](./images/smilies/eusa_wall.gif)
waarom jij je op de vluchtstrook????
240 euri bekering

Willem, ook al heb je in theorie gelijk en ben ook ik vaak een moraalridder maar vind dit toch alemaal wel een beetje overtrokken......den willem schreef:Ik denk dat dit weer een filmpje is waar veel reactie's inzake rijgedrag op gaan komen.
Zoals de anderen zich al al afvroegen: waarom rij je op de vluchtstrook?
Ook snap ik niet waarom je uiterst rechts op je baanvak rijdt. Los van het feit dat je Kreidler 100% geschikt is voor de snelweg (wat betreft snelheid) moet je als motorrijder je positie op de weg afdwingen, dit houdt in dat je op 2/3e van je rijvak rijdt, meer naar het linkergedeelte van het rijvak dus. Ook het "rechts inhalen" bij de afrit die je op het einde neemt, is niet heel netjes, de wagen naast jou kan altijd naar rechts uitwijken zonder jou gezien te hebben.
Ook vind ik dat je kledij niet helemaal aangepast is aan het rijden. Schoenen/laarzen die je enkels beschermen lijken me toch niet overbodig. Zelfs ik met mijn "gewone" RS draag dit altijd en ik haal maximum de 100km/u. Men zegt verstand komt met de jaren dus van jou had ik toch wel anders verwacht.
Los van dit alles vind ik dat je machine er enerzijds super uitziet en anderzijds ook super rijdt zo te zien!
mvg,
Willem
@ Zatopek: In de regel rij ik nooit door rode lichten, niet overdag, niet 's nachts. Met de fiets in de stad durf ik hieraan wel eens zondigen ALS de situatie het toelaat. Maar met gemotoriseerde voertuigen nooit!Zatopek schreef:Willem, ook al heb je in theorie gelijk en ben ook ik vaak een moraalridder maar vind dit toch alemaal wel een beetje overtrokken......den willem schreef:Ik denk dat dit weer een filmpje is waar veel reactie's inzake rijgedrag op gaan komen.
Zoals de anderen zich al al afvroegen: waarom rij je op de vluchtstrook?
Ook snap ik niet waarom je uiterst rechts op je baanvak rijdt. Los van het feit dat je Kreidler 100% geschikt is voor de snelweg (wat betreft snelheid) moet je als motorrijder je positie op de weg afdwingen, dit houdt in dat je op 2/3e van je rijvak rijdt, meer naar het linkergedeelte van het rijvak dus. Ook het "rechts inhalen" bij de afrit die je op het einde neemt, is niet heel netjes, de wagen naast jou kan altijd naar rechts uitwijken zonder jou gezien te hebben.
Ook vind ik dat je kledij niet helemaal aangepast is aan het rijden. Schoenen/laarzen die je enkels beschermen lijken me toch niet overbodig. Zelfs ik met mijn "gewone" RS draag dit altijd en ik haal maximum de 100km/u. Men zegt verstand komt met de jaren dus van jou had ik toch wel anders verwacht.
Los van dit alles vind ik dat je machine er enerzijds super uitziet en anderzijds ook super rijdt zo te zien!
mvg,
Willem
Ik vind dat tochtje op die dijk vele malen gevaarlijker. Je mag toch wel een beetje bravoure hebben maar nogmaals, begrijp me niet verkeerd, in theorie heb je natuurlijk volkomen gelijk. Rij jij bijvoorbeeld nooit door een rood stoplicht dan? Rij jij altijd volledig in het leer als het buiten 30 graden is? Ik niet!
Haha ok Zatopek! Ik kan het mij goed voorstellen dat het een lekker gevoel is zo in je t-shirt;-) Maar ik ga er mij toch niet aan wagen, je weet wat ze zeggen van een ongelukZatopek schreef:Willem. laten we deze discussie maar sluiten. In theorie heb je volkomen gelijk en in de praktijk ook maar eens een keertje met 30 graden in je T-shirtje rijden op een motor (lekker hoorrrrrrrr) is echt leuk. Dat je je dan moet realiseren dat je nog meer kwetsbaar bent is een ander verhaal. Hezelfde geld als je door een rood stoplicht rijd. Kom op man, niet zo zemelen Brave Hendrik![]()
Beetje adrenaline door je lijf doet je goed
![]()
Ik dacht dat ik een moraalridder was maar je hebt altijd baas boven baas.