Stervelgenvraagje

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
chrisjuh
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 okt 2005, 19:53
Locatie: wageningen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Stervelgenvraagje

#1 Bericht door chrisjuh » 01 feb 2007, 20:33

Hallo Allemaal,

Ik heb net een setje stervelgen gedemonteerd die enorm veel op de Kreidler stervelgen lijken, maar deze zijn afkomstig van een Sparta.

Demonteren ging goed, maar onder de spaken, dus tussen de velg en de spaken in zat een bepaald goedje dat ik niet helemaal kon thuisbrengen,
het lijkt op (uitgedroogde) kit, maar zou het wat anders kunnen zijn, en is dit absoluut weer nodig na montage?

Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft...
(slechte) foto hieronder van de velg, het 'spul' ligt eromheen :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kuyvenhoven
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:15
Locatie: Westland (De Lier)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Kuyvenhoven » 01 feb 2007, 20:54

wat dat rommel is zou ik niet weten denk ook zo iets maar die velgen zitten volgens mij ook in een damesbrommer kreidler (florry??) maarja kzou niet weten waar je ze in wil zetten zou ze niet in een rmc bijv doen ziet er denk niet uit kijk bijv naar mijn velgen dan zijn de egte kreidler rms stervelgen je hebt bijv ook nog 6/7 spaaks gegoten.

asjeblieft :lol:

mzl jim

Almer
Berichten: 186
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:59
Locatie: Dokkum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door Almer » 01 feb 2007, 21:13

Ik gok dat dat spul aluminiumcorrosie is, zul je wel vaker tegenkomen bij alu vlakken die opelkaar liggen en soms niet helemaal afsluiten. Is niks erstigs, gewoon glad poetsen en weer inelkaar die handel:)

@Kuyenhoven: Kreidler Florry heeft bij mijn weten toch echt spaakwielen?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60384
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2277 keren

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 feb 2007, 21:20

Almer schreef:Ik gok dat dat spul aluminiumcorrosie is, zul je wel vaker tegenkomen bij alu vlakken die opelkaar liggen en soms niet helemaal afsluiten. Is niks erstigs, gewoon glad poetsen en weer inelkaar die handel:)

@Kuyenhoven: Kreidler Florry heeft bij mijn weten toch echt spaakwielen?
En deze dan?
Bijlagen
flory (Small).jpg
flory (Small).jpg (79.22 KiB) 2100 keer bekeken

Gebruikersavatar
woah
Berichten: 1459
Lid geworden op: 31 jul 2005, 17:54
Locatie: Beltrum (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door woah » 01 feb 2007, 21:27

Kuyvenhoven schreef:maarja kzou niet weten waar je ze in wil zetten zou ze niet in een rmc bijv doen ziet er denk niet uit
heeft iemand gezegt dat die velgen in een kreidler komen ? ;)
deze zijn van sparta ;)

chrisjuh
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 okt 2005, 19:53
Locatie: wageningen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door chrisjuh » 01 feb 2007, 22:15

woah schreef:
Kuyvenhoven schreef:maarja kzou niet weten waar je ze in wil zetten zou ze niet in een rmc bijv doen ziet er denk niet uit
heeft iemand gezegt dat die velgen in een kreidler komen ? ;)
deze zijn van sparta ;)
Nou dat klopt inderdaad, ze komen in een Puch Maxi :wink: maar omdat de zoveel op de Kreidlervelgen lijken , leek de vraag me hier het meest op z'n plaats....

Het zou dus zomaar corosie kunnen zijn, maar wel toevallig dat op elke spaak evenveel zit?

Gebruikersavatar
rijdnuoppuch
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 sep 2002, 19:51
Locatie: Zijpersluis NH
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door rijdnuoppuch » 02 feb 2007, 14:53

is geen probleem! en heb ze zelf ook in m'n maxi en remt een stuk beter :wink:

Almer
Berichten: 186
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:59
Locatie: Dokkum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door Almer » 03 feb 2007, 16:13

Elke spaak is toch ook even groot? Logisch toch dat op elke spaak evenveel corrosie zit?;)

chrisjuh
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 okt 2005, 19:53
Locatie: wageningen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door chrisjuh » 04 feb 2007, 18:27

Ik heb ze inmiddels goed schoongemaakt en de harten gepolijst, daarna heb ik dus de harten goed afgeplakt, en ik wilde ze gaan stralen, maaaar
die zwarte poedercoating is zooooo taai niet normaal meer.

Ik heb ze dus nu in de afbijt gezet en ik moet zeggen de poedercoating wordt zacht.

Een nieuw vraagje nu; als je ze eenmaal in de afbijt hebt staat, hoe maken jullie ze daarna dan schoon, met een borstel op de tol? (maar dan vliegt de afbijt in het rond en dat is niet zo leuk zegmaar...)
Of hebben jullie nog andere tips?

RmC
Berichten: 669
Lid geworden op: 29 nov 2005, 19:26
Locatie: koudekerk aan den rijn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door RmC » 04 feb 2007, 20:23

afvegen met een doek en met een harde borstel. daarna in de ontvetterbak voor de restanten. maar zelf straal ik meestal, zeker als het gespoten moet worden, word het mooi ruw en hecht het goed.

zelf straal ik meet middel grid en 11bar, werkt best maar wel met nozzles met een kleine doorlaat (6mm) zodra ze rond de 8mm uitgesleten zijn draaienw e een nieuwe, anders lukt het inderdaad niet. en veel geduld ;)

suc6,
Johan

ps. geen staalborstel, maakt krassen. een borstel met harde haren of een zachte koperborstel.

Plaats reactie