Loopt slecht in lagere toeren
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Is wel iemand anders topic maar toch.............
Heb al geruime tijd problemen met een haperende motor van mijn 74er RS. Van alles al geprobeerd. Een tijdje hebben we gedacht aan lekkende krukaskeerringen, bleek het niet te zijn. Carburateurafstelling ook niet. Heb ook al een aantal malen een doorgeslagen bougie gehad....... De juiste warmtegraad zit erin, Bossch W3.
De problemen openbaren zich alleen als de motor stationair moet draaien. Wat ik ook probeer, de motor slaat toch weer af en daar helpt een hogere stationairinstelling echt niet bij. Ja, als je hem op 6.000 RPM laat draaien..
Soms denk je dat ie goed loopt maar na een tiental seconden begint het weer, af en toe mist ie een slag en begint onregelmatig te lopen. Uiteindelijk slaat de motor af. Superirritant rijden natuurlijk vooral als je moet wachten bij stoplichten, je moet gewoon het gas erop houden......
Wat Tjerry al aanslingerde, misschien zit het ergens in de ontsteking? Vriend Mart opperde al dat het waarschijnlijk in het gevertje kan zitten?
Wie heeft er nog suggesties?
Heb al geruime tijd problemen met een haperende motor van mijn 74er RS. Van alles al geprobeerd. Een tijdje hebben we gedacht aan lekkende krukaskeerringen, bleek het niet te zijn. Carburateurafstelling ook niet. Heb ook al een aantal malen een doorgeslagen bougie gehad....... De juiste warmtegraad zit erin, Bossch W3.
De problemen openbaren zich alleen als de motor stationair moet draaien. Wat ik ook probeer, de motor slaat toch weer af en daar helpt een hogere stationairinstelling echt niet bij. Ja, als je hem op 6.000 RPM laat draaien..
Soms denk je dat ie goed loopt maar na een tiental seconden begint het weer, af en toe mist ie een slag en begint onregelmatig te lopen. Uiteindelijk slaat de motor af. Superirritant rijden natuurlijk vooral als je moet wachten bij stoplichten, je moet gewoon het gas erop houden......
Wat Tjerry al aanslingerde, misschien zit het ergens in de ontsteking? Vriend Mart opperde al dat het waarschijnlijk in het gevertje kan zitten?
Wie heeft er nog suggesties?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
De gever moet een goed soepel draadje hebben en is makkelijk na te meten.
Jilles kijk ook eens naar welkeje soort spoel je hebt. Die met die openliggende wikkelingen zijn de eerste spoelen en zijn zeer zwak. De latere hebben de betere wit geïsoleerde spoel.
Bij mijn Fluor RS heb ik hem ook moeten vernieuwen.
Enzo
Jilles kijk ook eens naar welkeje soort spoel je hebt. Die met die openliggende wikkelingen zijn de eerste spoelen en zijn zeer zwak. De latere hebben de betere wit geïsoleerde spoel.
Bij mijn Fluor RS heb ik hem ook moeten vernieuwen.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Was het daar maar mee verholpen Tjerry...... helaas.............tvdzijden schreef:Hoger stationair laten draaien.louis schreef:Had hiervoor ook de zelfde problemen als Jilles ,komt volgens mij door een te zwakke vonk bij stationair en laag toerental.
Bij stoplicht valt hij stil en last van een nat geslagen bougie.
louis.
Enzo
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Opgesplitst uit viewtopic.php?p=292082
Gelieve in het vervolg zelf direct een topic te openen en voor de mensen die hier commentaar op hadden; gebruik a.u.b. de volgende keer de meld knop, dan blijft het topic verschoond van onnodige discussies.
mvg Frans
Gelieve in het vervolg zelf direct een topic te openen en voor de mensen die hier commentaar op hadden; gebruik a.u.b. de volgende keer de meld knop, dan blijft het topic verschoond van onnodige discussies.
mvg Frans
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Alleen jammer dat de onderdelen zoals een nieuw hoofdspoeltje en een grondplaat niet meer voor het oprapen liggen.
Je zal op marktplaats en ebay moeten blijven speuren.
Zo heb ik ook mijn maatregelen getroffen.
Ook de vliegwielen blijken vaak een boosdoener als ik Ewald mag geloven van www.motelek.net
Enzo
Je zal op marktplaats en ebay moeten blijven speuren.
Zo heb ik ook mijn maatregelen getroffen.
Ook de vliegwielen blijken vaak een boosdoener als ik Ewald mag geloven van www.motelek.net
Enzo
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer