problemen met immitatie uitlaatbocht!

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 47606
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#51 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 feb 2018, 10:16

Verschil zit niet in passing maar in chroom kwaliteit.

Enzo

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 864
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#52 Bericht door MichelVH » 23 feb 2018, 10:46

Altijd gekloot met die dingen. Je zou bijna een flensje erop schroeven en een tuit bocht gebruiken, werkt misschien nog beter ook...

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 4131
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Contacteer:

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#53 Bericht door kreidler844 » 23 feb 2018, 10:52

Ik hang de uitlaat compleet met bocht aan de cilinder, daarna maak ik de bocht warm met een gasbrander en dan zakt hij vanzelf op zijn plek...

Gebruikersavatar
Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 5659
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Kreuzau (D)

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#54 Bericht door Eifelyeti » 23 feb 2018, 14:37

Hallo,

ik weet dat de Uitlaatbouchten van Kreidlerdienst goed sijn van het passen...

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#55 Bericht door Thei » 23 feb 2018, 15:03

Enzo-tvdzijden schreef:Verschil zit niet in passing maar in chroom kwaliteit.

Enzo
Chroom was ruw van oppervlak en de uitlaat hangt te laag door slechte vorm van de bocht. Loopt schuin af achter en zit 5 cm onder voetsteun.

Ook geen retour geaccepteerd ivm inkorten . Ook vond de man de pasvorm binnen de eisen vallen. Betaalde prijs 36,50€ excl. 7€ verzenden.
Laatst gewijzigd door Thei op 25 feb 2018, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 47606
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#56 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 feb 2018, 15:16

Eigenlijk zijn ze alleen geschikt om te verkopers mee te slaan. :mrgreen:

Enzo

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#57 Bericht door Thei » 23 feb 2018, 15:22

Enzo-tvdzijden schreef:Eigenlijk zijn ze alleen geschikt om te verkopers mee te slaan. :mrgreen:

Enzo
Ik ga nu een imi passen en ben benieuwd of dat wel past.
Bijlagen
Screenshot_20180222-162739-450x260.png
Screenshot_20180222-162739-450x260.png (189.71 KiB) 1651 keer bekeken

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 8969
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#58 Bericht door Caspar » 23 feb 2018, 16:56

Enzo-tvdzijden schreef:Verschil zit niet in passing maar in chroom kwaliteit.

Enzo
Nou , economy bochten passen doorgaans helemaal niet.

Weet iemand of er verschil is in de pasvorm van een 32mm bocht voor een 1965 Super5 , en een 32mm bocht van een later model , bijvoorbeeld een buffel of TM ?

Een Super5 heeft immers een andere frame geometrie en onderbouw.
Volgens mij heeft de bocht van een Super5 ook een ander E.T. nummer.

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#59 Bericht door Thei » 23 feb 2018, 18:22

Caspar schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Verschil zit niet in passing maar in chroom kwaliteit.

Enzo
Nou , economy bochten passen doorgaans helemaal niet.

Weet iemand of er verschil is in de pasvorm van een 32mm bocht voor een 1965 Super5 , en een 32mm bocht van een later model , bijvoorbeeld een buffel of TM ?

Een Super5 heeft immers een andere frame geometrie en onderbouw.
Volgens mij heeft de bocht van een Super5 ook een ander E.T. nummer.
Gezien bij kreidlerstore.nl

Productbeschrijving
Kreidler 32 mm uitlaatbocht opschuif model

Wat krijgt u aangeleverd:

U krijgt een goed passende 32 mm uitlaatbocht aangeleverd, opschuif model.

Waar past deze uitlaatbocht 32 mm op:

Deze uitlaatbocht 32 mm is passend voor alle oudere types cilinder met een tuitje en de Athena en Parmakit cilinder die ook in deze webshop te koop zijn. Dit komt onder andere voor op de modellen Kreidler RS, Kreidler Ts, Kreidler florett GT en Kreidler florett TM. Dit type bocht is origineel toegepast op alle modellen vanaf bouwjaar 1965 t/m 1975. De bijpassende uitlaatklem die hier bij hoort is de 34 mm cilinderklem en de 34 mm demper klem, welke ook in de shop te koop staan.

