De Jager: Nieuw model close bak 5v (2010)

Producten en mededelingen van onze sponsors
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 799
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

De Jager: Nieuw model close bak 5v (2010)

#1 Bericht door Lieuw » 04 feb 2010, 20:55

Kon het nog beter ?

Wij dachten van wel.

Daarom hebben we een nieuwe close bak 5 v ontwikkeld.

Een paar specs:

1e versnelling op naaldlager
Op een aantal punten versterkt
Overbrengings verhoudingen verbetert ( grafiek volgt )

16-43
20-39
23-35
26-33
27-31

Hierbij zijn de vetgedrukte tandwielen nieuw t.o.v. de originele.


Geschikt voor zowel cross als race.

Hierbij vervalt dan wel de kickstarter !

Door de mooi opeen volgende stappen is deze bak uitermate geschikt voor de getunde set-ups.

Prijs: 500,00

Hiervoor word ook het eerste versnellingstandwiel op de as gemaakt.



Kickstarter is wel mogelijk:

Noodzakelijke aanpassingen zijn dan: stukje uit schakelvork 1e versnelling halen en carter moet dan iets groter gemaakt worden ter plaatse van het kickstarter tandwiel (net als bij de 6 bak die we maken, een stukje wegfrezen). Meerprijs kickstarttandwiel + aanpassing 125,00 euro

Groeten Alexander
Bijlagen
Close_bak_5V_set_de_Jager.jpg
Close_bak_5V_set_de_Jager.jpg (44.22 KiB) 18194 keer bekeken
Close_bak_5V_overview_de_Jager.jpg
Close_bak_5V_overview_de_Jager.jpg (47.31 KiB) 18193 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Lieuw op 05 feb 2010, 15:33, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Writer
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jul 2005, 23:14
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Doorgaan !!!

#2 Bericht door Writer » 04 feb 2010, 21:17

Wat kunnen jullie in Winkel nou niet, het blijft maar doorgaan op een tempo van produceren waar anderen nog aan het dagdromen zijn. Het blijft een geweldige impuls voor Kreidler minnend nederland en verder.....

Suc6 daar,

Paul :D

Ed.P
Berichten: 2896
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Has thanked: 34 times
Been thanked: 47 times

#3 Bericht door Ed.P » 04 feb 2010, 21:48

Alles is weer te krijgen , mooi spul Alex.

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3352
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

#4 Bericht door Andre » 04 feb 2010, 21:58

Houd niet op daar he :shock:
Er zit voor iedere kreidler rijder wel wat bij.
Super dat dit allemaal gemaakt word. :clap

marinus
Berichten: 1730
Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
Locatie: Tiel
Has thanked: 0
Been thanked: 0

#5 Bericht door marinus » 04 feb 2010, 22:37

Hoi Alexander,....

Ja de eerste voor mij (Martjan dan) Kijk even in je PB box.

Groet,..

Marinus

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 799
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

#6 Bericht door Lieuw » 04 feb 2010, 23:02

marinus schreef:Hoi Alexander,....

Ja de eerste voor mij (Martjan dan) Kijk even in je PB box.

Groet,..

Marinus
Zie PB terug :D

Bedankt :thumbleft

Groeten Alexander

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 18711
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

#7 Bericht door dijk » 05 feb 2010, 00:29

zeker weer mooi prachtig werk van firma de jager :clap

Gebruikersavatar
Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 5902
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Kreuzau (D)
Has thanked: 43 times
Been thanked: 32 times

#8 Bericht door Eifelyeti » 05 feb 2010, 10:17

moij bak :whistle


wel een goede alternative voor een 6 bak... :lol:

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 18711
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

#9 Bericht door dijk » 05 feb 2010, 19:38

tandwielen ook los te koop alex :?:

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 2568
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Contacteer:

#10 Bericht door LVS » 05 feb 2010, 20:20

Overbrengings verhoudingen verbetert ( grafiek volgt )

16-43 = 42.7%
20-39 = 58.9% sprong 16%
23-35 = 75.4% ........... 16%
26-33 = 90.5% .......... 15%
27-31 = 100% ............10%

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door LVS op 05 feb 2010, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 2568
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Contacteer:

#11 Bericht door LVS » 05 feb 2010, 20:22

dijk schreef:tandwielen ook los te koop alex :?:
------------------------

heb ik ook wel eens naar gevraagd :?:
maar nooit een antwoord op gehad :oops: :oops:

#

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 799
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

#12 Bericht door Lieuw » 05 feb 2010, 20:49

LVS schreef:
dijk schreef:tandwielen ook los te koop alex :?:
------------------------

heb ik ook wel eens naar gevraagd :?:
maar nooit een antwoord op gehad :oops: :oops:

#
Hoi Claus,

Vreemd we hebben ze net klaar en jij had er al naar gevraagd ?
Of mis ik iets.

