Mooiste 50cc race actie foto
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Helemaal eens Tombo. Terugkomen zoals het was zal waarschijnlijk nooit gebeuren (hoewel zeg nooit, "nooit") Je kunt nu ook volop 50cc racen bij de SOBW en bij de CRT en HMV classic demoraces.
Maar het echte racen met zo weinig beperkingen, zoals dat ooit bestond bestaat op dit moment niet meer.
De SOBW kent (te) veel beperkingen, waardoor het zelf ontwikkelen en bouwen aan allerlei regels is gebonden. Bij de classieke verenigingen heb je eigelijk nog de minste technische beperking. De fiets moet er uitzien zoals deze voor 1972 eruit zagen. Maar wat binnenin zit maakt niet zo veel uit. Ook al omdat het en dat is eigenlijk ook weer een nadeel er geen echte wedstrijden gereden worden.
Echte wedstrijden hiermee zou natuurlijk nog leuker worden. Het liefst in competitie met landen als Duitsland Belgie en Engeland. Wie denkt hier ook zo over? Als er maar genoeg zijn dan komt het er misschien toch nog eens van.
Mooie foto Joost! Het jaartal zal zeer waarschijnlijk 1966 zijn!
Groeten
Luc
Maar het echte racen met zo weinig beperkingen, zoals dat ooit bestond bestaat op dit moment niet meer.
De SOBW kent (te) veel beperkingen, waardoor het zelf ontwikkelen en bouwen aan allerlei regels is gebonden. Bij de classieke verenigingen heb je eigelijk nog de minste technische beperking. De fiets moet er uitzien zoals deze voor 1972 eruit zagen. Maar wat binnenin zit maakt niet zo veel uit. Ook al omdat het en dat is eigenlijk ook weer een nadeel er geen echte wedstrijden gereden worden.
Echte wedstrijden hiermee zou natuurlijk nog leuker worden. Het liefst in competitie met landen als Duitsland Belgie en Engeland. Wie denkt hier ook zo over? Als er maar genoeg zijn dan komt het er misschien toch nog eens van.
Mooie foto Joost! Het jaartal zal zeer waarschijnlijk 1966 zijn!
Groeten
Luc
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Mostert-Racing
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 21 sep 2002, 16:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
- Locatie: meestal in het kreidler hok
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
1968
AALT TOERSEN op KREIDLER IN 1968 172km/u op de kwart mijl in
15,5o2 . Hoe ligt dat nu LUC of is dat niet vergelijkbaar i.v.m. de regelmenten (Brandstof en/of compressors o.i.d. ?? )
AALT was wel een klein en licht kereltje zag ik.
15,5o2 . Hoe ligt dat nu LUC of is dat niet vergelijkbaar i.v.m. de regelmenten (Brandstof en/of compressors o.i.d. ?? )
AALT was wel een klein en licht kereltje zag ik.
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Hallo Jan,
Die eindsnelheid van 172km/h op die 1/4mile klopt van geen kant. Ik heb het ook in een boekje over sprints gelezen. Ook heb het Aalt een gevraagd en hij zegt mij dat het 117 km was. Dat lijkt laag maar dan nog kun je die 15.502 sec halen. Hij reed met exact dezelfde 5V blok als waarmee ik heb gereden, dus geen compressor en ook geen andere brandstof. De machine moet ongeveer 40-45 kg gewogen hebben, ook al wordt vaak minder beweert. Het was een 12V frame uit 1962, achtervering vervangen door aluminium strips, de voornaaf zonder remankerplaat. Aalt woog zelf net onder 60kg. Het totaal zal dus omstreeks de 100 kg hebben gewogen en dat is precies gelijk aan waarmee in aan de start sta.
In MatLab heb ik dat nagerekend en bij de 200 meter moet hij al op 117 km gezeten hebben. Het betekent wel dat er met een iets langere gearing een nog betere tijd in zou hebben gezeten.
Racen met een ongewijzigde standaard Kreidler kun je volgens mij nergens, je zal toch wel iets moeten aanpassen, door de reglementen. Maar dat kan minimaal zijn en is ook afhankelijk of je uiteindelijk voor- of achterin het rijdersveld wilt rijden.
