Brisk racing bougies nu bij EMOT

Producten en mededelingen van onze sponsors
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
kriegsman
Berichten: 1635
Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:14
Locatie: onstwedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Brisk racing bougies nu bij EMOT

#51 Bericht door kriegsman » 28 sep 2012, 10:33

heb er een van martijn gekregen :D
ook een voordeel dat hij zo lekker kort is :clap
Bijlagen
DSCF4943.JPG
DSCF4943.JPG (45.84 KiB) 6807 keer bekeken

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Brisk racing bougies nu bij EMOT

#52 Bericht door Mach4 » 28 sep 2012, 10:58

snel schreef:nee ,de curves zijn inderdaad van twee wat grotere motoren.
een 85cc Honda ,en een 80cc Simson.

afgaande op mijn ervaringen met Egberts Eitankje gok ik dat de Kokusan het niet trekt op een flink opgevoerde motor.
een standaard of bijna standaard motor met zijn lagere compressie en vullingsgraad zal misschien nog wel werken.
Ik ben toch wel benieuwd wat deze bougie zou doen in een opgevoerde 50cc of 60cc Kreidler cilinder.

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Brisk racing bougies nu bij EMOT

#53 Bericht door snel » 28 sep 2012, 11:15

proberen....hij doet het beter als de ontsteking het trekt ,of hij sputtert als die het niet trekt.
wel oppassen met van die standaard lage verbrandingskamers ,de bougie zit misschien zo dicht bij de zuiger dat deze vonkoverslag krijgt.
in dat geval een ringetje onderleggen

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Brisk racing bougies nu bij EMOT

#54 Bericht door KJ » 28 sep 2012, 11:43

Ik heb voor vertrek van de Veluwerit de BRISK nr12S in mijn standaard RS gedaan.
Geen vulringetje gemonteerd...!
Als ontsteking heb ik een Kokusan 6V gemonteerd met de Zündapp bobine.
Mijn ervaring is dat hij met de BRISK wat beter doortrekt en een duidelijk hogere topsnelheid geeft...±95Kmh ipv 92Kmh.

Bij het aanhouden van een kruissnelheid van rond de 50Kmh in alle versnellingen boven de 3de slaat hij wel gemakkelijk vet...

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Brisk racing bougies nu bij EMOT

#55 Bericht door Mach4 » 28 sep 2012, 11:51

Ik denk dat de 12S minder ver in de verbrandingsruimte steekt als de ZS,maar je
zou bij de ZS dus eigenlijk de kop moeten demonteren om zeker te weten hoever
deze in de verbrandingsruimte steekt?

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Brisk racing bougies nu bij EMOT

#56 Bericht door snel » 28 sep 2012, 11:54

KJ schreef: Bij het aanhouden van een kruissnelheid van rond de 50Kmh in alle versnellingen boven de 3de slaat hij wel gemakkelijk vet...
...het is een RACE bougie... :mrgreen:
ze bestaan nog warmer...misschien moet ik die ook nog in het assorti opnemen ?
Laatst gewijzigd door snel op 28 sep 2012, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Brisk racing bougies nu bij EMOT

#57 Bericht door snel » 28 sep 2012, 11:56

Mach4 schreef:Ik denk dat de 12S minder ver in de verbrandingsruimte steekt als de ZS,maar je
zou bij de ZS dus eigenlijk de kop moeten demonteren om zeker te weten hoever
deze in de verbrandingsruimte steekt?
bij twijfel (bolle zuiger ,lage verbrandingskamer) een goed idee.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Brisk racing bougies nu bij EMOT

#58 Bericht door KJ » 28 sep 2012, 12:13

snel schreef:
KJ schreef: Bij het aanhouden van een kruissnelheid van rond de 50Kmh in alle versnellingen boven de 3de slaat hij wel gemakkelijk vet...
...het is een RACE bougie... :mrgreen:
ze bestaan nog warmer...misschien moet ik die ook nog in het assorti opnemen ?

deze heb ik van je meegekregen met de mededeling dat hij een vervanger voor de B8HS zou zijn.
Normaal heb ik een B8HS in de RS gemonteerd en die is mooi koffiebruin.

Let wel: Hij is gemonteerd in een goed lopende ongetunede machine en geeft alsnog een hogere topsnelheid.... :clap :clap

Wss gooi ik hem hierna in de Gebben....10,5Pk /7,5Nm :mrgreen:

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3028
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: Brisk racing bougies nu bij EMOT

#59 Bericht door LVS » 28 sep 2012, 18:04

snel schreef:
Mach4 schreef:Ik denk dat de 12S minder ver in de verbrandingsruimte steekt als de ZS,maar je
zou bij de ZS dus eigenlijk de kop moeten demonteren om zeker te weten hoever
deze in de verbrandingsruimte steekt?
bij twijfel (bolle zuiger ,lage verbrandingskamer) een goed idee.