Ik hoor het graag van je.

Groeten Alexander

Zatopek
Berichten: 4874
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

#13 Bericht door Zatopek » 05 feb 2010, 21:33

Zeker mooi :clap Als ik het goed begrijp heb je met deze overbrengingen dus geen 6-bak meer nodig :wink:

Nou zal je dat toch niet nodig hebben met de membraan setups van De Jager voor de 70, 80 en 90cc uitvoeringen. 15,6 PK bij 10.600 RPM met heel veel koppel.............

Wat een prachtig spul allemaal. Denk dat ik maar een Kreidler ga verkopen om een en ander bij De Jager aan te schaffen :D

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9466
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

#14 Bericht door nozems » 05 feb 2010, 22:12

Wat nou Jilles?geen 50cc forever meer :mrgreen: ...ik denk dat met die onwijs goede cijfers van De Jager 70cc je op slag verliefd raakt op 'tig' ccee,s :wink:

van zulke waardes kunnen de meesten alleen maar dromen...ik denk dat je met dat vermogen en niet te zwaar vertand 115kmph rijdt,maar met een ontzettend sterke en snelle acceleratie en heel veel kracht over met tegenwind...en gewoon gemakkelijk kunnen schakelen zonder max vermogen aan te spreken :D

ik heb het woensdag van dichtbij kunnen zien :wink:

Zatopek
Berichten: 4874
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

#15 Bericht door Zatopek » 05 feb 2010, 22:35

nozems schreef:Wat nou Jilles?geen 50cc forever meer :mrgreen: ...ik denk dat met die onwijs goede cijfers van De Jager 70cc je op slag verliefd raakt op 'tig' ccee,s :wink:

van zulke waardes kunnen de meesten alleen maar dromen...ik denk dat je met dat vermogen en niet te zwaar vertand 115kmph rijdt,maar met een ontzettend sterke en snelle acceleratie en heel veel kracht over met tegenwind...en gewoon gemakkelijk kunnen schakelen zonder max vermogen aan te spreken :D

ik heb het woensdag van dichtbij kunnen zien :wink:
Top van 120 bij vertanding 15/33 met een gewone 5-bak. Met 14/33 een top van 112. Berekend bij 10.600 RPM. Niet zo belangrijk, wel de power onderin.

Gebruikersavatar
rick rol
Berichten: 3332
Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
Locatie: noordwijkerhout
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

#16 Bericht door rick rol » 05 feb 2010, 22:39

ga jij eerst maar eens fietsen kerel dan leer je weer sturen :wink:

RR

Hij is bijna klaar :roll:

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9466
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

#17 Bericht door nozems » 05 feb 2010, 22:43

ik vindt dat behoorlijke snelheden,en wat ik zeg,niet te zwaar vertand (14/33) 115kmph,zat ik er niet ver naast met m,n schatting :wink:

maar toch grappig om te zien,eerst verafschuw je het opvoeren,totdat De Jager hele mooie resultaten laat zien,en geloof me bij zulke toerentallen blijft het wel heel 8)

ik ben heel tevreden met m,n eigen bigbore,maar als ik die nog niet had gehad was ik nu heel hard sparen voor een set als deze!

Gebruikersavatar
rick rol
Berichten: 3332
Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
Locatie: noordwijkerhout
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

#18 Bericht door rick rol » 05 feb 2010, 22:52

nozems schreef:ik vindt dat behoorlijke snelheden,en wat ik zeg,niet te zwaar vertand (14/33) 115kmph,zat ik er niet ver naast met m,n schatting :wink:

maar toch grappig om te zien,eerst verafschuw je het opvoeren,totdat De Jager hele mooie resultaten laat zien,en geloof me bij zulke toerentallen blijft het wel heel 8)

ik ben heel tevreden met m,n eigen bigbore,maar als ik die nog niet had gehad was ik nu heel hard sparen voor een set als deze!
Inruilen die hap of op marktplaats en je hebt je centen om te investeren in die set

Hier in Z-H heb ik gisteren ook weer zo,n mooie cilinder gezien gaat als de rook als ik het zo zie

