Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

Producten en mededelingen van onze sponsors
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
welly
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jun 2010, 12:08
Locatie: Bergen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wat niemand nog mocht zien !

#101 Bericht door welly » 01 aug 2010, 09:37

geweldig ik moet van de week weer even naar de jager ik hoop dat ik er weer een glimp van kan opvangen .

ik denk dat ik wel weet waar ik heen moet met mijn vragen voortaan !!!
:clap :clap :clap :clap

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9755
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 831 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#102 Bericht door Maarten » 01 aug 2010, 09:59

Paar berichten opgeruimd hier.

Ik stel voor dat Erwin_1965 (aka Bronx), die niets meer met dit forum of met Kreidler te maken wilde hebben, weg blijft anders druk ik op de ban knop. Je gedraagt je namelijk als onruststoker Erwin, en daar zitten we niet op te wachten.

Deze topic gaat nu hier over de 2-cilinder.

Ervaringen en kritiek mogen ook geplaatst worden, maar dan wel in de betreffende topic en in de juiste context en vooral ook door de betrokkenen zelf, niet door een buitenstaander die wat dingen gehoord heeft.

Gebruikersavatar
pluisje
Berichten: 1918
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
Locatie: Monster
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#103 Bericht door pluisje » 01 aug 2010, 10:15

Afbeelding

hoe gaat i aan het frame hangen?
lijkt mij nogal erg zwaar aan de voorkant voor alleen de achterste ophanging.

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#104 Bericht door Lieuw » 01 aug 2010, 10:51

Er wordt aan het massieve stuk aan de voorkant nog een ophangpunt gemaakt want het zal niet goed komen
als alles aan de achterste 2 punten komt te hangen.

Gebruikersavatar
Erwin_1965
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2010, 13:04
Locatie: zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#105 Bericht door Erwin_1965 » 01 aug 2010, 13:12

Maarten schreef:Paar berichten opgeruimd hier.

Ik stel voor dat Erwin_1965 (aka Bronx), die niets meer met dit forum of met Kreidler te maken wilde hebben, weg blijft anders druk ik op de ban knop. Je gedraagt je namelijk als onruststoker Erwin, en daar zitten we niet op te wachten.

Deze topic gaat nu hier over de 2-cilinder.

Ervaringen en kritiek mogen ook geplaatst worden, maar dan wel in de betreffende topic en in de juiste context en vooral ook door de betrokkenen zelf, niet door een buitenstaander die wat dingen gehoord heeft.

Maarten,

je bent erg bekrompen bezig,
waarheid mag blijkbaar niet gezegd worden op je site.
riekt naar vriendjespolitiek.
je bant maar een eind weg. :^o
ik ben niet de enige die hier klaar mee is.
bij een hoop mensen moeten de ogen nog geopend worden.

grt

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#106 Bericht door Lieuw » 01 aug 2010, 14:10

bronx schreef:
Maarten schreef:Paar berichten opgeruimd hier.

Ik stel voor dat Erwin_1965 (aka Bronx), die niets meer met dit forum of met Kreidler te maken wilde hebben, weg blijft anders druk ik op de ban knop. Je gedraagt je namelijk als onruststoker Erwin, en daar zitten we niet op te wachten.

Deze topic gaat nu hier over de 2-cilinder.

Ervaringen en kritiek mogen ook geplaatst worden, maar dan wel in de betreffende topic en in de juiste context en vooral ook door de betrokkenen zelf, niet door een buitenstaander die wat dingen gehoord heeft.

