Tijmen SOBW racer.

Kreidler 50 cc motorsport:
Brommerrace, Cuprace, Motocross, Sprint, Wereldsnelheidsrecord, Wegrace
Plaats reactie
Bericht
Auteur
dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Tijmen SOBW racer.

#276 Bericht door dolle aad » 08 mar 2011, 00:00

mooi wielen :D

Nu nog n mooie stroomlijn

Met je Kreidler Sponsors :wink:

:idea: :idea: :idea:

WIE wordt de GELUKKIGE sponsor om dàt te doen .

((((oproep :!: :!: :!: voor een student ))))

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Tijmen SOBW racer.

#277 Bericht door dolle aad » 20 mar 2011, 21:28

:idea:


Bekers naar huis gesleept.

:?:

Zie SMS,je
:wink: :lol:

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Tijmen SOBW racer.

#278 Bericht door Tijmen104 » 20 mar 2011, 21:47

helaas geen beker vandaag, het zat er wel in maar had wat pech....

kwalicicatie had ik als 3e getraind.

1e wedstrijd had ik in de eerste ronde een aanvaring met een andere rijder waardoor ik op me bek lag. Machine weer opgepakt en als zo hard mogelijk gereden. Na heel veel inhaal acties 5e geworden.

2e wedstrijd ging er iemand voor me onderuit in de eerste ronden met als resultaat dat ik door het gras moest en veel plekken verloor. Nadat ik die weer had goed gemaakt begon me blok te stotteren en heb ik wat rustiger gedaan. deze race 4e geworden.

Gemiddelt over de dag toch nog 4e, met wat geluk was dat gewoon een podium geweest.

later een uitgebreidt verslag.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Tijmen SOBW racer.

#279 Bericht door dijk » 20 mar 2011, 22:11

dat moet lukken tijmen volgende keer op het podium.

Gebruikersavatar
kriegsman
Berichten: 1635
Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:14
Locatie: onstwedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Tijmen SOBW racer.

#280 Bericht door kriegsman » 20 mar 2011, 22:27

Tijmen104 schreef:helaas geen beker vandaag, het zat er wel in maar had wat pech....

kwalicicatie had ik als 3e getraind.

1e wedstrijd had ik in de eerste ronde een aanvaring met een andere rijder waardoor ik op me bek lag. Machine weer opgepakt en als zo hard mogelijk gereden. Na heel veel inhaal acties 5e geworden.

2e wedstrijd ging er iemand voor me onderuit in de eerste ronden met als resultaat dat ik door het gras moest en veel plekken verloor. Nadat ik die weer had goed gemaakt begon me blok te stotteren en heb ik wat rustiger gedaan. deze race 4e geworden.

Gemiddelt over de dag toch nog 4e, met wat geluk was dat gewoon een podium geweest.

later een uitgebreidt verslag.
gezien je problemen een zeer goed resultaat toch :clap

sjoerd!
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 okt 2008, 13:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Tijmen SOBW racer.

#281 Bericht door sjoerd! » 22 mar 2011, 20:15

de inhaal acties waren wel super spectaculair hoor! gewoon lekker agressief buitenom enzo, ik heb genoten hoor!

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Tijmen SOBW racer.

#282 Bericht door Tijmen104 » 24 mar 2011, 23:02

Afgelopen weekend was het dan eindelijk zover, de start van het nieuwe race seizoen. Op zaterdag de 19e was er een officiële testdag ingepland waarna op zondag de 20e de eerste wedstrijden van 2011 gereden zijn, beide op het midland circuit bij Lelystad.

De training sessies op zaterdag werden gebruikt om te kijken of de wijzigingen die afgelopen winter aan de racer zijn gedaan positief zouden uitvallen. Al snel bleek dat de racer het goed doet. Door een aantal wijzigingen in de geometrie is het stuurkarakter verbeterd en ook het vers opgebouwde en getunde blok doet het super, de racer loopt als een kogel! Gelukkig heb ik zelf het tempo vrij snel alweer te pakken en gaan de tijden gedurende de sessies goed omlaag. De aansluiting bij de top van het veld is gevonden wand de hele dag zit ik met mijn rondetijden op de 2e, 3e of 4e plek. Zowel het blok als het rijwielgedeelte hebben deze dag geen krimp gegeven wat vertrouwen wekt.

