Kreidler start niet, paar vragen

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
kreidler rmc florret
Berichten: 496
Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:18
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 14 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#301 Bericht door kreidler rmc florret » 01 jul 2022, 08:01

Afbeelding

Daar gaat iets niet goed volgens mij!

Dirk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#302 Bericht door nozems » 01 jul 2022, 09:57

b.bonk schreef: 30 jun 2022, 18:58 dat aan de cilinder voelen , hoe warm hij word.
is dat een noord hollands dingetje.
ken iemand daar vandaan en die doet niet anders :wink:
Echt waar? Ken ik hem🤪

Er is dus iets vooruitgang en eindelijk foto’s geplaatst 👍

Ik vindt dat extra spoelpoortje wel erg breed! Weet niet of je zuigerveer dat gaat volhouden, of is het slotje vd zuigerveer verzet en loopt deze niet over het kanaal heen?

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#303 Bericht door wimv8 » 01 jul 2022, 10:54

Verkoop m nou gewoon. Nu.
Dat was de bedoeling toch ook.
Hij loopt nu toch?
Potentiële koper kan nu toch proefrijden?
Hij start een beetje slecht, tja wat wil je ook, had al 30 jaar stilgestaan.
Misschien moet de koper nog wat afstellen.
Hup, oppoetsen dat ding.
Op markplaats ermee.
En weg is ie.
2500-3000 in je zak, klaar.
Kreidlerboek dichtdoen.
Verder met je oude leven. 8)


Gr. Wim.
Deze gebruikers waarderen wimv8 voor dit bericht:
HansKarel (01 jul 2022, 15:44)
Waardering: 9.09%

hansjepansje
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mei 2014, 09:14
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#304 Bericht door hansjepansje » 01 jul 2022, 13:10

Ja doorgeven die ellende,liefhebbers onder elkaar?

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#305 Bericht door wimv8 » 01 jul 2022, 13:22

hansjepansje schreef: 01 jul 2022, 13:10
Ja doorgeven die ellende, liefhebbers onder elkaar?

De gene die m koopt weet dat ie zooi koopt van 50 jaar oud.
Als ik iets koop op dit gebied gaat t toch echt helemaal uit elkaar.
Bijna alles is versleten of bijna.
(Wie oldtimer wil rijden heeft ook sleutelen als hobby) :wink:

Anders één als nieuwe kopen bij zo'n bekende toko voor 6000,- á 7000,-
met garantie.


Gr. Wim.
Deze gebruikers waarderen wimv8 voor dit bericht:
Gps (01 jul 2022, 13:44)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#306 Bericht door Gps » 01 jul 2022, 13:50

nozems schreef: 01 jul 2022, 09:57
b.bonk schreef: 30 jun 2022, 18:58 dat aan de cilinder voelen , hoe warm hij word.
is dat een noord hollands dingetje.
ken iemand daar vandaan en die doet niet anders :wink:
Echt waar? Ken ik hem🤪

Er is dus iets vooruitgang en eindelijk foto’s geplaatst 👍

Ik vindt dat extra spoelpoortje wel erg breed! Weet niet of je zuigerveer dat gaat volhouden, of is het slotje vd zuigerveer verzet en loopt deze niet over het kanaal heen?
Zuigerveerslotpenetje is verzet, waardoor de zuigerveer opening dus langs de deuk loopt
Deze gebruikers waarderen Gps voor dit bericht:
nozems (01 jul 2022, 20:00)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#307 Bericht door Gps » 01 jul 2022, 13:55

kreidler rmc florret schreef: 01 jul 2022, 08:01
Daar gaat iets niet goed volgens mij!

