koppelingshefboom / O-ring lekkage

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
walsokreidje
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2006, 19:55
Locatie: Walsoorden ( politieloos )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

koppelingshefboom / O-ring lekkage

#1 Bericht door walsokreidje » 03 jun 2006, 20:59

Eigenlijk als eerste een wat simpel probleem maar toch noodzakelijk Wat voor (op koppelingskabel) nippel moet er eigenlijk op aan de hefboom op het blok,zo'n gewoon cilindrisch busje met gaatje en schroef gaat slecht want dat hapert telkens achter een bout van de doorsneepakking van het motorblok.(misschien handel standje verzetten maar dat is ook niet de oplossing volgens mij)Tevens maakt de kabel een sterke bocht tussen het bevestigingspunt buitenkabel op frame van onderen en achterspatbord,hoort dit zo?,ik kan er nergens een plaatje of foto van vinden en heb die brommer half uitelkaar gekocht (gerenoveerd en hij draait nu weer maar met enige problemen zie volgende).
2e echte probleem is (de alom bekende)olielekkage via de bronzen bus (4 voet direct 1977) van de voetschakelpedaal,O-ring was nog goed zo te zien ,nieuw bestelde paste niet want was te groot vreemd genoeg; dus de oude dan maar laten zitten (andere kleinere O-ring trapas pastte wel prima trouwens).Heb al wat mogelijke oplossingen gezien zoals 2e ring infrezen of bredere O-ring of bronzen bus vernieuwen hiervoor maar dan moet toch het blok weer uitmekaar en daar waren we net mee klaar en is het dan goed?
Is zo'n bronzen bus nog te verkrijgen en helpt dat dan.
De afdichting van de trapas in schakelpedaalas vindt ik ook maar een zwakke broeder maar het schijnt toch te werken met dat simple O-ringetje,bij een beetje axiale speling van de trapas moet dit toch hevig gaan lekken in theorie?

Groeten Wouter

Plaats reactie