Na de succesvolle training dag zondag ochtend vol goede moet vertrokken richting Lelystad. Na het gebruikelijke keuren en inschrijven was het tijd voor de eerste vrije training. Aangezien de vrije training zoals de naam al doet vermoeden niet van invloed is op de wedstrijden geen grote risico's genomen. De snelheid van de vorige dag bleek er echter nog wel te zijn. Ook tijdens de kwalificatie ging het meteen lekker. Omdat het vrij druk was op de baan af en toen de ruimte opgezocht om goed een snelle ronde neer te kunnen zetten. Uiteindelijk bleek mijn snelste ronde goed voor een 3e tijd in mijn klasse. Helaas rijden wij dit jaar samen met een andere categorie/klasse in de baan waardoor ik op de 2e rij moest starten.

De start van de eerste race verliep niet helemaal geweldig. Ik kwam niet helemaal goed van me plek waardoor ik een aantal posities verloor. Omdat we dit jaar dus met 2 klasse tegelijk in de baan zijn was het bij de start ook erg druk. Bij de 2e bocht wou ik wat een aantal mensen binnendoor inhalen alleen ging het hier fout. 1 van de jongens uit de andere klasse nam een andere lijn waardoor ik hem raakte met mijn voorwiel en ik gelukkig niet al te hard ten val kwam. Snel de machine weer opgepakt en weer opgestapt, de machine had nauwelijks tot geen schade. Met ongeveer halve ronde achterstand mijn race weer vervolgt. Het duurde ongeveer een rondje voordat ik mijn race tempo weer helemaal te pakken had maar toen ging het ook echt weer hard. Met tijden die de top 3 ook reed had ik een hele mooie inhaalrace. Uiteindelijk gefinisht op een 5e plek wat ook echt het hoogst haalbare was aangezien het gat met de top 4 te groot was na de valpartij.

De start van de 2e race verliep beter en ook in de eerste paar bochten ging het goed. Alleen had ik nu de pech dat de persoon die precies voor me reed onderuitging waardoor ik door het gras moest. De personen achter me konden beter anticiperen op de crash en konden binnendoor over de baan er langs. Dus opnieuw een race waar ik wat achterstand goed moest maken. Nadat ik op de 4e positie was beland werd het gat met de top 3 langzaam kleiner. Helaas begon de laatste paar ronden het blok een beetje te stotteren wat mij heeft doen besluiten om het zekeren voor het onzekere te nemen en wat gas terug te nemen en tevreden te zijn met de 4e plaat en zo wel het blok te sparen.

De resultaten van de dag bij elkaar opgeteld ben ik 4e geworden waar ik met de pech die ik heb gehad best blij mee ben. Zonder de pech was de kans groot geweest dat ik op het podium had gestaan.


Met vriendelijke groet,

Tijmen van Rossum #17

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Tijmen SOBW racer.

#283 Bericht door Tijmen104 » 25 mar 2011, 13:41

:internetbrommer
Bijlagen
sportl-17.jpg
sportl-17.jpg (97.27 KiB) 8198 keer bekeken

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Tijmen SOBW racer.

#284 Bericht door nozems » 25 mar 2011, 13:43

Tijmen, al met al ben je het nieuwe seizoen toch heel goed begonnen, ondanks de slechte start, iemand gooide de deur dicht voor je (gebeurt op kreidlerritjes aan de lopende band), je hebt echt talent, ook voor het tunen, van wat ik allemaal gezien heb!
Keep on the good work!

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Tijmen SOBW racer.

#285 Bericht door dijk » 25 mar 2011, 16:24

mooi verslag tijmen,podium moet lukken de volgende keer denk ik :wink:

fokko
Berichten: 133
Lid geworden op: 17 feb 2007, 18:42
Locatie: ermelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Tijmen SOBW racer.

#286 Bericht door fokko » 25 mar 2011, 19:25

De gang zat er goed in Tijmen, alleen wat meer geluk volgende keer! 8)

sjoerd!
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 okt 2008, 13:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Tijmen SOBW racer.

#287 Bericht door sjoerd! » 27 mar 2011, 17:25

ben je er al achter waarom je blokkie vermogen verloor?

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Tijmen SOBW racer.

#288 Bericht door Tijmen104 » 29 mar 2011, 13:38

hier een paar foto's van een wedstrijd simulatie die op de trainingsdag werdt gehouden. Was een mooi potje aan het stoeien met de 3 voudig kampioen :internetbrommer :-P
Bijlagen
DSCF5330 klein.JPG
DSCF5330 klein.JPG (89.78 KiB) 8053 keer bekeken
DSCF5329 klein.JPG
DSCF5329 klein.JPG (55.76 KiB) 8053 keer bekeken
DSCF5328 klein.JPG
DSCF5328 klein.JPG (84.85 KiB) 8053 keer bekeken
DSCF5326 klein.JPG
DSCF5326 klein.JPG (78.49 KiB) 8053 keer bekeken

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Tijmen SOBW racer.

#289 Bericht door Tijmen104 » 29 mar 2011, 13:39

....
Bijlagen
DSCF5331 klein.JPG
DSCF5331 klein.JPG (90.91 KiB) 8052 keer bekeken

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Tijmen SOBW racer.

#290 Bericht door dijk » 29 mar 2011, 18:31

mooie actie foto,s tijmen.

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Tijmen SOBW racer.

#291 Bericht door Tijmen104 » 12 apr 2011, 22:41

Afgelopen weekend weer gereden, deze keer op het kart circuit in berghem.

Ging niet helemaal zoals ik wou. Ik had wat grip promlemen aan de voorkant ( chatter ) waardoor het insturen van de bochten niet ging zoals ik wou en ik niet het voledige vertrouwen in de fiets had. Desondanks toch nog beide wedstrijden als 4e weten te finishen dus wel goed punten gehaald.
De 2e wedstrijd had er meer in gezet alleen zorgde een technishe mankement ervoor dat het vermogen wegzakte waardoor ik genoegen moest nemen met de 4e plaats. Door deze 2 4e plaatsen ben ik wel in het algemeen klassement opgeklomen naar de 3e plaats wat wel weer een leuke opsteker is :)

gr Tijmen

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Tijmen SOBW racer.

#292 Bericht door dijk » 12 apr 2011, 23:00

mooi verslag tijmen,netjes je 3de plaats in het klassement.

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Tijmen SOBW racer.

#293 Bericht door Tijmen104 » 26 apr 2011, 13:30

Gister was alweer de 3e wedstrijddag van het seizoen. Stond als 4e getraind in mijn klasse wat een mooi uitgangspunt was voor de 2 wedstrijden die gereden gingen worden.

De eerste race had ik een goede start en ging als 3e de eerste bocht in, dit hield ik helaas maar 1 ronde vol omdat mijn blok op hoge toeren begonnen was met stotteren, de oorzaak bleek achteraf een kapotte bougi. Doordat ik wat topvermogen miste zakte ik een plek terug en streed ik een aantal ronden om de 4e plaats met 2 andere coureurs, ik de bochten was ik duidelijk sneller alleen konden ze er op de rechte stukken voorbij. helaas raakte 1 van de coureurs naast de baan en viel net op het moment dat ik hem inhaalde waardoor ik ook van de baan gekegeld werd, ook de 3e coureur in ons groepje raakte betrokken bij de valpartij. gelukkig de racer weer op kunnen pakken en door kunnen rijden, helaas wel met grote achterstand. Deze wedstridj uitijndelijk als 10 gefinshed waardoor ik toch nog wat punten heb kunnen pakke voor het kampioenschap. Voor de 2e wedstrijd de machine weer inorde gemaakt en 100% gefocust aan de race begonnen. Ook nu weer een goede start en als 4e de eerste bocht in. De hele race in de achtervolging geweest en 2 rondes voor het eind de 3e plek kunnen pakken en zo als 3e over de streep kunnen komen. Uiteraard was ik tevreden met dit resultaat na de pech in de eerste race.

