problemen met immitatie uitlaatbocht!

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
marson1963
Berichten: 143
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:59
Locatie: heemskerk

problemen met immitatie uitlaatbocht!

#1 Bericht door marson1963 » 01 dec 2008, 20:24

laatst dus het uitlaatje/bocht van de jager binnen gekregen echter deze past voor geen meter, hoe is het nu toch mogelijk dat een brommerzaak zulke bocht kan verkopen alszijnde vervangend voor orgineel.
Even voor de duidelijkheid ik was niet op de hoogte van het feit dat hij mij een immitatie bocht + uitlaat zou leveren ik was ervan uit gegaan dat wat hij zou leveren gewoon zou passen (is dat nou zoveel gedacht :cry: :x )

Er is zekers geen andere manier dan de huidige bocht warm te stoken en bij te buigen he ?

of heeft iemand het op een makkelijkere cq eenvoudigere manier op weten te lossen ?

gr sonny

P.S. is het trouwens mogelijk dat door een lekkende verbinding van de bocht aan de cilinder dat er zoveel valse lucht wordt aan gezogen dat ik me kracht kwijt ben ?

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4459
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland

#2 Bericht door pimvandongen » 01 dec 2008, 20:28

Gewoon terugsturen die immi troep

Gebruikersavatar
svdh
Berichten: 1509
Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:09
Locatie: Veghel, Noord-Brabant

#3 Bericht door svdh » 01 dec 2008, 20:29

Mijn uitlaat bocht had een te lange bocht. Ik heb er gewoon een stuk tussenuitgeslepen en weer vastgelast. Maar mij maakt het niet uit hoe de bocht eruit ziet, die zie je toch nauwelijks :wink:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 47669
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 dec 2008, 20:31

Welkom in Kreidlerland, met valkuilen, slangen enz.

Enzo

Gebruikersavatar
rene albers 2takt
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
Locatie: groesbeek

#5 Bericht door rene albers 2takt » 01 dec 2008, 20:36

ik had ook een keer een immi uitlaat bocht

toen zette ik de demper erop en die stond helemaal omhoog

leek wel een knik uitlaat :?

Gebruikersavatar
svdh
Berichten: 1509
Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:09
Locatie: Veghel, Noord-Brabant

#6 Bericht door svdh » 01 dec 2008, 20:37

rene albers 2takt schreef:ik had ook een keer een immi uitlaat bocht

toen zette ik de demper erop en die stond helemaal omhoog

leek wel een knik uitlaat :?
Heb ik ook gehad. Vervangen door de bovenstaande bocht :wink:

Gebruikersavatar
rene albers 2takt
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
Locatie: groesbeek

#7 Bericht door rene albers 2takt » 01 dec 2008, 20:41

ik heb de oude maar weer gemonteerd was minder mooi maar paste perfect :mrgreen:

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht !!!!!!!!

#8 Bericht door kreidler-holland » 01 dec 2008, 21:11

marson1963 schreef:laatst dus het uitlaatje/bocht van de jager binnen gekregen echter deze past voor geen meter, hoe is het nu toch mogelijk dat een brommerzaak zulke bocht kan verkopen alszijnde vervangend voor orgineel.
Even voor de duidelijkheid ik was niet op de hoogte van het feit dat hij mij een immitatie bocht + uitlaat zou leveren ik was ervan uit gegaan dat wat hij zou leveren gewoon zou passen (is dat nou zoveel gedacht :cry: :x )

Er is zekers geen andere manier dan de huidige bocht warm te stoken en bij te buigen he ?

of heeft iemand het op een makkelijkere cq eenvoudigere manier op weten te lossen ?

gr sonny

P.S. is het trouwens mogelijk dat door een lekkende verbinding van de bocht aan de cilinder dat er zoveel valse lucht wordt aan gezogen dat ik me kracht kwijt ben ?
valse lucht kan alleen na de carburateur
nooit bij uw uitlaat

mvg

Gebruikersavatar
WernerRMC
Berichten: 105
Lid geworden op: 01 jul 2008, 16:14
Locatie: Kalken, België

#9 Bericht door WernerRMC » 01 dec 2008, 21:21

Had hetzelfde met m'n bocht.. ik heb deze warm gestookt in m'n pa zijn oven voor hoefijzers ( mijn pa is hoefsmid en om de ijzers warm te maken heeft hij zo'n koolvuur).. ik heb hem netjes op de juiste hoek kunnnen buigen.. enige nadeel is da je chroom helemaal verkleurd.. maarja.. dat nam ik er maar bij.. :D
gr
Werner

marson1963
Berichten: 143
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:59
Locatie: heemskerk

