Kreidler start niet, paar vragen
- kreidler rmc florret
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:18
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 14 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
Re: Kreidler start niet, paar vragen
Niet om lullig te doen, maar als uw maat al geen brommer lopend kan krijgen dan wordt en is het tunen van een cilinder al helemaal een debacle… met een beetje pech is de hele spoeling in de cilinder naar de knoppen geholpen.
- Gps
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 985 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Kreidler start niet, paar vragen
We zijn de inhoud van de koppen die ik heb aan het meten.
Imitatie kop inhoud 12 cc
Originele kop inhoud 10 cc
Iemand een idee wat dit voor imitatiekop is ?
Imitatie kop inhoud 12 cc
Originele kop inhoud 10 cc
Iemand een idee wat dit voor imitatiekop is ?
- adriline
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 30 okt 2020, 12:48
- Locatie: zuid limburg
- Gegeven waarderingen: 292 keren
- Ontvangen waarderingen: 205 keren
- Gps
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 985 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
- LVS
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Kreidler start niet, paar vragen
De kop is van het type met een bus spleet.
Die zijn wel meer gemaakt voor diverse motoren.
De kop die jij daaronder heb staan, is van het nieuwere type.
De ribben sluiten niet aan op de cilinder,, die is van het oude type.
Die zijn wel meer gemaakt voor diverse motoren.
De kop die jij daaronder heb staan, is van het nieuwere type.
De ribben sluiten niet aan op de cilinder,, die is van het oude type.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- Gps
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 985 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Kreidler start niet, paar vragen
Het is niet de bedoeling om dat nieuwe model kop er op te laten zitten, wel om er mee te testen.
Berekende compressie verhouding (met originele nieuw model kop) 1:9 Met imitatie kop 1:5, oei.
Me maat is op dit moment bezig de nieuw model kop aan het monteren, dan gaan we testen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Kreidler start niet, paar vragen
Je had beter Duitse kop kunnen pakken. Nog meer powerGps schreef: ↑30 jun 2022, 17:32Het is niet de bedoeling om dat nieuwe model kop er op te laten zitten, wel om er mee te testen.
Berekende compressie verhouding (met originele nieuw model kop) 1:9 Met imitatie kop 1:5, oei.
Me maat is op dit moment bezig de nieuw model kop aan het monteren, dan gaan we testen.
Enzo
- Bijlagen
-
- deze dus
- EACD753F-22EB-42D4-A348-5C77F4A99FEA.jpeg (89.44 KiB) 576 keer bekeken
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Gps (30 jun 2022, 20:02)
- Waardering: 9.09%
- Stephan1978
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
- Locatie: Huijbergen
- Gegeven waarderingen: 42 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
- Gps
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 985 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Kreidler start niet, paar vragen
Ja, en dat leek niet echt wat uit te maken.Stephan1978 schreef: ↑30 jun 2022, 17:43 Nou, ik ben benieuwd...dat nieuwe vliegwiel zit er ook al op?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Kreidler start niet, paar vragen
Dat was hier al aangegevenGps schreef: ↑30 jun 2022, 17:46Ja, en dat leek niet echt wat uit te maken.Stephan1978 schreef: ↑30 jun 2022, 17:43 Nou, ik ben benieuwd...dat nieuwe vliegwiel zit er ook al op?
Vooral aan je maat vastklampen
Enzo
- Stephan1978
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
- Locatie: Huijbergen
- Gegeven waarderingen: 42 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: Kreidler start niet, paar vragen
Ik heb zelf maar een bakkie bier gehaald...Gps schreef: ↑30 jun 2022, 17:46Ja, en dat leek niet echt wat uit te maken.Stephan1978 schreef: ↑30 jun 2022, 17:43 Nou, ik ben benieuwd...dat nieuwe vliegwiel zit er ook al op?
