Brommerrace: SOBW race formule klasse (Veel foto's!)
- Andre
- Berichten: 3357
- Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
- Locatie: Heos zeeland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
[quote="tvdzijden"][quote="bas mostert"][quote="tvdzijden"]Die paarse was echt een aanfluiting voor Homoet zijn naam op de body
Enzo[/quote]
zag hem vandaag weer bij homoet [/quote]
Toch leuk. Er zat echt geen gang in dat apparaat. Maar goed ik stond langs de baan terwijl hij het best naar zijn zin zal hebben gehad. Een hobbyrijder zoals velen.
Enzo[/quote]
vergeet niet dat Dennis 130 kilo woog 15 jaar terug en al de honda mbtjes achter zich liet hij reed toen in de top 3 en doet al bijna 20 jaar mee.
Toen de nsr's kwamen kon hij niet meer mee.
In middels is hij wat lichter geloof ik.
Ik heb geen idee hoe hij nu rijd maar als je daar een vent van 70 kilo opzet ....
Enzo[/quote]
zag hem vandaag weer bij homoet [/quote]
Toch leuk. Er zat echt geen gang in dat apparaat. Maar goed ik stond langs de baan terwijl hij het best naar zijn zin zal hebben gehad. Een hobbyrijder zoals velen.
Enzo[/quote]
vergeet niet dat Dennis 130 kilo woog 15 jaar terug en al de honda mbtjes achter zich liet hij reed toen in de top 3 en doet al bijna 20 jaar mee.
Toen de nsr's kwamen kon hij niet meer mee.
In middels is hij wat lichter geloof ik.
Ik heb geen idee hoe hij nu rijd maar als je daar een vent van 70 kilo opzet ....
- Da BIG One
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10 jan 2007, 18:59
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Bedankt voor het bijstaan van m'n brommertje. 8- )Michiel schreef:Die gast doet vlgsmij al wel een aantal jaren mee.bas mostert schreef:
tvdzijden schreef:
Die paarse was echt een aanfluiting voor Homoet zijn naam op de body
Enzo
zag hem vandaag weer bij homoet
Ik vond hem in Zwolle ook wel mooi lopen (wat ik zo kon horen dan)
alleen die coureur is volgensmij dik boven de 100kg...
maakt nogal wat uit...
grtn, Michiel
Hij loopt prima nu, we hebben wat problemen gehad aan het eind van het zuigersturings-tijdperk, daarna in het begin van de roterende-periode ging het ook niet echt super, maar we hebben hem nu relijk voor elkaar.
Hij geeft z'n vermogen heel breed af en heeft een piek vermogen van 15,4 PK bij 14.300 toeren.
Koppel van 8,1 bij 9.000 toeren tot 14.000, extreem vlak dus.
We gaan nog wat experimenteren met de inlaattiming om hem een klein beetje piekeriger te krijgen in de hoop wat meer topvermogen te scoren.
Dus er zit nu wel gang zat in, als je in Veldhoven 2006 was komen kijken had je gezegd dat hij als een beest loopt, maar dat komt enkel omdat ik inderdaad te veel gewicht mee sleep, en omdat Brakel niet genoeg bochten heeft om mij terkortkoming van acceleratie goed te maken, ik moet het voor 100% van de bochten hebben.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60430
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- Da BIG One
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10 jan 2007, 18:59
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Nou nou, niet overdrijven nu, ik ben in 1992 begonnen toen heb ik 2 races gereden, dus dat maakt het geen 20 jaar, ik ga nu het 15e (volledige) jaar in.Andre schreef:vergeet niet dat Dennis 130 kilo woog 15 jaar terug en al de honda mbtjes achter zich liet hij reed toen in de top 3 en doet al bijna 20 jaar mee.tvdzijden schreef:Toch leuk. Er zat echt geen gang in dat apparaat. Maar goed ik stond langs de baan terwijl hij het best naar zijn zin zal hebben gehad. Een hobbyrijder zoals velen.bas mostert schreef:
zag hem vandaag weer bij homoet
Enzo
Toen de nsr's kwamen kon hij niet meer mee.
In middels is hij wat lichter geloof ik.
Ik heb geen idee hoe hij nu rijd maar als je daar een vent van 70 kilo opzet ....
Ik was ook inderdaad afgevallen, ik woog toch nog "maar" 105 kilo, nog 30 kilo zwaarder dan het gemiddelde "lichte ventje" om 30 kilo goed te maken moet je minimaal 3 pk meer hebben, tel uit je verlies. 8- )
Maar ik rijd niet voor het kampioenschap, ik heb er lol in, en doe het graag.
