Thibaut (rm-mer) - Kreidlerclublid december 2008

Elke maand zetten we iemand van de club in de schijnwerpers
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Thibaut (rm-mer) - Kreidlerclublid december 2008

#1 Bericht door Maarten » 30 nov 2008, 09:56

Thibaut (rm-mer) - Kreidlerclublid december 2008

Afbeelding
Thibaut - Kreidlerclublid december 2008. Op zijn Kreidler RM electronic van 1977, dit is het model 'Bingo' dat enkel in België werd verkocht. Hij is helemaal origineel en heeft origineel een Francorchamps zadel, korte kappen en een inox (geen chroom) achterspatbord met Mustang achterlicht beugel.

Ook onze zuiderburen ontkomen niet aan het Kreidlervirus, en zo komt het dat in de laatste maand van 2008 de aandacht gevestigd wordt op Thibaut (rm-mer). De Kreidlers zie je in België welliswaar minder vaak dan in Nederland, maar de Belgen zijn er niet minder enthousiast om.
Op de foto zie je Thibaut op zijn RM. Hij is ook een behoorlijk actief mannetje, hij organiseert evenementen en heeft 5 Kreidlers en een RS in opbouw.
En ook nog eens het project van de Biggelaar racer, waarvan hij zelf het frame bouwt!

Succes met de Kreidlerprojecten Thibaut en ga zo door!

V R A G E N L I J S T

Wanneer werd jij besmet met het Kreidlervirus? Hoe oud was je toen en wat gebeurde er?
Toen ik 12-13 jaar was stond er vaak een oranje Kreidler met chroomtank Kreidler op school van een van de leerlingen, ik vond de brommer toen zo mooi dat hij me steeds is bij gebleven en ik er later ook een zou hebben…

3 jaar later reden we voorbij een huis waar een Kreidler met een bordje TE KOOP op de stoep stond. Het was weer liefde op het eerste gezicht en ik had hem meteen gereserveerd en de dag nadien stond hij al bij mij thuis. Dit was in juli 2004, toen ik 15 jaar was.

Wat vind jij het leukste aan de Kreidlerhobby?
Ik geniet eigenlijk van alle aspecten binnen deze hobby. Vooral de leuke contacten met mensen die je leert kennen blijven je echt bij, maar ook het sleutelen en het rijden zijn een absolute must. Je voertuig steeds beter leren kennen tijdens het rijden, maar ook tijdens het sleutelen vind ik zalig.

Afbeelding
Thibaut - Kreidlerclublid december 2008. Mooie vakantietocht.

Wat voor Kreidler vind jij het mooist?
Ik heb niet echt 1 bepaald type Kreidler dat ik het mooist vind. Een originele RS van 1973 vind ik even mooi als een Van Veen racer maar een special kan ook mooi zijn. Ik zie persoonlijk graag super breitwand cilinders, dus ik vind het geen zonde om een 5bak direct te zien hangen onder een RM.

Welk type Kreidler vind je het mooist, en welke het lelijkst?
Eén van de mooiste originele Kreidlers vind ik persoonlijk een gele RS model 1975 met chrome tellers, accu bakjes, zwarte SB en oud type hendels. Lelijke Kreidlers zijn er origineel nooit gemaakt geweest volgens mij.

Je staat met je net gerestaureerde Kreidler op een meeting, en iemand zegt je dat je buddyseat van het verkeerde type is, hoe reageer je?
Dit zou ik helemaal niet erg vinden maar dan zeg ik dat ik dat wel weet, maar dat ik het zo mooi vind.

Wie bewonder je het meest binnen de Kreidlerhobby?
Ik bewonder zeer veel mensen binnen deze hobby, vooral mensen die hun hart en ziel in hun bromfiets leggen en waarvan je ziet dat ze het uit passie doen. Als ik namen zou noemen zou ik zeker mensen vergeten.
Mensen die het forum een handje helpen, die belangeloos klaar staan om iemand uit de nood te helpen met een (technisch) advies, ondanks dat het antwoord al tien keer op het forum staat.

Afbeelding
Thibaut - Kreidlerclublid december 2008 RM Electronic 1978.

Je bent één dag minister van verkeer, wat ga je doen?
De snelheidsbeperking op bromfietsen optrekken naar 60km/u zodat ze veilig met het verkeer mee kunnen.

Wat is je favoriete weg/route om met de Kreidler te rijden?
Ik rij overal graag, ik heb niet echt een favoriete route. Liefst een heuvelachtig landschap met veel bochten en een goede kwaliteit asfalt.

Wat vind jij van het opvoeren van de Kreidlers? Doe jij daar aan mee?
Opvoeren vind ik heel interessant. Ik bouw binnenkort een roterend blok voor mijn replica project, dus ja, ik doe eraan mee.
Op de openbare weg vind ik het ook ok, zolang de bromfiets/motorfiets echt in orde is met de remmen etc, en zolang er met verstand mee gereden wordt. Opvoeren wil voor mij zeker niet zeggen dat je dan ook als een gek gaat rijden in het verkeer met je snelle Kreidler.

Afbeelding
Thibaut - Kreidlerclublid december 2008. Ook een blok reviseren gaat hem goed af, zie deze 5-bak direct.

Wie mag er absoluut niet op jouw Kreidler rijden?
Iemand waarvan ik weet dat hij niet kan rijden (die het verkeer slecht inschat of stoer wilt doen met mijn Kreidler), of iemand die gedronken heeft.

Hoeveel Kreidlers heb jij? Zou je er nog een Kreidler bij willen hebben, en welk type dan?
Ik heb nu 5 rijdende Kreidlers.
1) mijn eerste Kreidler, een RM van 1977 volledig gerestaureerd
2) een RS elektronic van 1978 in goede originele staat
3) een RM elektronic van 1978 met origineel rvs achterspatbord in goede originele staat
4) een RM elektronic van 1977 model “bingo„ in originele A staat
5) een slecht weer Kreidler opgebouwd uit RMC frame, RS blok en RS wielen met schijfrem van voor

Ik heb nog een gele RS in opbouw en een replica van een Biggelaar racer.

Ben je nog gek van andere merken bromfietsen, motoren, auto's etc.?
Net als mijn vader ben ik ook fan van Moto Guzzi, ik heb er zelf 2 namelijk een 350 Imola en een 250 TS.

Afbeelding
Thibaut - Kreidlerclublid december 2008. De Biggelaar racer waarvan Thibaut het frame zelf aan het bouwen is. (frame op de foto is een voorbeeld dat hij geleend heeft)

Wat is het idiootste dat je ooit met je Kreidler hebt gedaan?
Omdat ik nog geen auto heb rij ik zeer veel met de Kreidler en maak ik af en toe wel iets mee, maar echt iets idioots heb ik nog niet gedaan.
Wel een aantal keer naar huis moeten duwen door onder andere een gesprongen condensator, kapotte kabels, ketting, etc

Ben je een mooi weer rijder, staat je Kreidler zelfs gepoetst in de huiskamer, of rij je dagelijks door weer en wind?
Ik rij dagelijks door weer en wind, maar niet met alle Kreidlers. De meeste zien nog geen druppel regen en ze staan ook warm en droog.

Welk Kreidler- of motorevenement vind jij het leukst en wil je absoluut niet missen?
Zoveel activiteiten heb ik nog niet mee gemaakt, maar ik heb al 2 jaar op rij een meeting georganiseerd begin november en het is dan wel fijn om over de hobby te praten.

Hoe goed vind je dat je zelf kunt rijden, op een schaal van 1 tot 10? En kun je dat toelichten?
Een score kan ik mezelf niet geven, maar ik vind van mezelf dat ik redelijk goed kan rijden. Dit komt ook omdat ik zeer veel op de baan ben met de Kreidler (+10.000km per jaar) en ik dus ook het gedrag van andere weg gebruikers goed leer in te schatten. Je moet steeds alert zijn als brom/motor-fietser want de auto's schatten je snelheid vaak verkeerd in of zien je niet rijden.

Welke persoon of welk bedrijf heeft jou het best geholpen met je Kreidler?
De laatste 4 jaar heb ik zeer veel hulp en informatie kunnen vergaren dankzij Kreidler.nl
Hier ben ik heel dankbaar voor, zonder internet zou ik bepaalde weetjes pas te weten gekomen zijn door uit eigen fouten te leren en niet dankzij ervaringen van anderen zoals hier.
Ik heb al bij veel verschillende bedrijven en personen gekocht, met wisselende ervaringen uiteraard.

Afbeelding
RM wordt omgebouwd naar RS 1973.

Hoe vet smeer je je Kreidler, en meng je zelf?
Ik heb altijd zelf gemengd omdat ik de kwaliteit van mengsmering aan de pomp niet vertrouw.
Je weet nooit of de persoon die de olie mengt zich vergist heeft, en als ik een cilinder naar de vaantjes zou draaien zou ik me dood ergeren. Voor een snelle Kreidler meng ik 1/35 en voor een trage 1/40 met volsynthetische ‘race' olie. Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad dus ik blijf het ook zo doen.

Je ziet dat iemand het Kreidlerkapje van je vorkbovenplaat probeert te stelen, wat doe je?
Dan zou ik hem zeggen dat ik dit echt laag vind van hem en zeg ik hem dat hij dat beter geen tweede keer probeert.

Wat vind jij het leukst op de Kreidlersite? En waar erger je je mateloos aan op de site?
Het leukste is de steun die je krijgt van de forum leden. Mij ergeren doe ik niet echt op het forum, als er wat geruzied wordt lees ik het niet eens, dit heeft ook geen nut.

Afbeelding
Thibaut - Kreidlerclublid december 2008. Kreidler Meeting Lokeren 2007.

Welke onhebbelijkheid heb jij in het verkeer?
Mensen die de verkeersregels niet kennen en zo andere weggebruikers in gevaar brengen.

Waarvoor ga jij naar een Kreidler-evenement, wat zie (of hoor) je daar het liefst?
Het contact met de andere liefhebbers, ervaringen uitwisselen, andere Kreidlers bekijken en een ritje rijden vind ik allemaal leuk.

Doe jij veel zelf aan je Kreidler, of besteed je alles uit?
Ik doe zelf zo goed als alles aan mijn Kreidlers zoals blok revisies, de matzwarte delen spuiten, banden opleggen, onderdelen herstellen, Zuigers opmeten en tuning laat ik over aan Claus (LVS tuning) en een frame laat ik poedercoaten of spuiten want dit moet goed gedaan zijn.

Wat is je lievelingsmaal?
Ik lust veel dingen, een biefstuk friet met bearnaise saus zal ik niet laten liggen.

Vind je de Kreidlerhobby duur, of kun je kopen wat je hebben wilt?
De Kreidler hobby is volgens mij wel duur tegenover andere bromfiets merken, maar ik ga bijna elke vakantie werken dus als ik iets nodig heb koop ik het gewoon aan de prijs dat het kost.

Kun je alle onderdelen die je nodig hebt nog vinden? Helemaal niet meer, of alleen als je veel geld neertelt?

Afbeelding
Thibaut - Kreidlerclublid december 2008. Kreidler Meeting Lokeren 2007. Op deze groene RS rijdt hij het liefst.

Tot nu toe heb ik alles al weten te vinden wat ik nodig had, al dan niet aan de hoofd prijs.
Sommige onderdelen zijn heel lastig of niet meer te krijgen, bijvoorbeeld een nieuwe 15.43.99 cilinder.
Waar vraag naar is, komt ook een aanbod heb ik al gemerkt met de SB kappen bijvoorbeeld die nu weer gemaakt worden.
Meestal is er dus gelukkig een goed imitatie alternatief wat niet teveel geld kost.

