ontstekings problemen

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
louis
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 jul 2004, 22:33
Locatie: valkenburg z-h
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

ontstekings problemen

#1 Bericht door louis » 17 feb 2007, 21:28

Hallo,

Krijg na mijn blokrevisie mijn kreidler niet meer draaiend.
Heb last van ontstekings problemen,krijg wel vonken maar die zijn niet sterk genoeg.
Kan hem daar door ook niet afstellen met de stroboscoop.
Het gaat om de mhkz type 1 35-5/18w ik heb 2 stuks geprobeerd allebij geven ze dezelfde slappe vonk,ook al 2 bobines geprobeerd geen goed resultaat ,meerdere bougie kabels geprobeerd enz.
:cry:
Wie weet raad.

M.v.g. Louis.

dappie
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jan 2004, 09:57
Locatie: Hasselt
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door dappie » 17 feb 2007, 21:32

grondplaat anders draaien

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#3 Bericht door danahi » 17 feb 2007, 21:32

bougie?

probeer ook de ontsteking te monteren zonder de draden aan te sluiten (kortsluitdraad voor het uitzetten) misschien heb je daar een lek in zitten.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 feb 2007, 21:42

Ik zou zeggen ga eens meten met de multimeter.

Enzo
Bijlagen
106 (Small).jpg
106 (Small).jpg (50.29 KiB) 3446 keer bekeken
107 (Small).jpg
107 (Small).jpg (43.58 KiB) 3446 keer bekeken

pieter1
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 jun 2004, 00:05
Locatie: hoogvliet
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door pieter1 » 17 feb 2007, 22:16

massa draadje grondplaat wel naar cdi ?

bougiekap ngk ?> meet eens deze met ohm meter ,had pas een spartamet ,deze zijn door hun iele carb en trekkoord starten erg gevoelig voor de juiste krachtige vonk

Nu een 5 tal bougiedoppen nagemeten ,waardes variaeerden van 300 tot 1500 ohm ,de laagste waarde genomen ,prachtvonk en liep gelijk keurig

louis
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 jul 2004, 22:33
Locatie: valkenburg z-h
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door louis » 19 feb 2007, 22:21

Vraagje:kan de bobine van bosch het zwarte type nr:121728022 ook
gebruikt worden op de Mhkz ontsteking 1etype 35-5/18w dit in verband met de werking van de toerenteller.

Louis.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#7 Bericht door dijk » 19 feb 2007, 22:22

louis schreef:Vraagje:kan de bobine van bosch het zwarte type nr:121728022 ook
gebruikt worden op de Mhkz ontsteking 1etype 35-5/18w dit in verband met de werking van de toerenteller.

Louis.
dat kan prima ja :!:

louis
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 jul 2004, 22:33
Locatie: valkenburg z-h
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door louis » 19 feb 2007, 22:28

heb nu een 24.000 teller er opzitten ik hoef dus geen 36.000 teller te kopen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

#9 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 feb 2007, 22:30

louis schreef:heb nu een 24.000 teller er opzitten ik hoef dus geen 36.000 teller te kopen.
Louis daar heeft het niks mee te maken. :wink:
Zie onderstaande tabel waar het wel mee te maken heeft nl. de ontstekingscurve.
http://www.motelek.net/bosch/zuendung/zuendkurven2.png

Enzo

louis
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 jul 2004, 22:33
Locatie: valkenburg z-h
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door louis » 19 feb 2007, 22:39

okee bedankt,men blijft leren.

Niet dat ik straks de toerenteller aan bonken draai.

Gr. louis

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#11 Bericht door freaky_ferry » 20 feb 2007, 10:43

mijn blokrevisie bij piet gaag is net klaar en ik had zelf mijn ontsteking gereviseerd omdat deze nogal vies er uit zag,dit was er 1 met contactpunten.

ik heb op me werk egt alles van de grondplaat los gemaakt, zelfs de condensator heb ik er effe uit getikt met een bus.

daarna de draden van de lichtspoel en remlichtspoel opnieuw gesoldeert.

grondplaat ontdaan van al het vet en daarna met een stalborstel goed schoongemaakt.

condensator ook schoongemaakt met de staalborstel en er weer terug ingetikt, en ook de lammel plaatjes van de spoelen goed ontdaan van de roest met de staalborstel.

het geheel weer in elkaar geschroeft en ervoor gezorgt dat de spoelen goed contact maakten met de grondplaat, d.w.z. de zijkanten van de spoelen waar de m4/5 boutjes doorheen gaan goed opgeschuurd met de staalborstel.

alles klaar en toen gisteren bij piet gemonteerd en hij zij al van te voren dat je de bougiekabel op een afstand van plusminus 9mm van het blok moet houden en dat je dan een sterke vonk moet hebben, piet gaf een gooi een het vliegwiel en de ontsteking vonkte als een nieuwe.

mischien een idee voor jouw om te doen alhoewel ik geen ervaring heb met cdi ontstekingen van kreidler.

ik ben niet aansraakelijk voor schade aan je ontsteking als je dit er mee doet

Plaats reactie