Luc/Creanotive: Ftt uitlaten serie of opmaat

Producten en mededelingen van onze sponsors
Bericht
Auteur
vrolijke frans
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 dec 2009, 22:55
Locatie: friesland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Luc/Creanotive: Ftt uitlaten serie of opmaat

#76 Bericht door vrolijke frans » 24 dec 2011, 15:57

Luc schreef:
Ja de rest lijkt aardig kansloos, precies zoals je ook wilt bereiken.



"De rest" houd zich aan de spelregels zoals die gelden voor de Classic 50cc: geen membraam... :mrgreen:

en wie rijd daar op de tweede plaats over de finishlijn ?
Vast dankzij dat "gladde" leren pak :wink: of zou het die mooie achterband zijn geweest :lol: :lol: :lol:


Mogelijk dat ik me vergis, want ik heb meerdere berekeningen voor verschillende machines voor hem gemaakt.

Gr. Luc
Je hebt je niet vergist Luc!!
Het reglement van het classic 50cc grasbaanteam staat wel degelijk een membraan toe!!!!!
Dat het goede presteren van onze motor niet alleen van het membraan komt,staat voor mij vast, omdat we uit nieuwsgierigheid ook een andere " goede '' uitlaat hebben getest.
Hij presteerde hier wel aardig op, meer niet, ook niet met de best mogelijke afstelling van carburateur en ontsteking.
Wij kunnen dan ook uit eigen ervaring een uitlaat, kop, en of ontst. curve door Luc berekend van harte aanbevelen.
Als je het, naar mijn idee, goed bekijkt is het ook nog eens een spotgoedkope manier om je motor te verbeteren, waar koop je voor relatief een paar centen (50 eurotjes voor alle drie berekeningen) zoveel pk s c/q kw s en rijplezier ?
Luc nogmaals bedankt !!

Klaas Jan, hoe jij erbij komt dat een membraan niet is toegestaan, weet ik niet. :shock:
Misschien ben je in de war met andere classic (cross) evenementen organisaties.
Kennelijk heb je het reglement niet, of niet goed gelezen !!!!
Het lijkt mij verstandiger om eerst goed te lezen, voor je een bewering doet. #-o (Zie beneden punt 5h)



Reglementen

Toegankelijkheid, gezelligheid en een gemoedelijke sfeer. Dat zijn 3 termen die verbonden zijn met de 50cc grasbaansport uit de jaren '60 t/m '80. Het classic 50cc grasbaanteam heeft zich als doel gesteld om deze legendarische grasbaanklasse in stand te houden en deze drie termen zoveel mogelijk uit te dragen. Om dit te verwezenlijken is er een reglement opgesteld zodat iedereen zoveel mogelijk plezier aan deze klasse kan beleven.

Reglement opgesteld op 4-2-2011

Download reglement PDF in de download sectie
1. Organisatie

De stg Classic 50cc grasbaanteam is opgericht om de belangen van renners met een classic of oldtimer 50cc grasbaanmotor te behartigen. De historie van de Dwerg en NGRV zal worden voortgezet, kleinschalig, laagdrempelig, een gemoedelijke sfeer, en voor iedereen toegankelijk.Het stg Classic 50cc grasbaanteam stelt alle renners met een classic of oldtimer 50cc grasbaanmotor in de gelegenheid om in competitie verband met deze motoren te rijden. Voor renners met weinig of veel rijervaring zullen dezelfde voorwaarden gelden. Bij het indelen de klasses wordt rekening gehouden met de rijervaring van de renner. Promotie en degradatie naar een hogere dan wel lagere klasse kan plaatsvinden wanneer het niveau van de renner dat aangeeft. Commerciële belangen zullen in deze competitie geen rol spelen.



1A. De stichting classic 50cc grasbaanteam is aangesloten bij de Motorsport Organisatie Nederland (MON).

1B. De wedstrijdverzekering wordt afgegeven door de MON.
2. Wedstrijdorganisatie

2A. Wedstrijden worden door een plaatselijke organisator georganiseerd.

2B. Het 50cc grasbaanteam ondersteunt de organisatoren met: wedstrijdverzekering, wedstrijddraaiboek, aanvraagformulieren voor gemeentelijke vergunning, wedstrijdadministratie, uitnodigen renners en promotie, afzetting binnenbaan, startinrichting. Wedstrijdvlaggen en informatieborden worden tevens beschikbaar gesteld door het classic 50cc grasbaanteam.

2C. Wedstrijdleider, tijdwaarneming, starters, baancommissarissen en fuikmedewerkers vallen onder de verantwoording van de stichting classic 50cc grasbaanteam.
3. Wedstrijden

3A. Klasseindeling: Klasse classic 50cc, Klasse 50cc oldtimer voetversnelling, Klasse 50cc oldtimer handversnelling, klasse classic 50cc voor renners die met 2 motoren rijden (de motor die in deze klasse moet gebouwd zijn in de jaren '68 t/m '75.)

