koppelingskabel eitank 1966
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Zit de voorste M8 blok-ophangbout vast ?
Het gereedschap bakje onder de tank wil ook wel eens resoneren als een puntlas loslaat.
Het gereedschap bakje onder de tank wil ook wel eens resoneren als een puntlas loslaat.
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
- Locatie: SINT-OEDENRODE
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Caspar allemaal gecontroleerd hoever loopt het lucht aanvoer kanaal door in het farme is daar één foto of tekening van?gr
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Verstehe jetzt Dein Problem nicht ganz, aber hier sind Bilder vom Rahmen.
Im Rahmen sind zur Verstärkung 2 Schottwände, die vordere Verstärkung ist als Topf ausgeführt.
Der Stutzen für den Luftfilter ist einfach ein eingesetzter Stutzen, sh. Bilder.
Am Steuerkopf vorn ist zur Aussteifung noch ein Knotenblech angeschweißt.
An der Werkzeugklappe muß ein Schaumgummi-Puffer sein, der die Klappe auf Spannung hält, ansonsten macht das auch Geräusche, sh. letzte Bilder.
Gruß
Carsten
Im Rahmen sind zur Verstärkung 2 Schottwände, die vordere Verstärkung ist als Topf ausgeführt.
Der Stutzen für den Luftfilter ist einfach ein eingesetzter Stutzen, sh. Bilder.
Am Steuerkopf vorn ist zur Aussteifung noch ein Knotenblech angeschweißt.
An der Werkzeugklappe muß ein Schaumgummi-Puffer sein, der die Klappe auf Spannung hält, ansonsten macht das auch Geräusche, sh. letzte Bilder.
Gruß
Carsten
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 229 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Dat is een Eitank frame met automatische ventilatie (tegen doorroesten)
- Flocke
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
- Locatie: Teutoburger Wald (D)
- Gegeven waarderingen: 568 keren
- Ontvangen waarderingen: 800 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Korrosion kann beim Eitank-Rahmen ein Problem sein, weil der Eitank-Rahmen kein separates Schutzblech hat wie die späteren Rahmen.hermanngas schreef: ↑24 apr 2022, 20:13 Dat is een Eitank frame met automatische ventilatie (tegen doorroesten)
Das steht ja auch so oben in der Kundendienst-Mitteilung, dass der Rahmen in dem Bereich unbedingt dicht sein muß, damit das Rad kein Spritzwasser in den Rahmen befördert.
Allerdings da nicht mit dem Hinweis auf Korrosion, sondern damit der Vergaser kein Wasser ansaugt.
Ist es da hinten erstmal undicht und wurde wie früher im Winter täglich damit gefahren, dann befördert das Hinterrad schön Salzlake in den Rahmen.
Und genau so sieht der Rahmen auch aus, der vordere Teil des Rahmens war noch ganz gut, aber hinten war alles weggegammelt.
Gruß
Carsten
- Deze gebruikers waarderen Flocke voor dit bericht:
- hermanngas (25 apr 2022, 09:20)
- Waardering: 9.09%
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
- Locatie: SINT-OEDENRODE
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Met bernard gisteren gereden met de brommer toen ik thuis was op de standaard gezet stationer laaten loopen geef één beetje gas Slaat af nog met de kikstarter geprobeerd ging niet te veel weerstand cilinder en zuiger eraf gelukkig nog goed Maar als ik aan het vliegwiel draai veel weerstand en één bijgeluid Licht er nu de nieuwe lager uit of de bigend lager?
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Je hebt de cilinder er nog vanaf liggen ?
Dan kun je toch vrij simpel bepalen of je bigend nog goed is.
Eventueel het kleine primaire tandwiel op de krukas verwijderen , dan voelen of de krukas nog soepel draait zonder veel weerstand..
Dan kun je toch vrij simpel bepalen of je bigend nog goed is.
Eventueel het kleine primaire tandwiel op de krukas verwijderen , dan voelen of de krukas nog soepel draait zonder veel weerstand..
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
- Locatie: SINT-OEDENRODE
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Met de drijfstang kan ik hem niet bewegen en als ik aan het vliegwiel draai gaat hij heel zwaar Ik ga niet meer terug naar de man die de revisie heeft gedaan wie kunnen jullie aanbevelen hier op het forum Het moet nu goed gebeuren lvs of de andere?gr bernard
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Ik kan niet voor LVS spreken , maar ze hebben het allemaal druk.
De meeste goede reviseurs zitten 6 maanden vol.
Maar loopt het vliegwiel niet aan ? Kun je daar eens naar kijken ?
De meeste goede reviseurs zitten 6 maanden vol.
Maar loopt het vliegwiel niet aan ? Kun je daar eens naar kijken ?
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
- Locatie: SINT-OEDENRODE
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Nee loopt niet aan toen ik zaterdag onderweg reed kwam er van het blok even één fluitend geluid uit het blok aan de rechterkant dus denk dat het dat het toen al is begonnen gr bernard
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
- Locatie: SINT-OEDENRODE
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Caspar je had gelijk rechter niew krukas lager helemaal aan gort volgens de reviewer te strak er in komt nu ook een nieuwe drijfstang in nieuwe bronzen bussen in het blok voor de schakel as wordt vervolgd gr bernard
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
- Locatie: SINT-OEDENRODE
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Blok is terug nieuwe rito drijfstang met zilverkooi naald lager weer nieuwe lagers De B017 lager van krukas rechts was helemaal aan gort Hij dacht te strak er in Nieuwe bronzen bussen schakel as Morgen er weer onder hangen kijken hoe het nu loopt gr bernard
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
- Locatie: SINT-OEDENRODE
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Nog even één update kreidler florett eitank is nu origineel carburateur 1/14/99 cilinder malhe 2.6 originele malhe zuiger echte originele uitlaat met het stempel B in de ophang steun plus demper en tuit tandwiel verhouding 12 36 uitlaat bocht 28mm Snelheid met en tegen wind in strak 45 km per uur 3bak voet met kikstarter K54 omb 1966 uitlaat tot voorbij het achterwiel verlengt met 7 cm En met het echte kreidler geluid ik wist ook hoe dat moest klinken maar toch hoor je dat meteen hoewel ik nooit één kreidler heb gehad Iedereen veilige km toegewenst gr bernard
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
- Locatie: SINT-OEDENRODE
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Hallo met bernard uit sint-odenrode vandaag weer gereden alles goed kom je weer op zoon slechte hobbelige fietspad contact punten verschoof geen vonk méér wat kan er aan doen om dat te voorkomen is al de tweede keer seconden lijm of koper revet of andere ideeën??gr bernard
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
nog nooit meegemaakt. Zorgen voor een goede schroef.+×=+ schreef: ↑14 aug 2022, 13:09 Hallo met bernard uit sint-odenrode vandaag weer gereden alles goed kom je weer op zoon slechte hobbelige fietspad contact punten verschoof geen vonk méér wat kan er aan doen om dat te voorkomen is al de tweede keer seconden lijm of koper revet of andere ideeën??gr bernard
en vast zetten met passend gereedschap
Enzo
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
Re: koppelingskabel eitank 1966
je hebt geen vet aan de nok in je vliegwiel, daardoor slijt de nok van je contactpunten er af.
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 24 mei 2021, 21:31
- Locatie: SINT-OEDENRODE
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: koppelingskabel eitank 1966
Schroef is goed maar ik heb eitank met gewone voor vering en als dat erg dat gehobel en de vorige keer verging de contakt punt met sterke tegewind