Blok 3 bak indirect.

Advertenties: Kreidler en Kreidleronderdelen gevraagd.
Adverts: Kreidlers and Kreidlerparts wanted.
Bericht
Auteur
Gianni Volante
Berichten: 80
Lid geworden op: 31 mei 2017, 18:03
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Blok 3 bak indirect.

#1 Bericht door Gianni Volante » 31 dec 2021, 17:08

Ik zoek eigenlijk een set gepaarde Carter helften.

Voor een leer project je.

Eventueel een blok met alles erin ook goed .

En liefst voor een klein prijsje :)

Alvast bedankt

Gr Jan

buell killer
Berichten: 298
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#2 Bericht door buell killer » 02 jan 2022, 10:21

Hmm, gepaarde carterhelften: na mijn inzicht is of was dat alleen mogelijk toen de fabriek nog draaide en je de mogelijk had om uit bijvoorbeeld uit 100 carterhelften er een paar uit te zoeken met de minste afwijking. Daar heb je ook een behoorlijke meet opstelling voor nodig. Dat was alleen voor de tunings afdeling van de fabriek mogelijk. Er zal best iemand zijn die dat durft te beweren dat ie dat heeft en je bij de beer neemt. Je moet het maar vergelijken met bleu printen van onderdelen en hier geld ook weer hetzelfde je moet uit een hele berg onderdelen beschikken om dit te kunnen doen

Gebruikersavatar
Roel RM
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28 nov 2005, 20:08
Locatie: Midden-Drenthe
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 52 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#3 Bericht door Roel RM » 02 jan 2022, 11:11

Gepaarde carterhelften herkenbaar aan de gelijke code achterop de beide helften.

Mvg. Roel

Gianni Volante
Berichten: 80
Lid geworden op: 31 mei 2017, 18:03
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#4 Bericht door Gianni Volante » 02 jan 2022, 12:59

Roel RM schreef: 02 jan 2022, 11:11 Gepaarde carterhelften herkenbaar aan de gelijke code achterop de beide helften.

Mvg. Roel
Dat bedoel ik.
Ik heb nu een blok met verschillende nummers.

Gr Jan

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 55596
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 501 keren
Ontvangen waarderingen: 873 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#5 Bericht door Enzo-tvdzijden » 02 jan 2022, 13:35

Gianni Volante schreef: 02 jan 2022, 12:59
Roel RM schreef: 02 jan 2022, 11:11 Gepaarde carterhelften herkenbaar aan de gelijke code achterop de beide helften.

Mvg. Roel
Dat bedoel ik.
Ik heb nu een blok met verschillende nummers.

Gr Jan
Maakt niks uit als je de carters voor gelijk freest

Enzo

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 11770
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 352 keren
Ontvangen waarderingen: 322 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#6 Bericht door Caspar » 02 jan 2022, 13:47

Mij is geleerd dat bij gepaarde carterdelen 2 zaken van belang zijn:
-1- het vlak waar de voetpakking zit is gelijk.
Dat is te verhelpen , zoals Tjerry al aangeeft.
-2- de gaten voor de assen zijn in één bewerking geboord , zodat de assen parallel lopen. Dat is met de ruimte van C3 lagers op te vangen.

Gianni Volante
Berichten: 80
Lid geworden op: 31 mei 2017, 18:03
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#7 Bericht door Gianni Volante » 02 jan 2022, 14:00

Ik vertrouw wat ik nu heb niet.
En het oor waar de as van versnellingspook door zit is afgebroken. Was al zo toen ik het blok kreeg.
Dus als ik dan wat anders moet kopen dan liefst gepaarde.

buell killer
Berichten: 298
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#8 Bericht door buell killer » 02 jan 2022, 19:45

Caspar schreef: 02 jan 2022, 13:47 Mij is geleerd dat bij gepaarde carterdelen 2 zaken van belang zijn:
-1- het vlak waar de voetpakking zit is gelijk.
Dat is te verhelpen , zoals Tjerry al aangeeft.
-2- de gaten voor de assen zijn in één bewerking geboord , zodat de assen parallel lopen. Dat is met de ruimte van C3 lagers op te vangen.
-1- is met een freesbank op te lossen

-2- per carterhelft worden de bewerkingen in 1x gedaan, maar je hebt een linker en een rechter helft die kun je niet in 1x boren.
Alleen als je beschikking hebt van meerdere carterhelften zou je kunnen gaan meten welke carters het beste bij elkander passen dan kun je spreken van gepaarde carterhelften. Voor de racerij ga je kijken of het pasvlak haaks op de boring van de krukas staat.
Weet dat Chris van homoet en Dik Baan zo'n opstelling hebben. Een nummer is er zo in te slaan, een racer vertrouwt alleen zichzelf

Gianni Volante
Berichten: 80
Lid geworden op: 31 mei 2017, 18:03
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#9 Bericht door Gianni Volante » 03 jan 2022, 15:32

Gelukkig ben ik geen racer!

