Cnc-parts: Nieuwe +17,5 PK natte koppeling (2010)
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Cnc-parts: Nieuwe +17,5 PK natte koppeling (2010)
Kreidler Natte koppeling compleet .
Speciale Kreidler natte koppeling voor opgevoerde kreidler ( +17.5 pk)
Kan ca. 15 Nm koppel aan.
Dus zeer geschikt voor Big Bore cilinders of zware belasting.
De vijf 100mm aluminium platen hebben door hun grotere diameter en groot kurk oppervlakte met zeer veel grip
Maar dankzij de 12 pootjes aan de platen is er veel minder slijtage.
De binnenplaten zijn veeltand en schuiven om een aluminium hart van Aluminium 7075 T6.
De binnenkorf is leverbaar met Splines of plattekantjes
De Aluminium buitenkorf met 12 uitsparingen is CNC gefreest van alu 7075 T6.
Deze wordt op de bestaande schuinen tandwielset geklonken.
De drukplaat is voorzien van een lager zodat er minder slijtage op de drukstift ontstaat.
De koppeling kenmerkt zich door soepel aangrijpen met een duidelijk drukpunt.
Op aanvraag te leveren compleet met stalen rechtvertand tandwielset welke gewoon op een lange bronzen bus loopt.
Speciale Kreidler natte koppeling voor opgevoerde kreidler ( +17.5 pk)
Kan ca. 15 Nm koppel aan.
Dus zeer geschikt voor Big Bore cilinders of zware belasting.
De vijf 100mm aluminium platen hebben door hun grotere diameter en groot kurk oppervlakte met zeer veel grip
Maar dankzij de 12 pootjes aan de platen is er veel minder slijtage.
De binnenplaten zijn veeltand en schuiven om een aluminium hart van Aluminium 7075 T6.
De binnenkorf is leverbaar met Splines of plattekantjes
De Aluminium buitenkorf met 12 uitsparingen is CNC gefreest van alu 7075 T6.
Deze wordt op de bestaande schuinen tandwielset geklonken.
De drukplaat is voorzien van een lager zodat er minder slijtage op de drukstift ontstaat.
De koppeling kenmerkt zich door soepel aangrijpen met een duidelijk drukpunt.
Op aanvraag te leveren compleet met stalen rechtvertand tandwielset welke gewoon op een lange bronzen bus loopt.
- Bijlagen
-
- IMG_2146 edit.jpg (90.12 KiB) 14894 keer bekeken
-
- IMG_2137 edit.jpg (72.71 KiB) 14894 keer bekeken
-
- IMG_2122 edit.jpg (45.8 KiB) 14894 keer bekeken
-
- IMG_2126 edit.jpg (87.92 KiB) 14893 keer bekeken
Laatst gewijzigd door lazy rider op 16 feb 2010, 15:39, 22 keer totaal gewijzigd.
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
De prijs voor deze koppeling zal uitkomen op € 285 . excl verzendkosten.Leks schreef:Mooi gemaakt hoor!
Een kleine prijsindicatie kan het misschien nóg interessanter maken
We gaan werken met een ruil systeem .
Wij leveren een complete koppeling gemonteerd op de tandwielen ,en je stuurt je tandwielen op naar ons, wel in goede staat .
Deze worden dan voorzien van een nieuw bronze lager bus .
Zijn je terug gestuurde tandwielen in slechte staat zal hier een meerprijs voor berekend worden .
Johan
Laatst gewijzigd door lazy rider op 15 feb 2010, 01:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Hallo ton,TonK schreef:Voor mij zou er een ring om de buitenkorf moeten komen bij hoog vermogen/toerental, te veel brokken gezien met ongeringde korven.
Deze ring hebben we als extra beschikbaar .
We hebben zelf ook al over dit probleem nagedacht , en we kunnen een aluminium ring monteren en of leveren.
Maar tot toerentallen van 14 k zal het niet nodig zijn .
Johan
Laatst gewijzigd door lazy rider op 14 feb 2010, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
De diameter is groter van de buitenkorf en het kurk oppervlak van de platen is veel groter .danahi schreef:Is nu het enige voordeel tegen het slippen dat de diameter iets groter is?
