Cnc-parts: Nieuwe +17,5 PK natte koppeling (2010)

Producten en mededelingen van onze sponsors
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Cnc-parts: Nieuwe +17,5 PK natte koppeling (2010)

#1 Bericht door lazy rider » 14 feb 2010, 03:15

Kreidler Natte koppeling compleet .

Speciale Kreidler natte koppeling voor opgevoerde kreidler ( +17.5 pk)
Kan ca. 15 Nm koppel aan.
Dus zeer geschikt voor Big Bore cilinders of zware belasting.
De vijf 100mm aluminium platen hebben door hun grotere diameter en groot kurk oppervlakte met zeer veel grip
Maar dankzij de 12 pootjes aan de platen is er veel minder slijtage.
De binnenplaten zijn veeltand en schuiven om een aluminium hart van Aluminium 7075 T6.
De binnenkorf is leverbaar met Splines of plattekantjes
De Aluminium buitenkorf met 12 uitsparingen is CNC gefreest van alu 7075 T6.
Deze wordt op de bestaande schuinen tandwielset geklonken.
De drukplaat is voorzien van een lager zodat er minder slijtage op de drukstift ontstaat.
De koppeling kenmerkt zich door soepel aangrijpen met een duidelijk drukpunt.


Op aanvraag te leveren compleet met stalen rechtvertand tandwielset welke gewoon op een lange bronzen bus loopt.
Bijlagen
IMG_2146 edit.jpg
IMG_2146 edit.jpg (90.12 KiB) 14894 keer bekeken
IMG_2137 edit.jpg
IMG_2137 edit.jpg (72.71 KiB) 14894 keer bekeken
IMG_2122 edit.jpg
IMG_2122 edit.jpg (45.8 KiB) 14894 keer bekeken
IMG_2126 edit.jpg
IMG_2126 edit.jpg (87.92 KiB) 14893 keer bekeken
Laatst gewijzigd door lazy rider op 16 feb 2010, 15:39, 22 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2 Bericht door lazy rider » 14 feb 2010, 03:17

:D
Bijlagen
IMG_2131 edit.jpg
IMG_2131 edit.jpg (74.62 KiB) 14893 keer bekeken

Gebruikersavatar
speedy1
Berichten: 583
Lid geworden op: 18 mar 2005, 22:30
Locatie: Muntendam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door speedy1 » 14 feb 2010, 09:43

:clap

Gebruikersavatar
Leks
Berichten: 728
Lid geworden op: 01 aug 2004, 17:20
Locatie: Wog de la mar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door Leks » 14 feb 2010, 09:55

Mooi gemaakt hoor!
Een kleine prijsindicatie kan het misschien nóg interessanter maken :D

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

#5 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 feb 2010, 10:03

Ik denk dat daar zeker een markt voor is :!:

Enzo

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#6 Bericht door lazy rider » 14 feb 2010, 10:28

Leks schreef:Mooi gemaakt hoor!
Een kleine prijsindicatie kan het misschien nóg interessanter maken :D
De prijs voor deze koppeling zal uitkomen op € 285 . excl verzendkosten.
We gaan werken met een ruil systeem .
Wij leveren een complete koppeling gemonteerd op de tandwielen ,en je stuurt je tandwielen op naar ons, wel in goede staat .
Deze worden dan voorzien van een nieuw bronze lager bus .
Zijn je terug gestuurde tandwielen in slechte staat zal hier een meerprijs voor berekend worden .

Johan
Laatst gewijzigd door lazy rider op 15 feb 2010, 01:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#7 Bericht door TonK » 14 feb 2010, 10:30

Voor mij zou er een ring om de buitenkorf moeten komen bij hoog vermogen/toerental, te veel brokken gezien met ongeringde korven.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#8 Bericht door lazy rider » 14 feb 2010, 10:35

TonK schreef:Voor mij zou er een ring om de buitenkorf moeten komen bij hoog vermogen/toerental, te veel brokken gezien met ongeringde korven.
Hallo ton,
Deze ring hebben we als extra beschikbaar .
We hebben zelf ook al over dit probleem nagedacht , en we kunnen een aluminium ring monteren en of leveren.
Maar tot toerentallen van 14 k zal het niet nodig zijn .

Johan
Laatst gewijzigd door lazy rider op 14 feb 2010, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#9 Bericht door TonK » 14 feb 2010, 10:40

Heb er ook niet aan getwijfeld dat daar over nagedacht is.

Geen steekkop bij de freesbank ?

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#10 Bericht door dolle aad » 14 feb 2010, 10:46

wederom Komplimenten :clap

K,zie nog net iets van een lager in de dekplaat .

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#11 Bericht door lazy rider » 14 feb 2010, 10:48

De buitenkorf wordt cnc gefreest en zeer precies van maatvoering en speling vrij.
De ring wordt op de draaibank gemaakt ,ik zit er nog aan te denken om deze te laten lasersnijden .
En we hebben geen losse steek kop op de freesbank .