3B. Er kunnen klasse's worden toegevoegd met plaatselijke renners.

3C. Deze klasses kunnen in manches of series worden verreden.

3D. De classic en oldtimer renners worden ingedeeld in Senioren en Junioren.

3E. Deze klasses kunnen onderverdeeld worden in de klasses A, B en C groep

3F. Per klasse zullen max 10 renners aan de start mogen verschijnen.

3G. Er worden voor iedere klasse 2 trainingen verreden.

3H. Rondetelling d.m.v. rondeborden, aantal ronden 8

3I. Wanneer een renner wordt gedubbeld dan moet deze renner vrije doorgang verschaffen aan de overige rijders.
4. Circuit

4A. De baan moet het karakter hebben van de desbetreffende tijd waarbij de maximale baanlengte niet langer mag zijn dan 100m, radiaal aan de buitenring gemeten.

4B. De minimale lengte van de baan is 70m radiaal aan de buitenring gemeten.

4C. Verplichte aanwezigheid startinrichting met laaghangend koord die zijwaarts wordt bediend.

4D. Verplichte aanwezigheid fuik, waar de renner de mogelijkheid heeft om zijn startpositie te loten.

4E. Het rennerskwartier zal in de directe omgeving van het circuit moeten liggen.
5. Motoren 50cc classic klasse

5A. Authentieke 50cc grasbaanmotoren tot bouwjaar 1985.

5B. Boring en slag dienen gelijk te zijn aan het origineel in Nederland gemaakte of ingevoerde motorblok.

5C. Maximale cilinderinhoud is 50cc, gemeten volgens de methode: Vs = π x d² x S:4

5D. Toegestaan zijn originele cilinders of een exacte kopie er van. Een cilinderbus is alleen toegestaan wanneer deze werd toegepast in de cilinder van de desbetreffende periode.

5E. Originele carters uit de desbetreffende periode.

5F. Toegestaan zijn 1 cilinder 2 en 4 takt motoren met max 6 versnellingen.

5G. Acceleratiepompen en drukvulling is verboden.

5H. Een membraam op de cilinder is toegestaan wanneer de inbouwhoogte van het membraamhuis de hoogte van 20mm en de membraamhuisbreedte van 35mm niet overschrijdt, de maat van de begrenzers van de membraamplaatjes wordt niet meegeteld, membraam op het carter is niet toegestaan.

5I. Motoren dienen luchtgekoeld te zijn met uitzondering van de originele v Veen Kreidler, Heja Sachs, en watergekoelde cilinders uit de desbetreffende periode.

5J. Uitlaat moet voorzien zijn van degelijke demper en mag maximaal 94 dba geluid produceren.

5K. In het uitlaatsysteem mogen geen kleppen zijn ingebouwd.

5L. Uitsluitend handelsbenzine met een octaangehalte van 98 is toegestaan
6. Frame 50cc classic klasse

6A. Het frame van de classic 50cc moet van de desbetreffende tijd of een kopie van dit frame zijn.

6B. Alleen een voorvork uit de desbetreffende tijd of een kopie ervan is toegestaan.

6C. Gegoten spaakwielen zijn niet toegestaan.
7. Motoren 50cc oldtimer klasse

7A. Motoren tot bouwjaar 1968 zijn enkel toegestaan

7B. Boring en slag dienen gelijk te zijn aan het origineel in Nederland gemaakte of ingevoerde motorblok.

7C. Maximale cilinderinhoud is 50cc, gemeten volgens de methode: Vs = π x d² x S:4

7D. Toegestaan zijn originele cilinders of een exacte kopie er van. een cilinderbus is alleen toegestaan wanneer deze werd toegepast in de cilinder van de desbetreffende periode.

7E. Originele carters uit de desbetreffende periode.

7F. Toegestaan zijn 1 cilinder 2 en 4 takt motoren met max. 5 versnellingen.

7G. Acceleratiepompen en drukvulling is verboden.

7H. Een membraam op de cilinder en/of op het motorblok is niet toegestaan.

7I. Motoren dienen luchtgekoeld te zijn.

7J. Uitlaat moet voorzien zijn van degelijke demper en mag maximaal 94 dba geluid produceren.

7K. In het uitlaatsysteem mogen geen kleppen zijn ingebouwd.

7L. Uitsluitend handelsbenzine met een octaangehalte van 98 is toegestaan
8. Frame 50cc oldtimer klasse

8A. Het frame van de classic 50cc motor moet van de desbetreffende tijd of een kopie van dit frame zijn.