---------------------------------

makkelijker en ook beter is , een meting te doen ,met de bougie er uit .
je meet [ met een schuifmaat ] de diepte van bovenkant schroefdraad tot bovenkant zuiger .

dan meet je de lengte van de bougie .. en je weet hoeveel ruimte er nog is tot de zuiger ,

als SNEL , dan een minium maat door geeft , dan weet je of het goed zit .

##

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Brisk racing bougies nu bij EMOT

#60 Bericht door snel » 28 sep 2012, 18:07

ik denk dat een minimum ruim boven een normale electrode afstand moet liggen...dus ik gok niet onder de 2mm?

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Brisk racing bougies nu bij EMOT

#61 Bericht door snel » 28 sep 2012, 18:09

KJ schreef:
snel schreef:
KJ schreef: Bij het aanhouden van een kruissnelheid van rond de 50Kmh in alle versnellingen boven de 3de slaat hij wel gemakkelijk vet...
...het is een RACE bougie... :mrgreen:
ze bestaan nog warmer...misschien moet ik die ook nog in het assorti opnemen ?

deze heb ik van je meegekregen met de mededeling dat hij een vervanger voor de B8HS zou zijn.
Normaal heb ik een B8HS in de RS gemonteerd en die is mooi koffiebruin.

Let wel: Hij is gemonteerd in een goed lopende ongetunede machine en geeft alsnog een hogere topsnelheid.... :clap :clap

Wss gooi ik hem hierna in de Gebben....10,5Pk /7,5Nm :mrgreen:
de warmtegraden zijn benaderingswaarden ,en ik heb het aan de veilige kant gehouden. wat voor kleurtje heeft de brisk ?

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Brisk racing bougies nu bij EMOT

#62 Bericht door Mach4 » 28 sep 2012, 18:21

Ik wacht nog wel ff tot zich een gewillig slachtoffer meld die de bougie in z,n getunde cilinder gebruikt
en wat z,n ervaring is. :mrgreen:

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Brisk racing bougies nu bij EMOT

#63 Bericht door snel » 28 sep 2012, 19:38

Ik heb een Brisk L08S in mijn Casal.
2 weken geleden nog een eurocup race mee gewonnen in Denemarken.
50cc ,20 pk aan het wiel.
Valt dat bij jou ook al onder getunede cilinder ? :mrgreen:

http://youtu.be/iGknt2GHsBE" onclick="window.open(this.href);return false; die zwarte met die goudkleurige gietwielen...

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Brisk racing bougies nu bij EMOT

#64 Bericht door Mach4 » 29 sep 2012, 13:00

snel schreef:Ik heb een Brisk L08S in mijn Casal.
2 weken geleden nog een eurocup race mee gewonnen in Denemarken.
50cc ,20 pk aan het wiel.
Valt dat bij jou ook al onder getunede cilinder ? :mrgreen:

http://youtu.be/iGknt2GHsBE" onclick="window.open(this.href);return false; die zwarte met die goudkleurige gietwielen...
Bedoelde met de ZS Brisk ,jammer dat die camera motor niet zo goed door de bochten gaat,
je ziet dat hij snelheid verliest in de bochten,op de rechte stukken loopt hij weer in op de voorste 2. :mrgreen:

Gebruikersavatar
kreidler rmx
Berichten: 649
Lid geworden op: 07 sep 2009, 11:10
Locatie: In de tank van mijn dappie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Brisk racing bougies nu bij EMOT

#65 Bericht door kreidler rmx » 07 okt 2012, 23:23

Heb er ook 1, en nog veel meer van Emot oa een zuigertje en een mooi nikasil wandje, bedankt voor de keurige service martijn ! en laat het nog wel weten van de Brisk !
Bijlagen
PA060799.JPG
PA060799.JPG (49.21 KiB) 6632 keer bekeken
PA060792.JPG
PA060792.JPG (71.61 KiB) 6633 keer bekeken
PA060794.JPG
PA060794.JPG (63.84 KiB) 6633 keer bekeken

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Brisk racing bougies nu bij EMOT

#66 Bericht door snel » 24 feb 2013, 20:38

Heb nu ook Brisk LR08ZS in het assortiment.
Dit is de koudste van de ZS serie ,dus zonder de massa-elektrode.

Met deze bougie worden regelmatig spectaculaire resultaten geboekt.
Wel is hij bijna altijd nodig om de verbrandingskamer aan te passen.
De bougie verhoogt namelijk door zijn vorm de compressieverhouding nogal ,en door zijn vooruit geschoven positie heeft hij ook geen moeite een wat minder gecomprimeerd mengsel in de brand te krijgen.
Bijlagen
brisk zs.jpeg
brisk zs.jpeg (4.53 KiB) 6432 keer bekeken

Plaats reactie