- Da BIG One
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10 jan 2007, 18:59
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Andre
- Berichten: 3357
- Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
- Locatie: Heos zeeland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Hoi Big one(Dennis)
Je gewicht was een ruime schatting maar ik vond het toendertijd en nog steeds een hele prestatie dat je een heel veld rijders achter je liet.
Verder is het een hele mooie racer zeker met de water koeler erop.
Toen ik net begon in de sobw (96?) ,heb ik een hele tijd met jullie staan praten en met je vader vooral wat verbeterpunten betreft,daar heb ik toen veel aan gehad.
Leuk dat je nog voor de lol meedoet dan houd je ook het langst vol.
Je gewicht was een ruime schatting maar ik vond het toendertijd en nog steeds een hele prestatie dat je een heel veld rijders achter je liet.
Verder is het een hele mooie racer zeker met de water koeler erop.
Toen ik net begon in de sobw (96?) ,heb ik een hele tijd met jullie staan praten en met je vader vooral wat verbeterpunten betreft,daar heb ik toen veel aan gehad.
Leuk dat je nog voor de lol meedoet dan houd je ook het langst vol.
- Da BIG One
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10 jan 2007, 18:59
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Je schatting van het gewicht zit er nog onder... ik woog 140 kg, ben toen 35 kilo afgevallen naar 105... zit er nu bijna allemaal weer aan.. 8- ((((Andre schreef:Hoi Big one(Dennis)
Je gewicht was een ruime schatting maar ik vond het toendertijd en nog steeds een hele prestatie dat je een heel veld rijders achter je liet.
Verder is het een hele mooie racer zeker met de water koeler erop.
Toen ik net begon in de sobw (96?) ,heb ik een hele tijd met jullie staan praten en met je vader vooral wat verbeterpunten betreft,daar heb ik toen veel aan gehad.
Leuk dat je nog voor de lol meedoet dan houd je ook het langst vol.
Maar goed...
Ik heb altijd een lekker bochtje kunnen sturen, da's m'n kracht, verder verlies ik alleen maar...
Wat ik wel jammer vind is dat men dat niet ziet, en alleen maar kijkt naar hoe hard het gaat t.o.v. anderen, die dus gewoon 50-60 kilo lichter zijn...
(Kreidlertje is ook te zwaar, mag nog een kilo of 8 van af).
Ooit iemand achterop de brommer gehad ? Da's hetzelfde... probeer dan maar eens iemand bij te houden die er alleen op zit.
Ik kan je aan de hand van je verhalen niet herinneren, wat is je echte naam ? (mag ook via PB).
Ik weet wel dat Wiebe Plantinga (bekende rijder uit de sportklasse) z'n eerste race probeerde die "dikke" bij te houden, want die moet je zeker kunnen hebben....
Die is er de 1e de beste bocht zo ontzettend hard af gegaan, ik hoor hem er regelmatig over, en ik hoor het zelf ook graag... 8- )
- Da BIG One
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10 jan 2007, 18:59
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik dacht dat het van een 125 cc Honda kwam, maar ik weet het niet 100% zeker.Sander Smulders schreef:zoiezo echt een heel gaaf racertje dit heb uhm ook wel eens bij homoet zien staan.
maar dat kuipje wat er op zit waar komt dat vandaan?:P
Het zitje is van een Bidalot.
Voor het het regelement werdt aangepast en ik nog met een onderkuip mocht rijden zag hij er zo uit:
- Bijlagen
-
- Kreidler kleiner.jpg (97.65 KiB) 26462 keer bekeken
- Da BIG One
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10 jan 2007, 18:59
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Dennis
Wie ikke ?Eddy schreef:Wat een uitslofer, als er een camera in de buurt is gaat ie gek doen.
Valkenswaard aug. 07
Er stond inderdaad een fotograaf bij die bocht dat ik op m'n bek ging.
- Da BIG One
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10 jan 2007, 18:59
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Da BIG One
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10 jan 2007, 18:59
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Het is niet dat ik iedere race op m'n plaat ga ofzoLuc schreef:In de begin periode hoort vallen erbij. Daarmee leer je de grenzen verkennen.
Maar als dat vallen niet ophoud, dan is het voor je gezondheid beter om ermee te stoppen, want dan leer je het nooit.
Groeten,
Luc
lol
We hadden de voorschokbrekers wat veranderd, dat was dus niet beter...
lol
hij voelde heel glibberig aan op de achterkant.
we hebben toen de achterschokbrekers wat veranderd, in de hoop het te verminderen, omdat we de voorvork niet makkelijk kunnen veranderen op de race. hierdoor ging hij aan de voorkant glijden.