Is het misschien nog wat om een "zwaardere" diafragma" te laten maken?
En kan de binnenkorf niet lichter?
En als je vermogens van meer dan 22 pk wil overbrengen zal je inderdaad een zwaardere diafragma veer kunnen toepassen .
Maar de reden dat we deze koppeling gemaakt hebben is dat deze moet passen in de bestaande carters zonder aanpassingen en het moest een natte koppeling zijn die geen herrie maakt en toch geschikt is voor het vermogen van een 60 -70-80-90 cc .
En betaalbaar moest zijn !
Johan
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 635 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Alweer een stukje vakmansschap vanuit een andere hoek van Nl..
Laat je die mooie krukas hier ook nog eens zien ?
psje voor Maarten; Is het een idee om al die mooie nieuw ontwikkelde parts voor onze machientjes eens een aparte "Special Parts / Ontwikkel" afdeling te geven ?
Denk hier ff aan:
De Jager; 5bak close, 6bak indirect & direct, koppeling, Krukas etc etc
EMOT; Koppelingen (nat & droog), Krukas, etc
CREANOTIVE; Ombouw naar schijfrem, Scootercilinder in SB, Rempomp achterrem, Membraam op carter & vele andere Special Parts op maat
CNCparts; alle mooie zaken zoals Johan nu ook weer laat zien
Rion, Luc, nieuwe EnPo & Gebben frames, Etc..
Etc...voor ieder die ik zo snel ff "vergeet"
Laat je die mooie krukas hier ook nog eens zien ?
psje voor Maarten; Is het een idee om al die mooie nieuw ontwikkelde parts voor onze machientjes eens een aparte "Special Parts / Ontwikkel" afdeling te geven ?
Denk hier ff aan:
De Jager; 5bak close, 6bak indirect & direct, koppeling, Krukas etc etc
EMOT; Koppelingen (nat & droog), Krukas, etc
CREANOTIVE; Ombouw naar schijfrem, Scootercilinder in SB, Rempomp achterrem, Membraam op carter & vele andere Special Parts op maat
CNCparts; alle mooie zaken zoals Johan nu ook weer laat zien
Rion, Luc, nieuwe EnPo & Gebben frames, Etc..
Etc...voor ieder die ik zo snel ff "vergeet"
Laatst gewijzigd door KJ op 14 feb 2010, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Dat (goede) idee was er al en wordt al overwogenKJ schreef:Alweer een stukje vakmansschap vanuit een andere hoek van Nl..
Laat je die mooie krukas hier ook nog eens zien ?
psje voor Maarten; Is het een idee om al die mooie nieuw ontwikkelde parts voor onze machientjes eens een aparte "Special Parts / Ontwikkel" afdeling te geven ?
Denk hier ff aan:
De Jager; 5bak close, 6bak indirect & direct, koppeling, Krukas etc etc
EMOT; Koppelingen (nat & droog), Krukas, etc
CREANOTIVE; Ombouw naar schijfrem, Scootercilinder in SB, Rempomp achterrem, Membraam op carter & vele andere Special Parts op maat
CNCparts; alle mooie zaken zoals Johan nu ook weer laat zien
Etc..
Etc...voor ieder die ik zo snel ff "vergeet"
Vraagt wel om instemming van de leveranciers.
Enzo
- Larszelluf
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 18 apr 2005, 21:49
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 635 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Het idee was er al? Klok en klepel verhaal Tjerry.Enzo-tvdzijden schreef:Dat (goede) idee was er al en wordt al overwogenKJ schreef:Alweer een stukje vakmansschap vanuit een andere hoek van Nl..
Laat je die mooie krukas hier ook nog eens zien ?
psje voor Maarten; Is het een idee om al die mooie nieuw ontwikkelde parts voor onze machientjes eens een aparte "Special Parts / Ontwikkel" afdeling te geven ?
Denk hier ff aan:
De Jager; 5bak close, 6bak indirect & direct, koppeling, Krukas etc etc
EMOT; Koppelingen (nat & droog), Krukas, etc
CREANOTIVE; Ombouw naar schijfrem, Scootercilinder in SB, Rempomp achterrem, Membraam op carter & vele andere Special Parts op maat
CNCparts; alle mooie zaken zoals Johan nu ook weer laat zien
Etc..
