ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

Kreidler 50 cc motorsport:
Brommerrace, Cuprace, Motocross, Sprint, Wereldsnelheidsrecord, Wegrace
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#1 Bericht door Luc » 01 mar 2011, 17:13

Een mooi bericht vandaag ontvangen, het 50cc racen gaat weer op wereldniveau plaatsvinden.
Wie had dat nu nog verwacht. Ik had het al jaren op mijn oude website staan in de gedachte dat het wel nooit meer zou gebeuren.
Maar het einde van een periode waarbij de FIM alle oude klassen de nek om heeft gedraaid, ontstaat er vanzelf weer iets dat lijnrecht daar tegenin gaat.
Dit effect zie je in alles terug, dus ook als het om het 2t racen gaat.
Veel oude bekenden w.o. Jan Thiel worden van stal gehaald om het nieuwe ICRT initiatief te ondersteunen.

Groeten,
Luc
Bijlagen
ICRT.JPG
ICRT.JPG (67.85 KiB) 21950 keer bekeken

benji
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2008, 20:52
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#2 Bericht door benji » 01 mar 2011, 17:22

chapeau! Wat een mooi initiatief

Gebruikersavatar
Willem de Groot
Berichten: 1105
Lid geworden op: 28 dec 2003, 22:53
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#3 Bericht door Willem de Groot » 01 mar 2011, 17:55

Wonderen bestaan gewoon. Ik ben wel nieuwsgierig naar de echte initiatiefnemer en redenering daarachter. Uiteindelijk begint het met iemand die zijn passie weet over te brengen en het commercieel aantrekkelijk over laat komen. Hulde!

Jan Thiel is een constructeur en tuner uit de motorsportwereld. Samen met Martin Mijwaart was hij in de vroege jaren zestig oprichter van het Nederlandse motormerk Jamathi, waarmee diverse coureurs, waaronder Paul Lodewijkx en Aalt Toersen eind jaren zestig, begin jaren zeventig Grand Prix-wedstrijden wonnen in de 50 cc klasse.
Thiel ontwikkelde zich al snel tot de meest gevraagde constructeur in de lichte klassen. Bij gebrek aan geld om het Jamathi-project voort te zetten, vertrok hij naar Italië, waar hij samen met Martin Mijwaart een racemotor bouwde voor de Italiaanse topcoureur Eugenio Lazzarini. Korte tijd later werden de werkzaamheden voortgezet in Spanje onder de naam Bultaco.
Als hoofdconstructeur van het merk Garelli werd Thiel de man achter de successen van onder andere motorcoureur Angel Nieto. Later zette Thiel zijn werk voort bij het Italiaanse Aprilia.
De ontwerpen van Jan Thiel kenmerken zich als zeer innovatief, snel én betrouwbaar, zowel op het vlak van de krachtbron als in het rijwielgedeelte. Hij was een van de eersten die experimenteerden met een frame uit één stuk, een zogeheten monocoque-frame.
Na ruim 42 jaar in de racerij te zijn geweest is Jan Thiel nog altijd een zeer gewaardeerd constructeur. In november 2004 kondigde de Spaanse fabriek Derbi met trots aan dat Jan Thiel weer aan het hoofd van de race-afdeling kwam te staan. De rijder werd Pablo Nieto (geboren in 1980), zoon van Angel Nieto.
In maart 2008 nam hij afscheid van de race-gemeenschap tijdens een receptie op de Jamathi clubdag. Hij en zijn echtgenote verhuizen naar Thailand waar ze van hun oude dag gaan genieten.
In totaal behaalden de constructies van Jan Thiel 51 wereldtitels (25 rijderskampioenschappen en 26 constructeurstitels)[1] en circa 300 Grand Prix-overwinningen door onder meer Valentino Rossi (26 GP-overwinningen, 2 wereldtitels) en Loris Capirossi.[2]
Laatst gewijzigd door Willem de Groot op 01 mar 2011, 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9765
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 421 keren
Contacteer:

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#4 Bericht door Maarten » 01 mar 2011, 17:58

Ben heel benieuwd waar dit toe gaat leiden. Lijkt me heel gaaf als er weer geraced wordt in die klasses.