Let op dit is echter wel voor de snellere cilindertypes vanaf 5 pk!

Levertijd:

2-3 werkdagen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 47606
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#60 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 feb 2018, 19:44

Dat is me al lang duidelijk. Voor origineel Mahle is er bijna helemaal NIKS meer te koop.
Wat er nu bij de handelaar ligt wordt zogenaamd passend geleverd voor die nep zooi #-o

Dus bewaren dat goede spul en naar de chromerij er mee.

Enzo

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#61 Bericht door Flocke » 23 feb 2018, 22:06

Caspar schreef:
Weet iemand of er verschil is in de pasvorm van een 32mm bocht voor een 1965 Super5 , en een 32mm bocht van een later model , bijvoorbeeld een buffel of TM ?

Een Super5 heeft immers een andere frame geometrie en onderbouw.
Volgens mij heeft de bocht van een Super5 ook een ander E.T. nummer.
Hallo Caspar,

wie Du sagst, gibt es für die 32mm Steck-Krümmer verschiedene Teilenummern. Ich habe nur originale Auspuffanlagen und Krümmer. Von den Steckkrümmern habe ich mindestens 3 unterschiedliche Längen.

Also es werden 32mm-Krümmer für die Eiertank und Büffeltank RS sein, diese passen alle problemlos mit den verschiedenen Auspuffanlagen spannungsfrei unter die Eiertank, also bzgl. der Passform habe ich da keine Unterschiede festgestellt.

Schau mal, wo bei den verschiedenen Mopeds die Trennstelle zwischen Auspuff und Krümmer liegt. Der originale Krümmer ist dann genau so lang, dass er gerade in den Klemmbereich des Auspuffs ragt und nicht weiter in ihn hinein, das würde nur stören, so ist das jedenfalls bei den Kleinkrafträdern.

Unten ein Bild einer TS mit 5,2PS und daneben eine TM mit 5,8PS (1972), beides Katalogbilder, wo man davon ausgehen kann, dass da noch keine Nachbauteile dranhängen ...
Ich hatte eigentlich eine direkte Seitenaufnahme von der GT oder TM mit 5,3PS gesucht, aber nicht gefunden, ich gehe aber davon aus, dass die Trennstelle so wie bei der 5,8er TM liegt, auch wenn die schon den Auspuff ohne Endkappe hat.

Mir war auch aufgefallen, dass ich für meinen neuen 15.63.94er-Zylinder (5,3PS, kam zuerst mit der GT) auf der Eiertank eigentlich auch den falschen Auspuff und Krümmer montiert hatte. Das war eine neue Org.-Anlage, aber scheinbar noch von einer Super5 oder TS, denn bei meiner Eiertank war der Krümmer auch etwas länger und die Trennstelle lag wie bei der TS im Bild hinter der Fußraste, nicht davor. Vergleich das auch mal in Bezug auf den Kupplungsdeckel, das ist etwas genauer als bezogen auf die Fußraste.

Und diese paar Zentimeter, die können schon deutlich was ausmachen. Denn das ganze Layout vom GT-Zylinder ist schon einiges anders als von Super5 und TS, die hatten z.B. noch nicht die eckigen Überströmkanäle.

Beim Checken in den ET-Listen ist mir aufgefallen, dass die GT mit dem 15.63.94-Zylinder, den ich ja auch verbaut habe, den gleichen Krümmer und Auspuff wie die späteren RS-Modelle mit Endkappe verbaut hatte, nur mit der spitzen Endkappe eben, aber die anderen Nummern bis auf die Endkappe sind gleich.

Ich hatte dann einen org. RS-Auspuff inkl. kürzerem Krümmer druntergebaut, aber wieder mit der spitzen Endkappe, damit das optisch paßt. Das ist also genau die org. Konfiguration wie ab Werk für den 15.63.94-Zylinder.