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 4926
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 97 keren
Contacteer:

Re: Blok 3 bak indirect.

#10 Bericht door kreidler844 » 03 jan 2022, 17:31

Gianni Volante schreef: 31 dec 2021, 17:08 Ik zoek eigenlijk een set gepaarde Carter helften.

Voor een leer project je.

Eventueel een blok met alles erin ook goed .

En liefst voor een klein prijsje :)

Alvast bedankt

Gr Jan
Zit er een kruk-as in met rechte of schuine wangen?
Kickstart of trapper

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 4926
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 97 keren
Contacteer:

Re: Blok 3 bak indirect.

#11 Bericht door kreidler844 » 03 jan 2022, 17:36

buell killer schreef: 02 jan 2022, 19:45
Caspar schreef: 02 jan 2022, 13:47 Mij is geleerd dat bij gepaarde carterdelen 2 zaken van belang zijn:
-1- het vlak waar de voetpakking zit is gelijk.
Dat is te verhelpen , zoals Tjerry al aangeeft.
-2- de gaten voor de assen zijn in één bewerking geboord , zodat de assen parallel lopen. Dat is met de ruimte van C3 lagers op te vangen.
-1- is met een freesbank op te lossen

-2- per carterhelft worden de bewerkingen in 1x gedaan, maar je hebt een linker en een rechter helft die kun je niet in 1x boren.
Alleen als je beschikking hebt van meerdere carterhelften zou je kunnen gaan meten welke carters het beste bij elkander passen dan kun je spreken van gepaarde carterhelften. Voor de racerij ga je kijken of het pasvlak haaks op de boring van de krukas staat.
Weet dat Chris van homoet en Dik Baan zo'n opstelling hebben. Een nummer is er zo in te slaan, een racer vertrouwt alleen zichzelf
Het verhaal van het voetpakkingvlak ga ik in mee maar de lijnboring is onzin, Passingen werden separaat gemaakt omdat je het niet voor elkaar krijgt als de carters aan elkaar gebout zitten.
Er zit in elke carter een aantal referentiepunten, hieruit zal gewerkt zijn maar omdat CNC nog niet bestond was dit niet zo zuiver als nu en daarom werden ze waarschijnlijk bij elkaar gezocht.

buell killer
Berichten: 298
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#12 Bericht door buell killer » 03 jan 2022, 17:55

Er worden voor een 5 bak nieuwe carters aangeboden, denk dat deze nauwkeuriger zijn dan dat kreidler ze ooit gemaakt heeft. Maar ben benieuwd wat voor nut het voor de topicstarter heef om met gepaarde carterhelften te werken voor een 3bak. Rij zelf wel bij het 50cc classick grasbaanteam met een 3 hand versneller. Heb mijn carterhelften zelf aangepast

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 55596
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 501 keren
Ontvangen waarderingen: 873 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#13 Bericht door Enzo-tvdzijden » 03 jan 2022, 17:58

Worden regelmatig gebruikte carterdelen van 3-bak aangeboden

kost geen droppie.

Enzo

buell killer
Berichten: 298
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#14 Bericht door buell killer » 03 jan 2022, 18:08

kreidler844 schreef: 03 jan 2022, 17:36
buell killer schreef: 02 jan 2022, 19:45
Caspar schreef: 02 jan 2022, 13:47 Mij is geleerd dat bij gepaarde carterdelen 2 zaken van belang zijn:
-1- het vlak waar de voetpakking zit is gelijk.
Dat is te verhelpen , zoals Tjerry al aangeeft.
-2- de gaten voor de assen zijn in één bewerking geboord , zodat de assen parallel lopen. Dat is met de ruimte van C3 lagers op te vangen.
-1- is met een freesbank op te lossen