Maarten,

je bent erg bekrompen bezig,
waarheid mag blijkbaar niet gezegd worden op je site.
riekt naar vriendjespolitiek.
je bant maar een eind weg. :^o
ik ben niet de enige die hier klaar mee is.
bij een hoop mensen moeten de ogen nog geopend worden.

grt

Ik zal hier even op reageren om een heleboel opgewaaid stof weg te blazen.
Het verhaal over 3 goed lopende cilinders is echt een fabel ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Naar mijn mening heb ik jouw nooit wat verkocht!? In het geval van Jilles zijn Kreidler: die heb ik gekocht !!!! van Jilles op ZIJN/MIJN verzoek dus die staat inderdaad nog steeds bij ons in de winkel en zal dat ook blijven doen.
Waar jij op doelt denk is de aanpassing die Jeffrey aan het uitlaat kanaal heeft laten uitvoeren en daar ZELF zeer tevreden over was/is . Dit is door ons nooit getest dus ik neem dat maar aan dat dat een verbetering is. De bestaande cilinders voldoen prima en bij meer mensen dan jij weet !
Wat betreft de Kreidler van Jilles:
Verzoek gehad van Jilles om een 70cc kit te leveren, zo gezegd zo gedaan. Jilles laten proefrijden en bij terugkomst van de proefrit de volgende opmerking (letterlijk): Niet te geloven wat een vermogen......... niet normaal maar het komt er wel wat explosief in, ik had wat anders verwacht ! Kunnen jullie daar wat mee!
Geen ontevreden/onvertogen woord maar alleen een verzoek. Dat aanpassen heeft door de drukte in onze twee winkels wat langer geduurt dan verwacht. Intussen kwam het 2 cilinder gesprek ter tafel en daaruit voort komt de aankoop van Jilles zijn Kreidler door mij.
Verder verzoek ik je om geen conclusies meer te trekken over onze rug heen want jij weet absoluut niet aan wie en hoe of wat er door ons verkocht is !
Ik denk dat ik het hierbij ga laten ( ik zal hier dan ook niet meer op reageren, want ik ben niemand hier uitleg over verschuldigd lijkt me zo ) want dit gaat nergens over.............. terug naar het onderwerp : de twee cilinder Kreidler.

Groeten Alexander

Ps als je denkt dat het anders is graag via pb.

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#107 Bericht door Andre » 01 aug 2010, 16:14

al dat geouwehoer...

Ik ga iig binnenkort mijn spul ophalen.
8)
En dan de 2 pitter eens aanschouwen :D
Ik ben er zachtjes aan klaar voor op de bedrading na :D
Bijlagen
DSC02327.JPG
DSC02327.JPG (35.37 KiB) 10710 keer bekeken

klemmertje
Berichten: 261
Lid geworden op: 22 feb 2007, 21:12
Locatie: (Pea)nut(s)-village
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#108 Bericht door klemmertje » 01 aug 2010, 19:10

Lieuw schreef:
bronx schreef:
Maarten schreef:Paar berichten opgeruimd hier.

Ik stel voor dat Erwin_1965 (aka Bronx), die niets meer met dit forum of met Kreidler te maken wilde hebben, weg blijft anders druk ik op de ban knop. Je gedraagt je namelijk als onruststoker Erwin, en daar zitten we niet op te wachten.

Deze topic gaat nu hier over de 2-cilinder.

Ervaringen en kritiek mogen ook geplaatst worden, maar dan wel in de betreffende topic en in de juiste context en vooral ook door de betrokkenen zelf, niet door een buitenstaander die wat dingen gehoord heeft.

Maarten,

je bent erg bekrompen bezig,
waarheid mag blijkbaar niet gezegd worden op je site.
riekt naar vriendjespolitiek.
je bant maar een eind weg. :^o
ik ben niet de enige die hier klaar mee is.
bij een hoop mensen moeten de ogen nog geopend worden.

grt

Ik zal hier even op reageren om een heleboel opgewaaid stof weg te blazen.
Het verhaal over 3 goed lopende cilinders is echt een fabel ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Naar mijn mening heb ik jouw nooit wat verkocht!? In het geval van Jilles zijn Kreidler: die heb ik gekocht !!!! van Jilles op ZIJN/MIJN verzoek dus die staat inderdaad nog steeds bij ons in de winkel en zal dat ook blijven doen.
Waar jij op doelt denk is de aanpassing die Jeffrey aan het uitlaat kanaal heeft laten uitvoeren en daar ZELF zeer tevreden over was/is . Dit is door ons nooit getest dus ik neem dat maar aan dat dat een verbetering is. De bestaande cilinders voldoen prima en bij meer mensen dan jij weet !
Wat betreft de Kreidler van Jilles:
Verzoek gehad van Jilles om een 70cc kit te leveren, zo gezegd zo gedaan. Jilles laten proefrijden en bij terugkomst van de proefrit de volgende opmerking (letterlijk): Niet te geloven wat een vermogen......... niet normaal maar het komt er wel wat explosief in, ik had wat anders verwacht ! Kunnen jullie daar wat mee!
Geen ontevreden/onvertogen woord maar alleen een verzoek. Dat aanpassen heeft door de drukte in onze twee winkels wat langer geduurt dan verwacht. Intussen kwam het 2 cilinder gesprek ter tafel en daaruit voort komt de aankoop van Jilles zijn Kreidler door mij.
Verder verzoek ik je om geen conclusies meer te trekken over onze rug heen want jij weet absoluut niet aan wie en hoe of wat er door ons verkocht is !
Ik denk dat ik het hierbij ga laten ( ik zal hier dan ook niet meer op reageren, want ik ben niemand hier uitleg over verschuldigd lijkt me zo ) want dit gaat nergens over.............. terug naar het onderwerp : de twee cilinder Kreidler.

Groeten Alexander

Ps als je denkt dat het anders is graag via pb.
Hi Alexander,

Maak je niet zo druk. Gewoon laten lu**en.

Niet gehinderd door enige voorkennis heet dit. #-o

Zonde van de tijd die je er aan besteedt. :|

De meeste mensen weten dat jullie prima producten leveren en als er wat mee is je er altijd mee terug kunt komen.

Dat heet dan weer prima service. :wink:

Die ervaring heb ik en dat zelfde weet ik van anderen ook.

Succes met je project, ik kom het graag eens van dichtbij bekijken, en misschien nog mooier:

Beluisteren

Succes ermee,

Klemmertje

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#109 Bericht door MichielJ » 01 aug 2010, 19:24

Ook ik kom het project binnenkort graag aanschouwen. Mijn buurman (Danny) heeft bij jullie een set besteld die binnenkort afgeleverd gaat worden. Hij vroeg mij om dan mee te gaan en dat lijkt me gezellig.

Michiel

Gebruikersavatar
BESTMAN
Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
Berichten: 4103
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
Locatie: mooiste plekje op de veluwe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#110 Bericht door BESTMAN » 02 aug 2010, 17:14

geen kreidler.
maar kwam dit tegen op het zundapp forum.
http://zundappforum.net/viewtopic.php?f ... 60#p437704" onclick="window.open(this.href);return false;

gr dick

Gebruikersavatar
Marcel Birkhoff
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:57
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#111 Bericht door Marcel Birkhoff » 02 aug 2010, 19:27

Zit er top uit, ben alleen benieuwd hoe dit blok onder het frame komt te hangen.
Ik bedoel zie geen motorophanging aan de voorzijde van het blok, net achter de cilinder(s).
gr. Marcel

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13635
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 823 keren

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#112 Bericht door Caspar » 02 aug 2010, 19:33

Lieuw schreef:Er wordt aan het massieve stuk aan de voorkant nog een ophangpunt gemaakt want het zal niet goed komen
als alles aan de achterste 2 punten komt te hangen.
Was hierboven al duidelijk geworden :wink:

Gebruikersavatar
Marcel Birkhoff
Berichten: 84
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:57
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#113 Bericht door Marcel Birkhoff » 02 aug 2010, 22:51

sorry, overheen gelezen
ben wel benieuwd hoe zoiets zal rijden....

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#114 Bericht door Sander » 03 aug 2010, 11:51

Ziet er gruwelijk dik uit zo met de cilinderkop erop :D

Gebruikersavatar
Loek D.
Berichten: 649
Lid geworden op: 12 aug 2008, 20:16
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#115 Bericht door Loek D. » 03 aug 2010, 16:47

Ik zal niet veel nuttige info inbrengen maar ik kan gewoon lekker smullen vanachter mijn laptopje!