Der Unterschied ist deutlich, das Moped dreht viel weiter aus und überdreht bergab ordentlich, wogegen man beim alten 5,2er Auspuff drehzahlmäßig gegen eine harte Grenze lief.
Der Durchzug ist trotzdem nicht schlechter geworden, die Schaltpunkte an den Bergen gleich geblieben, daher habe ich mich für den neueren, kürzeren Auspuff, der ja so auch für den Zylinder original war, entschieden.

Es gibt einen Unterschied zwischen dem Unterbau der Eiertank und der Büffeltank, aber ich nehme an, dass es bzgl. des Auspuffs keinen Unterschied macht, hatte ich hier schon mal beschrieben (ab 2/3 der Seite schauen):

Unterbau Eiertank

Gruß

Carsten


TS von 1966, 5,2PS mit längerem Krümmer:
1087_2017021948_bildschirmfoto2017-02-19um18.19.02.png
1087_2017021948_bildschirmfoto2017-02-19um18.19.02.png (169.89 KiB) 1602 keer bekeken
TM von 1972, 5,8PS mit kürzerem Krümmer und Auspuff mit Flöte:
1087_2017021924_bildschirmfoto2017-02-19um17.58.51.jpg
1087_2017021924_bildschirmfoto2017-02-19um17.58.51.jpg (181.5 KiB) 1602 keer bekeken
1965er Eiertank mit kurzem RS-Auspuff und Krümmer, sowie neuem Unterbau Eiertank (alles Org.-Teile):
DSC_6619sk.jpg
DSC_6619sk.jpg (185.16 KiB) 1602 keer bekeken

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#62 Bericht door Flocke » 24 feb 2018, 10:58

Ich habe nochmal nachgeschaut, ich habe 4 unterschiedliche ET-Nummern für den 32mm - Steckkrümmer von 1965 - 1971 gezählt.

Deswegen habe ich auch so viele unterschiedliche Längen, möglicherweise gab es dann noch einen weiteren Lieferanten, wodurch sich auch mal ein Unterschied von 10mm ergeben könnte.

Jedenfalls sind die von der Passform und Machart alle gleich, und alle sind von früher.

Der große Längerunterschied des Krümmers ziwschen dem 1965er Modell und den neueren Modellen ist auf den Bildern klar zu erkennen.

Gruß

Carsten
Krümmer 1965.jpg
Krümmer 1965.jpg (186.26 KiB) 1575 keer bekeken
GT Krümmer 1967.jpg
GT Krümmer 1967.jpg (176.36 KiB) 1575 keer bekeken
Krümmer 1969-71.jpg
Krümmer 1969-71.jpg (184.63 KiB) 1575 keer bekeken
Unterschiede Krümmer RS.jpg
Unterschiede Krümmer RS.jpg (176.01 KiB) 1569 keer bekeken

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#63 Bericht door Thei » 24 feb 2018, 12:11

Ik heb vanochtend een imitatie bocht ontvangen die slechts 12€ kost. Oordeel zelf voor de pasvorm . Chroom ziet het zelfde uit. De imi is wel wat lichter in gewicht. De uitlaat zit nu veel hoger en mooi onder de voetsteun en kan zelfs nog iets omhoog zonder te knellen.

Zie verschillen.
Bijlagen
IMG-20180224-WA0004-1152x648-1140x641.jpeg
IMG-20180224-WA0004-1152x648-1140x641.jpeg (180.71 KiB) 1567 keer bekeken
Screenshot_20180222-162739-480x270-456x257.png
Screenshot_20180222-162739-480x270-456x257.png (176.98 KiB) 1567 keer bekeken

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#64 Bericht door Thei » 24 feb 2018, 13:24

