koppeling gaat slippen bij hoge toeren

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 198
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

koppeling gaat slippen bij hoge toeren

#1 Bericht door tinus77 » 06 sep 2006, 22:13

Mensen,
Heb de nieuw gereviseerde 5-bak met 6.25 PK cilinder onder mijn brommer hangen en draait bijna naar mijn gedacht maar heb nog een probleem.. mijn koppeling. Bij het inknijpen van de koppeling pakt deze vrij goed op en bij loslaten komt hij ook weer mooi terug in echter bij hoge toerentallen gaat de koppeling slippen. Het blok is door E.A gereviseerd dus ik mag aannemen dat er goede platen inzitten :x dus ja. Wat nu..

Zou hij oude slechte platen hebben gemonteerd of zou zijn 1,5 slag losdraaien van de veerbouten te groot zijn? Hoeveelheid olie? Wie o wie heeft raad?

In lage toerentallen is alles wel goed. :?:
Laatst gewijzigd door tinus77 op 06 sep 2006, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4710
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 58 keren

#2 Bericht door pimvandongen » 06 sep 2006, 22:16

uhmm,,, misschien heel vreemd,

maar neem even netjes contact op met de heer abbestee, en mocht jullie er niet uitkomen, kan je hier even posten zonder het gebruik van namen

Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 198
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door tinus77 » 06 sep 2006, 22:17

tsjaa, dat ligt moeilijk. Hij wil niet meer met me praten omdat hij zijn afspraken niet nakomt... Maar goed heb de naam weggehaald.

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#4 Bericht door Ries » 06 sep 2006, 22:32

als je hier in de buurt zou wonen kun je gerust hier even langs komen, kijk ik ff naar je koppeling, zou hem eerst met de revisie man proberen op te lossen

Gebruikersavatar
tinus77
Berichten: 198
Lid geworden op: 20 feb 2003, 13:12
Locatie: Biervliet
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door tinus77 » 06 sep 2006, 22:42

zie boven, moeilijk geval. :evil: Maar de boutjes zou wel een optie kunnen zijn of? Vaster draaien bedoel ik.

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#6 Bericht door lazy rider » 06 sep 2006, 22:54

tinus77 schreef:zie boven, moeilijk geval. :evil: Maar de boutjes zou wel een optie kunnen zijn of? Vaster draaien bedoel ik.
Oké dus je zal het zelf moeten oplossen ....Kijk eerst ff wat voor kleur diaframa veer er op zit is deze blauwige van kleur ,of is deze blank .....de blanke veer hoort in een vijfbak en heeft een kracht van 100 kg ....de blauwe is voor een vierbak en heeft een kracht van 85 kg ....... je kan het verbeteren door de boutjes iets vaster te zetten , maar het belangrijkste is dat de kracht gelijk matige is verdeeld als je de koppeling inknijpt moet de veer over al even ver los komen .....als je hem in de versnelling zet en het achterwiel rond draaid kun je zien of je hem goed hebt af gesteld ....
Welke soort olie heb je in je carter zitten ??
Controleer eerst dit ff ....

Johan

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8298
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 49 keren
Ontvangen waarderingen: 131 keren

#7 Bericht door Melvin » 06 sep 2006, 23:24

is waarschijnlijk gewoon een kwestie van koppelingsdeksel eraf.
borgplaat even loshalen, alle 3 de boutjes een half slagje geven en weer dicht schroeven

Plaats reactie