Er zijn wel wat tips voor de eerste oogopslag..
Onderzijde van de poorten zijn voor de timing niet heel belangrijk behalve bij de inlaatpoort.
Moeten poorten vrij zijn als de zuiger in de onderste stand staat: nee ( wordt vaak gedaan maar is totaal zinloos)
Bovenkant uitlaatpoort ( afhankelijk van de lengte van de cilinder) minimaal 21,5 mm vanaf de bovenkant bij 68 mm.
spoelers ongeveer de helft van de uitlaatpoort..
Wat bepaalt het aantal PK's ?
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- Theove
- Moderator
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
- Contacteer:
Re: Wat bepaalt het aantal PK's ?
Ik denk altijd maar aan een gezegde waar Marinus mee kwam.
Het opvliegen van een vlinder in Spanje kan het resultaat van je setup beïnvloeden.
Of Luc die stelde dat het berekenen en maken van een set tot een theoretisch goed voorspelbaar resultaat zal leiden maar dat het gaat om de invloeden die je niet ziet.
Maw; het aantal pk's is afhankelijk van de waan van de dag.
Rijdt en voelt jouw setup lekker dan maken pk's niet veel uit.
Onlosmakelijk bij pk's hoort koppel en dan de bandbreedte daarvan.
Het opvliegen van een vlinder in Spanje kan het resultaat van je setup beïnvloeden.
Of Luc die stelde dat het berekenen en maken van een set tot een theoretisch goed voorspelbaar resultaat zal leiden maar dat het gaat om de invloeden die je niet ziet.
Maw; het aantal pk's is afhankelijk van de waan van de dag.
Rijdt en voelt jouw setup lekker dan maken pk's niet veel uit.
Onlosmakelijk bij pk's hoort koppel en dan de bandbreedte daarvan.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren