De Jager: 2010 cilinder 70/80/96cc

Producten en mededelingen van onze sponsors
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#51 Bericht door Lieuw » 08 dec 2009, 18:10

dijk schreef:
veldmuis schreef:Vakwerk! Keek in eerste instantie wel wat raar tegen het gietwerk aan maar als dat door het vormzand komt is me dat duidelijk.

Wel een kritische noot: Voordat iedereen enthousiast die 500 euri bij elkaar gaat sparen... Houden we allemaal wel een beetje rekening met aanpassingen aan koppelingen en versnellingsbakken om dit vermogen ook nog een beetje betrouwbaar op de weg over te kunnen brengen? :wink:

Bij de 500 euri kan in ieder geval nog wel een leuk bedrag opgeteld worden voor aanpassingen aan het blok. Tevens neem ik aan dat de krukas ook vervangen moet worden door het exemplaar met een grotere slag. En dan nog de uitlaat.

Al met al denk ik dat als we het spaarvarken gaan voeren, we hem toch wel ruim meer dan 1000 euri mogen gaan voeren voordat we allemaal met een biggetje boring rondknorren :wink:

Maaaaarrrr...... het maakt het allemaal wel weer een stuk bereikbaarder :D

Superwerk daar in Winkel!!

P.s. verhaal over de slag van de krukas beantwoord, niet helemaal goed gelezen :oops:
bij die 500 voor de cilinder kun je gerust nog 500 bijtellen voor dat je helemaal klaar bent :!:

Jongens even geduld nog .......... laten we nou even wachten hoe het testen met de cilinder afloopt.
We willen een cilinder maken met een hoog koppel bij een niet al te extreem toerental. Welke met de standaard spoelpoorten in het carter kunnen worden gebruikt.
Wel moet ten alle tijden het carter worden gekottert.

Daarnaast komt er ook een 70cc cilinder met extremere timingen, hier zal ongetwijfeld meer aanpassingen nodig zijn aan de motor/brommer.
Dus ook hogere kosten. De 96cc versie zal een langere drijftang en slag nodig hebben.

Groeten Alexander

Gebruikersavatar
Joris-Z
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 jun 2009, 16:02
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#52 Bericht door Joris-Z » 08 dec 2009, 18:12

Erwin_1965 schreef:koop gewoon een ks100 of ks125
ben je sneller klaar.
En dan heb je een traag hok.

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#53 Bericht door Lieuw » 08 dec 2009, 18:15

Joris-Z schreef:
Erwin_1965 schreef:koop gewoon een ks100 of ks125
ben je sneller klaar.
En dan heb je een traag hok.

Moeten we dit ook even op het Zündapp forum plaatsen ? :D :D :D

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#54 Bericht door veldmuis » 08 dec 2009, 18:31

Er heeft er eentje nog maar een klein zetje nodig om eindelijk op het juiste merk terecht te komen :lol:

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#55 Bericht door dolle aad » 08 dec 2009, 19:12

m,n spaarpot is halfvol .maar dat is helaas maar een klein varkentje

Ik kom M.O . vast nog wel`s tegen :mrgreen: om zijn varkens oortjes uit te wassen :D

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#56 Bericht door Lieuw » 08 dec 2009, 20:45

dolle aad schreef:Wauwwww , dit Ziet er wel zeer professioneel uit ,
en dàn òòk nog Nederlands Fabrikaat ,
helemaal Top

Wat mij benieuwd (en met een reden) wat wordt de CARTER-maat-

boring van een 80cc .

mvr gr aad

56 mm

Grt Alexander

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#57 Bericht door Robert1 » 08 dec 2009, 20:49

Lieuw schreef:
dolle aad schreef:Wauwwww , dit Ziet er wel zeer professioneel uit ,
en dàn òòk nog Nederlands Fabrikaat ,
helemaal Top
Wat mij benieuwd (en met een reden) wat wordt de CARTER-maat-
boring van een 80cc .
mvr gr aad
56 mm
Grt Alexander
Wat gaat de maat worden voor de 47,6 (70cc) cilinder? 51mm? 8-[ , zoals de geforceerde scooter cilinders?