-2- per carterhelft worden de bewerkingen in 1x gedaan, maar je hebt een linker en een rechter helft die kun je niet in 1x boren.
Alleen als je beschikking hebt van meerdere carterhelften zou je kunnen gaan meten welke carters het beste bij elkander passen dan kun je spreken van gepaarde carterhelften. Voor de racerij ga je kijken of het pasvlak haaks op de boring van de krukas staat.
Weet dat Chris van homoet en Dik Baan zo'n opstelling hebben. Een nummer is er zo in te slaan, een racer vertrouwt alleen zichzelf
Het verhaal van het voetpakkingvlak ga ik in mee maar de lijnboring is onzin, Passingen werden separaat gemaakt omdat je het niet voor elkaar krijgt als de carters aan elkaar gebout zitten.
Er zit in elke carter een aantal referentiepunten, hieruit zal gewerkt zijn maar omdat CNC nog niet bestond was dit niet zo zuiver als nu en daarom werden ze waarschijnlijk bij elkaar gezocht.
Dat had ik toch ook goed beschreven, lijnboringen zijn hier niet mogelijk
Deze gebruikers waarderen buell killer voor dit bericht:
kreidler844 (03 jan 2022, 19:59)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 2352
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 344 keren
Ontvangen waarderingen: 487 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#15 Bericht door Flocke » 03 jan 2022, 20:47

buell killer schreef: 03 jan 2022, 18:08
kreidler844 schreef: 03 jan 2022, 17:36
buell killer schreef: 02 jan 2022, 19:45

-1- is met een freesbank op te lossen

-2- per carterhelft worden de bewerkingen in 1x gedaan, maar je hebt een linker en een rechter helft die kun je niet in 1x boren.
Alleen als je beschikking hebt van meerdere carterhelften zou je kunnen gaan meten welke carters het beste bij elkander passen dan kun je spreken van gepaarde carterhelften. Voor de racerij ga je kijken of het pasvlak haaks op de boring van de krukas staat.
Weet dat Chris van homoet en Dik Baan zo'n opstelling hebben. Een nummer is er zo in te slaan, een racer vertrouwt alleen zichzelf
Het verhaal van het voetpakkingvlak ga ik in mee maar de lijnboring is onzin, Passingen werden separaat gemaakt omdat je het niet voor elkaar krijgt als de carters aan elkaar gebout zitten.
Er zit in elke carter een aantal referentiepunten, hieruit zal gewerkt zijn maar omdat CNC nog niet bestond was dit niet zo zuiver als nu en daarom werden ze waarschijnlijk bij elkaar gezocht.
Dat had ik toch ook goed beschreven, lijnboringen zijn hier niet mogelijk
Es könnte doch möglich sein, dass man es in 2 Schritten gemacht hat, wer weiß das schon ? :-k

Also 2 Hälften zusammen gebohrt (lijnboringen), die Duchgangsbohrungen, dann die Hälften auseinandernehmen, mit einer Vorrichtung überhaupt kein Thema.
Und die jeweilige Durchgangsbohrung für das Bohren der Lagersitze von Innen als Führung verwenden.

Auf diese Weise könnte man beide Hälften zusammen bearbeiten (lijnboringen) und müßte nicht aufwändig später einzelne Hälften zusammensuchen.

Gruß

Carsten

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 55596
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 501 keren
Ontvangen waarderingen: 873 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#16 Bericht door Enzo-tvdzijden » 03 jan 2022, 21:09

lag op stapel en niet op gepaard set
Bijlagen
E8E49021-EE49-4FFE-8393-BB2E0F149416.jpeg
E8E49021-EE49-4FFE-8393-BB2E0F149416.jpeg (203.81 KiB) 439 keer bekeken
52960AF0-3E82-421B-A3C8-A62FBE67BEC7.jpeg
52960AF0-3E82-421B-A3C8-A62FBE67BEC7.jpeg (239.68 KiB) 439 keer bekeken
519BAD83-6D95-483A-9EFA-83F2F266308A.jpeg
519BAD83-6D95-483A-9EFA-83F2F266308A.jpeg (171.71 KiB) 439 keer bekeken
C21B800B-E43F-4BF0-8DCB-16EDB6FB9E2B.jpeg
C21B800B-E43F-4BF0-8DCB-16EDB6FB9E2B.jpeg (129.1 KiB) 439 keer bekeken
6BE1206B-58AE-40EF-A7C6-87974C5ACC92.jpeg
6BE1206B-58AE-40EF-A7C6-87974C5ACC92.jpeg (207.92 KiB) 439 keer bekeken
Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
Eifelyeti (07 jan 2022, 10:24)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 4926
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 97 keren
Contacteer:

Re: Blok 3 bak indirect.

