Hoe hiet die grei? Moet ik ook hebben. Werkt goed zeg.Gijs schreef:Ben vanavond even naar die vervelende Plumber gelopen met mijn remankerplaten onder de arm. Ze waren dus met de methode Roelm behoorlijk zwart geworden en met Cif kreeg ik ze niet meer schoon. Hier had ik een behoorlijke sik van!! Daarna heb ik nog een poging gewaagd met Motowash van Belray, geen resultaat.
Kwam plumber met een bus grei (streektaal voor spul). Had hij via een kennis en kwam uit de United States een product van de automotive tak van Allied Signal. Nou de verklote platen in een bakje gedaan met dat grei erbij en in no time 3 minuten.....zie resultaat.
Schoonmaken Remankerplaten Laleu
- cobra427
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 03 nov 2003, 20:03
- Locatie: Druten (bij Puiflijk ;-))
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
k
Jullie doen veels te ingewikkeld, roterend koper borsteltje op je boormachine daarna ff met belgom, 15minuten werk aan elke plaat.
Zie hier resultaat.
Andy,
Zie hier resultaat.
Andy,
- Bijlagen
-
- wil hartog.jpg (99.64 KiB) 7206 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- ramone
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 20:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
op deze manier doe ik het altijd.
ga altijd eerst de ankerplaten schoonmaken/ontvetten met benzine. vervolgens maak ik ze verder schoon met belgom. belgom is een polijstmiddel, dus op deze manier haal je heel eenvoudig het hardnekkige vuil eraf. doordat ik de ankerplaat met belgom schoon heb gemaakt is de plaat iets gaan glimmen. dit vind ik niet mooi. dus daarom laat ik de plaat altijd een tijdje in de cillid bang weken. de cillid bang zorgt er voor dat het glimmende verdwijnt en het mooie orginele matte aluminium terug komt.
het voordeel van deze methode is dat de structuur van het aluminium gehandhaafd blijft. wanneer je gaat stralen is die helemaal weg en het vuil hecht dan ook weer beter.
zie foto voor het resultaat.
ga altijd eerst de ankerplaten schoonmaken/ontvetten met benzine. vervolgens maak ik ze verder schoon met belgom. belgom is een polijstmiddel, dus op deze manier haal je heel eenvoudig het hardnekkige vuil eraf. doordat ik de ankerplaat met belgom schoon heb gemaakt is de plaat iets gaan glimmen. dit vind ik niet mooi. dus daarom laat ik de plaat altijd een tijdje in de cillid bang weken. de cillid bang zorgt er voor dat het glimmende verdwijnt en het mooie orginele matte aluminium terug komt.
het voordeel van deze methode is dat de structuur van het aluminium gehandhaafd blijft. wanneer je gaat stralen is die helemaal weg en het vuil hecht dan ook weer beter.
zie foto voor het resultaat.
- Bijlagen
-
- 1-12-05 003.jpg (83.48 KiB) 7186 keer bekeken
- tonnie de groot
- 3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- tonnie de groot
- 3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
dag cobra,
nee hoor,ik gebruik géén imi schokbekers
ik keek naar zijn profiel,en zag dat hij bezig was met een ander type klaar te maken.dus vandaar.
mocht het zo zijn dat het toch een brommer van hem is,is het een slecht voorbeeld......................is nog bezig met restaureren/ en heeft het nog in de praktijk ( dus km) nog niet geprobeerd.
ik ben blij voor gijs dat het gelukt is om zijn remplaten goed schoon te krijgen,gijs kennende heeft hij er dagen wakker van gelegen.
nu nog zien de boel zo schoon te houden,dan is het voorelkaar.
mvg van tonnie
nee hoor,ik gebruik géén imi schokbekers
ik keek naar zijn profiel,en zag dat hij bezig was met een ander type klaar te maken.dus vandaar.
mocht het zo zijn dat het toch een brommer van hem is,is het een slecht voorbeeld......................is nog bezig met restaureren/ en heeft het nog in de praktijk ( dus km) nog niet geprobeerd.
ik ben blij voor gijs dat het gelukt is om zijn remplaten goed schoon te krijgen,gijs kennende heeft hij er dagen wakker van gelegen.
nu nog zien de boel zo schoon te houden,dan is het voorelkaar.
mvg van tonnie
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- tonnie de groot
- 3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
dag ramone,
omdat je het schoonhouden van de remnaven nog niet in de praktijk heb geprobeerd.naven gaan door invloed van weersomstandigheden,gebruik,vervuiling door remstof veranderen.
probeer dit op de GOEDE manier maar eens schoon te houden.
je zal zien dat dit niet mee zal vallen, om elke keer je wielen,remvoeringen,schanierpunten los te maken om het weer helemaal schoon te maken.
schoonmaken is 1 : het houden is 2.
mvg van tonnie
omdat je het schoonhouden van de remnaven nog niet in de praktijk heb geprobeerd.naven gaan door invloed van weersomstandigheden,gebruik,vervuiling door remstof veranderen.