De 3e plek in het kampioenschap vast kunnen houden en ondaks de slechte score in race 1 zelfs nog iets meer afstand kunnen nemen van de persoon op de 4e plaats.

Gr Tijmen#17

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Tijmen SOBW racer.

#294 Bericht door dijk » 26 apr 2011, 16:22

Tijmen104 schreef:Gister was alweer de 3e wedstrijddag van het seizoen. Stond als 4e getraind in mijn klasse wat een mooi uitgangspunt was voor de 2 wedstrijden die gereden gingen worden.

De eerste race had ik een goede start en ging als 3e de eerste bocht in, dit hield ik helaas maar 1 ronde vol omdat mijn blok op hoge toeren begonnen was met stotteren, de oorzaak bleek achteraf een kapotte bougi. Doordat ik wat topvermogen miste zakte ik een plek terug en streed ik een aantal ronden om de 4e plaats met 2 andere coureurs, ik de bochten was ik duidelijk sneller alleen konden ze er op de rechte stukken voorbij. helaas raakte 1 van de coureurs naast de baan en viel net op het moment dat ik hem inhaalde waardoor ik ook van de baan gekegeld werd, ook de 3e coureur in ons groepje raakte betrokken bij de valpartij. gelukkig de racer weer op kunnen pakken en door kunnen rijden, helaas wel met grote achterstand. Deze wedstridj uitijndelijk als 10 gefinshed waardoor ik toch nog wat punten heb kunnen pakke voor het kampioenschap. Voor de 2e wedstrijd de machine weer inorde gemaakt en 100% gefocust aan de race begonnen. Ook nu weer een goede start en als 4e de eerste bocht in. De hele race in de achtervolging geweest en 2 rondes voor het eind de 3e plek kunnen pakken en zo als 3e over de streep kunnen komen. Uiteraard was ik tevreden met dit resultaat na de pech in de eerste race.

De 3e plek in het kampioenschap vast kunnen houden en ondaks de slechte score in race 1 zelfs nog iets meer afstand kunnen nemen van de persoon op de 4e plaats.

Gr Tijmen#17
gaat prima zo met je ruseltaten tijmen.

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Tijmen SOBW racer.

#295 Bericht door Tijmen104 » 27 mei 2011, 23:17

...
Bijlagen
0021-M.jpg
0021-M.jpg (89.7 KiB) 7517 keer bekeken
Emmen_192.jpg
Emmen_192.jpg (60.84 KiB) 7517 keer bekeken
Foto-XPEK8EKT.jpg
Foto-XPEK8EKT.jpg (71.74 KiB) 7517 keer bekeken
Foto-YF7WVFFT.jpg
Foto-YF7WVFFT.jpg (66.48 KiB) 7517 keer bekeken

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Tijmen SOBW racer.

#296 Bericht door Tijmen104 » 06 jun 2011, 23:28

Na een tijdje geen raceverslagen te hebben geschreven zijn er ondertussen weer 3 race weekenden geweest waarvan ik in dit verslag een korte samenvatting zal geven.

