Thibaut (rm-mer) - Kreidlerclublid december 2008
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Mooi werk Thibaut, gefeliciteerd.motocup schreef:Goed stukje Thibaut.
Een goede vertegenwoordiging uit ons belgenland.
Hieruit blijkt dat niet alleen "hollanders" die serieus met de zaak bezig zijn.
Groetjes Oldrich.
Hoe staat het met de wegrace kennis van de Belgen ?
Wie draaide het ronderecord op Spa-Franco ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- rm-mer
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik weet zelf niet zo veel over de Belgische wegrace omdat dit ver voor mijn tijd was, maar ik probeer alle informatie te verzamelen.
Spa-Francorchamps is voor de 50cc een zéér snel circuit omdat er voor het rechte stuk een gigantische afdaling is. Heel moeilijk om een goede vertanding te kiezen voor zo'n circuit.
Je moet natuurlijk eerst op de top geraken... om daarna in de afgrond te vliegen
Spa-Francorchamps is voor de 50cc een zéér snel circuit omdat er voor het rechte stuk een gigantische afdaling is. Heel moeilijk om een goede vertanding te kiezen voor zo'n circuit.
Je moet natuurlijk eerst op de top geraken... om daarna in de afgrond te vliegen
Met dank aan mijn hulplijn Enzotvdzijden wrote:
Juliaan van Zeebroeck
Enzo
Goedzo Thibaut
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Kijk maar eens op www.wegcircuits.nl de vernieuwde website van Rob Semmeling, daar staan nu ook de Belgische circuits op.
Juliën van Zeebroeck won de GP en vestigde dat record met de Van Veen Kreidler op Francorchamps in 1975, 5.07 min. over 14,1 km is een gemiddelde snelheid van 165,342 km/h.
In 1973 heb ik de GP op het oude circuit gereden, de gearing werd daarbij aangepast op het lange dalende gedeelte.
Bij de GP Assen, wat ook lang is maar vlak, gebruikte ik 14x35, op Franco een week later 14x33 met flink overtoeren in de 6e versnelling tijdens de afdaling, het meest steile stuk van de klim ging in de 4e versnelling.
Tijdens de training vloog Jan de Vries #34 me met een rotgang voorbij, hij haalde een top van 204 km/h.
Spa GP 1973, twee Hemeyla's in de baan, #50 Jan Bruins (R.I.P.) op de fiets van Herman Meijer en #38 uw nederige dienaar TonK.
Juliën van Zeebroeck won de GP en vestigde dat record met de Van Veen Kreidler op Francorchamps in 1975, 5.07 min. over 14,1 km is een gemiddelde snelheid van 165,342 km/h.
In 1973 heb ik de GP op het oude circuit gereden, de gearing werd daarbij aangepast op het lange dalende gedeelte.
Bij de GP Assen, wat ook lang is maar vlak, gebruikte ik 14x35, op Franco een week later 14x33 met flink overtoeren in de 6e versnelling tijdens de afdaling, het meest steile stuk van de klim ging in de 4e versnelling.
Tijdens de training vloog Jan de Vries #34 me met een rotgang voorbij, hij haalde een top van 204 km/h.
Spa GP 1973, twee Hemeyla's in de baan, #50 Jan Bruins (R.I.P.) op de fiets van Herman Meijer en #38 uw nederige dienaar TonK.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Thijs Leuven
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 09 sep 2006, 21:11
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:03
- Locatie: Vlaams Brabant (België)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Mooie moto guzzi thibaut En hoe zit het met de imola?
Ik heb net vier gilera's arcore gekocht. En deze zomer ga ik waarschijnlijk eens in italië gaan kijken voor een imola.
Toch raar dat de ts helemaal niet zoveel waard is eigenlijk. Zelfs in een perfecte staat zouden ze niet boven de 1100 weg mogen. Hoewel ik het persoonlijk wel een mooie motorfiets vind. Rijdt die goed?
gr
Ik heb net vier gilera's arcore gekocht. En deze zomer ga ik waarschijnlijk eens in italië gaan kijken voor een imola.
Toch raar dat de ts helemaal niet zoveel waard is eigenlijk. Zelfs in een perfecte staat zouden ze niet boven de 1100 weg mogen. Hoewel ik het persoonlijk wel een mooie motorfiets vind. Rijdt die goed?
gr
- rm-mer
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Met de Imola gaat het goed. Hij heeft net een nieuwe marzocchi 32mm voorvork gekregen, maar staat op 26KW en ik mag maar tot 25KW besturen dus voorlopig blijft deze "kleine lemans" in de garage staan.3 Bak Hand schreef:Mooie moto guzzi thibaut En hoe zit het met de imola?
Ik heb net vier gilera's arcore gekocht. En deze zomer ga ik waarschijnlijk eens in italië gaan kijken voor een imola.
Toch raar dat de ts helemaal niet zoveel waard is eigenlijk. Zelfs in een perfecte staat zouden ze niet boven de 1100 weg mogen. Hoewel ik het persoonlijk wel een mooie motorfiets vind. Rijdt die goed?
gr
De TS is nog niet veel waard inderdaad, het rijdt zeer goed maar heel giftig en drinkt 8-12liter/100 km. De remmen zijn niet zoals het moet zijn en je krijgt bijna geen motorrem.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Bron: http://annelieslauwers.blogspot.com/200 ... ltjes.html
woensdag 25 november 2009
Thibaut's Kreidler loopt op wieltjes
Thibaut Croegaert repareert en verbouwt oude brommers in zijn vrije tijd. Hij focust zich op het oude merk Kreidler waarvan hij ondertussen zes exemplaren heeft. Zijn handigheid en kennis haalde hij allemaal van het internet.