Wel lees ik nu dat er ook gekeken wordt naar ecologie, dus men wil ook nog ontwikkelen in schone motoren voor de racers?

We gaan het volgen...

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#5 Bericht door pax00l » 01 mar 2011, 18:16

Laat ik even dat zeggen dat ik dat een heel goed idee vind :D ,nou weet ik niet de haken en ogen daar van gelukkig :) ,maar als daar heren zijn die de koppen bij elkaar hebben gestoken,en daar wat in zien,en proberen daar een publiek voor te vinden,mijn zegen hebben ze, :clap maaar dat zal de toekomst uit moeten wijzen,laten we maar eerst de kat uit de boom kijken,van hoe of wat gaat gebeuren. :D :D

GR LOUIS

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#6 Bericht door Kreidler freak » 01 mar 2011, 18:19

wordt dan icrt volgen inplaats van motogp :P
is toch alleen maar 4takt binnenkort :cry:

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#7 Bericht door dijk » 01 mar 2011, 18:41

dat zou leuk zijn als er weer met 2 takt geracet gaat worden op wereldniveau.

SwiffMeister
Berichten: 548
Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#8 Bericht door SwiffMeister » 01 mar 2011, 19:19

Ik ben benieuwd welke merken we terug gaan zien op de racebanen met 50cc.
Tegenwoordig rijdt immers bijna iedere schakelbrommer met een am6 blokje of een afgeleide daarvan.

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#9 Bericht door Luc » 01 mar 2011, 19:47

Kreidler freak schreef:wordt dan icrt volgen inplaats van motogp :P
is toch alleen maar 4takt binnenkort :cry:
De FIM heeft de 2t uit het GP programma geschrapt. De ICRT heeft dus niets met de FIM te maken hebben maar vallen onder de UEM.
http://www.uem-moto.eu/Sports/RoadRacin ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

SwiffMeister schreef:Ik ben benieuwd welke merken we terug gaan zien op de racebanen met 50cc.
Tegenwoordig rijdt immers bijna iedere schakelbrommer met een am6 blokje of een afgeleide daarvan.
"We are pleased to invite you to a workshop dedicated to the institution of a new world championship motorcycle racing series of pure prototypes 50 - 125 - 250cc engines; particular attention will be focused to ecology.

pure prototypes dus, gangbare blokjes uit de winkel kun je echt wel vergeten.
Hier gaan we de echte 50cc pk's zien waarover ik nog maar kort geleden heb geschreven.

Groeten,
Luc

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#10 Bericht door Kreidler freak » 01 mar 2011, 22:25

Luc schreef:
Kreidler freak schreef:wordt dan icrt volgen inplaats van motogp :P
is toch alleen maar 4takt binnenkort :cry:
De FIM heeft de 2t uit het GP programma geschrapt. De ICRT heeft dus niets met de FIM te maken hebben maar vallen onder de UEM.
http://www.uem-moto.eu/Sports/RoadRacin ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

SwiffMeister schreef:Ik ben benieuwd welke merken we terug gaan zien op de racebanen met 50cc.
Tegenwoordig rijdt immers bijna iedere schakelbrommer met een am6 blokje of een afgeleide daarvan.
"We are pleased to invite you to a workshop dedicated to the institution of a new world championship motorcycle racing series of pure prototypes 50 - 125 - 250cc engines; particular attention will be focused to ecology.

pure prototypes dus, gangbare blokjes uit de winkel kun je echt wel vergeten.
Hier gaan we de echte 50cc pk's zien waarover ik nog maar kort geleden heb geschreven.

Groeten,
Luc

dat snap ik :wink:

ik bedoelde dat de de MotoGP binnenkort alleen nog maar 4takt is.dus de FIM.

hoogeveen
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 mei 2004, 21:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#11 Bericht door hoogeveen » 01 mar 2011, 23:05

straks is het een 1 april grap

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#12 Bericht door snel » 02 mar 2011, 00:09

Nou dan weet meneer Barazzutti zijn 1 april grappen wel op te bouwen.
Want hij schrijft heel serieuze emails over dit initiatief.
Ga er dus maar van uit dat het echt is.....