7 Mei stond er een wedstrijd in Emmen op het pottendijk circuit gepland. Voorafgaand aan deze wedstrijddag was er de mogelijkheid om te trainen. Deze mogelijkheid heb ik gebruikt om een flink aantal ronden te rijden en de afstelling van de machine te verbeteren. De wedstrijd dag begon goed, in de eerste vrije training was ik door de extra training de dag ervoor snel in het goede ritme en zodoende wist ik de snelste tijd neer te zetten. In de kwalificatie bleek dat de andere rijders ook weer het juiste ritme te pakken hadden en moest ik genoegen nemen met een 3e startpositie op de voorste startrij. Alle 2 de wedstrijden verliepen vrij identiek. Het tempo van de 2 koplopers lag net even te hoog waardoor ik beide keren met een andere rijden aan het strijden was om de 3e plek. Helaas beschikte de machine van de concurrent net over iets meer vermogen waardoor ik op het lange rechte stuk van pottendijk een aantal meters verloor. Een aantal keer wist ik er bij het aanremmen na het rechte stuk en in de bochten toch voorbij te komen maar de snelle machine kwam er op het rechte stuk toch weer voorbij te komen. Daardoor naar huis gegaan met 2x een 4e plek.

De volgende race stond gepland op het circuit van Veldhoven. Over deze dag kan ik vrij kort zijn. Na de kwalificatie stond ik als 5e getraind. Echter zaten de eerste 5 rijders waar ik dus ook bij zat ontzettend dicht bij elkaar kwa tijd ( 0,4 sec tussen de nr 1 en 5 ) waardoor het een spannende wedstrijd beloofde te worden. De eerste wedstrijd verliep goed en ik kwam dan ook als 3e over de streep. Helaas was er gedurende de race een crash waardoor er een gele vlag situatie ( inhaal verbod ) ontstond. De kopgroep arriveerde net in de bocht op het moment dat de vlag werd gezwaaid en er ook nog een langzamere rijder in de bocht reed. De gehele kopgroep haalde de langzamere rijder in een rustig tempo in. Helaas was de wedstrijd leiding van mening dat ik als enige ( waarom de andere niet blijft mij een raadsel ) onder geel had ingehaald en werd ik uit de uitslag gehaald met als resultaat 0 punten. De 2e wedstrijd had ik een hele close racing wedstrijd samen met een andere coureur waarbij we echt in elkaars wiel reden. Op een bepaald moment maakte de rijder voor me een fout waardoor hij bijna viel met als resultaat dat hij snelheid minderde. Omdat ik echt vlak achter hem zat en het niet aan zag komen reed ik tegen zijn achterwiel aan met als resultaat een crash voor mij, dus opnieuw 0 punten.

Na het teleurstellende resultaat stonden dit weekend 2 wedstrijd dagen op de kartbaan van Spa-francorchamps in de Belgische Ardennen op de planning. Dit is absoluut mijn favoriete baan om te rijden dus hier moest er maar weer eens een podium gehaald gaan worden. Het begon gelijk goed, in de eerste vrije training bleek dat de wijzigingen aan het motorblok zoals de testbank ook al had aangegeven de juiste waren het blok liep namelijk als een kogel. Tijdens de kwalificatie wist ik naar een 3e tijd te rijden dus een goede startpositie vanaf de eerste startrij was een feit. De start van de eerste wedstrijd ging niet goed en ik verloor 2 plekken die ik gelukkig de eerste ronde alweer terug wist te pakken. Zo kwam en op de 3e plek te liggen vlak achter de 1e en 2e man. We reden snelle tijden en al snel hadden we een grote voorsprong op de persoon op de 4e plek. Bij het dubbelen van de achterblijvers ging het helaas mis. 1 van de langzamere rijders hield de nr 2 iets op waardoor ik mijn kans zag om hem met een iets andere lijn te passeren. Mijn idee was om de bocht anders aan te snijden en dan vervolgens eerder op het gas te gaan en de 2e plek te pakken. Helaas bleek ik te vroeg op het gas te gaan en trok ik de machine onderuit waardoor het einde wedstrijd was voor mij. Erg jammer aangezien top 3 finish zeker was. Achteraf bleek ik ook nog eens de snelste rondetijd te hebben gereden.

De 2e wedstrijd was mijn start een stuk beter alleen kon ik het tempo van eerst wedstrijd niet te pakken krijgen door een aantal stomme kleine foutjes is de eerste rondes. Het resultaat was dat ik de nr 1 en 2 niet kon volgen en ik een felle strijd moest leveren om de 3e plek welke uiteindelijk in mijn voordeel beslist werd met slecht 1/10e sec voorsprong op de streep.

