Pascal, ik respecteer je mening en dat weet je. Alleen vind ik het dan niet echt een Kreidler meer. Het mooist is een 50cc, 60cc vind ik nog net gaan maar 80cc en 90cc compleet met membranen......... Ieder zijn keuze en lol maar het is niet de mijne. Gelukkig maar dat we allemaal van mening verschillen, zou anders een saaie boel worden.............nozems schreef:idd dorpsgenoot, ik trek er me er weinig van aan..maar probeer soms reacties voor te wezen
en ook al rijdt ik straks '80cc' het blijft compromissen sluiten,met een 50cc 95/100 rijden en ook beresterk tegenwind gaat je niet lukken,zal je toch met meer cc,es moeten toveren
Pascal (nozems) - Kreidlerclublid september 2008
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Pascal, de gele 90cc gaat morgen ruim over de 4500km heen en is als nieuw, heb het roestwater er uit gegooit,ouwe lagers en keerringen er terug ingegooit is toen alleen een aangepaste krukas met nieuwe krukaslagers ingegaan..........Dus laat je niet gek maken...die snelle sets blijven nooit lang heel..............
PS. mr. Billit.....meer dan 20.000km en van warmrijden heeft hij nooit gehoord!!
Groet Marcel.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10804
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 187 keren
- Ontvangen waarderingen: 568 keren
Hoi Pascal,
Leuk dat jij hier op het forum deze maand (ik weer niet ) je mening en je kreidler hobby mag toelichten.
De discussie die wij vaak voeren over de (ori/imi) kreidlers het hoe en waarom, is van ondergeschikt belang, het gaat er toch om dat een ieder zijn hobby kan beleven hoe hij dat wil.
Je hebt hier op dit platform kunnen toelichten hoe jij je hobby beleeft, en dat heb je goed gedaan.
Ik heb nog hoop dat ik kreidlerclublid van het jaar zal worden
Leuk dat jij hier op het forum deze maand (ik weer niet ) je mening en je kreidler hobby mag toelichten.
De discussie die wij vaak voeren over de (ori/imi) kreidlers het hoe en waarom, is van ondergeschikt belang, het gaat er toch om dat een ieder zijn hobby kan beleven hoe hij dat wil.
Je hebt hier op dit platform kunnen toelichten hoe jij je hobby beleeft, en dat heb je goed gedaan.
Ik heb nog hoop dat ik kreidlerclublid van het jaar zal worden
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Henk het moest er eens van komen en m,n commentaar is ook algemeen gezegd..als jij clublid vande maand wordt,dan mogen we ons wel bergen
Marcel als alles ok is en je de boel niet te ver doortund kan het nog verdomd lang mee....ik bedoel die relatief snelle 60ccee van mij heeft ook ruim 15.000km gedraaid,de cilinder dan..ziet er nog goed uit en de spelling is nu ca 0,03mm (inbouw minder dan 0,005mm!)
en heb zonder revisie toch bijna 10.000km kunnen rijden en behalve dat ik hem netjes warm rijdt onzag ik hem nooit
ik weet het niet Jilles maar met je 50 en je 60cc ben je continu opzoek naar wat je met meer cc pas kunt bereiken, ik bedoel echt geheel tevreden ben je niet met een standaard RS,anders was je niet aan het tunen geslagen,dus ik weet het niet hoor
en als je zegt een 80 of 90cc heeft niks meer met kreidler te maken,dan moet je ook geen 50je opfokken is mijn menig dan...ik denk zomaar dat als kreidler de modellen met liggende cilinder eerder hadden gemodificeerd naar een 80cceetje hadden ze er wellicht meer van verkocht,het is net ff wat meer als een 50je je kan beiden,en ik hoop hiermee straks een soort droom/wens van me waar te maken
ja Andy leuk he!mag ik jouw LK600 uitlaat tijdelijk gebruiken?