#17 Bericht door kreidler844 » 03 jan 2022, 21:28

Maare ik heb nog diverse setjes liggen.

buell killer
Berichten: 298
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#18 Bericht door buell killer » 03 jan 2022, 21:34

Enzo-tvdzijden schreef: 03 jan 2022, 21:09 lag op stapel en niet op gepaard set
Zo zijn alle blokken ook in elkander gezet en niet gepaard. Maar als je op de fabriek in de raceafdeling werkte had je wel de mogelijkheid om de beste carterhelften en onderdelen uit te zoeken. Dus is mijn vertrouwen niet zo groot als men nu gepaarde carterhelften aan zou bieden. Dus zou je echt op zoek moeten naar een fabieksmachientje. Denk dat deze zeer zeldzaam zijn

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 2352
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 344 keren
Ontvangen waarderingen: 487 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#19 Bericht door Flocke » 03 jan 2022, 21:35

Enzo-tvdzijden schreef: 03 jan 2022, 21:09 lag op stapel en niet op gepaard set
Wo siehst Du gestapelte Gehäusehälften ?

Ich sehe nur gestapelte Kupplungsdeckel, das ist auch kein Wunder.
Die Kupplungsdeckel sind alle gleich hoch, anders als die beiden Motorhälften.
Und die Kupplungsdeckel liegen hinter dem Mann, der die Kupplung montiert.
Vor den gestapelten Kupplungsdeckeln liegen die Kupplungsräder.

Der Stapel Gehäusehälften, muß viel weiter vorn am Band liegen, da die Blöcke ja schon montiert sind, nur mal so ein Gedanke.

Es macht ja nur Sinn, die Kennzahlen für die gepaarten Hälften vor der Montage anzubringen und dann die gepaarten Hälften als Set an die Montagelinie zu liefern.
Ich sehe jedenfalls keine gestapelten Gehäusehälften, aber möglicherweise sehe ich auch nicht mehr so gut ...

Unabhängig davon, schöne Bilder ! :clap

Gruß

Carsten

buell killer
Berichten: 298
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#20 Bericht door buell killer » 03 jan 2022, 22:20

Neem maar van mij aan dat ze de carterhelften echt niet gingen paren in massa productie (maar wie ben ik) :mrgreen:
Deze gebruikers waarderen buell killer voor dit bericht:
Eifelyeti (06 jan 2022, 11:02)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 2352
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 344 keren
Ontvangen waarderingen: 487 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#21 Bericht door Flocke » 03 jan 2022, 22:34

buell killer schreef: 03 jan 2022, 22:20 Neem maar van mij aan dat ze de carterhelften echt niet gingen paren in massa productie (maar wie ben ik) :mrgreen:
OKE, ich glaube Dir natürlich alles, da braucht es keine Argumente ... :D
Ich habe ja selbst gesagt, dass die Leute nicht nachher einzelne Gehäuse zusammengesucht (gepaart) haben, sondern sie von vornherein zusammen gearbeitet wurden !

Und die Kennzeichnungen auf beiden Hälften ?
Fake ?
Nur zum Schein ?

Es gab doch, meine ich, hier schon mal eine große Messaktion im Forum, bzgl. gepaarter Hälften oder nicht.
Herausgekommen war, soweit ich mich erinnern kann, dass es zumindest bei der Dichtfläche vorn Abweichungen (Stufen) gibt, wenn die Hälften ungleiche Kennzeichnungen haben.
Wie zuvor auch schon erwähnt wurde.

Auf dem Bild unten sieht man Stapel von Gehäusehälften, allerdings vor der mechanischen Bearbeitung, die dort offensichtlich mit dem ganzen Gehäuse als Einheit erfolgt.
Das ist keine Montagelinie, sondern eine Linie zur mechanischen Bearbeitung (sh. leeres Gehäuse und Späne auf dem Boden).

Gruß

Carsten

IMG_7814.JPG
IMG_7814.JPG (259.56 KiB) 395 keer bekeken
file.jpg
file.jpg (188.21 KiB) 395 keer bekeken

Gebruikersavatar
Leopold Hogenhuis
Berichten: 2048
Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
Locatie: Bilzen B
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

Re: Blok 3 bak indirect.