Nog enkele afbeeldingen.
Bijlagen
IMG-20180224-WA0000-1382x777.jpeg
IMG-20180224-WA0000-1382x777.jpeg (165.27 KiB) 1560 keer bekeken
IMG_20180224_103700536-1013x570.jpg
IMG_20180224_103700536-1013x570.jpg (178.87 KiB) 1560 keer bekeken
IMG_20180224_103558087_HDR-1152x648-979x551.jpg
IMG_20180224_103558087_HDR-1152x648-979x551.jpg (170.98 KiB) 1560 keer bekeken
IMG_20180224_103536517_HDR-921x518-874x492.jpg
IMG_20180224_103536517_HDR-921x518-874x492.jpg (127.39 KiB) 1560 keer bekeken

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#65 Bericht door Flocke » 24 feb 2018, 13:39

Org. RS, kurz.
$_57.jpg
$_57.jpg (164.91 KiB) 1559 keer bekeken

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 8924
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#66 Bericht door Henk 3bakvoet » 24 feb 2018, 18:46

Ook vond de man de pasvorm binnen de eisen vallen.
Vond hij dat? Die is niet goed.
Binnen de eisen van wat, onzin! De uitlaat behoord op een correcte en op juiste wijze gemonteerd kunnen worden.
Ze verkopen iets als Origineel met een dito prijskaartje, de verwachting is dan ook dat je een perfect passend onderdeel krijgt.
Ik heb vanochtend een imitatie bocht ontvangen die slechts 12€ kost. Oordeel zelf voor de pasvorm
Van de imitaties is dit geen verkeerde, je uitlaat zit nu op de juiste plaats.

Op de foto een originele uitlaat bocht, wel uit de puinbak, maar na een chroom bad was hij weer als nieuw.
Bijlagen
Uitlaat eitank.JPG
Uitlaat eitank.JPG (123.09 KiB) 1539 keer bekeken

Jan
Berichten: 1772
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#67 Bericht door Jan » 25 feb 2018, 17:29

Lange bocht Henk, tot ver achter je trapperas.
Is de einddemper de originele die we toen meenamen bij de start van jouw project?
Ziet er mooi uit!

Gebruikersavatar
Flocke
Berichten: 571
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:09
Locatie: Teutoburger Wald (D)

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#68 Bericht door Flocke » 25 feb 2018, 18:45

Wie lang der Krümmer sein muß, ist von der Motorisierung abhängig:
Bildschirmfoto 2016-08-22 um 22.47.02.jpg
Bildschirmfoto 2016-08-22 um 22.47.02.jpg (188.59 KiB) 1496 keer bekeken
Bildschirmfoto 2016-08-22 um 23.03.14.jpg
Bildschirmfoto 2016-08-22 um 23.03.14.jpg (176.58 KiB) 1496 keer bekeken
Bildschirmfoto 2016-08-22 um 23.15.43.jpg
Bildschirmfoto 2016-08-22 um 23.15.43.jpg (182.95 KiB) 1496 keer bekeken

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 8924
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#69 Bericht door Henk 3bakvoet » 25 feb 2018, 21:56

Het wordt al lastiger om de juiste uitlaat bocht te bestellen bij de heren handelaren.

Het blijft een schot in het duister waarbij je een beetje geluk moet hebben met de pasvorm.

Ik wil hierbij wel de kanttekening maken dat vele kopers niet zo kritisch zijn en het al snel goed vinden, en dat geld voor veel after-market spul wat verkocht wordt, ook dat weten de heren handelaren als geen ander, kritiek richting hun leverancier zal ook altijd over de inkoop prijs gaan en nooit over de kwaliteit van het product.

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 864
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#70 Bericht door MichelVH » 26 feb 2018, 07:01

Henk 3bakvoet schreef:ook dat weten de heren handelaren als geen ander, kritiek richting hun leverancier zal ook altijd over de inkoop prijs gaan en nooit over de kwaliteit van het product.
Weet niet of u de site van Kreidlerservice weleens bezoekt, hier staat regelmatig iets op van 'teruggestuurd naar de fabrikant, kwaliteit laat veel te wensen over'. Vind dit echt weer zo'n Henk-uitspraak, lekker generaliseren en het zeggen alsof u het zeker weet. Start dan lekker de 'Henkshop voor al uw Kreidlerparts als u het beter kunt!!!

