesteld door onze minister. Deze zou de RDW dus opdracht moeten geven om het mogelijk te maken historische bromfietsen zonder goedkeur toe te laten.
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Zie toch liever ook nog iets hiervan daadwerkelijk op papier bevestigd en wacht nog even het antwoord van het openbaar ministerie af.
Zijn zijn tenslotte degenen die de wetswijzigingen doorvoeren.
Wanneer zij hetzelfde zeggen als de FEHAC, dan ben ik pas echt overtuigd.
-
- Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
- Locatie: Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
wat mijn vader ook zij, is dat wanneer je als club bent aangesloten bij de FEHAC je meer zeggenschao hebt bij bijvoorbeeld dit soort wetten.
Je kunt dan veel makkelijkere je bezwaar aantekenen, en dat gaat dus via de FEHAC.
Misschien moeten we er toch eens over nadenken om onze kreidler forum een schriftelijke Club te maken en ons aan te sluiten bij de FEHAC, het levert veel voordeel op.
Je kunt dan veel makkelijkere je bezwaar aantekenen, en dat gaat dus via de FEHAC.
Misschien moeten we er toch eens over nadenken om onze kreidler forum een schriftelijke Club te maken en ons aan te sluiten bij de FEHAC, het levert veel voordeel op.
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Als de papieren kentekening (het is geen keuring, zoals je in je vorige bericht oppert) gunstig uitvalt, dan zal denk ik een lidmaatschap overbodig zijn.
Met een brommer heb je tenslotte geen last van houdersschapsbelasting enz, waarvan een oldtimer is vrijgesteld en waarover zo nu en dan een discussie wordt gevoerd.
Heb nog even wat op de site van de FEHAC rondgeneust en ze hebben iig goede initiatieven.
Zag in het beveiligde (nou ja beveiligd ) gedeelte dat ze in 2002 voor het laatst de kentekening van de bromfietsen hebben aangehaald.
Hopelijk zetten ze hierover snel weer wat actueels op de site.
Met een brommer heb je tenslotte geen last van houdersschapsbelasting enz, waarvan een oldtimer is vrijgesteld en waarover zo nu en dan een discussie wordt gevoerd.
Heb nog even wat op de site van de FEHAC rondgeneust en ze hebben iig goede initiatieven.
Zag in het beveiligde (nou ja beveiligd ) gedeelte dat ze in 2002 voor het laatst de kentekening van de bromfietsen hebben aangehaald.
Hopelijk zetten ze hierover snel weer wat actueels op de site.
- KJ
- Berichten: 4833
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 625 keren
- Ontvangen waarderingen: 82 keren
en dan nu het logische maar tevens heikele punt wat uit het bericht van KUUK voortvloeit; een stichting/vereniging kost geld en tijd.
1 contributie dus ? 2 bestuurleden moeten rekening houden met een tijdsinvestering van zo'n 200uur per jaar... (zeker de ledenadministratie kost veel tijd)
Wie o wie gaat dit doen ........
start alvast maar een polletje.....
1 contributie dus ? 2 bestuurleden moeten rekening houden met een tijdsinvestering van zo'n 200uur per jaar... (zeker de ledenadministratie kost veel tijd)
Wie o wie gaat dit doen ........
start alvast maar een polletje.....
- kuuk
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 18 sep 2003, 21:11
- Locatie: amstelveen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Ik denk dat eerst Maarten gevraagd moet worden om over de rug van zijn forum een vereniging/stichting te gaan creeren.
Ja, en dan de kosten. De notaris enzo.
Een blad zou niet hoeven want de site is er al. Een mooiere vorm van comunicatie tussen leden is er niet.
Misschien kan Dimage is een polletje er aan wagen na overleg met Maarten?
Gezien het aantal seriese reacties op dit faq toch een overweging waard om een "vuist" te maken tegen een ons inziens onredelijke maatregel (als het zo is?!).
Ja, en dan de kosten. De notaris enzo.
Een blad zou niet hoeven want de site is er al. Een mooiere vorm van comunicatie tussen leden is er niet.
Misschien kan Dimage is een polletje er aan wagen na overleg met Maarten?
Gezien het aantal seriese reacties op dit faq toch een overweging waard om een "vuist" te maken tegen een ons inziens onredelijke maatregel (als het zo is?!).