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#116 Bericht door Zatopek » 04 aug 2010, 10:23

Lieuw schreef:Ik zal hier even op reageren om een heleboel opgewaaid stof weg te blazen.
Het verhaal over 3 goed lopende cilinders is echt een fabel ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Naar mijn mening heb ik jouw nooit wat verkocht!? In het geval van Jilles zijn Kreidler: die heb ik gekocht !!!! van Jilles op ZIJN/MIJN verzoek dus die staat inderdaad nog steeds bij ons in de winkel en zal dat ook blijven doen.
Waar jij op doelt denk is de aanpassing die Jeffrey aan het uitlaat kanaal heeft laten uitvoeren en daar ZELF zeer tevreden over was/is . Dit is door ons nooit getest dus ik neem dat maar aan dat dat een verbetering is. De bestaande cilinders voldoen prima en bij meer mensen dan jij weet !
Wat betreft de Kreidler van Jilles:
Verzoek gehad van Jilles om een 70cc kit te leveren, zo gezegd zo gedaan. Jilles laten proefrijden en bij terugkomst van de proefrit de volgende opmerking (letterlijk): Niet te geloven wat een vermogen......... niet normaal maar het komt er wel wat explosief in, ik had wat anders verwacht ! Kunnen jullie daar wat mee!
Geen ontevreden/onvertogen woord maar alleen een verzoek. Dat aanpassen heeft door de drukte in onze twee winkels wat langer geduurt dan verwacht. Intussen kwam het 2 cilinder gesprek ter tafel en daaruit voort komt de aankoop van Jilles zijn Kreidler door mij.
Verder verzoek ik je om geen conclusies meer te trekken over onze rug heen want jij weet absoluut niet aan wie en hoe of wat er door ons verkocht is !
Ik denk dat ik het hierbij ga laten ( ik zal hier dan ook niet meer op reageren, want ik ben niemand hier uitleg over verschuldigd lijkt me zo ) want dit gaat nergens over.............. terug naar het onderwerp : de twee cilinder Kreidler.

Groeten Alexander

Ps als je denkt dat het anders is graag via pb.
Ik heb de hele discussie hier gemist, lees het net allemaal. Zoals de meesten wel weten was een membraan 70cc van De Jager mijn laatste poging om datgene te bereiken wat ik altijd al wide. Veel kracht onderin en een soepel rijdende Kreidler. Helaas voldeed de set niet aan mijn verwachtingen, misschien voor een ander wel. Samen met Alexander hebben we naar een oplossing gezocht, lees, waren er mee bezig en ik had er verder geen haast mee. Was er overigens van overtuigd dat het uiteindelijk zeker goed zou komen.

Echter, door persoonlijke omstandigheden heb ik plosklaps besloten om deze RS te verkopen. Ik heb er een goede prijs voor gekregen van fa. De Jager, natuurlijk niet alles wat ik erin heb gestoken, helaas........... Het blijft echter hobby.
Ik ben nu echt helemaal klaar met dat opvoeren van een Kreidler, het heeft mij als ik eerlijk ben, zelden het gevoel gegeven van "dit is het". Het kost bakken met geld en uiteindelijk gaat het toch weer stuk. Daarbij komt dat ik niet de kennis en sleutelhandigheid in huis heb wat anderen mogelijk wel hebben. Kortom, ik ben er helemaal klaar mee!

Ik heb al zo vaak geschreven, vaak aan dovemansoen besteed, iedereen moet doen wat hij zelf leuk vind, niets mis mee. Fa. de Jager maakt topspul, dat doet Creanotive ook, net als Rion, Van Homoet, Dick Baan en zo zijn er nog een aantal.

