m.van wezel schreef:Hoi ik ben marcel
Hier wat foto,s van mijn eigen gemaakte cilinder
Gemaakt van sb cilinder 99 .
water pomp van een volvo 440
radiateur van een kachel radiateur opel kadet
12volt ontsteking van een tomos automaat
Temperatuurmeter bij de automaterialen winkel gekocht
Hij loopt goed maar moet opnieuw genicasild worden
Als hij klaar is laat ik meer weten.
groetjes marcel
De watergekoelde SB van m. van wezel
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9758
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
De watergekoelde SB van m. van wezel
De watergekoelde Super Breitwand van m.van wezel
- Bijlagen
-
- P1150004.JPG (91.34 KiB) 11151 keer bekeken
-
- P1150003.JPG (71.63 KiB) 11151 keer bekeken
-
- P1150002.JPG (71.72 KiB) 11151 keer bekeken
-
- PB150030.JPG (57.96 KiB) 11151 keer bekeken
-
- PB150031.JPG (55.37 KiB) 11151 keer bekeken
-
- PB250042.JPG (59.9 KiB) 11151 keer bekeken
-
- PB260006.JPG (90.18 KiB) 11151 keer bekeken
-
- PB120024.JPG (68.93 KiB) 11151 keer bekeken
- pluisje
- Berichten: 1918
- Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
- Locatie: Monster
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
beter!!
enige tips:
met een houte blokje en wat licht schuurpapier zijn de lasnaden denk ik wel weg te schuren
maar waar hij misschien wel wat aan heeft:
wanneer je slangen dik genoeg zijn, heb je vaak geen pomp nodig
dus kijk eerst een hoe hij koelt zonder pomp... misschien kom je er
anders over 3 jaar achter dat je pompje het al een half jaar niet doet,
en dat je hem eigenlijk nooit nodig had
enige tips:
met een houte blokje en wat licht schuurpapier zijn de lasnaden denk ik wel weg te schuren
maar waar hij misschien wel wat aan heeft:
wanneer je slangen dik genoeg zijn, heb je vaak geen pomp nodig
dus kijk eerst een hoe hij koelt zonder pomp... misschien kom je er
anders over 3 jaar achter dat je pompje het al een half jaar niet doet,
en dat je hem eigenlijk nooit nodig had
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Leuk project.
Ik mis alleen nog een leuk verhaal erbij, met wat voor een andere aanpassingen je hebt gedaan en eventuele berekeningen.
Misschien dat deze nog volgt?
(Bolle) Aad is bijvoorbeeld al eens met zo'n 12V ontsteking van een Tomos automaat aan de gang geweest en kreeg dit niet goed werkend omdat de toeren te hoog waren van een Kreidler.
Voor de rest alleen maar complimenten dat je zo'n uitdaging aan durft.
Ik mis alleen nog een leuk verhaal erbij, met wat voor een andere aanpassingen je hebt gedaan en eventuele berekeningen.
Misschien dat deze nog volgt?
(Bolle) Aad is bijvoorbeeld al eens met zo'n 12V ontsteking van een Tomos automaat aan de gang geweest en kreeg dit niet goed werkend omdat de toeren te hoog waren van een Kreidler.
Voor de rest alleen maar complimenten dat je zo'n uitdaging aan durft.
- greenwikinger
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 02 okt 2003, 22:48
- Locatie: Sonnemaere(zonnemaire)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Steven
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
zo'n grote kast er omheen bakken, zondat dat de cilinder krom of ovaal word is nog best een kunst hoor...!
en aluminium is niet zo heel erg gemakkelijk te lassen. je hebt goede apparatuur er voor nodig die niet veel mensen tot hun beschikking hebben. dus ik vind het echt een knap "staaltje" werk
de meneer met de paarse homoet racer (SOBW) heeft ook een 6,25 super die is omgebouwd naar vloeistof koeling. voor de rest heb ik het nog niet eerder gezien
en aluminium is niet zo heel erg gemakkelijk te lassen. je hebt goede apparatuur er voor nodig die niet veel mensen tot hun beschikking hebben. dus ik vind het echt een knap "staaltje" werk
de meneer met de paarse homoet racer (SOBW) heeft ook een 6,25 super die is omgebouwd naar vloeistof koeling. voor de rest heb ik het nog niet eerder gezien
- lampie
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
- Locatie: egg mountains city (achterhoek)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
daar ben ik het wel mee eens. Want Greenwikinger, aluminium is niet echt makkelijk te lassen. geloof dat je diploma 4 tig moet hebben om dat goed te kunnen. kan wel tig bakken maar dit nee. moet nog wel wat oefenen. maar neem aan dat jij het wel kan. laat eens jouw omgebouwde cilinder zien ben benieuwdSteven schreef:zo'n grote kast er omheen bakken, zondat dat de cilinder krom of ovaal word is nog best een kunst hoor...!