De volgende dag stonden er opnieuw 2 wedstrijden gepland en na de race crash van de vorige dag was ik heel erg gebrand op een goed resultaat. In de kwalificatie had ik goed de ruimte waardoor ik een aantal snelle rondes kon rijden. Deze keer mocht ik zelfs vanaf de 2e plek starten wat uiteraard een betere uitgangs positie is voor de race. Bij de start van de eerste race verloor ik 2 plekken maar gelukkig kon ik er in de eerste ronde alweer 1 terug pakken zodat ik 3e kwam te liggen, opnieuw vlak achter de 1 en 2. Ook nu reden we alweer snel weg van de rest. Bij het inhalen van de achterblijvers nam ik nu echter minder risico waardoor ik wat meters verloor. Het gat naar de voorste 2 rijders bleek niet meer te dichten en ik reed een bekeken race op de 3e plek uit zonder gekke dingen te doen.

De 2e race van die dag verliep beter, na de start lag ik 3e en na een aantal ronden kon ik zelfs de 2e plek overnemen en sloeg ik samen met de nr 1 een gaatje ten opzichte van de 3e man. Helaas ontstond er op dat moment een crash waardoor er een ambulance de baan op moet en de race opnieuw gestart moest worden. Ik zou dus opnieuw naar de 2e plek moeten komen. Ook nu waren we alweer snel met zijn 3en weg van de rest maar deze keer lukte het niet op de 2e plek te pakken. Toen ik merkte dat er niet meer inzat dan de 3e plek heb ik opnieuw een bekeken race gereden en de 3e plek gepakt.

Door de 2 3e plekken van die dag mocht ik wel voor het eerst dit seizoen richting podium wat uiteraard altijd leuk is.

Op dit moment sta ik nog steeds 3e in het kampioenschap al is de voorsprong die ik had op de nr 4 wel kleiner geworden door de diskwalificatie en de 2 race crashes. Gelukkig heb ik met de 3x een 3e plaats behoorlijk wat punten weten et halen in spa wat weer enigszins wat goed maakt. 2e pinksterdag is er traditie getrouw weer de jaarlijkse race in staphorst, de plek waar ik vorig jaar mijn eerste podium behaalde. Er is dan ook goede hoop om de voorsprong ten opzichte van de concurrentie daar weer iets te vergroten.

Met Vriendelijker groet,

Tijmen van Rossum

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Tijmen SOBW racer.

#297 Bericht door Tijmen104 » 05 sep 2011, 22:44

Hallo Allemaal,

Na een lange zomerstop stonden er in het weekend van 27 en 28 augustus 2 wedstrijden gepland op de kartbaan van Berghem. Omdat ik voor de zomerstop goed in vorm was en een aantal keer op het podium had gestaan en daarnaast de racer weer helemaal is topstaat was begon ik vol goede moet aan het weekend. De eerste training op zaterdag was het weer even wennen aan de racer na een lange periode niet gereden te hebben. In de kwalificatie bleek dat de concurrentie Sneller het juiste ritme te pakken had en ik sloot de sessie dan ook af met een 4e startplek waar ik niet helemaal tevreden mee was.

Voor de start van de eerste race viel er wat regen, maar omdat de baan alweer begon op te drogen besloot ik toch te starten met de droog weer setting. De start was redelijk en al snel had ik op de nog half natte baan een goed ritme te pakken zodat ik van de 4e naar de 2e positie kon komen en een gat wist te slaan naar de 3e man. Dit kon ik goed volhouden totdat er een rode vlag situatie ontstond en de race stil werd gelegd. Ondertussen was het echter steeds harder gaan regenen en tegen de tijd dat er een herstart kwam was de baan echt nat. Omdat ik voor de rode vlag op de 2e plek reed mocht ik vanaf die positie starten. Ook nu was de start weer redelijk en met 2 andere coureurs reden we weg van de rest. Omdat ik op de natte baan ( zonder regenbanden ) niet al te veel risico wilde nemen met de kans om onderuit te gaan ben ik deze race vlak achter de nr 1 en 2 als 3e over de streep gekomen.

