huubhouben schreef: ↑12 feb 2022, 19:37
Ik zal uitleggen waarom ik overweeg voor een andere onsteking op mijn RS.
Mijn setup is
60cc cilinder met alle specificaties die hier onderstaan gemaakt
kt 60 cilinder
kt kop
zuiger smeedzuiger RSP + lager
tuning cilinder +kop
kop voorzien van een O ring
tuning =
alle bestaande poorten aangepast .
2 blinde spoelpoorten , + 2 gaten in de zuiger .
2 extra uitlaatpoorten .
nog 2 extra spoelpoorten
Door Claus gemaakt voor mijn wens 100km te halen.
en heb hier ook een mikuni 24 vm 512 op gemonteerd
de orginele luchtfilter aangepast zonder gaasje en extra gat achterin en trompet inzet stuk.
en cocusan evo2 onsteking met TOP Performance Bobine 1.2 vooronsteking.
is ook aangepast met membraam.
en voortandwiel 13 en achter 35 tands.
nu haal ik met moeite de 100km per uur maar mag dan geen tegenwind hebben
ik wil toch wat meer vermogen hebben dat ik makkelijk met mijn halfhoog stuur 100 - 110 km haal zonder te moeten gaan liggen.
Mij is wel eens verteld een andere onsteking de HPI te gebruiken maar omdat hij snel stuk kan gaan dacht ik aan een MVT met lichtspoel.
Ik heb vandaag nog ff contact gehad met Klaas Jan en zei tegen mij dat MTV met lichtspoel niet echt fijn is voor te toeren en het beter is voor de Kokusan met 1.4 of 1.5 vooronsteking af te stellen en dan kijken hoe dat gaat.
gr Huub