RR

Zatopek
Berichten: 4874
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

#19 Bericht door Zatopek » 05 feb 2010, 22:54

nozems schreef:ik vindt dat behoorlijke snelheden,en wat ik zeg,niet te zwaar vertand (14/33) 115kmph,zat ik er niet ver naast met m,n schatting :wink:

maar toch grappig om te zien,eerst verafschuw je het opvoeren,totdat De Jager hele mooie resultaten laat zien,en geloof me bij zulke toerentallen blijft het wel heel 8)

ik ben heel tevreden met m,n eigen bigbore,maar als ik die nog niet had gehad was ik nu heel hard sparen voor een set als deze!
Ik heb dat opvoeren nooit verafschuwd en dat weet je best. Alleen ben ik net als jij een "zeurkous" en zelden tevreden. Je weet zelf dat een zuigergestuurde 50 of 60cc best goed kan lopen maar dat is wel heel moeilijk als je én bovenin én onderin en ook nog eens in het middengebied plezierig wilt rijden. Als het dan niet naar mijn zin loopt kies ik liever voor een standaard of licht getunede 50cc, dat rijdt en loopt geweldig mooi alleen niet zo hard. Daar kies ik dan liever voor dan zo'n zenuwenpees onder me waar je dag en nacht aan moet sleutelen en de luchtsproeier telkens 1/16 slag open of dicht moet draaien :wink: Heb ik het nog niet eens over het wisselen van hoofdsproeiers, stationairsproeiers, uitlaten, luchtfilters........... En dan de warmlopers, vastlopers, ach weten we toch allemaal. En met zo'n set ben je ook al een hoop geld uit, laat staan dat je een vastloper krijgt.

Met de set van De Jager heb ik er alle vertrouwen in, trouwens ook met de sets van Rion en van Ocin/Foekema.

@ Rick : sturen doe ik beter op mijn racefiets dan op mijn Kreidler..... Ik lees wel wanneer ik hem kan komen halen.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9466
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

#20 Bericht door nozems » 05 feb 2010, 23:05

nou het klinkt gek,maar naar mijn ervaring valt het wel mee met afstellen en vastlopers,ook al staat m,n topic er vol mee (ik probeer denk ik het moeilijkst bereikbare te halen)..maar eenmaal de goede afstelling gevonden is er niet veel meer aan,vermits niet te extreem getund :wink:

ik heb vandaag iemand op m,n RS laten rijden,het eerste wat ie zei,was dat ie dat nog niet eerder had meegemaakt, onder en bovenin gaan zoals het hoort...een comproliesloze motor zij die 8)

maar ook met 80cc blijft het een 'kleine' motor,maar het gaat al een heel stuk blijer
:D

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 9085
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Has thanked: 2 times
Been thanked: 24 times

#21 Bericht door Henk 3bakvoet » 05 feb 2010, 23:06

totdat De Jager hele mooie resultaten laat zien,en geloof me bij zulke toerentallen blijft het wel heel
Rijden ze al rond dan?

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 9466
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Has thanked: 6 times
Been thanked: 11 times

#22 Bericht door nozems » 05 feb 2010, 23:13

der ervaring leert dat vooral het toerental de sloper kan zijn,de krachten nemen expontioneel toe in je blok naarmate het toerental stijgt :wink:
dus daar kun je vanuit gaan..sterker nog ik denk als jij een RS motor met bv een 80cc maar max 7000rpm laat draaien met dik 9pk,hij (veel) langer heel blijft als een RS die ongewijzigd 6,3pk levert bij 9000rpm :wink:

maar het gaat hier over de prachtige close ratio bak :oops:

Alweer een ontzettend mooi product van de jager :clap

Vakmanschap van de bovenste beste plank!

Ed.P
Berichten: 2896
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Has thanked: 34 times
Been thanked: 47 times

#23 Bericht door Ed.P » 05 feb 2010, 23:24

nozems schreef:der ervaring leert dat vooral het toerental de sloper kan zijn,de krachten nemen expontioneel toe in je blok naarmate het toerental stijgt :wink:
dus daar kun je vanuit gaan..sterker nog ik denk als jij een RS motor met bv een 80cc maar max 7000rpm laat draaien met dik 9pk,hij (veel) langer heel blijft als een RS die ongewijzigd 6,3pk levert bij 9000rpm :wink:

maar het gaat hier over de prachtige close ratio bak :oops:

Alweer een ontzettend mooi product van de jager :clap

Vakmanschap van de bovenste beste plank!
M.a.w je zet meer koppel op de bak.....langer mee gaan..ik denk dat je dat verkeerd denkt :wink:

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 9085
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Has thanked: 2 times
Been thanked: 24 times

#24 Bericht door Henk 3bakvoet » 05 feb 2010, 23:33

Andere vraag, is een kreidler buiten het blok om ook geschikt of betrouwbaar lees veilig genoeg om met 90cc bigbore snelheden boven de of tegen de 140 km/u te rijden.

Rijdt u met de kreidler, of rijdt de kreidler met u?

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 799
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contacteer:

#25 Bericht door Lieuw » 05 feb 2010, 23:54

Gaat hier over de 5 bak, niet over hoe hard iemand ermee wil gaan rijden........toch :?

Plaats reactie