Ik ben meer dan tevreden met mijn witte RS die nu al 3 jaar geweldig rijdt zonder maar een enkel mankementje. Dat is voor mij het ultieme Kreidler gevoel, net zoals het lekker tuffen op mijn brommertje(s) die beiden dik 65 km per uur lopen. Van schade en schande wordt je wijs, ook ik :wink: :oops:

Het ontbreekt mij niet aan zelfkennis en ik steek graag ook de draak met mijzelf, de voorzetjes laat ik door anderen wel inkoppen. Dat ik soms dan belachelijk word gemaakt door deze en gene zonder dat degene die reageert echt van de hoed en de rand weet, tsja.............

De hobby is bij mij destijds in het kwadraat toegeslagen, deze is inmiddels zeer gereduceerd en dan druk ik mij nog rustig uit. Als ik morgen die Kreidlers allemaal tegelijk, ik heb er nog 4, waarvan 3 hele mooie (!) kan verkopen voor een redelijke prijs dan graag, weg ermee. Mocht iemand interesse hebben, stuur me maar een PB.

Laat mij lekker op mijn HONDA VFR750 rijden met 100PK onder mijn hol, wat nou wind, wat nou uitlaten, wat nou sproeiertjes wisselen, wat nou koffiebruine bougie of met een scheutje melk............... En de HONDA doet het altijd, hoef nooit te sleutelen en daar heb ik inmiddels echt helemaal tabak van.

Kreidler rijden vind ik echt nog wel leuk, alleen heb ik op dit moment wel iets anders aan mijn hoofd.

Gebruikersavatar
tonny59
Berichten: 1609
Lid geworden op: 23 okt 2005, 19:08
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#117 Bericht door tonny59 » 04 aug 2010, 10:43

Keurige reactie Jilles.
Alleen vindt ik het jammer dat jij afstand wil doen van de kreidlers :(
Tenslotte heb jij jou al opgegeven voor de eifel 2011 :wink:
Wat het opvoeren en tunen betreft ben ik ook steeds weer terug gegaan naar standaard omdat je dan nooit problemen hebt.
Deze [kreidler]vakantie met de twee zwitserse RS'n inmiddels alweer meer dan 1000 km zonder 1 probleempje.
Toch zoek ik ook nog steeds naar een setup die 100km loopt die je s'morgens ook met 1 kick aan de praat hebt en soepel rijdt.
Wat deze twee Twin betreft zijn wij natuurlijk allemaal super nieuwsgierig naar het eerste filmpje :D

gr, Tonny

har.56
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2010, 15:45
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#118 Bericht door har.56 » 04 aug 2010, 12:36

Hallo.
Op welke manier gaan jullie de krukassen aan elkaar koppelen. En welke krukaslagers ga je gebruiken voor dit mooie project.

Henk

Gebruikersavatar
Leks
Berichten: 728
Lid geworden op: 01 aug 2004, 17:20
Locatie: Wog de la mar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#119 Bericht door Leks » 04 aug 2010, 14:51

Jilles joh, wat is dit nu allemaal weer????
Eerst in den beginne wel opvoeren, toen weer niet, later weer wel en nu weer niet.
Ik kan mij nog goed herinneren dat een licht kalende man van middelbare leeftijd onze hele groep voorbijstoof richting Gouden Karper.
De glimlach die deze man onder zijn helm had strekte van oor tot oor.
Ik rijd nu ook weer even standaard met een stage6 cilindertje maar mijn tijd gaat ook nog wel komen.
Ik hoop (en denk) dat ik het weer ga meemaken dat er een duel gaat plaatsvinden tussen mij en de prins op het witte paard.
Laten wij het erop houden dat jij wat stemmingsgevoelig bent en dat jij nu even een dipje hebt.
Mocht er weer een straaltje zonneschijn door de donkere wolken prikken, peuter dan een scootercilindertje op de bruidskoets, kom mij vergezellen in de o zo gezellige kopgroep en laat die glimlach weer zien die jij in den beginne ook had.
Probeer die lach ook niet te faken want dat gaat niet, hij kan alleen door euforie getoond worden.
Het bierfeest erna zal weer zijn zoals toen Jilles.
Ik ben dan wel geen Nostradamus maar ik denk............