Vertel tot slot nog eens iets over je zelf....
Ik ben geboren op 16 december 1988 en ben dus 19 jaar en ga nog naar school. In januari begin ik als vrijwillig brandweerman in ons gemeentekorps.
Voor de rest heb ik niets speciaals te vermelden maar als er vragen zijn beantwoord ik ze met plezier.

Aan iedereen de groeten en ik hoop dat het forum net zo gezellig blijft als het al is,

Thibaut

Gebruikersavatar
rick rol
Berichten: 3332
Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
Locatie: noordwijkerhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2 Bericht door rick rol » 30 nov 2008, 16:17

leuk verslag


en bij onze zuiderburen kan je ook een lekker toertje maken hoor

gr RR

Gebruikersavatar
papabrolli
Berichten: 2073
Lid geworden op: 10 jul 2005, 19:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door papabrolli » 30 nov 2008, 16:28

Thibaut, gefeliciteerd met de titel :clap

Erwin.

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#4 Bericht door freaky_ferry » 30 nov 2008, 16:30

gefeliciteert :clap

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#5 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 nov 2008, 16:32

Thibaut je hebt er een mooi verhaal van gemaakt. Een echte liefhebber.

Leuk dat er een Belg de kans heeft.
Deze topic blijft één van de leukste om te lezen.

Enzo

Gebruikersavatar
rene albers 2takt
Berichten: 943
Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
Locatie: groesbeek
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

#6 Bericht door rene albers 2takt » 30 nov 2008, 16:34

gefeliciteerd :mrgreen:

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door Robert1 » 30 nov 2008, 16:39

Doe je niet verkeerd op je 19e al zoveel Kreidlers en nog andere motoren ook!

Leuk verhaal :clap .

Gebruikersavatar
Mattias
Berichten: 292
Lid geworden op: 20 aug 2007, 20:28
Locatie: Oostenrijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door Mattias » 30 nov 2008, 16:46

Proficiat Thibaut,

Je bent er echt grondig mee bezig en je hebt al een serieuze bagage kreidler-kennis, dat weet ik zeker.

Groeten van je regio-genoot :wink: :wink:

Mattias

Gebruikersavatar
michaelvanzanten
Berichten: 537
Lid geworden op: 05 jan 2006, 23:51
Locatie: culemborg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#9 Bericht door michaelvanzanten » 30 nov 2008, 17:12

Gefeliciteerd Thibaut :!:
We hopen volgend jaar wat meer toerritjes te gaan maken bij onze
zuiderburen. We gaan je dan zeker zien :D

Groeten,
Fam. van Zanten.

Gebruikersavatar
den willem
Berichten: 694
Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
Locatie: Gent (België)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door den willem » 30 nov 2008, 18:39

Dikke proficiat met deze titel! :D
#


# Welk type Kreidler vind je het mooist, en welke het lelijkst?
Eén van de mooiste originele Kreidlers vind ik persoonlijk een gele RS model 1975 met chrome tellers, accu bakjes, zwarte SB en oud type hendels. Lelijke Kreidlers zijn er origineel nooit gemaakt geweest volgens mij.
Herken ik daar... :lol:

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8274
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 121 keren

#11 Bericht door Melvin » 30 nov 2008, 18:41

heel leuk stukkie :)

Gebruikersavatar
WernerRMC
Berichten: 105
Lid geworden op: 01 jul 2008, 16:14
Locatie: Kalken, België
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door WernerRMC » 30 nov 2008, 19:20

Proficiat e :D
en bedankt voor alle hulp :D
gr
Werner

Gebruikersavatar
Leopold Hogenhuis
Berichten: 2432
Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
Locatie: Bilzen B
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 122 keren
Contacteer:

#13 Bericht door Leopold Hogenhuis » 30 nov 2008, 19:32

Heel leuk stukje.