#10 Bericht door marson1963 » 01 dec 2008, 21:32

het zal best wel heeeeeeeeeeeeeeel moeilijk zijn voor zo een fabriek om een orgineel uitlaatje als voorbeeld te nemen en die vervolgens in de zelfde hoek na te maken, en dan heb ik het dus nog maar niet over die minkukel die vervolgens duizenden van die bochten laat maken, maar het meest bewondering heb ik nog wel voor de verkoper die vervolgens al die bochten (die voor geen meter passen) nog weet te slijten aan verschillende bromfiets winkels zo een verkoper verkoopt volgens mij nog een bontjas aan een ijsbeer.

sorry hoor maar dat moest er echt even uit ik kan er met mijn pet niet bij dat dat soort dingen nog steeds mogelijk zijn

Afijn ik lees warm stoken en doorslijpen en opnieuw aan elkaar lassen , is er niemand die het probleem op een eenvoudigere manier heeft weten op te lossen ?
of ben ik gedoemd om een orgineele uitlaat bocht te scoren ? :cry:

gr sonny

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4459
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland

#11 Bericht door pimvandongen » 01 dec 2008, 21:35

Hallo Sonny,

helaas, wen er maar aan, de meest simpele dingen weten ze nog te verpesten. #-o

marson1963
Berichten: 143
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:59
Locatie: heemskerk

#12 Bericht door marson1963 » 01 dec 2008, 21:36

wat mij wel opviel toen ik mijn bocht demonteerde was de hoeveelheid natte zwarte smurrie, ik heb mijn bougie eruit gehaald om naar het aanzicht hiervan te kijken en zag dat hij eigenlijk pikzawart en licht vochtig was, ik heb een standaard carburateurtje 12 mm en mijn vlotternaald stat op de tweede gang ( en de sproeier die er oorspronkelijk in hoort)
ondanks dat lijkt het erop dat ik toch teveel benzine krijg, door een teveel aan benzine zal ik daardoor mijn kracht niet ten volle eruit krijgen?.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 47669
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg

#13 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 dec 2008, 21:36

Ik denk het laatste. Origineel bestaat al lang niet meer met uitlaten en bochten.
Maar laten we dan maar op gaan van net zo goed passend als origineel.
En die laatste hebben een hogere prijs. :wink:
marson1963 schreef:wat mij wel opviel toen ik mijn bocht demonteerde was de hoeveelheid natte zwarte smurrie, ik heb mijn bougie eruit gehaald om naar het aanzicht hiervan te kijken en zag dat hij eigenlijk pikzawart en licht vochtig was, ik heb een standaard carburateurtje 12 mm en mijn vlotternaald stat op de tweede gang ( en de sproeier die er oorspronkelijk in hoort)
ondanks dat lijkt het erop dat ik toch teveel benzine krijg, door een teveel aan benzine zal ik daardoor mijn kracht niet ten volle eruit krijgen?.
Dat hoort bij standaard. :!: Standaard is niet optimaal. Cilinders zijn te lang waardoor er geen toeren in komen. Was ook de opzet om op 2pk te komen.
Maar je moet pas kijken na km's volgas gereden te hebben. :!:

Enzo

marson1963
Berichten: 143
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:59
Locatie: heemskerk

#14 Bericht door marson1963 » 01 dec 2008, 21:40

oei oei, ik lees net


Vochtig zwart :
- ontsteking mist slagen, bougievonk niet in orde
- bougie niet in orde
- zuiger(veren) en/of cylinder versleten

het zal toch niet waar zijn he

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

#15 Bericht door kreidler-holland » 01 dec 2008, 21:43

kan ook een te grote sproeier zijn

marson1963
Berichten: 143
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:59
Locatie: heemskerk

#16 Bericht door marson1963 » 01 dec 2008, 21:43

Dat hoort bij standaard. Standaard is niet optimaal. Cilinders zijn te lang waardoor er geen toeren in komen. Was ook de opzet om op 2pk te komen.
Maar je moet pas kijken na km's volgas gereden te hebben.

enzo als ik strax die cilinder van gerritjan heb optimaliseren lvs en gemonteerd heb kan ik er dan vanuit gan dat ik over de hele range een gelijkmatige trekracht heb of hangt dat af van de manier optimaliseren ?