Ik denk dat er weinig grote merken geinteresseerd zullen zijn in dit initiatief ,maar juist wel individuele constructeurs ,gelegeheidsteams en misschien wat onbekende merken die zich nog op de kaart willen zetten.

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#13 Bericht door rion » 02 mar 2011, 09:32

snel schreef:Nou dan weet meneer Barazzutti zijn 1 april grappen wel op te bouwen.
Want hij schrijft heel serieuze emails over dit initiatief.
Ga er dus maar van uit dat het echt is.....

Ik denk dat er weinig grote merken geinteresseerd zullen zijn in dit initiatief ,maar juist wel individuele constructeurs ,gelegeheidsteams en misschien wat onbekende merken die zich nog op de kaart willen zetten.

KTM & Redbull Houden wel van die geintjes :lol: Ze hebben al een Klein motortje in huis.
Het KTM sx 65 blok Lijkt wel een copie RSA en lijkt ook wel weer op Kreidler !!

Gr Rion
Bijlagen
ktm 65 blok (512 x 384).jpg
ktm 65 blok (512 x 384).jpg (41.19 KiB) 21474 keer bekeken
ktm 50cc cilinder.jpg
ktm 50cc cilinder.jpg (50.34 KiB) 21480 keer bekeken
ktm 50cc racer.jpg
ktm 50cc racer.jpg (67.12 KiB) 21484 keer bekeken

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#14 Bericht door snel » 02 mar 2011, 14:07

Ja ,dat is inderdaad een technisch prachtig blokje.
Dat wil beslist erg hard lopen.
Het staat alleen heel erg hoog rechtop ,wat in de crosser voordelen heeft.

KTM is een van de weinige motorfietsfabrieken die vermoedelijk wel echt zin in dit kampioenschap zal hebben.

M3GTDRIVER
Berichten: 284
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:24
Locatie: Gemert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#15 Bericht door M3GTDRIVER » 02 mar 2011, 15:58

Dat zou wat zijn joh, die zoemende zwerm bijen op je TV misschien wel! Lijkt me echt weer genieten want ik ben haast vergeten hoe dat klinkt.

Luc, wordt het niet tijd om je FST systeem weer op te pakken??

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#16 Bericht door pax00l » 02 mar 2011, 17:12

Nou dan weet ik het al weer als dat zo is,dan krijg je weer dat ouwe spul weer van 40jaar geleden te zien,en dat zie ik al zo vaak voor bij komen,in plaats van nieuwe deuren in te trappen,met nieuw spul,maaar we wachten af.

GR LOUIS

SwiffMeister
Berichten: 548
Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#17 Bericht door SwiffMeister » 02 mar 2011, 17:25

Waarom zou je al dat ouwe spul nu op de baan krijgen dan?
Er is heel wat verandert in de afgelopen 30 jaar.

hoogeveen
Berichten: 268
Lid geworden op: 29 mei 2004, 21:50
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#18 Bericht door hoogeveen » 03 mar 2011, 13:57

Als je wil mee draaien in dit geheel moet je als nederland met 1 team komen , in dat team moet een Aalt Toersen of een Jan de Vries mee doen niet als reider maar als man die de sponsoren binnen haalt , een ton is zo op mensen die mee draaien achter de schermen moet een salaris hebben, nee dit is niet zo maar wat ,

gr uleke

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#19 Bericht door caveman » 03 mar 2011, 18:23

en op welke circuits ? waar de fim een hand in heeft ??? of alleen op die waar ze van de fim niet meer rijden ?

Gebruikersavatar
tet
Berichten: 1387
Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
Locatie: hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#20 Bericht door tet » 03 mar 2011, 20:11

Hier even de rest van het bericht,kun je lezen dat het serieus is.