hermanp
Berichten: 6234
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#71 Bericht door hermanp » 26 feb 2018, 13:25

MichelVH schreef:
Henk 3bakvoet schreef:ook dat weten de heren handelaren als geen ander, kritiek richting hun leverancier zal ook altijd over de inkoop prijs gaan en nooit over de kwaliteit van het product.
Weet niet of u de site van Kreidlerservice weleens bezoekt, hier staat regelmatig iets op van 'teruggestuurd naar de fabrikant, kwaliteit laat veel te wensen over'. Vind dit echt weer zo'n Henk-uitspraak, lekker generaliseren en het zeggen alsof u het zeker weet. Start dan lekker de 'Henkshop voor al uw Kreidlerparts als u het beter kunt!!!
Als handelaar kun je de onderdelen wel terugsturen, maar dat betekent niet dat er ook daadwerkelijk wat aan gedaan wordt. De intentie is er dan wel, kun je zeggen, maar er zijn ook handelaren die de bochten pas maken. Terugsturen is dan de makkelijke weg, ook de eerste stap, maar uit ervaring weet ik dat het niet altijd helpt.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 8924
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#72 Bericht door Henk 3bakvoet » 28 feb 2018, 07:43

Weet niet of u de site van Kreidlerservice weleens bezoekt
Nee die bezoek ik niet, daar in tegen zit ik nog wel eens aan de keukentafel bij klaasJan (kreidlerservice) als ik weer eens op tournee ben door het land voor een waanzinnig project.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4338
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#73 Bericht door KJ » 28 feb 2018, 12:48

hermanp schreef:
MichelVH schreef:
Henk 3bakvoet schreef:ook dat weten de heren handelaren als geen ander, kritiek richting hun leverancier zal ook altijd over de inkoop prijs gaan en nooit over de kwaliteit van het product.
Weet niet of u de site van Kreidlerservice weleens bezoekt, hier staat regelmatig iets op van 'teruggestuurd naar de fabrikant, kwaliteit laat veel te wensen over'. Vind dit echt weer zo'n Henk-uitspraak, lekker generaliseren en het zeggen alsof u het zeker weet. Start dan lekker de 'Henkshop voor al uw Kreidlerparts als u het beter kunt!!!
Als handelaar kun je de onderdelen wel terugsturen, maar dat betekent niet dat er ook daadwerkelijk wat aan gedaan wordt. De intentie is er dan wel, kun je zeggen, maar er zijn ook handelaren die de bochten pas maken. Terugsturen is dan de makkelijke weg, ook de eerste stap, maar uit ervaring weet ik dat het niet altijd helpt.
terugsturen helpt idd geen donder maar je geeft wel een signaal af.

Ondertussen heeft zich vorig jaar wel een leverancier gemeld die bereid is goede bochten te laten maken als ik goed passende voorbeelden kan aanleveren !

De keukentafel thuis is vervangen door de kantinekeukentafel in de nieuwe werkplaats Henk :mrgreen:

De Snavelaar
Berichten: 1286
Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
Locatie: Onder N.A.P

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#74 Bericht door De Snavelaar » 04 mar 2018, 09:53

Maar je blijft toch wel de koffie uit de aluminium perculator schenken hoop ik?

Gebruikersavatar
Thei
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 okt 2015, 18:04
Locatie: Zuid Limburg

Re: problemen met immitatie uitlaatbocht!

#75 Bericht door Thei » 04 mar 2018, 10:57

Flocke schreef:Wie lang der Krümmer sein muß, ist von der Motorisierung abhängig:
Bildschirmfoto 2016-08-22 um 22.47.02.jpg
Bildschirmfoto 2016-08-22 um 23.03.14.jpg
Bildschirmfoto 2016-08-22 um 23.15.43.jpg
Was mir an die drei Bilder auffält ist wie die 3 Auspuffen hinten alle unterschiedlich nach unten abbiegen .
Es scheint mir also ob man bei Kreidler auch nicht immer die richtig passende Krümer im lager hatten.

Plaats reactie