probeer dit op de GOEDE manier maar eens schoon te houden.
je zal zien dat dit niet mee zal vallen, om elke keer je wielen,remvoeringen,schanierpunten los te maken om het weer helemaal schoon te maken.
schoonmaken is 1 : het houden is 2.
mvg van tonnie
- tonnie de groot
- 3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
dag PIM,pimvandongen schreef:hallo ramone,
maak je niet te druk over tonnie, die moet altijd wat te mekkeren hebben
ik hoef niet te mekkeren...............vertel meestal de waarheid.
dat de meeste hier niet tegen kunnen,begrijp ik wel.
maar ik durf het wel duidelijk uit te leggen,in begrijpelijk nederlands.
vele hebben op dit forum VEEL te vertellen,kom je ze tegen op toertochten,dan weten ze je eens géén goede dag te zeggen,laat staan tegen je praten.
MAAR we zijn nu echt OFFTOPIC bezig.............stop ermee anders moet iemand gaan ingrijpen.en wordt het bericht verwijderd.
mvg van tonnie
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Tonnie,tonnie de groot schreef:dag PIM,pimvandongen schreef:hallo ramone,
maak je niet te druk over tonnie, die moet altijd wat te mekkeren hebben
ik hoef niet te mekkeren...............vertel meestal de waarheid.
dat de meeste hier niet tegen kunnen,begrijp ik wel.
maar ik durf het wel duidelijk uit te leggen,in begrijpelijk nederlands.
vele hebben op dit forum VEEL te vertellen,kom je ze tegen op toertochten,dan weten ze je eens géén goede dag te zeggen,laat staan tegen je praten.
MAAR we zijn nu echt OFFTOPIC bezig.............stop ermee anders moet iemand gaan ingrijpen.en wordt het bericht verwijderd.
mvg van tonnie
Ik voorzie het forum ook van veel goede informatie. Wat iedereen daarmee doet moeten ze zelf weten.
Ik probeer met mijn info zoveel mogelijk de originele manieren te benaderen, waarom? omdat de kennis van origineel MEESTAL niet bij de jeugd aanwezig is. Uitzonderingen daar gelaten.
Ik ben uit de tijd dat de Kreidlers nog nieuw verkocht werden. En heb dus wel eens een aflevering meegemaakt (al was dat van mijn schoolvriend).
En daarbij heb ik een schat aan foldermateriaal
Enzo
- ramone
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 20:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
je komt met je opmerkingen een beetje oordelend over. terwijl je niets van mij of mijn brommer weet.tonnie de groot schreef:dag PIM,pimvandongen schreef:hallo ramone,
maak je niet te druk over tonnie, die moet altijd wat te mekkeren hebben
ik hoef niet te mekkeren...............vertel meestal de waarheid.
dat de meeste hier niet tegen kunnen,begrijp ik wel.
maar ik durf het wel duidelijk uit te leggen,in begrijpelijk nederlands.
vele hebben op dit forum VEEL te vertellen,kom je ze tegen op toertochten,dan weten ze je eens géén goede dag te zeggen,laat staan tegen je praten.
MAAR we zijn nu echt OFFTOPIC bezig.............stop ermee anders moet iemand gaan ingrijpen.en wordt het bericht verwijderd.
mvg van tonnie
ik probeer gewoon een tip te geven. hoe je de ankerplaten weer mooi kunt krijgen. zodat ze zo orgineel mogelijk eruit zien.
- tonnie de groot
- 3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
dag ramone,
je moet nadenken voordat je tips geeft,ik heb vaak gezien dat er verkeerde informatie is gegeven op dit forum.
in het voorbeeld van jou over het schoonmaken van remdeksels.noem je je jou manier.dit zal waarschijnlijk werken,maar voor even.in de praktijk gebruik je je kreidler, of dit nu is met stralend zomer weer of het hele jaar.ik zelf rij ook alleen als het mooi weer is.en regen zien mijn kreidlers weinig tot nooit.
mijn doelstelling is mooi maken en mooi houden.terwijl ik toch 5000 km per seisoen rij.de manier van jou werkt maar voor even ( denk ik)
dit is ook waarom gijs deze topic heeft geopend.mooi maken en HOUDEN.
door invloed van remstof..............bij mooi weer maakt niet uit,of je moet niet remmen natuurlijk,uit zuinigheid.heb je altijd last van aanslag op je remtrommels.om dat weer te verwijderen moet je een juiste basis hebben,je kan wel vanalles reinigen maar blijft het ook zo
daar is waar IK het over heb.
ik kom altijd erg beoordelend over ( SORRY) maar ik steek mijn oprechte mening nooit over stoelen of banken.
en dat ik niets weet over jou lf, daar heb jij weer gelijk in.
maar met het produkt KREIDLER wel.
mvg van tonnie
je moet nadenken voordat je tips geeft,ik heb vaak gezien dat er verkeerde informatie is gegeven op dit forum.