8B. In serie gemaakte motorcross- of grasbaanframes zijn niet toegestaan.

8C. Alleen een voorvork uit de desbetreffende tijd of een kopie ervan is toegestaan.

8D. Gegoten spaakwielen zijn niet toegestaan.

8E. Indien een motor niet voldoet aan de hiervoor gestelde eisen, beslist het bestuur van de stichting classic 50cc grasbaanteam over deelname.
9. Renners

9A. Renners dienen in het bezit te zijn van een MON trainingspas of MON daglicentie.

9B. Minimale leeftijd van de renner is 11 jaar. Vanaf de dag dat deze leeftijd wordt bereikt is men startgerechtigd.

9C. Het dragen van een crossbroek, shirt met lange mouwen, crosslaarzen, crossbril en goedgekeurde helm, is verplicht.

9D. Het gebruik van een veiligheidskoord is verplicht.

9E. Het is verboden om tijdens wedstrijden en trainingen te rijden in het rennerskwartier of omgeving van circuit.

9F. Het is voor een ieder, die geen taak heeft of functie heeft binnen de organisatie, verboden zich op de baan, het middenterrein of in de publieksvrije zone te bevinden.

9G. Een ieder die zich bevindt op het evenementen terrein dient de aanwijzigen van de medewerkers van de stichting classic 50cc grasbaanteam op te volgen

9H. De stichting classic 50cc grasbaanteam behoud het recht om renners, helpers en begeleiders, die zich misdragen, uit te sluiten van de wedstrijden en te verwijderen van het evenementen terrein.
Contact

Regio: Groningen

Klaas Poort



Regio: Friesland, Noord-, Oost- & Flevopolder

Feike Zeldenrust



Regio: Gelderland & Overijssel

Herman Groote Bromhaar



Regio: Drenthe

Jan Wieldraaijer



Postadres

Du Tourstraat 27

8563 AG Wijckel
Aangesloten bij

mon

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Luc/Creanotive: Ftt uitlaten serie of opmaat

#77 Bericht door Ed.P » 24 dec 2011, 17:05

Zie 7H ?

vrolijke frans
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 dec 2009, 22:55
Locatie: friesland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Luc/Creanotive: Ftt uitlaten serie of opmaat

#78 Bericht door vrolijke frans » 24 dec 2011, 17:51

Is inderdaad verwarrend Ed.
Vanaf punt 7 staan de regels voor de 50cc oldtimer klasse, vanaf punt 5 tot punt 6 de regels voor de 50cc classic klasse, waar wij in meerijden.
Ik heb per ongeluk het hele reglement gekopieerd , het was de bedoeling alleen gedeelte 5 bij te voegen.

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Luc/Creanotive: Ftt uitlaten serie of opmaat

#79 Bericht door Luc » 24 dec 2011, 18:17

Ik vond het eigenlijk ook wel vreemd, want als het verboden zou zijn dan komt er dat bij de keuring toch zo uit.
Zo'n membraam verstop je toch niet zo gemakkelijk!!??

Gr. Luc

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Luc/Creanotive: Ftt uitlaten serie of opmaat

#80 Bericht door KJ » 25 dec 2011, 00:27

Luc schreef:Ik vond het eigenlijk ook wel vreemd, want als het verboden zou zijn dan komt er dat bij de keuring toch zo uit.
Zo'n membraam verstop je toch niet zo gemakkelijk!!??

Gr. Luc
Idd heb ik de regels voor de Cross in gedachten gehad.

Qua "eerlijkheid" zou iedereen gewoon met gelijke spullen moeten rijden.
Ik mag hopen dat deze machine aankomend jaar in een snellere groep meerijden, een beetje competitie moet er zijn.

Ben benieuwd wat er allemaal op stapel staat voor de Classic 50cc in 2012.
Kreidler Service komt in ieder geval met een "eigen" Classic 50cc Team.

gebben
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Luc/Creanotive: Ftt uitlaten serie of opmaat

#81 Bericht door gebben » 25 dec 2011, 00:33

KJ schreef:
Luc schreef:Ik vond het eigenlijk ook wel vreemd, want als het verboden zou zijn dan komt er dat bij de keuring toch zo uit.
Zo'n membraam verstop je toch niet zo gemakkelijk!!??

Gr. Luc
Idd heb ik de regels voor de Cross in gedachten gehad.

Qua "eerlijkheid" zou iedereen gewoon met gelijke spullen moeten rijden.
Ik mag hopen dat deze machine aankomend jaar in een snellere groep meerijden, een beetje competitie moet er zijn.