en aluminium is niet zo heel erg gemakkelijk te lassen. je hebt goede apparatuur er voor nodig die niet veel mensen tot hun beschikking hebben. dus ik vind het echt een knap "staaltje" werk
de meneer met de paarse homoet racer (SOBW) heeft ook een 6,25 super die is omgebouwd naar vloeistof koeling. voor de rest heb ik het nog niet eerder gezien
- greenwikinger
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 02 okt 2003, 22:48
- Locatie: Sonnemaere(zonnemaire)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Kuyvenhoven
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:15
- Locatie: Westland (De Lier)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
mijn pa heeft het in een jaar zich eigen aangeleert (tig heeft nergens diploma voor) ik ben nu 14 en ben ook bezig het te proberen neem een paar bonken schoon aluminium en ga het gewoon proberen opslot zal je zien dat het steeds beter gaat en steeds mooier word in het begin moet je eens proberen om het zonder bijvoegmatriaal te doen eerst maar eens smeltbadjes oefenen
in ieder geval mooi project
in ieder geval mooi project
- Kreidler4Life
- Berichten: 1535
- Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
wel superstrakke actie all1 die lasnaden vindt ik zelf iets te dik.
maar wel vakwerk.
is wel ruig voor als je een vastgelopen WC racecilinder heb van een kreidler, en daar dan een 50 of 60cc super in te vouwen .
maar ik vindt het wel ruig jah iig, alluminium lassen valt wel mee als je het aardig kan, rvs is ook simpel.
zat er zelf ook al eens over te fantaseren hoe dat deruit komt te zien als ik dat probeer, mjah genoeg gefantaseerd.
suc6 met het project, komen der nog een beetje brute poorten en timingen in?! zou wel dik zijn.
maar wel vakwerk.
is wel ruig voor als je een vastgelopen WC racecilinder heb van een kreidler, en daar dan een 50 of 60cc super in te vouwen .
maar ik vindt het wel ruig jah iig, alluminium lassen valt wel mee als je het aardig kan, rvs is ook simpel.
zat er zelf ook al eens over te fantaseren hoe dat deruit komt te zien als ik dat probeer, mjah genoeg gefantaseerd.
suc6 met het project, komen der nog een beetje brute poorten en timingen in?! zou wel dik zijn.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 22 mar 2005, 21:12
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
water gekoelde cilinder m.van wezel
hoi allemaal
bedankt voor de veele reacies.
Die pomp is wel nodig , Om dat ik met dune slangen wil rijden,en de temperatuur onder de 65 graden wil houden.
Dit is inverband met , tussen de50 en60 graden heb je de beste verbranding.
Wat de lasnaden betreft, daar is altijd wat van te zegen.tedik of te dun te smal of tebreed.
Wat de onsteking betreft heeft dimage gelijk deze kan het toeren tal niet aan.
Maar ik heb onder tussen een 12 volt electronice onsteking gevonden die kan + -16000 toeren aan kost wel 160 euro kompleet
De omkasting is klijner als de orginele sb cilinder.
Er kan maar net een liter water in.
En in de radiateur zit maar 0.75 liter dus al bij al is het niet veel.
Een zundapp cilinder had ook gekunnen ,maar dan moet je de drijf stang en alles aan pasen.
En wie wil er nu met zundapp cilinder op zijn kreidler rijden IK niet.
De cilinder word ook op gevoerd .
Hij licht nu bij V H S er is geen betere
Maar dat hooren jullie nog wel.
Als hij klaar is laat ik het jullie wel weten
Veel rijplesier marcel van wezel
bedankt voor de veele reacies.
Die pomp is wel nodig , Om dat ik met dune slangen wil rijden,en de temperatuur onder de 65 graden wil houden.
Dit is inverband met , tussen de50 en60 graden heb je de beste verbranding.
Wat de lasnaden betreft, daar is altijd wat van te zegen.tedik of te dun te smal of tebreed.
Wat de onsteking betreft heeft dimage gelijk deze kan het toeren tal niet aan.
Maar ik heb onder tussen een 12 volt electronice onsteking gevonden die kan + -16000 toeren aan kost wel 160 euro kompleet
De omkasting is klijner als de orginele sb cilinder.
Er kan maar net een liter water in.
En in de radiateur zit maar 0.75 liter dus al bij al is het niet veel.
Een zundapp cilinder had ook gekunnen ,maar dan moet je de drijf stang en alles aan pasen.
En wie wil er nu met zundapp cilinder op zijn kreidler rijden IK niet.
De cilinder word ook op gevoerd .
Hij licht nu bij V H S er is geen betere
Maar dat hooren jullie nog wel.
Als hij klaar is laat ik het jullie wel weten
Veel rijplesier marcel van wezel