bronzen bussen vervangen wat is het nut ervan?

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 53843
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 361 keren
Ontvangen waarderingen: 583 keren

Re: bronzen bussen vervangen wat is het nut ervan?

#26 Bericht door Enzo-tvdzijden » 15 jul 2016, 21:13

ragbak schreef:Heren,

Ik heb net het complete blok van mijn 4 versnelling direct geschakelde bak gereviseerd: alle lagers vervangen, keeringen vervangen, O ringen etc. Ook de bronzen bus van de schakelas vervangen. Hoe ruim ik die goed op? Dat gereedschap heb ik niet. Is dat zelf te maken, of is iemand bereid om dit voor mij te doen evt. tegen vergoeding.
Omgeving Almere - Utrecht (Ik stuur het liever niet op).

Peet
Koop je voor weinig bij Herman Buitelaar te Waddinxveen (webshop)

Voel de volgende vraag al weer :lol:

Trapas is 20 mm. ( L en R carter )
Schakelnaaf is 22 mm ( L carter )
Kickstarteras is 16 mm ( R carter )
Ik gebruikt ook een vaste 14 mm ruimer om de braam van de kerfstift uit het kopp asgat te halen\

Ruimen doe je haaks met een kolomboor of bovenfrees
Wij hebben een hulpstuk gemaakt om haaks te ruimen met de hand

viewtopic.php?f=23&t=44501&hilit=Bronzen+bus&start=75

Enzo

Gebruikersavatar
ragbak
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 mar 2011, 13:10
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: bronzen bussen vervangen wat is het nut ervan?

#27 Bericht door ragbak » 18 jul 2016, 19:03

Dank voor de info!

Plaats reactie