Dirk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bedankt voor het meedenken, maar dat is denk ik een foto artefact. Zuiger zit er erg mooi uit in het echt.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#308 Bericht door Gps » 01 jul 2022, 14:21

wimv8 schreef: 01 jul 2022, 10:54 Verkoop m nou gewoon. Nu.
Dat was de bedoeling toch ook.
Hij loopt nu toch?
Potentiële koper kan nu toch proefrijden?
Hij start een beetje slecht, tja wat wil je ook, had al 30 jaar stilgestaan.
Misschien moet de koper nog wat afstellen.
Hup, oppoetsen dat ding.
Op markplaats ermee.
En weg is ie.
2500-3000 in je zak, klaar.
Kreidlerboek dichtdoen.
Verder met je oude leven. 8)


Gr. Wim.
Probleem is dat ik een liefhebber ben van techniek (vooral 2 takten), en zeer slecht ben in opgeven.

Die liefhebber wil weten wat er mis is. Ooit had ik ongeveer een halve meter nodig om deze Kreidler te starten. Waarom nu niet ?

Zou het dan toch die booster poort zijn? Lijkt me sterk, maar ik sluit dat nog niet uit. Zit me ook af te vragen wat een elektronische ontsteking zou doen, en of de ontsteking nu wel echt goed staat.

Wat me nu al weken dwars zit, waarom hoor ik als ik begin met duwen, vrijwel meteen dat de Kreidler dreigt aan te slaan, kleine plofjes, maar pas echt start als je flink door duwt.

De techneut in mij wil weten waarom. :)

HansKarel
Berichten: 397
Lid geworden op: 23 nov 2020, 19:38
Gegeven waarderingen: 25 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#309 Bericht door HansKarel » 01 jul 2022, 15:49

Ga nu eens gewoon die carburateur afstellen.
De maat van de sproeier en de verstelling van de gasnaald hebben grote invloed op de rij-eigenschappen en zeker ook stationair lopen.
Ik snap nog niet goed hoe jij en je maat kunnen denken dat je, bij een getunede cilinder er zo maar een 17mm carb achter kunt zetten en er een sproeier in kunt draaien en dat ie dan ook gelijk
prima stationair loopt en goed oppakt. Jij hebt toch in het verleden wel vaker op Kreidler (of voor mijn part Zundapp, Puch, enzovoorts) gereden om te weten dat het zo niet werkt?
Alleen bij een originele cilinder met originele kop en originele 12mm carb kan je er redelijk van uitgaan dat je met sproeier 58/60/62 goed zit.
Ik denk dat we pagina 30 ook nog wel gaan halen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60391
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2280 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#310 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 jul 2022, 15:58

HansKarel schreef: 01 jul 2022, 15:49 Ga nu eens gewoon die carburateur afstellen.
De maat van de sproeier en de verstelling van de gasnaald hebben grote invloed op de rij-eigenschappen en zeker ook stationair lopen.
Ik snap nog niet goed hoe jij en je maat kunnen denken dat je, bij een getunede cilinder er zo maar een 17mm carb achter kunt zetten en er een sproeier in kunt draaien en dat ie dan ook gelijk
prima stationair loopt en goed oppakt. Jij hebt toch in het verleden wel vaker op Kreidler (of voor mijn part Zundapp, Puch, enzovoorts) gereden om te weten dat het zo niet werkt?
Alleen bij een originele cilinder met originele kop en originele 12mm carb kan je er redelijk van uitgaan dat je met sproeier 58/60/62 goed zit.
Ik denk dat we pagina 30 ook nog wel gaan halen.
Dan had hij een 17 of 18 mm Kroondop moeten kopen.


Enzo

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#311 Bericht door Gps » 01 jul 2022, 18:36

HansKarel schreef: 01 jul 2022, 15:49 Ga nu eens gewoon die carburateur afstellen.
De maat van de sproeier en de verstelling van de gasnaald hebben grote invloed op de rij-eigenschappen en zeker ook stationair lopen.
Ik snap nog niet goed hoe jij en je maat kunnen denken dat je, bij een getunede cilinder er zo maar een 17mm carb achter kunt zetten en er een sproeier in kunt draaien en dat ie dan ook gelijk
prima stationair loopt en goed oppakt. Jij hebt toch in het verleden wel vaker op Kreidler (of voor mijn part Zundapp, Puch, enzovoorts) gereden om te weten dat het zo niet werkt?
Alleen bij een originele cilinder met originele kop en originele 12mm carb kan je er redelijk van uitgaan dat je met sproeier 58/60/62 goed zit.
Ik denk dat we pagina 30 ook nog wel gaan halen.
Ik snap je redenatie, maar je vergeet iets. Deze Kreidler met getunde cilinder is ooit stil komen te staan. Toen zat er dus al een 17mm carburateur op, met een 78 sproeier.
Toen dit topic gestart werd, startte de Kreidler helemaal niet. Hoe wil jij een carburateur afstellen van iets wat niet start ? :)