After the erroneous substitution of GP 125cc 2-stroke with the 250cc 4-stroke and 250cc with Moto2 in the world championship speed, the necessity has arisen to create a parallel competition which will be a viable alternative to the poor technological level of the present World Championship.
We call these series the "Intercontinental Championship Racing Technology", to attenuate the technical nature of the project.
This championship would be a major attraction for new manufacturers that could actually create lower-cost real prototypes of maximum performance, and should not be in conflict with the FIM.
This new venue might attract both new and established manufacturers and all those who no longer participate in the new four- stroke GP's because of the exorbitant increased costs.
The technical regulations have based on the classic GP regulations, but with the opening for multi-cylinder engines and with novelties as the use of biofuels and advanced power technologies such as direct injection.
Many manufacturers, also in the automobile industry (Volvo, Saab, Fiat, Lotus etc.) have already invested in bi- and tri-fuel engines, as a means of becoming less dependable from oil, but mainly as a way to drastically turn down Co2 emissions.
This will give us the opportunity to become the first ecologic world championship, where we could see the fastest as well as the cleanest motorcycles.
We like to stress that ecologic does not imply slow racing, because a modern 2-stroke engine running on ethanol can be more competitive than a petrol engine while having a small CO2 footprint. With these new regulations it could be feasible to develop and reach 270 km/h at almost zero environmental impact
This championship will be of great interest to companies that produce technology and attractive to many professionals that do not like the current landscape of motorcycle technology. We emphasize the uniqueness of the class which is being solely for pure prototypes.
This initiative would have a significant importance to the training of young drivers, who could learn from more experienced drivers. They would be able to build up technological knowledge on both very simple as well as very powerful machines. Furthermore this initiative creates an employment for skilled technicians who have lost their jobs as a result of the abolition of the classic categories.
A very important goal we would like to achieve is to have a re-entry of the scientific community in motorcycle racing, like universities and research centres, who have been absent from the race tracks for many years.
The project is in a very advanced stadium and we have the full support of an European federation which referred to the European Motorcycle Federation, that could be a successful venue.
In agreement with the UEM we aim for the establishment of three categories: 50 cc 125 cc and 250cc for the time being, but it is possible that next years this could be extended to other classes.
The races will be held at circuits where Grand Prix races have been held for decades, and in some cases still are held.
The federation was so positive about the plan that they asked proposed to start already in March 2011 but this plan was rejected; in order to organize the series in the best possible way.
Many manufacturers from the motorcycle sector have already shown their interest, as well as international technical organisations like the Oxfords Brookes University and several television broadcast organisations.
The aim of this new league is to become a third branch of the global motorcycle racing, next to Superbike and MotoGP.
Involved in the initiative are important names in the history of modern motorcycling including: Jan Thiel, Joerg Moeller, Dolph van der Woude, Loris Reggiani, Gabriele Gnani, Goeff Goddard, Eric Saul , Mike Austin , whose contribution is a guarantee for professionalism.
There are also negotiations going on with two major sponsors, who are investigating the investment in our new championship
To secure the continuity of the championship there will be set up a monitoring committee formed by technical professionals mentioned above, which will ensure the longevity of the league, though the Federation has given us maximum technical independence.

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#21 Bericht door snel » 03 mar 2011, 21:24

Waarvan Akte !!

"the poor technological level of the present World Championship" :clap

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#22 Bericht door Luc » 04 mar 2011, 10:46

De echte race ontwikkelingen gaan hier bij de ICRT plaatsvinden.
Het huidige 2t principe is immers allang veel effectiever gebleken t.o.v. een 4t.
Het FST principe en de veel gunstiger pk/gewicht verhouding vergroten het verschil met de 4t nog verder.
Zou er nu een racewagen met een 2t gebouwd worden dan zou hij de huidige F1 wagens tot invalide wagens degraderen.

Ik verwacht dat MotoGP in de toekomst samen zal gaan met de WK SB. de onderlinge verschillen worden steeds kleiner.
Daarnaast zal dit ICRT gaan bestaan waar het naar verwachting alleen maar over 2t zal gaan.
Ook zal hier het verhaal over membraam vs roterend bevestigd gaan worden, want ik verwacht bij de ICRT 50cc geen enkele membraam machine meer.