De 2e race werd opnieuw op een half natte baan gereden en leek erg op de eerst helft van de 1e wedstrijd. Ook nu kwam ik als 4e door maar wist al snel op te klimmen naar de 2e plaats. Halverwege de race kwam ik iets dichterbij de nr 1 maar helaas kon ik het tempo niet hoog genoeg houden om een bedreiging te vormen en ben deze race dan ook als 2e gefinisht, waardoor ik ook deze dag weer het podium op mocht.

Op zondag stond er opnieuw een wedstrijd dag op het programma. Het weerbericht had al aangegeven dat het weer beter zou worden dan op de zaterdag. En dat bleek ook waar te zijn, op een paar spetters na was het namelijk de hele dag droog. In de eerste vrije training rustig aan gedaan om het blok te sparen en in de kwalificatie wist ik na een kleine verandering van de setting naar een 3e tijd te rijden.

Na de start van de 1e wedstrijd kwam ik op de 4e plek te liggen vlak achter de nr 3. De hele wedstrijd wist ik bij deze coureur in het achterwiel te blijven en na aantal mislukte inhaalpogingen wist ik 1 ronde voor het eind een succesvolle actie te plaatsen waardoor ik op de 3e terecht kwam. Dit wist ik de resterende ronde vol te houden en zodoende dan ook als 3e te finishen.

De 2e race kwam ik na de start opnieuw op de 4e plek achter de zelfde coureur als in de eerste race terecht. Gelukkig kon ik nu een succesvolle inhaalactie maken na ongeveer 4 ronden en omdat ik vervolgens mijn eigen lijnen kon rijden wist ik iets weg te lopen. Enkele ronden later bleek de machine van de coureur achter me kapot te zijn gegaan zodat ik zonder verdere risico's de finish als 3e wist te bereiken. Door 2 keer een 3e plek te halen mocht ik ook vandaag het podium op.

Door de goede prestaties dit weekend heb ik de 3e plek in het kampioenschap weer terug veroverd en tevens een redelijke voorsprong op de persoon op de 4e plek weten op te bouwen. Vol goede moed kijk ik nu uit naar de alweer 1 na laatste wedstrijd van het seizoen welke wordt gereden op het straten circuit van Zwolle, een circuit waar ik vorig jaar ook goede resultaten wist te halen.

Met vriendelijke groet,

Tijmen van Rossum #17

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Tijmen SOBW racer.

#298 Bericht door Tijmen104 » 05 sep 2011, 22:49

...
Bijlagen
0045-M.jpg
0045-M.jpg (70.81 KiB) 6971 keer bekeken
Foto-VNA7XZ4G.jpg
Foto-VNA7XZ4G.jpg (70.58 KiB) 6971 keer bekeken
0046-M.jpg
0046-M.jpg (61.56 KiB) 6971 keer bekeken
Foto-T8H3CKMB.jpg
Foto-T8H3CKMB.jpg (83.27 KiB) 6971 keer bekeken

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Tijmen SOBW racer.

#299 Bericht door Tijmen104 » 05 sep 2011, 22:52

nog 1tje dan omdat ik hem zelf zo mooi vind :P
Bijlagen
1314566576_0040 klein.JPG
1314566576_0040 klein.JPG (95.58 KiB) 6970 keer bekeken

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Tijmen SOBW racer.

#300 Bericht door dolle aad » 06 sep 2011, 00:23

T gaat goed Tijmen :thumbleft , Bijzonder GOED :clap :clap :clap

Eigenlijk ook de EERSTE Kreidler man , als ik het goed op de foto,s zie.


VOLHOUDEN ZO :thumbsup

Kga even naar de punten-stand zoeken :idea:

Plaats reactie