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#58 Bericht door Lieuw » 08 dec 2009, 20:52

Robert1 schreef:
Lieuw schreef:
dolle aad schreef:Wauwwww , dit Ziet er wel zeer professioneel uit ,
en dàn òòk nog Nederlands Fabrikaat ,
helemaal Top
Wat mij benieuwd (en met een reden) wat wordt de CARTER-maat-
boring van een 80cc .
mvr gr aad
56 mm
Grt Alexander
Wat gaat de maat worden voor de 47,6 (70cc) cilinder? 51mm? 8-[ , zoals de geforceerde scooter cilinders?
Wij vinden 1,7 mm voor het hemd wat aan de dunne kant, maar als iedereen 51 mm wil dan kunnen we het hemd natuurlijk afdraaien op die maat maar ik denk dat het 52 mm word.

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#59 Bericht door Robert1 » 08 dec 2009, 20:54

Lieuw schreef: Wij vinden 1,7 mm voor het hemd wat aan de dunne kant.
Kan ik me in vinden ja.

Gebruikersavatar
Dion
Berichten: 719
Lid geworden op: 03 jul 2008, 14:38
Locatie: Zevenaar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#60 Bericht door Dion » 09 dec 2009, 01:35

Lieuw schreef:
Joris-Z schreef:
Erwin_1965 schreef:koop gewoon een ks100 of ks125
ben je sneller klaar.
En dan heb je een traag hok.

Moeten we dit ook even op het Zündapp forum plaatsen ? :D :D :D
met een set zoals Joris... rijd je gewoon een 125 aan snot 8) :lol:

daryll
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:23
Locatie: Oosterhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#61 Bericht door daryll » 09 dec 2009, 10:42

Joris-Z schreef:Als dit op de markt komt, verkoop ik gelijk mijn dapp :clap
Oppassen wat je zegt he, ik hou je eraan :twisted:

Gebruikersavatar
Joris-Z
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 jun 2009, 16:02
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#62 Bericht door Joris-Z » 09 dec 2009, 22:18

Ow shit jij ook hier :mrgreen: Oke, maar dan moet het wel een heeeeeeeele mooie rmc-s zijn :P

Gebruikersavatar
Kreidler Arthur
Berichten: 1254
Lid geworden op: 12 aug 2006, 17:19
Locatie: Voorhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#63 Bericht door Kreidler Arthur » 09 dec 2009, 23:18

on topic graag zunflapboys :mrgreen:

daryll
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 okt 2008, 21:23
Locatie: Oosterhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#64 Bericht door daryll » 10 dec 2009, 09:43

:-$

:whistle

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#65 Bericht door Lieuw » 11 dec 2009, 13:40

Na het prototype gietstuk hebben we nu een productie gietstuk klaar.

Boring 47,6mm

De spoelpoorten zijn zo groot mogelijk gemaakt zodat deze op een standaard spoelkanaal van het carter passen.

Verder nog een aantal foto's van het eerste kunststof prototype.

De cilinder zit al op de post voor nicaseal dus we zullen zien volgende week.

Groeten Alexander
Bijlagen
DSCF7755.JPG
DSCF7755.JPG (53.3 KiB) 6739 keer bekeken
DSCF7756.JPG
DSCF7756.JPG (53.21 KiB) 6739 keer bekeken
DSCF7757.JPG
DSCF7757.JPG (51.18 KiB) 6739 keer bekeken
DSCF7759.JPG
DSCF7759.JPG (42.54 KiB) 6739 keer bekeken

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#66 Bericht door Lieuw » 11 dec 2009, 13:42

Nog een aantal foto's
Bijlagen
DSCF7758.JPG
DSCF7758.JPG (41.61 KiB) 6734 keer bekeken
DSCF7760.JPG
DSCF7760.JPG (34.9 KiB) 6734 keer bekeken
DSCF7767.JPG
DSCF7767.JPG (42.18 KiB) 6734 keer bekeken
DSCF7769.JPG
DSCF7769.JPG (36.73 KiB) 6734 keer bekeken

Gebruikersavatar
Willem de Groot
Berichten: 1105
Lid geworden op: 28 dec 2003, 22:53
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#67 Bericht door Willem de Groot » 11 dec 2009, 14:05

Heel mooi Lieuwe :clap

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 956
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 34 keren

cylinder

#68 Bericht door Writer » 11 dec 2009, 14:22

briljant !!!!!!