Ben benieuwd wat er allemaal op stapel staat voor de Classic 50cc in 2012.
Kreidler Service komt in ieder geval met een "eigen" Classic 50cc Team.
een eigen classic 50cc team KJ :?:

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Luc/Creanotive: Ftt uitlaten serie of opmaat

#82 Bericht door KJ » 27 dec 2011, 12:28

vrolijke frans schreef:Klaas Jan, hoe jij erbij komt dat een membraan niet is toegestaan, weet ik niet.
Misschien ben je in de war met andere classic (cross) evenementen organisaties.
Kennelijk heb je het reglement niet, of niet goed gelezen !!!!
Het lijkt mij verstandiger om eerst goed te lezen, voor je een bewering doet. (Zie beneden punt 5h)
IK werd er vanochtend op gewezen dat ik op dat punt wel gelijk had en dat de regelementen later zijn aangepast.
De oude verzie (voor 11-2-2011) stond geen membraam toe.
Hier is toen nogal over gezproken omdat bv Dhr. Arend Bron in (ik meende) 1972 reeds met een membraam in de Grasbaan rondreed.
Uiteindelijk zijn de regelementen dus aangepast.
Communicatief gezien was het goed geweest als de aanpassing éénduidig naar de aangesloten rijders gecommuniceerd was.

Dhr Gebben heeft reeds een antwoord gehad op de gestelde vraag.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5550
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 240 keren
Contacteer:

Re: Luc/Creanotive: Ftt uitlaten serie of opmaat

#83 Bericht door kreidler844 » 30 dec 2011, 16:31

Deze membraan is dus niet toegestaan vrolijke Frans omdat de afmetingen niet kloppen, wil je dit zo houden dan ga je volgens mij automatisch naar de Senioren A klasse.
Sinds dit jaar is een klein membraantje toegelaten mits het aan de maten voldoet.
Vorig jaar was het niet toegestaan met membraan te rijden vandaar deze verwarring.
Classic grasbaan hoort in mijn ogen zuigergestuurd, zoals het altijd geweest is.
Voor technische ontwikkeling moet je niet op een classic gaan rijden.

Wietse

gebben
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Luc/Creanotive: Ftt uitlaten serie of opmaat

#84 Bericht door gebben » 06 apr 2012, 23:09

op de cilinder of het motorblok [-X
zwart wit gelezen mag het op het spruitstuk wel :!:


7H. Een membraam op de cilinder en/of op het motorblok is niet toegestaan.


ik zal met hoge snelheid de puch cobra proberen klaar te krijgen KJ :oops:

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5550
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 240 keren
Contacteer:

Re: Luc/Creanotive: Ftt uitlaten serie of opmaat

#85 Bericht door kreidler844 » 06 apr 2012, 23:39

gebben schreef:op de cilinder of het motorblok [-X
zwart wit gelezen mag het op het spruitstuk wel :!:


7H. Een membraam op de cilinder en/of op het motorblok is niet toegestaan.


ik zal met hoge snelheid de puch cobra proberen klaar te krijgen KJ :oops:
Bij twijfel bepaalt het bestuur.... :wink:

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Luc/Creanotive: Ftt uitlaten serie of opmaat

#86 Bericht door KJ » 07 apr 2012, 00:04

gebben schreef:op de cilinder of het motorblok [-X
zwart wit gelezen mag het op het spruitstuk wel :!:

7H. Een membraam op de cilinder en/of op het motorblok is niet toegestaan.

ik zal met hoge snelheid de puch cobra proberen klaar te krijgen KJ :oops:

welkom terug in de Classic Grasbaan, fijn dat je (weer) mee gaat rijden.
Als je uitgangspunt nog steeds is dat jouw plekje achteraan is maakt het niet uit of je met of zonder membraam rijd.
We zien elkaar in Hoornsterzwaag, maken we er met elkaar een gezellige dag van. :clap :clap

Je reageert overigens op een topic waarin ik toegeef (op dat moment) onjuist gelezen te hebben, aangezien ik aan het (op dat moment) "oude" regelement refereerde.

gebben
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Luc/Creanotive: Ftt uitlaten serie of opmaat

#87 Bericht door gebben » 07 apr 2012, 19:03

hoho......................... :shock:
met een rotgang is voor mij zeg maar :?: 2 a 3 jaar :roll:

de WC flory duurt al langer :mrgreen:

moet nog een paar onderdelen hebben van de poeg en dan ga ik bouwen :thumbleft

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Luc/Creanotive: Ftt uitlaten serie of opmaat

#88 Bericht door Luc » 01 mei 2012, 12:06

Voor wie op de hoogte wil blijven, over de waarde van tunings berekenen aan een 2-takt.
Het gaat niet over Kreidlers vandaar deze verwijzing, maar eigenlijk is het resultaat dan nog verrassender,
zie https://www.facebook.com/media/set/?set ... 134&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;

gr. Luc

Plaats reactie