Hartelijk gefeliciteerd met de titel.

Groeten Leopold.

Gebruikersavatar
WernerRMC
Berichten: 105
Lid geworden op: 01 jul 2008, 16:14
Locatie: Kalken, België
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door WernerRMC » 30 nov 2008, 19:35

den willem schreef:Dikke proficiat met deze titel! :D
#


# Welk type Kreidler vind je het mooist, en welke het lelijkst?
Eén van de mooiste originele Kreidlers vind ik persoonlijk een gele RS model 1975 met chrome tellers, accu bakjes, zwarte SB en oud type hendels. Lelijke Kreidlers zijn er origineel nooit gemaakt geweest volgens mij.
Herken ik daar... :lol:
Ik dacht net hetzelfde als ik het las :D

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

#15 Bericht door nozems » 30 nov 2008, 19:37

van harte :clap leuk verhaal om te lezen :)

Gebruikersavatar
Leopold Hogenhuis
Berichten: 2432
Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
Locatie: Bilzen B
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 122 keren
Contacteer:

#16 Bericht door Leopold Hogenhuis » 30 nov 2008, 19:46

WernerRMC schreef:
den willem schreef:Dikke proficiat met deze titel! :D
#


# Welk type Kreidler vind je het mooist, en welke het lelijkst?
Eén van de mooiste originele Kreidlers vind ik persoonlijk een gele RS model 1975 met chrome tellers, accu bakjes, zwarte SB en oud type hendels. Lelijke Kreidlers zijn er origineel nooit gemaakt geweest volgens mij.
Herken ik daar... :lol:
Ik dacht net hetzelfde als ik het las :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Fred57
Berichten: 690
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:06
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door Fred57 » 30 nov 2008, 20:16

Leuk verhaal !

Gefeliciteerd :lol:

Gr Fred

Gebruikersavatar
kaZeta
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
Locatie: Antwerpen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#18 Bericht door kaZeta » 01 dec 2008, 08:24

Leuk voor je Thibaut ;)
Proficiat!

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#19 Bericht door mink » 01 dec 2008, 10:08

gefeliciteerd thibaut,

zo jong en al zoveel KREIDLERS heeeeeeel knap!

h.gr mink.w

Gebruikersavatar
Thijs Leuven
Berichten: 1778
Lid geworden op: 09 sep 2006, 21:11
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#20 Bericht door Thijs Leuven » 01 dec 2008, 10:10

Leuk verhaal!

Moto Guzzi 8)

Thijs

Gebruikersavatar
KK
Berichten: 291
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:11
Locatie: Leerdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#21 Bericht door KK » 01 dec 2008, 11:08

Hey Thibaut,

Leuk dat je de titel hebt, je hebt hem verdiend :D !
Je kent me nog wel van msn denk ik,

groetjes Kees

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#22 Bericht door Andre » 01 dec 2008, 11:54

Gefeliciteerd thibaut

weer erg leuk om te lezen.
Wij komen graag in antwerpen tis altijd gezellig en gemoedelijk daar.

Ik heb er al met rudy68 over gehad om een keer met de kreidler via de basf richting antwerpen te rijden naar jullie club baka.
Moeten we toch maar eens doen volgend jaar. :D

gr Andre

peter G
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 jun 2006, 19:13
Locatie: s Gravenpolder
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#23 Bericht door peter G » 01 dec 2008, 11:59

Andre misschien iets te regelen dat ik ook meega.
Ik ben dan verhuisd en woon dan in sGravenp.

Peter

Gebruikersavatar
rm-mer
Berichten: 1679
Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
Locatie: België
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door rm-mer » 01 dec 2008, 12:55

Iedereen al bedankt voor de leuke reacties!

Ik wist niet of mijn verhaal iets ging worden maar blijkbaar valt het goed mee :)

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#25 Bericht door kreidler-holland » 01 dec 2008, 17:35

gefeliciteerd :D

Plaats reactie