Etc...voor ieder die ik zo snel ff "vergeet"
Vraagt wel om instemming van de leveranciers.
Enzo
Mede-hobbyisten informeren behoeft geen instemming van leveranciers.
Wel kan het zo zijn dat de ene leverancier (Denk ff aan de SB cilinder (prijs)ontwikkelingen) dit wenselijk vindt maar daar zou je als Kreidler.nl (breed onafhankelijk platform voor de hobbyist) niet aan mee moeten willen werken.
Een sponsor alhier zou naar mijn mening nooit kunnen bepalen dat je een concurerend product uitsluit van promotie / de Kreidler-hobbyisten daarover informeert..
@ Kees; in mijn beleving gaf Nico er als eerste ruchtbaarheid aan dus krijgt hij van mij de credits.
Ere wie ere toekomt, er zijn al genoeg die dit over de rug van anderen (proberen) te bereiken. De juiste informatie vertsrekken hierover is dan ook gewenst. Dus als er iemand is die ik hiermee voor het hoofd stoot of passeer geef dan ff aan wie het wel was.
Laatst gewijzigd door KJ op 14 feb 2010, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Aad dat heb je goed gezien .dolle aad schreef:wederom Komplimenten
K,zie nog net iets van een lager in de dekplaat .
We hebben inderdaad een lager gemonteerd in de dekplaat .
In het lagertje komt een bronze busje waar de drukstift tegenaan drukt.
Eerst hadden we het busje van alu gemaakt maar vanwege de slijtage gevoeligheid toch maar van brons gemaakt .
- Bijlagen
-
- IMG_2146 edit.jpg (90.12 KiB) 14393 keer bekeken
-
- IMG_2142 edit.jpg (62.56 KiB) 14421 keer bekeken
-
- IMG_2133 edit.jpg (69.6 KiB) 14421 keer bekeken
Laatst gewijzigd door lazy rider op 14 feb 2010, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- Larszelluf
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 18 apr 2005, 21:49
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Larszelluf
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 18 apr 2005, 21:49
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
KJ dit stukje had ik gemist! Ik weet het wel, maar is niet interessant!Ere wie ere toekomt, er zijn al genoeg die dit over de rug van anderen (proberen) te bereiken. De juiste informatie vertsrekken hierover is dan ook gewenst. Dus als er iemand is die ik hiermee voor het hoofd stoot of passeer geef dan ff aan wie het wel was.
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
lazy rider schreef:De diameter is groter van de buitenkorf en het kurk oppervlak van de platen is veel groter .danahi schreef:Is nu het enige voordeel tegen het slippen dat de diameter iets groter is?
Is het misschien nog wat om een "zwaardere" diafragma" te laten maken?
En kan de binnenkorf niet lichter?
En als je vermogens van meer dan 22 pk wil overbrengen zal je inderdaad een zwaardere diafragma veer kunnen toepassen .
Maar de reden dat we deze koppeling gemaakt hebben is dat deze moet passen in de bestaande carters zonder aanpassingen en het moest een natte koppeling zijn die geen herrie maakt en toch geschikt is voor het vermogen van een 60 -70-80-90 cc .
En betaalbaar moest zijn !
Johan
Wat het lager in de dekplaat aangaat, die is voor radiale belasting en niet voor axiale. Kun je daar niet beter een taatslager voor gebruiken of begrijp ik het principe nu niet goed.
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
In de sprint gebruiken we al jaren en kogellagertje in de drukplaat zonder problemen .
Een axile /taatslager geeft wel wat meer ruimte voor de drukstift is een optie .
En standaard wordt er geen lager toegepast. Alleen een bronze busje had ook gekund .
Maar dit is toch minder slijtage gevoelig ,en het geheel valt mooi gelijk met de diafragma plaat zodat het er ook nog netjes uitziet .
Johan
Een axile /taatslager geeft wel wat meer ruimte voor de drukstift is een optie .
En standaard wordt er geen lager toegepast. Alleen een bronze busje had ook gekund .
Maar dit is toch minder slijtage gevoelig ,en het geheel valt mooi gelijk met de diafragma plaat zodat het er ook nog netjes uitziet .
Johan