- Deze gebruikers waarderen Stephan1978 voor dit bericht:
- Gps (30 jun 2022, 21:30)
- Waardering: 9.09%
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 512 keren
Re: Kreidler start niet, paar vragen
hier idem dito.Stephan1978 schreef: ↑30 jun 2022, 18:01Ik heb zelf maar een bakkie bier gehaald...Gps schreef: ↑30 jun 2022, 17:46Ja, en dat leek niet echt wat uit te maken.Stephan1978 schreef: ↑30 jun 2022, 17:43 Nou, ik ben benieuwd...dat nieuwe vliegwiel zit er ook al op?
de spanning is om te snijden.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- Gps
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 985 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Kreidler start niet, paar vragen
Grote stap voorwaarts. We zijn er nog niet, maar Kreidler loopt met de verkeerd model cilinderkop veel beter en start beter, of moet ik zeggen start veel minder slecht.
Conclusie, met die imitatie kop (buis model, dank je wel LVS) is de compressie te laag.
Nu gaan we weer nadenken, en misschien de carburateur afstellen. (En misschien op zoek naar een stroboscoop)
Kreidler loopt nog niet stationair, want slaat af, bij lage toeren.
Wat me verder wel opvalt, hij word veel minder snel heet. (de cilinder, zoals het hoort).
Conclusie, met die imitatie kop (buis model, dank je wel LVS) is de compressie te laag.
Nu gaan we weer nadenken, en misschien de carburateur afstellen. (En misschien op zoek naar een stroboscoop)
Kreidler loopt nog niet stationair, want slaat af, bij lage toeren.
Wat me verder wel opvalt, hij word veel minder snel heet. (de cilinder, zoals het hoort).
- b.bonk
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
- Gegeven waarderingen: 231 keren
- Ontvangen waarderingen: 512 keren
Re: Kreidler start niet, paar vragen
dat aan de cilinder voelen , hoe warm hij word.
is dat een noord hollands dingetje.
ken iemand daar vandaan en die doet niet anders
is dat een noord hollands dingetje.
ken iemand daar vandaan en die doet niet anders
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Kreidler start niet, paar vragen
Als hij niet warm wordt is hij uit.
- Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
- Gps (30 jun 2022, 19:51)
- Waardering: 9.09%
- Gps
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 985 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Kreidler start niet, paar vragen
Lol
Me maat, waar ik dit wel van geleerd heb, komt net als enzo uit Leidschendam.
- Deze gebruikers waarderen Gps voor dit bericht:
- Enzo-tvdzijden (30 jun 2022, 20:08)
- Waardering: 9.09%
- Gps
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 985 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Kreidler start niet, paar vragen
Ik weet het op het moment even niet meer, maar misschien wel leuk om te vertellen. Die kop die er nu op zit is een afgevlakte, nieuw model.
Daar heeft ooit iemand, die geen bougie sleutel had een koerib afgebroken, zodat hij met een waterpomptang de bougie kon verwisselen.
Het goede aan die kop is wel dat ik hem gratis kreeg. Heb ik volgens mij wel mee gereden, op een snelle imitatie cilinder met een recht inlaat.
Maar omdat het me niet lekker zat dat er een koerib af was, heb ik toen ergens een kop geregeld, die nog wel helemaal goed was. (die op de bovenstaande foto dus)
Denk dat ik die kop weg ga gooien. De reden dat we deze kop als test hebben gebruikt is dat hij afgevlakt is, en de verbrandingsruimte is verder wel goed.
Maar even een gekke vraag, hoeveel mensen gebruiken hier aspen 2 in hun snelle Kreidler?
Toen me maat en ik zaten te filosoferen, over wat er nog mis is en wat er anders is als vroeger, kwamen we wel ook bij de benzine uit. Nu dus Aspen 2.
Er moet gewoon avgas in.
https://en.wikipedia.org/wiki/Avgas Octaan getal 105 of zo als me geheugen me niet in de steek laat. Werd gebruikt in racemotoren, en vliegtuigen.
Werd of word ergens in de buurt van schiphol verkocht.
Ik ga wel de sproeier uit de oude carburateur halen en die in de nieuwe carburateur zetten.
In die nieuwe carburateur zit nu nog een onbekende sproeier, die bij de carburateur geleverd word.
Die in me oude carburateur is een 78. Een mooie basis om verder mee te gaan.
Tot nu toe deed de Kreidler het veel te slecht om aan fijn afstelling van oa de carburateur te denken.
Samenvattend, Kreidler moet nog steeds op gang geduwd worden, en slaat af bij lage toeren. Kreidler pakt al wel veel beter op, en klinkt ook weer als een Kreidler.