Paul :shock:

Gebruikersavatar
rick rol
Berichten: 3332
Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
Locatie: noordwijkerhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#69 Bericht door rick rol » 11 dec 2009, 14:26

jonge jonge het lijkt daar wel of hans klok bezig is .................vakwerk

RR

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#70 Bericht door veldmuis » 11 dec 2009, 14:29

Tis echt prachtwerk! Heb het vandaag in mijn handen gehad :wink: Er is over nagedacht :!:

En ik denk nu ook ergens over na :mrgreen:

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#71 Bericht door Andre » 11 dec 2009, 15:56

wat een mooie spullen weer zeg 8)

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#72 Bericht door Luc » 11 dec 2009, 17:32

Blijft heel mooi Alexander: "maar waarom is die kunststof cilinder met een schuine inlaat? komt er nog een andere uitvoering? "
En kan bij de rechte inlaat wat op zich mooier is wel het spruitstuk netjes onder het roostertje?
Misschien loop ik wat te ver op de zaken vooruit, maar ik neem aan dat jullie daar al naar gekeken hebben.

Gr. Luc

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#73 Bericht door Lieuw » 11 dec 2009, 17:53

Luc schreef:Blijft heel mooi Alexander: "maar waarom is die kunststof cilinder met een schuine inlaat? komt er nog een andere uitvoering? "
En kan bij de rechte inlaat wat op zich mooier is wel het spruitstuk netjes onder het roostertje?
Misschien loop ik wat te ver op de zaken vooruit, maar ik neem aan dat jullie daar al naar gekeken hebben.

Gr. Luc
De kunststof cilinder was/is de 110 cc versie. Die hebben we digitaal getekend en een prototype van laten maken.
Ook de spoelpoorten zijn hier eerst mee gemaakt om te kijken of het werd zoals wij in het hoofd hadden.
Toen dit lukte hebben we besloten om aan een gietmal te gaan werken. Dit is om enigzins iets haalbaars ( lees financieel ) te maken een 70 cc geworden. De mogelijke verkoop kans voor een 70 cc is velen malen hoger dan een 110 cc kit.

Wat betreft de rechte inlaat dat is een bewuste technische reden.
In principe moet het gewoon op een Kreidler passen, maar de definitieve montage moet nog even bekeken worden.

Groeten Alexander

Ik doe er nog even een afbeelding van hoe het eerste plan van de poorten was ( met schuine inlaat ). Zoals je ziet is dat niet ideaal bij de inlaat. Uiteindelijk met een rechte inlaat is het beter.
Bijlagen
Poort_configuratie.jpg
Poort_configuratie.jpg (34.43 KiB) 6498 keer bekeken

Louwe
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 apr 2007, 22:32
Locatie: Aduard (Gr.)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#74 Bericht door Louwe » 11 dec 2009, 18:20

Bijzonder mooi gemaakt, petje af :shock:

Ook bijzonder om te zien dat er nog zulke ontwikkelingen zijn voor zo`n "oude brommer", en dat het ook wordt mogelijk gemaakt door liefhebbers die er de prijs voor willen betalen.

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

#75 Bericht door Luc » 11 dec 2009, 18:43

Lieuw schreef:
Luc schreef:Blijft heel mooi Alexander: "maar waarom is die kunststof cilinder met een schuine inlaat? komt er nog een andere uitvoering? "
En kan bij de rechte inlaat wat op zich mooier is wel het spruitstuk netjes onder het roostertje?
Misschien loop ik wat te ver op de zaken vooruit, maar ik neem aan dat jullie daar al naar gekeken hebben.

Gr. Luc
De kunststof cilinder was/is de 110 cc versie. Die hebben we digitaal getekend en een prototype van laten maken.
Ook de spoelpoorten zijn hier eerst mee gemaakt om te kijken of het werd zoals wij in het hoofd hadden.
Toen dit lukte hebben we besloten om aan een gietmal te gaan werken. Dit is om enigzins iets haalbaars ( lees financieel ) te maken een 70 cc geworden. De mogelijke verkoop kans voor een 70 cc is velen malen hoger dan een 110 cc kit.

Wat betreft de rechte inlaat dat is een bewuste technische reden.
In principe moet het gewoon op een Kreidler passen, maar de definitieve montage moet nog even bekeken worden.

Groeten Alexander

Ik doe er nog even een afbeelding van hoe het eerste plan van de poorten was ( met schuine inlaat ). Zoals je ziet is dat niet ideaal bij de inlaat. Uiteindelijk met een rechte inlaat is het beter.
Alexander, het is me helemaal duidelijk, bedankt voor de uitleg.

Gr.Luc

Plaats reactie