Klachten over die cilinderkop, zal ik doorsturen aan me maat.
Ik was al niet blij met die cilinder kop toen ik de verbrandingsruimte zag, voor hij er op ging. Maar ik had geen ander oud model kop.
Ik wilde dus eigenlijk maanden geleden al een andere kop zoeken. Me maat was bang dat dit geld weg gooien was.
Vervolgens is er dus een lange discussie geweest tussen me maat en mij over die cilinderkop. Ik hoop dat hij er wat van geleerd heeft.
Hij heeft iets tegen jokey pet koppen, zo een kop als die er nu weer op komt, en hoe Kreidler het ooit ontworpen heeft.
En die booster poort ? Ik zou wel eens willen zien wat deze cilinder doet met een elektronische ontsteking.
Hij start namelijk inmiddels al bijna, na pas twee meter duwen, maar je moet flink door duwen voor hij echt aanslaat.
Maar wat gaat de jockey pet kop doen ? Die extra werveling zou zeker in theorie, het probleem op kunnen lossen. (Het verschil tussen plofjes in serie of echt aanslaan)
Verder ga ik ook nog naar de ontsteking kijken, er ligt hier inmiddels een graden schijf van me maat, en een boekje zelf sleutelen.
Staat hij op 1,2 mm voorontsteking?
Ik heb al zitten denken of ik die grondplaat puur op me geheugen goed ga zetten.
Ik weet namelijk zeker dat hij vroeger anders stond. Zeg maar redelijk op vrijwel maximale voor ontsteking.
De pest is als dat mis gaat, er een gat in me zuiger zit. Maar toch de manier waarop hij (niet) start alsof de vonk te zwak of te laat is .....
Maar wat ik wel redelijk veilig kan doen, is de grondplaat iets verdraaien waardoor de ontsteking vroeger komt te staan.