Johan

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#12 Bericht door danahi » 14 feb 2010, 10:52

Is nu het enige voordeel tegen het slippen dat de diameter iets groter is?
Is het misschien nog wat om een "zwaardere" diafragma" te laten maken?

En kan de binnenkorf niet lichter?

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#13 Bericht door lazy rider » 14 feb 2010, 11:09

danahi schreef:Is nu het enige voordeel tegen het slippen dat de diameter iets groter is?
Is het misschien nog wat om een "zwaardere" diafragma" te laten maken?

En kan de binnenkorf niet lichter?
De diameter is groter van de buitenkorf en het kurk oppervlak van de platen is veel groter .
En als je vermogens van meer dan 22 pk wil overbrengen zal je inderdaad een zwaardere diafragma veer kunnen toepassen .
Maar de reden dat we deze koppeling gemaakt hebben is dat deze moet passen in de bestaande carters zonder aanpassingen en het moest een natte koppeling zijn die geen herrie maakt en toch geschikt is voor het vermogen van een 60 -70-80-90 cc .
En betaalbaar moest zijn !


Johan

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

#14 Bericht door KJ » 14 feb 2010, 11:14

Alweer een stukje vakmansschap vanuit een andere hoek van Nl.. :thumbsup
Laat je die mooie krukas hier ook nog eens zien ?

psje voor Maarten; Is het een idee om al die mooie nieuw ontwikkelde parts voor onze machientjes eens een aparte "Special Parts / Ontwikkel" afdeling te geven ?

Denk hier ff aan:
De Jager; 5bak close, 6bak indirect & direct, koppeling, Krukas etc etc
EMOT; Koppelingen (nat & droog), Krukas, etc
CREANOTIVE; Ombouw naar schijfrem, Scootercilinder in SB, Rempomp achterrem, Membraam op carter & vele andere Special Parts op maat
CNCparts; alle mooie zaken zoals Johan nu ook weer laat zien
Rion, Luc, nieuwe EnPo & Gebben frames, Etc..
Etc...voor ieder die ik zo snel ff "vergeet"
Laatst gewijzigd door KJ op 14 feb 2010, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#15 Bericht door dijk » 14 feb 2010, 11:16

mooi gemaakt johan :!:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

#16 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 feb 2010, 11:44

KJ schreef:Alweer een stukje vakmansschap vanuit een andere hoek van Nl.. :thumbsup
Laat je die mooie krukas hier ook nog eens zien ?

psje voor Maarten; Is het een idee om al die mooie nieuw ontwikkelde parts voor onze machientjes eens een aparte "Special Parts / Ontwikkel" afdeling te geven ?

Denk hier ff aan:
De Jager; 5bak close, 6bak indirect & direct, koppeling, Krukas etc etc
EMOT; Koppelingen (nat & droog), Krukas, etc
CREANOTIVE; Ombouw naar schijfrem, Scootercilinder in SB, Rempomp achterrem, Membraam op carter & vele andere Special Parts op maat
CNCparts; alle mooie zaken zoals Johan nu ook weer laat zien
Etc..
Etc...voor ieder die ik zo snel ff "vergeet"
Dat (goede) idee was er al en wordt al overwogen :wink:
Vraagt wel om instemming van de leveranciers.

Enzo

Gebruikersavatar
Larszelluf
Berichten: 670
Lid geworden op: 18 apr 2005, 21:49
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#17 Bericht door Larszelluf » 14 feb 2010, 12:51

Dat (goede) idee was er al en wordt al overwogen
Vraagt wel om instemming van de leveranciers.

Enzo
Het idee van een scootercilinder in een SB kwam van een ander dan Creanotive! Ik bedoel maar....er rust geen patent op! #-o
Kees V.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

#18 Bericht door KJ » 14 feb 2010, 13:37

Enzo-tvdzijden schreef:
KJ schreef:Alweer een stukje vakmansschap vanuit een andere hoek van Nl.. :thumbsup
Laat je die mooie krukas hier ook nog eens zien ?

psje voor Maarten; Is het een idee om al die mooie nieuw ontwikkelde parts voor onze machientjes eens een aparte "Special Parts / Ontwikkel" afdeling te geven ?

Denk hier ff aan:
De Jager; 5bak close, 6bak indirect & direct, koppeling, Krukas etc etc
EMOT; Koppelingen (nat & droog), Krukas, etc
CREANOTIVE; Ombouw naar schijfrem, Scootercilinder in SB, Rempomp achterrem, Membraam op carter & vele andere Special Parts op maat
CNCparts; alle mooie zaken zoals Johan nu ook weer laat zien
Etc..
Etc...voor ieder die ik zo snel ff "vergeet"
Dat (goede) idee was er al en wordt al overwogen :wink:
Vraagt wel om instemming van de leveranciers.

Enzo
Het idee was er al? Klok en klepel verhaal Tjerry.