Ik weet niet als je per ronde een halve ronde achter raakt of je dan nog wordt toegelaten, en of je het zelf dan nog wel leuk zou vinden.
Gerard, mooie actiefoto, ondanks de regen gaat hij nog lekker, ben je het zelf?
Groeten Luc
Die eindsnelheid van 172km/h op die 1/4mile klopt van geen kant. Ik heb het ook in een boekje over sprints gelezen. Ook heb het Aalt een gevraagd en hij zegt mij dat het 117 km was. Dat lijkt laag maar dan nog kun je die 15.502 sec halen. Hij reed met exact dezelfde 5V blok als waarmee ik heb gereden, dus geen compressor en ook geen andere brandstof. De machine moet ongeveer 40-45 kg gewogen hebben, ook al wordt vaak minder beweert. Het was een 12V frame uit 1962, achtervering vervangen door aluminium strips, de voornaaf zonder remankerplaat. Aalt woog zelf net onder 60kg. Het totaal zal dus omstreeks de 100 kg hebben gewogen en dat is precies gelijk aan waarmee in aan de start sta.
In MatLab heb ik dat nagerekend en bij de 200 meter moet hij al op 117 km gezeten hebben. Het betekent wel dat er met een iets langere gearing een nog betere tijd in zou hebben gezeten.
Racen met een ongewijzigde standaard Kreidler kun je volgens mij nergens, je zal toch wel iets moeten aanpassen, door de reglementen. Maar dat kan minimaal zijn en is ook afhankelijk of je uiteindelijk voor- of achterin het rijdersveld wilt rijden.
Ik weet niet als je per ronde een halve ronde achter raakt of je dan nog wordt toegelaten, en of je het zelf dan nog wel leuk zou vinden.
Gerard, mooie actiefoto, ondanks de regen gaat hij nog lekker, ben je het zelf?
Groeten Luc
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Hallo Joost,
Ik denk van wel maar geen enkel sprintvenenment is op dit moment nog zeker. Binnenkort ga ik proefrijden en als er goede tijden uitkomen dan ga ik, anders niet.
Jubbega is altijd op Hemelvaartsdag, dit jaar op donderdag 29 mei.
http://www.brommersprint-jubbega.nl/
Groeten Luc
Ik denk van wel maar geen enkel sprintvenenment is op dit moment nog zeker. Binnenkort ga ik proefrijden en als er goede tijden uitkomen dan ga ik, anders niet.
Jubbega is altijd op Hemelvaartsdag, dit jaar op donderdag 29 mei.
http://www.brommersprint-jubbega.nl/
Groeten Luc
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Hallo Joost,
Het heeft even geduurd over die racer in aanbouw van Herman Meyer.
Ik heb geen actie foto, maar wel een foto waarop deze racer gereed is. Hij staat n.l. in het museum van Lexmond. Het bijzondere aan deze fiets is de zeer stijle balhoofdhoek. Mij idee daarover is dat dit wellicht op een kort circuit heel snel zou kunnen sturen, maar ik zie geen voordelen als het gaat om het racen op GP circuits. Ik zal dit nog wel een aan hem vragen als ik hem zie.
Ik moet de foto nog wel even scannen maar dan zal ik deze plaatsen. Zo'n machientje kun je uren naar kijken, daar krijg je geen genoeg van. Het lijkt wel een Kreidler of Jamathi
Groeten
Luc
Het heeft even geduurd over die racer in aanbouw van Herman Meyer.
Ik heb geen actie foto, maar wel een foto waarop deze racer gereed is. Hij staat n.l. in het museum van Lexmond. Het bijzondere aan deze fiets is de zeer stijle balhoofdhoek. Mij idee daarover is dat dit wellicht op een kort circuit heel snel zou kunnen sturen, maar ik zie geen voordelen als het gaat om het racen op GP circuits. Ik zal dit nog wel een aan hem vragen als ik hem zie.
Ik moet de foto nog wel even scannen maar dan zal ik deze plaatsen. Zo'n machientje kun je uren naar kijken, daar krijg je geen genoeg van. Het lijkt wel een Kreidler of Jamathi
Groeten
Luc