Thibaut Croegaert (20) komt uit Bornem en is vrijwilliger bij de brandweer. Hij volgt ook een cursus tot ambulancier. "Mijn interesse voor brommers van dit merk startte in het eerste middelbaar, een klasgenoot had een brommer van Kreidler en ik vond deze er geweldig uitzien." Toen is Thibaut informatie gaan opzoeken op internet en in boeken. "Toen ik 15 was kocht ik een eerste exemplaar op Ebay en ging aan de slag. Ik repareerde hem en vervangde oude en kapotte stukken door andere afgedankte Kreidler brommers te gebruiken. Ondertussen sleutel ik zo'n 10 uur per week aan mijn brommers."
Thibaut heeft nooit een technische opleiding gehad, hij heeft al zijn kennis zelfstandig opgedaan. Sites zoals het gekende Kreidlerforum (https://www.kreidler.nl/) boden hem hulp bij problemen. Hier staan immers veel technische zaken op uitgelegd en leert hij andere Kreidler-liefhebbers kennen. "Via het forum ga ik soms op rondrit met andere liefhebber. We spreken dan samen ergens af en trekken er op uit."
"De laatste brommer die ik kocht is mijn favoriet, ik heb er heel lang aan gewerkt en heb veel nieuwe onderdelen moeten plaatsen. Toen hij eindelijk af was heb ik hem ook laten herspuiten, hij oogt nu helemaal nieuw en dat vind ik super." Ook Thibaut's eerste brommer is er één die hij nooit weg zal doen. "Hij heeft een veel te grote emotionele waarde, alleen gebruik ik hem niet veel. Hij staat netjes opgesteld in mijn vader zijn garage samen met mijn andere exemplaren."
"Als ik op straat rij krijg ik af en toe reacties van voorbijgangers, meestal zijn dit iets oudere mensen die zelf ook een Kreidler gehad hebben. Ook mijn vrienden vinden het tof dat ik deze brommers heb, ze rijden geregeld mee achterop." Thibaut gebruikt zijn brommer dagelijks, en dit brengt wel eens moeilijkheden met zich mee. "Ooit vergat ik te tanken en moest ik hem 10 kilometer te voet verder duwen."
Kreidler is een duits merk dat oorspronkelijk aluminiumdraden produceerde. Later maakte ze de overstap naar bromfietsen. Dit gebeurde van de jaren '50 tot '84, ze gingen uiteindelijk failliet. Het waren de betere brommers van die tijd, met vooral de rijkere middenklasse als kopers. Voor een Kreidlerbrommer moet je een A3 rijbewijs hebben en je mag er maximum 45 km/u mee rijden.
Geplaatst door Annelies Lauwers op 12:14
woensdag 25 november 2009
Thibaut's Kreidler loopt op wieltjes
Thibaut Croegaert repareert en verbouwt oude brommers in zijn vrije tijd. Hij focust zich op het oude merk Kreidler waarvan hij ondertussen zes exemplaren heeft. Zijn handigheid en kennis haalde hij allemaal van het internet.
Thibaut Croegaert (20) komt uit Bornem en is vrijwilliger bij de brandweer. Hij volgt ook een cursus tot ambulancier. "Mijn interesse voor brommers van dit merk startte in het eerste middelbaar, een klasgenoot had een brommer van Kreidler en ik vond deze er geweldig uitzien." Toen is Thibaut informatie gaan opzoeken op internet en in boeken. "Toen ik 15 was kocht ik een eerste exemplaar op Ebay en ging aan de slag. Ik repareerde hem en vervangde oude en kapotte stukken door andere afgedankte Kreidler brommers te gebruiken. Ondertussen sleutel ik zo'n 10 uur per week aan mijn brommers."
Thibaut heeft nooit een technische opleiding gehad, hij heeft al zijn kennis zelfstandig opgedaan. Sites zoals het gekende Kreidlerforum (https://www.kreidler.nl/) boden hem hulp bij problemen. Hier staan immers veel technische zaken op uitgelegd en leert hij andere Kreidler-liefhebbers kennen. "Via het forum ga ik soms op rondrit met andere liefhebber. We spreken dan samen ergens af en trekken er op uit."
"De laatste brommer die ik kocht is mijn favoriet, ik heb er heel lang aan gewerkt en heb veel nieuwe onderdelen moeten plaatsen. Toen hij eindelijk af was heb ik hem ook laten herspuiten, hij oogt nu helemaal nieuw en dat vind ik super." Ook Thibaut's eerste brommer is er één die hij nooit weg zal doen. "Hij heeft een veel te grote emotionele waarde, alleen gebruik ik hem niet veel. Hij staat netjes opgesteld in mijn vader zijn garage samen met mijn andere exemplaren."
"Als ik op straat rij krijg ik af en toe reacties van voorbijgangers, meestal zijn dit iets oudere mensen die zelf ook een Kreidler gehad hebben. Ook mijn vrienden vinden het tof dat ik deze brommers heb, ze rijden geregeld mee achterop." Thibaut gebruikt zijn brommer dagelijks, en dit brengt wel eens moeilijkheden met zich mee. "Ooit vergat ik te tanken en moest ik hem 10 kilometer te voet verder duwen."
Kreidler is een duits merk dat oorspronkelijk aluminiumdraden produceerde. Later maakte ze de overstap naar bromfietsen. Dit gebeurde van de jaren '50 tot '84, ze gingen uiteindelijk failliet. Het waren de betere brommers van die tijd, met vooral de rijkere middenklasse als kopers. Voor een Kreidlerbrommer moet je een A3 rijbewijs hebben en je mag er maximum 45 km/u mee rijden.
Geplaatst door Annelies Lauwers op 12:14