Gebruikersavatar
Willem de Groot
Berichten: 1105
Lid geworden op: 28 dec 2003, 22:53
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#120 Bericht door Willem de Groot » 04 aug 2010, 15:04

Leks schreef: Ik rijd nu ook weer even standaard met een stage6 cilindertje maar mijn tijd gaat ook nog wel komen.
Ik ben dan wel geen Nostradamus maar ik denk............
Wat kan je dat weer subtiel zeggen Leks. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#121 Bericht door Zatopek » 04 aug 2010, 16:24

Leks schreef:Jilles joh, wat is dit nu allemaal weer????
Leks, je stijgt in mijn achting en die was al hoog.............. Echter, ik heb er nu echt genoeg van en iig van dat opvoeren. Dat betekent niet dat ik het niet meer leuk vind maar ik laat dat nu verder wel aan de specialisten over. Zoals ik reeds schreef, ik vind relaxed rijden op mijn 2 Kreidler brommers eigenlijk veel leuker dan dat snelle gezeur op die RSjes. Echter, als ik de hele boel kan verkopen dan weg ermee en dat meen ik. Niet voor een weggeefprijs maar ook niet voor de hoofdprijs.............

Misschien denk ik er over een 3 maanden anders over, echter niet wat dat opvoeren betreft. 90 is voor mij hard zat op zo'n "lor" en ik vind het belangrijk dat ie betrouwbaar is en dat kan je echt wel vergeten met dat opvoeren..........................

Zo, that's it en nu weer terug :offtopic naar het onderwerp van fa. de Jager. Sorry Alexander, moest ff................ :wink: :oops:

Leks, bier blijf ik lekker vinden :beer :beer :beer :beer Dat is levenselixer...............

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#122 Bericht door pax00l » 04 aug 2010, 20:20

Ja jongens een mooi stuk vakwerk,toch even wat power meer onder het zit vlak,maar ik ben toch benieuwd hoe de krukas er uit zou kommen te zien,maar we wachten af,maar toch een mooi stuk vakwerk

GR LOUIS

WimOudewater
Berichten: 893
Lid geworden op: 02 aug 2010, 23:34
Locatie: Oudewater
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#123 Bericht door WimOudewater » 05 aug 2010, 02:36

Leuke creatie, cilinderkoppen worden ook wel HEMI-like (cnc) aangepast hopelijk? je zal dan wel een 30pk aan je tandwiel hebben fietsen, als het geen 40 is :P
Een maat van me heeft met een 50cc aangepaste minarelli scootercilinder met hemi style kop op een directe 6bak(De Jager) al een dikke 15.4pk. (dacht dat t 12pk was)
Het frame en de wielen gaan het geweld van de 2pitter echt niet lekker vinden :)
Laatst gewijzigd door WimOudewater op 06 aug 2010, 03:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lieuw
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 nov 2006, 20:20
Locatie: Winkel (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#124 Bericht door Lieuw » 05 aug 2010, 21:57

pax00l schreef:Ja jongens een mooi stuk vakwerk,toch even wat power meer onder het zit vlak,maar ik ben toch benieuwd hoe de krukas er uit zou kommen te zien,maar we wachten af,maar toch een mooi stuk vakwerk

GR LOUIS
De krukas bestaat uit twee originele krukassen die middels een persverbinding aan elkaar zitten.
Als lager gebruiken we 4 x een 6303 lager deze heeft een dynamisch draaggetal van 1060 kg tegen over 680 kg van een BO17 lager ( 56 % sterker dus ). Ook zijn BO17 lagers niet mogelijk in deze constructie.

Grt Alexander
Laatst gewijzigd door Lieuw op 06 aug 2010, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Wat niemand nog mocht zien ! Kreidler twin 140cc

#125 Bericht door pax00l » 05 aug 2010, 23:29

Daas is mooi jongen,even een vraag ,staan ze uit een bepaalde grade ,[ik bedoel dat de 1 eerder boven is dan de andere] of staan ze gelijk,dus alle 2 gelijk naar boven.

GR LOUIS

Plaats reactie