Gr, Luc

SwiffMeister
Berichten: 548
Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#23 Bericht door SwiffMeister » 04 mar 2011, 11:48

Woei, met die tekst erbij word het ineens een heel stuk duidelijker!

Ik kan niet wachten :D
Een klein multicilinder tweetakt blok met ethanol-injectie, prachtig zou dat zijn toch?!

Je moet alleen het stukje over de kosten natuurlijk wel een beetje in perspectief zien, want duur zal het toch wel worden.
Ben benieuwd, dat word dan voor het eerst in 40 jaar dat er weer 50cc multicilinderblokken op de racebanen kunnen gaan rijden.

Nu maar hopen dat het ook op TV komt en dat de kaartjes voor de wedstrijden niet te duur worden :P

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#24 Bericht door rion » 04 mar 2011, 12:22

Luc schreef:De echte race ontwikkelingen gaan hier bij de ICRT plaatsvinden.
Het huidige 2t principe is immers allang veel effectiever gebleken t.o.v. een 4t.
Het FST principe en de veel gunstiger pk/gewicht verhouding vergroten het verschil met de 4t nog verder.
Zou er nu een racewagen met een 2t gebouwd worden dan zou hij de huidige F1 wagens tot invalide wagens degraderen.

Ik verwacht dat MotoGP in de toekomst samen zal gaan met de WK SB. de onderlinge verschillen worden steeds kleiner.
Daarnaast zal dit ICRT gaan bestaan waar het naar verwachting alleen maar over 2t zal gaan.
Ook zal hier het verhaal over membraam vs roterend bevestigd gaan worden, want ik verwacht bij de ICRT 50cc geen enkele membraam machine meer.

Gr, Luc
Het zal wel een bonk electronica worden (Computer gestuurde roterende inlaat )
Met turbo & bio brandstof. Ik denk zelfs dat de compressie electr.gestuurd wordt.
Die 30pk bij 50cc zal er echt wel aan komen (mits er wat geldschieters bereid zijn te investeren)

Gr Rion

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: ICRT 50cc 2t racen opnieuw op wereld niveau

#25 Bericht door Luc » 08 mar 2011, 01:10

rion schreef:
Luc schreef:De echte race ontwikkelingen gaan hier bij de ICRT plaatsvinden.
Het huidige 2t principe is immers allang veel effectiever gebleken t.o.v. een 4t.
Het FST principe en de veel gunstiger pk/gewicht verhouding vergroten het verschil met de 4t nog verder.
Zou er nu een racewagen met een 2t gebouwd worden dan zou hij de huidige F1 wagens tot invalide wagens degraderen.

Ik verwacht dat MotoGP in de toekomst samen zal gaan met de WK SB. de onderlinge verschillen worden steeds kleiner.
Daarnaast zal dit ICRT gaan bestaan waar het naar verwachting alleen maar over 2t zal gaan.
Ook zal hier het verhaal over membraam vs roterend bevestigd gaan worden, want ik verwacht bij de ICRT 50cc geen enkele membraam machine meer.

Gr, Luc
Het zal wel een bonk electronica worden (Computer gestuurde roterende inlaat )
Met turbo & bio brandstof. Ik denk zelfs dat de compressie electr.gestuurd wordt.
Die 30pk bij 50cc zal er echt wel aan komen (mits er wat geldschieters bereid zijn te investeren)

Gr Rion
Natuurlijk speelt de elektronica een belangrijke rol, maar niet meer dan dat het al deed bij de 125cc in 2010.
Er zijn nog wel een paar toevoegingen mogelijk, maar niet voor de compressie, dat is uitgesloten.
Bovendien heeft geen enkele toepassing van elektronica invloed op het piekvermogen,met uitzondering van de ontsteking zelf.
Alle toepassingen zijn gericht op een bredere powerband en/of een betere handeling van het vermogen.
Ook moeten de Bio brandstoffen eerst nog maar een bewijzen beter te zijn dan de huidige racebrandstoffen.

gr. Luc

Plaats reactie