Ik heb al maanden discussies met me maat over de cilinderkop die er eerst opzat. De simpele reden is dat mij opviel dat de Kreidler behoorlijk minder compressie had als vroeger.

Vorige week was ik de discussie zat, en heb ik me poot stijf gehouden dat die cilinder kop er af ging. Ik zei letterlijk, we proberen dat nieuwe vliegwiel één keer, en dan gaat die kop er af.

Wat ik nu ga doen is o.a. die 78 sproeier uit de oude carburateur in de nieuwe carburateur zetten.
Dat wilde ik al eerder doen, maar iemand hier op het forum rade mij aan het gewoon eerst te proberen, met de onbekende sproeier die bij de carburateur geleverd word.

Natuurlijk weet ik niet of een 78 sproeier nog steeds de juiste maat is, want er zit nu een extra boost poort in de cilinder.
Maar met die 78 weet ik tenminste wel wat ik aan het doen ben. Het is een goed start punt en inmiddels loopt de Kreidler al zo veel beter, dat ik inderdaad ga kijken wat ik met afstellen kan bereiken.
Ik heb nog wel wat sproeiers, vooral grotere.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#312 Bericht door Gps » 01 jul 2022, 19:01

Enzo-tvdzijden schreef: 01 jul 2022, 15:58
HansKarel schreef: 01 jul 2022, 15:49 Ga nu eens gewoon die carburateur afstellen.
De maat van de sproeier en de verstelling van de gasnaald hebben grote invloed op de rij-eigenschappen en zeker ook stationair lopen.
Ik snap nog niet goed hoe jij en je maat kunnen denken dat je, bij een getunede cilinder er zo maar een 17mm carb achter kunt zetten en er een sproeier in kunt draaien en dat ie dan ook gelijk
prima stationair loopt en goed oppakt. Jij hebt toch in het verleden wel vaker op Kreidler (of voor mijn part Zundapp, Puch, enzovoorts) gereden om te weten dat het zo niet werkt?
Alleen bij een originele cilinder met originele kop en originele 12mm carb kan je er redelijk van uitgaan dat je met sproeier 58/60/62 goed zit.
Ik denk dat we pagina 30 ook nog wel gaan halen.
Dan had hij een 17 of 18 mm Kroondop moeten kopen.


Enzo
Als ik zie hoe hij start, dan vraag ik me al langer af of de Kreidler wel voldoende benzine krijgt. Voor nu nog even plan b, maar ik zie een 18mm kroondop wel zitten.
Want die carburateurs hebben een lucht schroef. :)

Verder heb ik nog een herinnering aan vroeger toen ik ooit een 18 of 19? mm kroondop, op een imitatie snelle cilinder met rechte inlaat monteerde.
Een Kreidler rmc-s van een maat van mij.
Die Kreidler liep wel zo godsgruwelijk mooi stationair met die carburateur, dat ik dat nu nog weet.

Helaas was die kroon dop ook de reden dat die rmc-s in een politie busje verdween.
Ik was er niet bij, maar die vriend werd aangehouden door een motor agent.Toen die agent de Kroondop carburateur zag, vroeg hij niet eens of de Kreidler opgevoerd was.
Hij belde gelijk een busje....

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60391
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2280 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#313 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 jul 2022, 19:04

19 mm is Zündapp
Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
Gps (02 jul 2022, 14:49)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Stephan1978
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
Locatie: Huijbergen
Gegeven waarderingen: 42 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#314 Bericht door Stephan1978 » 01 jul 2022, 19:12

Gps schreef: 01 jul 2022, 14:21
wimv8 schreef: 01 jul 2022, 10:54 Verkoop m nou gewoon. Nu.
Dat was de bedoeling toch ook.
Hij loopt nu toch?
Potentiële koper kan nu toch proefrijden?
Hij start een beetje slecht, tja wat wil je ook, had al 30 jaar stilgestaan.
Misschien moet de koper nog wat afstellen.
Hup, oppoetsen dat ding.
Op markplaats ermee.
En weg is ie.
2500-3000 in je zak, klaar.
Kreidlerboek dichtdoen.
Verder met je oude leven. 8)


Gr. Wim.
Probleem is dat ik een liefhebber ben van techniek (vooral 2 takten), en zeer slecht ben in opgeven.

Die liefhebber wil weten wat er mis is. Ooit had ik ongeveer een halve meter nodig om deze Kreidler te starten. Waarom nu niet ?

Zou het dan toch die booster poort zijn? Lijkt me sterk, maar ik sluit dat nog niet uit. Zit me ook af te vragen wat een elektronische ontsteking zou doen, en of de ontsteking nu wel echt goed staat.

Wat me nu al weken dwars zit, waarom hoor ik als ik begin met duwen, vrijwel meteen dat de Kreidler dreigt aan te slaan, kleine plofjes, maar pas echt start als je flink door duwt.

De techneut in mij wil weten waarom. :)
Electronische ontsteking gaat in deze situatie niet voor verbetering zorgen. Investeer die 200 euro dan gewoon in een puik cilindertje. Dan loopt en rijdt ie in no-time goed. Beetje oppoetsen en verkopen die handel.

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#315 Bericht door Gps » 01 jul 2022, 20:13

Enzo-tvdzijden schreef: 01 jul 2022, 19:04 19 mm is Zündapp
Aha.

Zou het dan een Zündapp carburateur geweest zijn ?

Wat ik nog wel zeker weet, was de vlotterbak. Daar zat een soort klembeugel onderdoor.
De winkel die deze carburateur verkocht, gaf er ook gelijk extra spruitstuk pakkingen bij, met de mededeling dat als die beugel het blok zou raken, we meer pakkingen tussen het spruitstuk en de cilinder moesten stoppen.
Maar na al die jaren weet ik echt niet meer zeker of het dus een 18 was of niet, wel dat het met één pakking gewoon goed ging, en de beugel net niet het blok raakte. :)

Gebruikersavatar
69erflorett
Berichten: 479
Lid geworden op: 14 okt 2008, 21:44
Locatie: Venlo
Gegeven waarderingen: 93 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#316 Bericht door 69erflorett » 01 jul 2022, 20:22

Wat wil je er voor hebben zoals die er nu bijstaat..??

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#317 Bericht door Gps » 01 jul 2022, 21:26

69erflorett schreef: 01 jul 2022, 20:22 Wat wil je er voor hebben zoals die er nu bijstaat..??
Ik denk aan 2500 euro, waarbij ik er wel bij wil vermelden, dat er extra onderdelen zijn. Genoeg om er bijvoorbeeld weer een brommer met trappers van te maken

Wat wel een probleem is, dat ik het op dit moment absoluut nog niet op wil geven. :)

De bedoeling is dat ik er nog één keertje 80-90 mee rijd, en dat ik dan afscheid neem.