Mede-hobbyisten informeren behoeft geen instemming van leveranciers.
Wel kan het zo zijn dat de ene leverancier (Denk ff aan de SB cilinder (prijs)ontwikkelingen) dit wenselijk vindt maar daar zou je als Kreidler.nl (breed onafhankelijk platform voor de hobbyist) niet aan mee moeten willen werken.
Een sponsor alhier zou naar mijn mening nooit kunnen bepalen dat je een concurerend product uitsluit van promotie / de Kreidler-hobbyisten daarover informeert..

@ Kees; in mijn beleving gaf Nico er als eerste ruchtbaarheid aan dus krijgt hij van mij de credits.

Ere wie ere toekomt, er zijn al genoeg die dit over de rug van anderen (proberen) te bereiken. De juiste informatie vertsrekken hierover is dan ook gewenst. Dus als er iemand is die ik hiermee voor het hoofd stoot of passeer geef dan ff aan wie het wel was.
Laatst gewijzigd door KJ op 14 feb 2010, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4861
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 700 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

#19 Bericht door Monsma » 14 feb 2010, 13:40

vakmanschap :clap Mooi gemaakt

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#20 Bericht door lazy rider » 14 feb 2010, 13:44

dolle aad schreef:wederom Komplimenten :clap

K,zie nog net iets van een lager in de dekplaat .
Aad dat heb je goed gezien .
We hebben inderdaad een lager gemonteerd in de dekplaat .
In het lagertje komt een bronze busje waar de drukstift tegenaan drukt.
Eerst hadden we het busje van alu gemaakt maar vanwege de slijtage gevoeligheid toch maar van brons gemaakt .
Bijlagen
IMG_2146 edit.jpg
IMG_2146 edit.jpg (90.12 KiB) 14393 keer bekeken
IMG_2142 edit.jpg
IMG_2142 edit.jpg (62.56 KiB) 14421 keer bekeken
IMG_2133 edit.jpg
IMG_2133 edit.jpg (69.6 KiB) 14421 keer bekeken
Laatst gewijzigd door lazy rider op 14 feb 2010, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

#21 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 feb 2010, 13:52

KJ het gaat er gewoon even om dat ze weten dat hun topic wordt verplaatst.
Til er niet zo zwaar aan.
Begrijp eens dat het ook voor mij hobby is. En met niet één bedrijf een band hebt.

Communiceren heet dat.

Enzo

Gebruikersavatar
Larszelluf
Berichten: 670
Lid geworden op: 18 apr 2005, 21:49
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#22 Bericht door Larszelluf » 14 feb 2010, 13:52

@ Kees; in mijn beleving gaf Nico er als eerste ruchtbaarheid aan dus krijgt hij van mij de credits
Dat mag! Het zij hem gegund!

Gebruikersavatar
Larszelluf
Berichten: 670
Lid geworden op: 18 apr 2005, 21:49
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#23 Bericht door Larszelluf » 14 feb 2010, 13:54

Ere wie ere toekomt, er zijn al genoeg die dit over de rug van anderen (proberen) te bereiken. De juiste informatie vertsrekken hierover is dan ook gewenst. Dus als er iemand is die ik hiermee voor het hoofd stoot of passeer geef dan ff aan wie het wel was.
KJ dit stukje had ik gemist! Ik weet het wel, maar is niet interessant!

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#24 Bericht door danahi » 14 feb 2010, 14:08

lazy rider schreef:
danahi schreef:Is nu het enige voordeel tegen het slippen dat de diameter iets groter is?
Is het misschien nog wat om een "zwaardere" diafragma" te laten maken?

En kan de binnenkorf niet lichter?
De diameter is groter van de buitenkorf en het kurk oppervlak van de platen is veel groter .
En als je vermogens van meer dan 22 pk wil overbrengen zal je inderdaad een zwaardere diafragma veer kunnen toepassen .
Maar de reden dat we deze koppeling gemaakt hebben is dat deze moet passen in de bestaande carters zonder aanpassingen en het moest een natte koppeling zijn die geen herrie maakt en toch geschikt is voor het vermogen van een 60 -70-80-90 cc .
En betaalbaar moest zijn !


Johan
:clap

Wat het lager in de dekplaat aangaat, die is voor radiale belasting en niet voor axiale. Kun je daar niet beter een taatslager voor gebruiken of begrijp ik het principe nu niet goed.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#25 Bericht door lazy rider » 14 feb 2010, 14:14

In de sprint gebruiken we al jaren en kogellagertje in de drukplaat zonder problemen .
Een axile /taatslager geeft wel wat meer ruimte voor de drukstift is een optie .
En standaard wordt er geen lager toegepast. Alleen een bronze busje had ook gekund .
Maar dit is toch minder slijtage gevoelig ,en het geheel valt mooi gelijk met de diafragma plaat zodat het er ook nog netjes uitziet .

Johan

Plaats reactie