#22 Bericht door Leopold Hogenhuis » 03 jan 2022, 22:44

Ik heb twee helften , incl versnellingsbak .
Doe maar PB , prijsje .
Is een handgeschakeld blok .
Gr, Leopold .

buell killer
Berichten: 298
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#23 Bericht door buell killer » 03 jan 2022, 22:50

Het kan aangeven op welke productie lijn het gemaakt is en of personen of afdeling. Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat in een productie proces niemand carters uit gaat die bij elkaar horen dat zou iets vertellen over de erbarmelijke staat van de machines. Ik kan mijn eigen wel voorstellen als de fabriek een race afdeling heeft deze wel uit kan gaan zoeken, maar daar zal wel de nodige meet opstellingen moeten staan om dit te doen. Dat vraagt in een productie proces te veel tijd en geld

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 2352
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)
Gegeven waarderingen: 344 keren
Ontvangen waarderingen: 487 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#24 Bericht door Flocke » 03 jan 2022, 23:02

buell killer schreef: 03 jan 2022, 22:50 Het kan aangeven op welke productie lijn het gemaakt is en of personen of afdeling.
Hast Du schon mal gesehen, wieviele Codes es auf den Hälften gibt ?
Zumal für Deinen Zweck nicht auf beiden Hälften immer dieselben Codes nötig wären, dann hätte man ab Werk gemischte Codes an einem Gehäuse gesehen.
buell killer schreef: 03 jan 2022, 22:50 Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat in een productie proces niemand carters uit gaat die bij elkaar horen dat zou iets vertellen over de erbarmelijke staat van de machines.
Das sehe ich komplett anders, das gibt es auch heute noch und ist eher ein Merkmal für absolute Präzision.
Gepaarte Teile (nicht austauschbar) gibt es zum Beispiel zum Teil bei zerlegbaren Kugellagern (ähnlich BO17), siehe dazu auch das Bild unten für die Nachsetzzeichen von Kugellagern, bei sehr präzisen Lagern sind Außen-, Innenringe und Kugelkäfige zueinander gepaart und nicht austauschbar (NA).

Gepaarte Teile sind im Motorenbau ja auch heute noch üblich, als Beispiel aus der Kreidlerzeit siehe die Pleuel vom BMW2002 unten.
Nummern wie auf dem Kreidlerblock auf beiden Teilen direkt nebeneinander, auf einem Blick zu erkennen, ob auf beiden Teilen der selbe Code steht.
Sicher nicht die Nummern des Arbeiters, der das Pleuel gemacht hat ...
Nein, die Bohrung für das untere Pleuellager wurde natürlich zusammen gebohrt, kein Zeichen für einen ausgelutschten Maschinenpark, heutzutage als Crackpleuel ausgeführt: https://de.wikipedia.org/wiki/Bruchtrennen
buell killer schreef: 03 jan 2022, 22:50 Ik kan mijn eigen wel voorstellen als de fabriek een race afdeling heeft deze wel uit kan gaan zoeken, maar daar zal wel de nodige meet opstellingen moeten staan om dit te doen. Dat vraagt in een productie proces te veel tijd en geld
Die Gehäuse sind zusammen gearbeitet worden, deswegen muß da nix zusammengesucht werden, das wäre, wie Du selbst sagst, viel zu teuer und aufwändig, das sage ich doch auch die ganze Zeit.
Das kannst nur Du für Deine Racer so machen.

Bei tieferem Interesse kannst Du Dir ja mal hier die erwähnte Vermessung von gepaarten/ungepaarten Gehäusen anschauen, da wurde schon genug dazu geschrieben ... :D
https://www.kreidler.nl/forum/viewtopic ... s&start=75

Gruß

Carsten


Bildschirmfoto 2021-09-12 um 23.44.06.png
Bildschirmfoto 2021-09-12 um 23.44.06.png (175.49 KiB) 357 keer bekeken
DSC_6485.jpg
DSC_6485.jpg (218.72 KiB) 343 keer bekeken

buell killer
Berichten: 298
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren

Re: Blok 3 bak indirect.

#25 Bericht door buell killer » 04 jan 2022, 10:56

Ja die drijfstang ogen worden eerst inelkaar gezet en dan na geslepen dus die zijn genummerd. Bij een kreidler carter krijg je de krukas niet in lijn geboord

Plaats reactie