Thomas_Kreidler
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#318 Bericht door Thomas_Kreidler » 01 jul 2022, 21:28

Als ik zie hoe hij start, dan vraag ik me al langer af of de Kreidler wel voldoende benzine krijgt. Voor nu nog even plan b, maar ik zie een 18mm kroondop wel zitten.
Want die carburateurs hebben een lucht schroef. :)
Zit me ook af te vragen wat een elektronische ontsteking zou doen, en of de ontsteking nu wel echt goed staat.
bovenstaande opmerkingen heb je alletwee niet nodig en zetten totaal geen zoden aan de dijk. Kost je meer geld en maakt dat ding voor jou nóg duurder, en brengt je niks op. Onzin dus. Hou alstjeblieft op met links en rechts alles kopen en vernieuwen want aan het einde van de rit brengt t je misschien 200 euro meer op, en dat is al ruim geschat. Allemaal erg leuk t willen weten en opknappen, maar dit begint meer op restaureren te lijken dan een vraag of twee. Ook leuk! Houden we van, maar niet als we m als die t naar jou mening goed doet: die direct de deur uit vliegt. Hebben we een boek gelezen voor niks! :D
Natuurlijk weet ik niet of een 78 sproeier nog steeds de juiste maat is, want er zit nu een extra boost poort in de cilinder.
Misschien mis ik een stukje van het verhaal, maar hebben jij en die maat van je tussen t opstarten van dit project en waar we nu zijn; nog aan die cilinder lopen rommelen? Want anders zou die cilinder en de sproeier setup toch exact tzelfde moeten zijn...? Ook als die toen goed startte, je oude carb was ook 17 mm toch?
Deze gebruikers waarderen Thomas_Kreidler voor dit bericht:
Gps (02 jul 2022, 14:50)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#319 Bericht door Gps » 01 jul 2022, 21:42

Thomas_Kreidler schreef: 01 jul 2022, 21:28
Als ik zie hoe hij start, dan vraag ik me al langer af of de Kreidler wel voldoende benzine krijgt. Voor nu nog even plan b, maar ik zie een 18mm kroondop wel zitten.
Want die carburateurs hebben een lucht schroef. :)
Zit me ook af te vragen wat een elektronische ontsteking zou doen, en of de ontsteking nu wel echt goed staat.
bovenstaande opmerkingen heb je alletwee niet nodig en zetten totaal geen zoden aan de dijk. Kost je meer geld en maakt dat ding voor jou nóg duurder, en brengt je niks op. Onzin dus. Hou alstjeblieft op met links en rechts alles kopen en vernieuwen want aan het einde van de rit brengt t je misschien 200 euro meer op, en dat is al ruim geschat. Allemaal erg leuk t willen weten en opknappen, maar dit begint meer op restaureren te lijken dan een vraag of twee. Ook leuk! Houden we van, maar niet als we m als die t naar jou mening goed doet: die direct de deur uit vliegt. Hebben we een boek gelezen voor niks! :D
Natuurlijk weet ik niet of een 78 sproeier nog steeds de juiste maat is, want er zit nu een extra boost poort in de cilinder.
Misschien mis ik een stukje van het verhaal, maar hebben jij en die maat van je tussen t opstarten van dit project en waar we nu zijn; nog aan die cilinder lopen rommelen? Want anders zou die cilinder en de sproeier setup toch exact tzelfde moeten zijn...? Ook als die toen goed startte, je oude carb was ook 17 mm toch?
De Kreidler is ooit stil komen te staan. Tijdens dit stil staan is die extra spoelpoort in de cilinder gekomen.

Dit topic is nooit bedoelt als alleen maar een vraagje, maar meer als een soort restauratie verslag.
Een oude Kreidler weer rijdend maken, en dan verkopen.

Dat dit financieel niet slim is, geef ik zonder enig tegen sputteren toe. :)

Verder hoop ik iemand hier blij te maken met een Kreidler met onderdelen, lukt dat niet dan gaat hij voor 3000 € op marktplaats.
Misschien iets meer zodat ze kunnen afdingen. :P

Gebruikersavatar
wimv8
Berichten: 954
Lid geworden op: 16 feb 2019, 22:12
Locatie: Castricum
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#320 Bericht door wimv8 » 01 jul 2022, 22:37

Gps schreef: 01 jul 2022, 21:26
De bedoeling is dat ik er nog één keertje 80-90 mee rijd, en dat ik dan afscheid neem.