in het voorbeeld van jou over het schoonmaken van remdeksels.noem je je jou manier.dit zal waarschijnlijk werken,maar voor even.in de praktijk gebruik je je kreidler, of dit nu is met stralend zomer weer of het hele jaar.ik zelf rij ook alleen als het mooi weer is.en regen zien mijn kreidlers weinig tot nooit.
mijn doelstelling is mooi maken en mooi houden.terwijl ik toch 5000 km per seisoen rij.de manier van jou werkt maar voor even ( denk ik)
dit is ook waarom gijs deze topic heeft geopend.mooi maken en HOUDEN.
door invloed van remstof..............bij mooi weer maakt niet uit,of je moet niet remmen natuurlijk,uit zuinigheid.heb je altijd last van aanslag op je remtrommels.om dat weer te verwijderen moet je een juiste basis hebben,je kan wel vanalles reinigen maar blijft het ook zo
daar is waar IK het over heb.
ik kom altijd erg beoordelend over ( SORRY) maar ik steek mijn oprechte mening nooit over stoelen of banken.
en dat ik niets weet over jou lf, daar heb jij weer gelijk in.
maar met het produkt KREIDLER wel.
mvg van tonnie
-
- Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
- Locatie: Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Weer lekker bezig jongens, goed zo!
Zoals Andy zei, pak even een staal- /koperborstel.
Deze zijn ook te koop met hele fijne haren, die heb ik zelf ook, en werkt altijd prima.
Verwijdert alleen de oppervlakterommel, en de remplaat wordt niet extreem glad.
De remplaat is dan vaak nog wat donker, een Cillit bang bad kan daarna inderdaad geen kwaad.
Zoals Andy zei, pak even een staal- /koperborstel.
Deze zijn ook te koop met hele fijne haren, die heb ik zelf ook, en werkt altijd prima.
Verwijdert alleen de oppervlakterommel, en de remplaat wordt niet extreem glad.
De remplaat is dan vaak nog wat donker, een Cillit bang bad kan daarna inderdaad geen kwaad.
- ramone
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 20:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 17 keren
doordat ik de ankerplaat eerst gepolijst heb ontstaat er al een glad oppervlak.(niet zo glad natuurlijk dat de structuur is verdwenen) hier zal het vuil dus niet zo snel aanvast hechten.tonnie de groot schreef:dag ramone,
je moet nadenken voordat je tips geeft,ik heb vaak gezien dat er verkeerde informatie is gegeven op dit forum.
in het voorbeeld van jou over het schoonmaken van remdeksels.noem je je jou manier.dit zal waarschijnlijk werken,maar voor even.in de praktijk gebruik je je kreidler, of dit nu is met stralend zomer weer of het hele jaar.ik zelf rij ook alleen als het mooi weer is.en regen zien mijn kreidlers weinig tot nooit.
mijn doelstelling is mooi maken en mooi houden.terwijl ik toch 5000 km per seisoen rij.de manier van jou werkt maar voor even ( denk ik)
dit is ook waarom gijs deze topic heeft geopend.mooi maken en HOUDEN.
door invloed van remstof..............bij mooi weer maakt niet uit,of je moet niet remmen natuurlijk,uit zuinigheid.heb je altijd last van aanslag op je remtrommels.om dat weer te verwijderen moet je een juiste basis hebben,je kan wel vanalles reinigen maar blijft het ook zo
daar is waar IK het over heb.
ik kom altijd erg beoordelend over ( SORRY) maar ik steek mijn oprechte mening nooit over stoelen of banken.
en dat ik niets weet over jou lf, daar heb jij weer gelijk in.
maar met het produkt KREIDLER wel.
mvg van tonnie
dus mocht de ankerplaat toch smerig worden. zal de plaat eenvoudig met een doekje en remreiniger schoon te maken zijn.
waarom zou mijn manier niet mooi blijven? het is het zelfde als orgineel.
tuurlijk als je door weer en wind gaat rijden wordt het lelijk.
maar dat is niet te voorkomen. alleen door coaten of spuiten.
maar ik wil het orgineel zo dicht mogelijk benaderen en dat doe ik door deze methode.
maar ik vind dat iedereen moet doen, wat ie zelf het beste toelijkt.
- Roel RM
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: 28 nov 2005, 20:08
- Locatie: Midden-Drenthe
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 80 keren
Nou ik weet uit ervaring van 1975 toen mijn maten een nieuwe Kreidler kochten dat de remankerplaten ook niet jaren mooi bleven, maar doffer en grijzer werden. Wij probeerden toen ook al van alles om ze mooi te houden. Schoonmaken lukt wel met wasbenzine maar je kreeg ze nooit weer fabrieksnieuw.
Ik had zelf toe een fluor RM (zie rest. verslag) met Campagnolo's en die waren nog moeilijker mooi te houden.
Groeten Roel.
Ik had zelf toe een fluor RM (zie rest. verslag) met Campagnolo's en die waren nog moeilijker mooi te houden.
Groeten Roel.