Marcel als alles ok is en je de boel niet te ver doortund kan het nog verdomd lang mee....ik bedoel die relatief snelle 60ccee van mij heeft ook ruim 15.000km gedraaid,de cilinder dan..ziet er nog goed uit en de spelling is nu ca 0,03mm (inbouw minder dan 0,005mm!)
en heb zonder revisie toch bijna 10.000km kunnen rijden en behalve dat ik hem netjes warm rijdt onzag ik hem nooit
ik weet het niet Jilles maar met je 50 en je 60cc ben je continu opzoek naar wat je met meer cc pas kunt bereiken, ik bedoel echt geheel tevreden ben je niet met een standaard RS,anders was je niet aan het tunen geslagen,dus ik weet het niet hoor
en als je zegt een 80 of 90cc heeft niks meer met kreidler te maken,dan moet je ook geen 50je opfokken is mijn menig dan...ik denk zomaar dat als kreidler de modellen met liggende cilinder eerder hadden gemodificeerd naar een 80cceetje hadden ze er wellicht meer van verkocht,het is net ff wat meer als een 50je je kan beiden,en ik hoop hiermee straks een soort droom/wens van me waar te maken
ja Andy leuk he!mag ik jouw LK600 uitlaat tijdelijk gebruiken?
- peter de beus
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
- Locatie: veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Ik weet het wel Pascal. Ik wil net ietsje meer dan een standaard RSje en dat het ook heel blijft en dat ik niet TE veel onderin moet inleveren. 60cc is de limiet voor mij Je weet hoe een 60cc ooit van mij liep, dat vond ik top. Helaas heb ik dat tot op heden niet meer kunnen bereiken. Als al mijn Kreidlers net zo lopen als mijn witte Parel (licht getunede 50cc zonder extra poortjes en die gewoon 100 loopt !) dan ben ik meer dan tevreden. Ik zoek het meer in "rustige" timingen tot 10.500/11.000 RPM met een hele goede uitlaat en/of cylinderkop erbij, het juiste ontstekingstijdstip en meer van dat soort dingen. Als ik datgene dan op een gegeven moment niet kan bereiken met 50 of 60cc dan houdt het voor mij op en ga dan beslist niet verder naar 70, 80 of nog meer cc's. Moet iedereen toch voor zich weten. Ik meen me trouwens heel goed te herinneren dat jij ook ooit zei dat het mooiste een 50cc Kreidler is......nozems schreef:ik weet het niet Jilles maar met je 50 en je 60cc ben je continu opzoek naar wat je met meer cc pas kunt bereiken, ik bedoel echt geheel tevreden ben je niet met een standaard RS,anders was je niet aan het tunen geslagen,dus ik weet het niet hoor
Trouwens, ik was vandaag met de gele RS op de Danahi/Parid tocht meer dan tevreden. En je weet, dat ben ik niet gauw............... Ik reed toch netjes 100 en het motortje pakte perfect op met schakelen. OK, die dip in het middengebied zit er nog een beetje, jammer dan. Ik wil geen membraan en ook geen Dellorto of Mikuni die 100x beter af te stellen zijn. Dan maar wat minder dus. Er MOET in mijn beleving een BING op al zijn die krengen minder goed af te stellen. Helaas moet ik wel aan een Homoet uitlaat of ander soortgelijke...... Een standaard RS-pijp houdt TE veel tegen.
In die bewoordingen zeg of schrijf ik het niet. Het is niet mijn idee van Kreidlerbeleving maar iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken. Ik geef alleen mijn mening zoals jij dat ook doet en anderen dat ook doennozems schreef:en als je zegt een 80 of 90cc heeft niks meer met kreidler te maken,
Zoals ik al schreef, jij hebt ook recht op je mening. En als ik een 50cc wil opfokken dan blijft het 50cc en in mijn beleving een echte Kreidler. Het is dat ik die twee 60cc's nog heb en er toch nog wat mee wil experimenteren maar voor mij hoeft het eigenlijk niet meer zo. Er komt echt een tijd dat ik op al mijn RSjes een cylinder heb "a la witte RS" . Dat is mijn ideaal.nozems schreef:dan moet je ook geen 50je opfokken is mijn menig
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Wedden vriend? Zit trouwens een 20 op. 100 bij gunstige omstandigehden trouwens.rick rol schreef:ja en daar zit ook een parma 60 op je maakt mij niet wijs dat je daarmee 100 rijd met een normale rs pijp en 18 mm .
Je doet je job goed als nieuwe moddereter.......... Joh, laat mij even reageren op woorden van mij die verdraaid worden, dat recht mag ik toch wel nemen?rick rol schreef:nu gaan we weer on topic het is een topic voor pascal en geen gelul over andere dingen RR .