Tussen de 2 dagen hebben we een wijziging gedan aan de voorvork en toen was het goed.
We hebben nu voor de volgende race een nieuwe bredere achterband met dezelfde compound, ik hoop dat dat nog meer grip aan de achterkant gaat geven.
In die 2 dagen heb ik 1 set banden opgereden, voor en achter waren compleet versleten door deze mislukte schokbreker actie.
2e race op zondag moest ik echt riustig aan doen in rechter bochten, de grip was heel slecht.
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Ok, het kan natuurlijk door omstandigheden altijd wel eens misgaan.
Maar ik wilde duidelijk maken dat het vak coureur niet voor waaghalzen is, zoals veelal wordt gedacht.
Bij veel topcoureurs geldt dat het vallen na een 'korte periode' ophoudt, zij hebben een zeer scherp gevoel voor bochtenevenwicht aangeleerd en hoeven dan ook geen onnodige risico's meer te nemen.
Ik geef toe in de laatste bocht voor de finnish gelden soms wel eens ander wetten, zoals we vaak zien.
Daar komt de klasse naar voren en komt natuurlijk ook wel 'n beetje gelukt om de hoek kijken.
Nomaals veel succes,
Groeten,
Luc
Maar ik wilde duidelijk maken dat het vak coureur niet voor waaghalzen is, zoals veelal wordt gedacht.
Bij veel topcoureurs geldt dat het vallen na een 'korte periode' ophoudt, zij hebben een zeer scherp gevoel voor bochtenevenwicht aangeleerd en hoeven dan ook geen onnodige risico's meer te nemen.
Ik geef toe in de laatste bocht voor de finnish gelden soms wel eens ander wetten, zoals we vaak zien.
Daar komt de klasse naar voren en komt natuurlijk ook wel 'n beetje gelukt om de hoek kijken.
Nomaals veel succes,
Groeten,
Luc
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 15 sep 2007, 12:23
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Ook ik heb meegedaan aan de Brommer races in 1989 en een paar in 1990.
In 1989 wist ik nog 3e te worden maar in 1990 kwamen de eerste "mobile homes" met voortenten Kawasaki AR's en werd het mij iets te serieus.
Daarbij stapte ik nog af na een "kopstart" en toen was het mooi geweest.
De Honda die net zo snel was als de kreidler maar veel langzamer aan voelde is verkocht.
De kreidler is er nog met KVV zesbak (die ik onder een KVV uitgesloopt had en de KVV met 4 bak verkocht )
recht vertanden koppeling, Homoet cilinder, motoplat ontsteking, nieuwe Bing en alles nieuw van binnen, HEB IK NOG!
Nee, Nee niet te koop.
In 1989 wist ik nog 3e te worden maar in 1990 kwamen de eerste "mobile homes" met voortenten Kawasaki AR's en werd het mij iets te serieus.
Daarbij stapte ik nog af na een "kopstart" en toen was het mooi geweest.
De Honda die net zo snel was als de kreidler maar veel langzamer aan voelde is verkocht.
De kreidler is er nog met KVV zesbak (die ik onder een KVV uitgesloopt had en de KVV met 4 bak verkocht )
recht vertanden koppeling, Homoet cilinder, motoplat ontsteking, nieuwe Bing en alles nieuw van binnen, HEB IK NOG!
Nee, Nee niet te koop.
- Bijlagen
-
- brommerrace.jpg (99.61 KiB) 25780 keer bekeken
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Vind ik gemeen.tvdzijden schreef:Die paarse was echt een aanfluiting voor Homoet zijn naam op de body
Enzo
De rijder heet Dennis van Zoelen.
Ze rijden al jaaaaren met hulp van Chris Homoet.
Het brommertje loopt meestal helemaal niet verkeerd ,alleen Dennis is gewoon heel erg groot en zwaar.
Maar dat kun je de brommer niet aanrekenen ,en ook niet op de stuurmanskunsten van de rijder schuiven.
Kijk maar eens wat uitslagen na..!!!
Laatst gewijzigd door snel op 04 nov 2007, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Ja op wielerbaantjes ,fietspaden en kruiwagencircuits ja...Gps schreef:Ja en nee, de snellere sobw brommers, hebben meer vermogen als de echte race krediler.
En op de meeste banen rijden die een van veen Kreidler zoek......
Heeft Frits Overmars een leuk artikel over geschreven, die ging toen iemand met een race Kreidler een beetje zieken.
Aalt toersen ?
Op een echt circuit word het wel anders ,kan ik je beloven.
In de leuke column van Frits zit ook een "denkfout"
Hij stelt daar dat Aalt in het vergelijk echte racecompound banden had en de brommerracer "straatbanden" .
Dat is dus eerder omgekeerd. Die Dunlops van de brommerrace zijn echt geen "straatbanden" en hebben met die enorme breedte natuurlijk weet ik hoeveel meer grip als die 2.00 en 2.25 band van Aalt.
De banden die Aalt daar reed waren bovendien ook nog van AVON ,en die werden op dat moment al zeker 6 jaar niet meer gemaakt.
En dus vermoedelijk intussen steenhard.
Bovendien was de aanleiding van dit vergelijk helemaal beschamend.
Het was een klassieker demo in Staphorst.
De heer Harm D. probeerde daar met zijn eigen Van Veen Kreidler mee te rijden.
Hij maakte zich nogal belachelijk door achteraan te sukkelen met een mede -Staphorster om zich heen cirkelend (ook op een Van Veen) die nog NOOIT eerder op dat ding had gereden en ook nog nooit wedstrijd gereden.
Gefrustreerd stopte hij ermee om zijn moderne racer te halen ,en daarmee zijn frustraties op zijn thuiscircuit (dus zeer in het voordeel) af te reageren.
Het was echter een klassieke racer demo. Dus hij had er niks te zoeken.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60430
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Hoi Martijn,snel schreef:Vind ik gemeen.tvdzijden schreef:Die paarse was echt een aanfluiting voor Homoet zijn naam op de body
Enzo
De rijder heet Dennis van Zoelen.
Ze rijden al jaaaaren met hulp van Chris Homoet.
Het brommertje loopt meestal helemaal niet zo verkeerd ,alleen Dennis is gewoon heel erg groot en zwaar.
Maar dat kun je de brommer niet aanrekenen ,en ook niet op de stuurmanskunsten van de rijder schuiven.
Zoals je kan lezen had ik ook spijt van mijn wat botte uitspraak en heb ik het in de topic en pb bijgelegd.
Soms zie je dat pas later als je het leest. Was mijn eerste SOBW bezoek en kende de rijder dus niet.
(geen ouwe koeien uit de sloot halen)
Enzo
- Da BIG One
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10 jan 2007, 18:59
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
HOERA !!!!!snel schreef:Vind ik gemeen.tvdzijden schreef:Die paarse was echt een aanfluiting voor Homoet zijn naam op de body
Enzo
De rijder heet Dennis van Zoelen.
Ze rijden al jaaaaren met hulp van Chris Homoet.
Het brommertje loopt meestal helemaal niet verkeerd ,alleen Dennis is gewoon heel erg groot en zwaar.
Maar dat kun je de brommer niet aanrekenen ,en ook niet op de stuurmanskunsten van de rijder schuiven.
Kijk maar eens wat uitslagen na..!!!
Edit:
niet verkeerd is een understatement, ik heb ongeveer het gelijke vermogen als de top 3 in de formule klasse.
Helaas ben ik wat zwaar gebouwd, maar ik rijd wel lekker rond, dat kunnen de meesten niet zeggen.
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
tvdzijden schreef:Hoi Martijn,snel schreef:Vind ik gemeen.tvdzijden schreef:Die paarse was echt een aanfluiting voor Homoet zijn naam op de body
Enzo
De rijder heet Dennis van Zoelen.
Ze rijden al jaaaaren met hulp van Chris Homoet.
Het brommertje loopt meestal helemaal niet zo verkeerd ,alleen Dennis is gewoon heel erg groot en zwaar.
Maar dat kun je de brommer niet aanrekenen ,en ook niet op de stuurmanskunsten van de rijder schuiven.
Zoals je kan lezen had ik ook spijt van mijn wat botte uitspraak en heb ik het in de topic en pb bijgelegd.
Soms zie je dat pas later als je het leest. Was mijn eerste SOBW bezoek en kende de rijder dus niet.
(geen ouwe koeien uit de sloot halen)
Enzo
Ja excuseert u mij...
Ik zat een pagina terug te lezen en toen las ik dat.
Dus gelijk een mail gestuurd.
Alleen kwam er nog een hele bladzijde achteraan.
Best moeilijk ,dat forum gedoe...
En Dennis ,natuurlijk is "niet verkeerd" een understatement.
Alles wat in de SOBW mee kan komen loopt bovenmodaal goed.