ontstekings problemen
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 18 jul 2004, 22:33
- Locatie: valkenburg z-h
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ontstekings problemen
Hallo,
Krijg na mijn blokrevisie mijn kreidler niet meer draaiend.
Heb last van ontstekings problemen,krijg wel vonken maar die zijn niet sterk genoeg.
Kan hem daar door ook niet afstellen met de stroboscoop.
Het gaat om de mhkz type 1 35-5/18w ik heb 2 stuks geprobeerd allebij geven ze dezelfde slappe vonk,ook al 2 bobines geprobeerd geen goed resultaat ,meerdere bougie kabels geprobeerd enz.
Wie weet raad.
M.v.g. Louis.
Krijg na mijn blokrevisie mijn kreidler niet meer draaiend.
Heb last van ontstekings problemen,krijg wel vonken maar die zijn niet sterk genoeg.
Kan hem daar door ook niet afstellen met de stroboscoop.
Het gaat om de mhkz type 1 35-5/18w ik heb 2 stuks geprobeerd allebij geven ze dezelfde slappe vonk,ook al 2 bobines geprobeerd geen goed resultaat ,meerdere bougie kabels geprobeerd enz.
Wie weet raad.
M.v.g. Louis.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 21 jun 2004, 00:05
- Locatie: hoogvliet
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
massa draadje grondplaat wel naar cdi ?
bougiekap ngk ?> meet eens deze met ohm meter ,had pas een spartamet ,deze zijn door hun iele carb en trekkoord starten erg gevoelig voor de juiste krachtige vonk
Nu een 5 tal bougiedoppen nagemeten ,waardes variaeerden van 300 tot 1500 ohm ,de laagste waarde genomen ,prachtvonk en liep gelijk keurig
bougiekap ngk ?> meet eens deze met ohm meter ,had pas een spartamet ,deze zijn door hun iele carb en trekkoord starten erg gevoelig voor de juiste krachtige vonk
Nu een 5 tal bougiedoppen nagemeten ,waardes variaeerden van 300 tot 1500 ohm ,de laagste waarde genomen ,prachtvonk en liep gelijk keurig
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Louis daar heeft het niks mee te maken.louis schreef:heb nu een 24.000 teller er opzitten ik hoef dus geen 36.000 teller te kopen.
Zie onderstaande tabel waar het wel mee te maken heeft nl. de ontstekingscurve.
http://www.motelek.net/bosch/zuendung/zuendkurven2.png
Enzo
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
mijn blokrevisie bij piet gaag is net klaar en ik had zelf mijn ontsteking gereviseerd omdat deze nogal vies er uit zag,dit was er 1 met contactpunten.
ik heb op me werk egt alles van de grondplaat los gemaakt, zelfs de condensator heb ik er effe uit getikt met een bus.
daarna de draden van de lichtspoel en remlichtspoel opnieuw gesoldeert.
grondplaat ontdaan van al het vet en daarna met een stalborstel goed schoongemaakt.
condensator ook schoongemaakt met de staalborstel en er weer terug ingetikt, en ook de lammel plaatjes van de spoelen goed ontdaan van de roest met de staalborstel.
het geheel weer in elkaar geschroeft en ervoor gezorgt dat de spoelen goed contact maakten met de grondplaat, d.w.z. de zijkanten van de spoelen waar de m4/5 boutjes doorheen gaan goed opgeschuurd met de staalborstel.
alles klaar en toen gisteren bij piet gemonteerd en hij zij al van te voren dat je de bougiekabel op een afstand van plusminus 9mm van het blok moet houden en dat je dan een sterke vonk moet hebben, piet gaf een gooi een het vliegwiel en de ontsteking vonkte als een nieuwe.
mischien een idee voor jouw om te doen alhoewel ik geen ervaring heb met cdi ontstekingen van kreidler.
ik ben niet aansraakelijk voor schade aan je ontsteking als je dit er mee doet
ik heb op me werk egt alles van de grondplaat los gemaakt, zelfs de condensator heb ik er effe uit getikt met een bus.
daarna de draden van de lichtspoel en remlichtspoel opnieuw gesoldeert.
grondplaat ontdaan van al het vet en daarna met een stalborstel goed schoongemaakt.
condensator ook schoongemaakt met de staalborstel en er weer terug ingetikt, en ook de lammel plaatjes van de spoelen goed ontdaan van de roest met de staalborstel.
het geheel weer in elkaar geschroeft en ervoor gezorgt dat de spoelen goed contact maakten met de grondplaat, d.w.z. de zijkanten van de spoelen waar de m4/5 boutjes doorheen gaan goed opgeschuurd met de staalborstel.
alles klaar en toen gisteren bij piet gemonteerd en hij zij al van te voren dat je de bougiekabel op een afstand van plusminus 9mm van het blok moet houden en dat je dan een sterke vonk moet hebben, piet gaf een gooi een het vliegwiel en de ontsteking vonkte als een nieuwe.
mischien een idee voor jouw om te doen alhoewel ik geen ervaring heb met cdi ontstekingen van kreidler.
ik ben niet aansraakelijk voor schade aan je ontsteking als je dit er mee doet