Start ook veel minder slecht, met een meter of 20 duwen loopt hij nu wel.
Duidelijk is wel dat de kop die er nu op zit, veel meer compressie geeft en een grote stap vooruit is. Achterwiel heeft weer net als vroeger de neiging om te blokkeren bij het aanduwen.
Over de imitatie carburateur ben ik wel te spreken, maar ik zou als je een keus hebt toch voor een originele gaan.
Vliegwiel is zeker niet slecht, en van binnen een mm groter.
Ik moet dus wel op zoek naar een oud model cilinder kop. Misschien eens zoeken op marktplaats of iemand vinden die een originele nieuw model kop wil ruilen voor een originele oud model.
Of ga ik voor een imitatie jockey pet kop.
Daar heeft ooit iemand, die geen bougie sleutel had een koerib afgebroken, zodat hij met een waterpomptang de bougie kon verwisselen.
Het goede aan die kop is wel dat ik hem gratis kreeg. Heb ik volgens mij wel mee gereden, op een snelle imitatie cilinder met een recht inlaat.
Maar omdat het me niet lekker zat dat er een koerib af was, heb ik toen ergens een kop geregeld, die nog wel helemaal goed was. (die op de bovenstaande foto dus)
Denk dat ik die kop weg ga gooien. De reden dat we deze kop als test hebben gebruikt is dat hij afgevlakt is, en de verbrandingsruimte is verder wel goed.
Maar even een gekke vraag, hoeveel mensen gebruiken hier aspen 2 in hun snelle Kreidler?
Toen me maat en ik zaten te filosoferen, over wat er nog mis is en wat er anders is als vroeger, kwamen we wel ook bij de benzine uit. Nu dus Aspen 2.
Er moet gewoon avgas in.
https://en.wikipedia.org/wiki/Avgas Octaan getal 105 of zo als me geheugen me niet in de steek laat. Werd gebruikt in racemotoren, en vliegtuigen.
Werd of word ergens in de buurt van schiphol verkocht.
Ik ga wel de sproeier uit de oude carburateur halen en die in de nieuwe carburateur zetten.
In die nieuwe carburateur zit nu nog een onbekende sproeier, die bij de carburateur geleverd word.
Die in me oude carburateur is een 78. Een mooie basis om verder mee te gaan.
Tot nu toe deed de Kreidler het veel te slecht om aan fijn afstelling van oa de carburateur te denken.
Samenvattend, Kreidler moet nog steeds op gang geduwd worden, en slaat af bij lage toeren. Kreidler pakt al wel veel beter op, en klinkt ook weer als een Kreidler.
Start ook veel minder slecht, met een meter of 20 duwen loopt hij nu wel.
Duidelijk is wel dat de kop die er nu op zit, veel meer compressie geeft en een grote stap vooruit is. Achterwiel heeft weer net als vroeger de neiging om te blokkeren bij het aanduwen.
Over de imitatie carburateur ben ik wel te spreken, maar ik zou als je een keus hebt toch voor een originele gaan.
Vliegwiel is zeker niet slecht, en van binnen een mm groter.
Ik moet dus wel op zoek naar een oud model cilinder kop. Misschien eens zoeken op marktplaats of iemand vinden die een originele nieuw model kop wil ruilen voor een originele oud model.
Of ga ik voor een imitatie jockey pet kop.
- Stephan1978
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
- Locatie: Huijbergen
- Gegeven waarderingen: 42 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren
Re: Kreidler start niet, paar vragen
Persoonlijk zou ik er een onverprutste cilinder op zetten.
Succes gegarandeerd...
Succes gegarandeerd...
- Gps
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 985 keren
- Ontvangen waarderingen: 46 keren
Re: Kreidler start niet, paar vragen
Als je mij uit kan leggen wat er verkeerd is aan die booster poort, wil ik misschien wel luisteren.
We hebben er naar gekeken, en booster poort zit niet hoger als de gewone spoelpoorten.
We hebben er naar gekeken, en booster poort zit niet hoger als de gewone spoelpoorten.
- Stephan1978
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
- Locatie: Huijbergen
- Gegeven waarderingen: 42 keren
- Ontvangen waarderingen: 13 keren