gr sonny :?:

marson1963
Berichten: 143
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:59
Locatie: heemskerk

#17 Bericht door marson1963 » 01 dec 2008, 21:48

pimvandongen schreef:Hallo Sonny,

helaas, wen er maar aan, de meest simpele dingen weten ze nog te verpesten. #-o
Is het nou ook zo dat als je bij john bos of bij kcmn een bocht besteld dat je dan dezelfde ellende heb of zijn dat adressen waar je wel goed passend materiaal kan kopen.

gr sonny

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 47669
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg

#18 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 dec 2008, 21:49

Dat zal een ander verhaal worden. Maar het blijft 2-takt. Optimaal bestaat niet. Het blijft een compromis.
Het is nu 5 graden buiten. In de zomer is het 20 graden. Dan is het dus heel anders.

Enzo

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 47669
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg

#19 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 dec 2008, 21:53

marson1963 schreef:
pimvandongen schreef:Hallo Sonny,

helaas, wen er maar aan, de meest simpele dingen weten ze nog te verpesten. #-o
Is het nou ook zo dat als je bij john bos of bij kcmn een bocht besteld dat je dan dezelfde ellende heb of zijn dat adressen waar je wel goed passend materiaal kan kopen.

gr sonny
Kijk eens bij Kreidlerparts.com
Daar staat een bocht flens 28mm economy voor 12,90 euro
en er staat eenzelfde bocht flens 28mm voor 35,70 euro
Ik kan je vertellen dat die eerste niet past. Vraag maar aan Tom :evil:

Enzo

Gebruikersavatar
den willem
Berichten: 694
Lid geworden op: 16 nov 2003, 18:05
Locatie: Gent (België)

#20 Bericht door den willem » 01 dec 2008, 23:48

De tweede past dan wel uitstekend! (bij mij althans)
Het komt er eigenlijk op neer: gierigheid bedriegt de wijsheid!

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41

#21 Bericht door dolle aad » 02 dec 2008, 00:45

Wie heeft ze niet thuis in de overvolle oude immi rotzooi doos ,


als je BIJVOORBEELD wel es wat doet op Marktplaats kan je vaak ook al gauw een oudijzer handel beginnen .

treurig ja ,
NOG vreemder :shock: is dat de (diverse ) handelaren die zooi Alsmààr blijven verkopen ,ONDANKS ze allang weten dat ze niet passen ,het probleem doet zich namelijk al :evil: Jààààren voor .

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 8928
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan

#22 Bericht door Henk 3bakvoet » 02 dec 2008, 00:46

typisch een voorbeeld van de imitatie die van een imitatie is gemaakt.

Een oplossing? ga met je bocht langs een gasfitter (loodgieters hebben de juiste maat niet) die heeft pijpenbuigers op maat die buigt de pijp in de juiste hoek zonder het "chroom" te beschadigen.

nog geen minuut werk

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41

#23 Bericht door dolle aad » 02 dec 2008, 00:48

marson1963 schreef:oei oei, ik lees net


Vochtig zwart :
- ontsteking mist slagen, bougievonk niet in orde
- bougie niet in orde
- zuiger(veren) en/of cylinder versleten

het zal toch niet waar zijn he
:wink: geen topik in een topik openen / verwarrend

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 7842
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Contacteer:

#24 Bericht door Maarten » 02 dec 2008, 04:28

marson1963 schreef:Afijn ik lees warm stoken en doorslijpen en opnieuw aan elkaar lassen , is er niemand die het probleem op een eenvoudigere manier heeft weten op te lossen ?
of ben ik gedoemd om een orgineele uitlaat bocht te scoren ? :cry:

gr sonny
In gemonteerde staat (uitlaat er ook aan vast) de bocht voor het grootste deel doorzagen zodat je die in de juiste hoek kunt buigen, en dan weer dichtlassen. Zo deed PvdG het bij mijn Kreidler 25 jaar geleden voor 2 knaken. Ik deed dan maar een stapje naar achteren als hij ging lassen onder de brommer... dat leek mij altijd een beetje link. ;-)
Het was in 5 minuten gebeurd.

Roland
Berichten: 4285
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

#25 Bericht door Roland » 02 dec 2008, 08:41

Ik heb hetzelfde gehad met een bocht van 28 mm, wat een ge..... #-o , en wat denk je ............... bij 32 mm precies hetzelfde ](*,)

Ik heb nu 2 oude originele bochten ( bedankt nog Eduardc :clap ) die goed passen.

Grt, Roland

Plaats reactie