:shock: :shock: :evil:


Gr. Wim.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4104
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 227 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#321 Bericht door hermanngas » 01 jul 2022, 22:54

Gps schreef: 01 jul 2022, 21:26 . . . . en dat ik dan afscheid neem.
Dan zal ik tegen die tijd toch een boek moeten kopen :wink:
Deze gebruikers waarderen hermanngas voor dit bericht:
Gps (01 jul 2022, 23:45)
Waardering: 9.09%

GdH
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2022, 09:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#322 Bericht door GdH » 01 jul 2022, 23:18

Voetpakking te dik? Komt het gat in zuiger in odp voor de inlaatpoort?
Deze gebruikers waarderen GdH voor dit bericht:
Gps (01 jul 2022, 23:54)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#323 Bericht door Gps » 01 jul 2022, 23:54

wimv8 schreef: 01 jul 2022, 22:37
Gps schreef: 01 jul 2022, 21:26
De bedoeling is dat ik er nog één keertje 80-90 mee rijd, en dat ik dan afscheid neem.

:shock: :shock: :evil:


Gr. Wim.
Hoezo ? :)

80 is wat hij ooit liep.

Thomas_Kreidler
Berichten: 235
Lid geworden op: 13 dec 2021, 11:15
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#324 Bericht door Thomas_Kreidler » 02 jul 2022, 10:29

Gps schreef: 01 jul 2022, 23:54
wimv8 schreef: 01 jul 2022, 22:37
Gps schreef: 01 jul 2022, 21:26
De bedoeling is dat ik er nog één keertje 80-90 mee rijd, en dat ik dan afscheid neem.

:shock: :shock: :evil:


Gr. Wim.
Hoezo ? :)

80 is wat hij ooit liep.

Denk dat Wim exact bedoelt wat ik je vertelde: Al die moeite en dan doe je m zsm weg. Dat die 80 liep is hier op het forum geen nieuwe info, kijk bijv eens op t tunings stukje; mafketels zijn dat! Erg gaaf te zien

Gebruikersavatar
Gps
Berichten: 1337
Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 990 keren
Ontvangen waarderingen: 46 keren

Re: Kreidler start niet, paar vragen

#325 Bericht door Gps » 02 jul 2022, 14:29

Thomas_Kreidler schreef: 02 jul 2022, 10:29
Gps schreef: 01 jul 2022, 23:54
wimv8 schreef: 01 jul 2022, 22:37


:shock: :shock: :evil:


Gr. Wim.
Hoezo ? :)

80 is wat hij ooit liep.

Denk dat Wim exact bedoelt wat ik je vertelde: Al die moeite en dan doe je m zsm weg. Dat die 80 liep is hier op het forum geen nieuwe info, kijk bijv eens op t tunings stukje; mafketels zijn dat! Erg gaaf te zien
Zit je me nou een mafkees te noemen :shock:
:lol:

Maar even serieus welk tuning stukje bedoel je ?

Verder begin ik te twijfelen. En dat heeft te maken, met de vraag hoeveel geld ik er nog in wil stoppen.

Tot nu toe is dat nog wel te overzien, maar 150 voor een ontsteking, en 150 voor een cilinderkop is weer 300.
Een 18 mm kroondop kan ik al niet vinden. Wel een 17 of 19 mm imitatie, maar die 19 is hetzelfde als de 17 die er nu op zit en heeft dus geen lucht schroef, dus dat heeft geen zin.

Vond wel deze:
https://www.leertouwer.com/nl/ruilcilin ... ruk/a15888 75€

Als die 75€ nou het laatste is, kan ik daar prima mee leven, en dit is wel het type cilinderkop wat er op zat toen hij het nog wel goed deed.
Bij veel andere imitatie koppen laten ze de verbrandingskamer niet zien, zou dat zijn omdat die hetzelfde verbrandingsruimte hebben, als de imitatie kop die we er afgehaald hebben ? (en afgekeurd hebben)

Ik vond wel een plaatje van de 18MM, die ik ooit op een RMC-S van een maat monteerde, ik herken hem vooral aan de beugel onder de vlotterbak:
https://kreidler.wiki/Parts/Details/116 ... 1-18-260-a

Gesloten