De Jager: 2010 cilinder 70/80/96cc

Producten en mededelingen van onze sponsors
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Erwin_1965
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#26 Bericht door Erwin_1965 » 05 dec 2009, 10:41

koop gewoon een ks100 of ks125
ben je sneller klaar.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 825 keren

#27 Bericht door Caspar » 05 dec 2009, 10:50

Na de uitlaten, koppelingen, krukassen en 6-bakken ben ik blij te zien dat ze daar in Winkel blijven innoveren in Kreidler delen :clap
Zoals je ziet Alexander: er is toch vraag naar nieuwe spullen voor die ouwe meuk :mrgreen:
Complimenten.
Ik denk dat je de winst moet halen uit een plug-and-play type voor op de normale straatfiets.

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#28 Bericht door Lieuw » 05 dec 2009, 11:08

Erwin_1965 schreef:koop gewoon een ks100 of ks125
ben je sneller klaar.
Maar das geen Kreidler............ :shock:

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#29 Bericht door rion » 05 dec 2009, 11:17

Lieuw schreef:
albertjan schreef:knap gemaakt heeft u een idee wat de prijs gaat doen

Tja......... reken op een exclusief produkt. Alleen al met het maken van de mal om te kunnen gieten zijn al meer dan 250 uur gemoeid.

Naast de cilinder komt nog de prijs van : Nicaseal, zuiger, membraan, spruitstuk, pakkingen en het met de hand afwerken van de cilinder.

Denk aan een 500 euro.

Geen koopje maar dat kan ook niet voor zo'n kleine oplage.
Bedenk wel dat het een dremate exclusief product is dat het in de toekomst een absoluut verzamel item word :)

Dat ziet er zeer mooi uit MAAARU of je dit gaat redden voor €500,- vindt ik nog veel knapper :lol: vindt het al knap als dat de kostprijs wordt met een kleine oplagen.

Gr Rion

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#30 Bericht door Andre » 05 dec 2009, 11:25

een ks 100 of 125 heb je ook voor 500 euro #-o :? #-o #-o :|

Erwin_1965
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#31 Bericht door Erwin_1965 » 05 dec 2009, 11:29

Lieuw schreef:
Erwin_1965 schreef:koop gewoon een ks100 of ks125
ben je sneller klaar.
Maar das geen Kreidler............ :shock:

klopt als een houtendeur. :wink:

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#32 Bericht door Luc » 05 dec 2009, 12:03

Voor de zoveelste keer klassewerk van de Dick en Alexander de Jager.
Ruim 40 jaar ervaring en nog steeds springlevend.
Veel succes,

groeten,
Luc

the vizitor
Berichten: 384
Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
Locatie: steenbergen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#33 Bericht door the vizitor » 05 dec 2009, 14:38

laat het maar snel 5 december 2010 worden
dan weet ik wel wat ik in mijn schoen wil krijgen :D

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#34 Bericht door dolle aad » 05 dec 2009, 15:42

Wauwwww , dit Ziet er wel zeer professioneel uit ,
en dàn òòk nog Nederlands Fabrikaat ,
helemaal Top

Wat mij benieuwd (en met een reden) wat wordt de CARTER-maat-

boring van een 80cc .

mvr gr aad
Laatst gewijzigd door dolle aad op 07 dec 2009, 03:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Willem de Groot
Berichten: 1105
Lid geworden op: 28 dec 2003, 22:53
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#35 Bericht door Willem de Groot » 05 dec 2009, 15:55

Heel mooi allemaal mannen van de Jager. Gelukkig heb ik nog een Kreidler waar dat op gaat passen :mrgreen: :clap

Gebruikersavatar
huib
Berichten: 2242
Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

#36 Bericht door huib » 05 dec 2009, 16:01

Zeker mooi vakwerk, misschien wordt dat het wel voor nog is een keertje een WW killertje :wink:
Bijlagen
gretghtre.jpg
gretghtre.jpg (24 KiB) 7709 keer bekeken

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10339
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 344 keren

#37 Bericht door Andy » 06 dec 2009, 00:03

Vakwerk weer uit de werkplaats uit winkel, de 70cc zou wel wat voor mij zijn kan zo op mijn sixpak d.Jager.


Kan me alleen niet voorstellen hoe die spruikstuk moet gaan lopen zodat je carb. achter je kap past.

Zou het niet beter zijn als de membraam schuin in de cilinder staat :?:

Andy,

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#38 Bericht door Niekjuh » 06 dec 2009, 00:57

Ziet er super goed uit!

Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#39 Bericht door lampie » 06 dec 2009, 01:39

membraam zo dicht mogenlijk bij de cilinder plaatsen. bochten voor membraam kan, er na zo min mogenlijk of liever niet.

hamol52
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 okt 2006, 19:21
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#40 Bericht door hamol52 » 06 dec 2009, 07:18

Zie ook het artikel in het december nummer van Auto Motor Klassiek over de verdere activiteiten van Dick de Jager.Dit blad is net uit en in de meeste kiosken nog verkrijgbaar.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10339
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 344 keren

#41 Bericht door Andy » 06 dec 2009, 10:40


Gebruikersavatar
Dion
Berichten: 719
Lid geworden op: 03 jul 2008, 14:38
Locatie: Zevenaar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#42 Bericht door Dion » 06 dec 2009, 11:59

vakwerk van Alexander en Dick :clap

ga zo door mannen :D top spul :idea: dat zie je nu al

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60430
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#43 Bericht door Enzo-tvdzijden » 06 dec 2009, 12:15

Dion schreef:vakwerk van Alexander en Dick :clap

ga zo door mannen :D top spul :idea: dat zie je nu al
Nou jij nog eens over op Kreidler :lol: :lol:

Enzo

Gebruikersavatar
Dion
Berichten: 719
Lid geworden op: 03 jul 2008, 14:38
Locatie: Zevenaar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#44 Bericht door Dion » 06 dec 2009, 12:48

Enzo-tvdzijden schreef:
Dion schreef:vakwerk van Alexander en Dick :clap

ga zo door mannen :D top spul :idea: dat zie je nu al
Nou jij nog eens over op Kreidler :lol: :lol:

Enzo
Komt goed Enzo! binnen een paar jaar staat er ook zon scheurijzer :twisted: naast mijn 540's 8)

Gebruikersavatar
Joris-Z
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 jun 2009, 16:02
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#45 Bericht door Joris-Z » 08 dec 2009, 12:29

Als dit op de markt komt, verkoop ik gelijk mijn dapp :clap

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#46 Bericht door veldmuis » 08 dec 2009, 13:02

Vakwerk! Keek in eerste instantie wel wat raar tegen het gietwerk aan maar als dat door het vormzand komt is me dat duidelijk.

Wel een kritische noot: Voordat iedereen enthousiast die 500 euri bij elkaar gaat sparen... Houden we allemaal wel een beetje rekening met aanpassingen aan koppelingen en versnellingsbakken om dit vermogen ook nog een beetje betrouwbaar op de weg over te kunnen brengen? :wink:

Bij de 500 euri kan in ieder geval nog wel een leuk bedrag opgeteld worden voor aanpassingen aan het blok. Tevens neem ik aan dat de krukas ook vervangen moet worden door het exemplaar met een grotere slag. En dan nog de uitlaat.

Al met al denk ik dat als we het spaarvarken gaan voeren, we hem toch wel ruim meer dan 1000 euri mogen gaan voeren voordat we allemaal met een biggetje boring rondknorren :wink:

Maaaaarrrr...... het maakt het allemaal wel weer een stuk bereikbaarder :D

Superwerk daar in Winkel!!

P.s. verhaal over de slag van de krukas beantwoord, niet helemaal goed gelezen :oops:

Gebruikersavatar
Dion
Berichten: 719
Lid geworden op: 03 jul 2008, 14:38
Locatie: Zevenaar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#47 Bericht door Dion » 08 dec 2009, 14:07

Joris-Z schreef:Als dit op de markt komt, verkoop ik gelijk mijn dapp :clap
aan mij :lol:

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#48 Bericht door dijk » 08 dec 2009, 15:12

veldmuis schreef:Vakwerk! Keek in eerste instantie wel wat raar tegen het gietwerk aan maar als dat door het vormzand komt is me dat duidelijk.

Wel een kritische noot: Voordat iedereen enthousiast die 500 euri bij elkaar gaat sparen... Houden we allemaal wel een beetje rekening met aanpassingen aan koppelingen en versnellingsbakken om dit vermogen ook nog een beetje betrouwbaar op de weg over te kunnen brengen? :wink:

Bij de 500 euri kan in ieder geval nog wel een leuk bedrag opgeteld worden voor aanpassingen aan het blok. Tevens neem ik aan dat de krukas ook vervangen moet worden door het exemplaar met een grotere slag. En dan nog de uitlaat.

Al met al denk ik dat als we het spaarvarken gaan voeren, we hem toch wel ruim meer dan 1000 euri mogen gaan voeren voordat we allemaal met een biggetje boring rondknorren :wink:

Maaaaarrrr...... het maakt het allemaal wel weer een stuk bereikbaarder :D

Superwerk daar in Winkel!!

P.s. verhaal over de slag van de krukas beantwoord, niet helemaal goed gelezen :oops:
bij die 500 voor de cilinder kun je gerust nog 500 bijtellen voor dat je helemaal klaar bent :!:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60430
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#49 Bericht door Enzo-tvdzijden » 08 dec 2009, 16:35

Men vergeet even de uitlaat, carburateur, koppeling, tandwielen, afstellen enz.

Enzo

nsr
Berichten: 734
Lid geworden op: 19 okt 2005, 15:13
Locatie: Stompwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#50 Bericht door nsr » 08 dec 2009, 17:56

Das toch helemaal niet de issue in dit tipic mannen!! Het gaat puur en alleen over de cilinder.

Ga maar eens een cilinder uitdraaien,tunen,nicasilen en een verse aardappel erin. Kom je een heel eind richting die 500,als je het netjes wilt hebben.

En bij deze aantallen kan je het nu eenmaal niet vergelijken met bv een hebo of malossi waar ze en tig duizend van gieten.

Plaats reactie