opbouw kreidler rm
- k--k
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:16
- Locatie: Berkelland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
opbouw kreidler rm
Goedendag,
Mijn brommer valt steeds uit als ik aan het rijden ben. Had er gisteren ook al last van maar toen gebeurde het maar een keer. Nu rij ik een stukje en dan valt hij uit naar een paar seconden. Nu krijg ik hem ook niet meer aan. Dit is zo net gebeurd toen ik naar school ging. Ik typ dit op school en heb niet de tijd om de zoekfunctie te gebruiken. Wie weet wat het kan zijn?
Blokje is nog geen half jaar geleden gereviseert en de ontsteking is vernieuwd.
groet kees
Mijn brommer valt steeds uit als ik aan het rijden ben. Had er gisteren ook al last van maar toen gebeurde het maar een keer. Nu rij ik een stukje en dan valt hij uit naar een paar seconden. Nu krijg ik hem ook niet meer aan. Dit is zo net gebeurd toen ik naar school ging. Ik typ dit op school en heb niet de tijd om de zoekfunctie te gebruiken. Wie weet wat het kan zijn?
Blokje is nog geen half jaar geleden gereviseert en de ontsteking is vernieuwd.
groet kees
Laatst gewijzigd door k--k op 20 mar 2009, 20:26, 4 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- k--k
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:16
- Locatie: Berkelland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
warmtegraad bougie weet ik niet zo. merk weet ik ook niet. Ik weet wel dat het blokje toen in de herfstvakantie helemaal gereviseert is door ries van het forum. Ik heb hem trouwens net op school gestart, hij liep gelijk. dus ik ben er nog niet achter en ik ben bang dat als hij warm wordt dat hij weer uit gaat vallen.
groet kees
groet kees
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Natuurlijk moet je weten welke bougie erin zit . Dat heet basis. Anders blijf je rommelen.k--k schreef:warmtegraad bougie weet ik niet zo. merk weet ik ook niet. Ik weet wel dat het blokje toen in de herfstvakantie helemaal gereviseert is door ries van het forum. Ik heb hem trouwens net op school gestart, hij liep gelijk. dus ik ben er nog niet achter en ik ben bang dat als hij warm wordt dat hij weer uit gaat vallen.
groet kees
Wat is er precies allemaal aan onderdelen vernieuwd aan de ontsteking
Enzo
-
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 19:26
- Locatie: koudekerk aan den rijn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
stond je benzine kraan open op school? zoja, dan denk ik dat er vuil ergens in je tank/benzinekraantje/benzineslang/benzinefilter/filtertje in carburateur zit.k--k schreef:warmtegraad bougie weet ik niet zo. merk weet ik ook niet. Ik weet wel dat het blokje toen in de herfstvakantie helemaal gereviseert is door ries van het forum. Ik heb hem trouwens net op school gestart, hij liep gelijk. dus ik ben er nog niet achter en ik ben bang dat als hij warm wordt dat hij weer uit gaat vallen.
groet kees
hierdoor loopt je carburateur niet snel vol, en trek de motor deze leeg tijdens het rijden.
als de motor uitvalt wanneer deze opgewarmt is, dan moet je je ontsteking gaan controleren.
misschien water in je bougiedop, en is deze na eentijdje stilstaan weer opgedroogd en doet hij het weer.
succes,
Johan
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- k--k
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:16
- Locatie: Berkelland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Benzine was op
Lopend met de brommer naar een ktm-winkel, daar 2 taktolie gehaald en toen naar het tankstation gelopen. Daar getankt en gereden. moest eerst warm worden en liep verder goed maar nu werkte ik op het eind van de rit dat hij weer bijna wou uitvallen. Volgens mij is er toch iets met de ontsteking, als ik vol gas geef in zn 1 dan duurt het ff voor dat hij hem pakt. Maar dat kan ook zijn omdat hij nog een beetje koud was (ong 2 uur na het rijden dat gedaan)
groet kees
Lopend met de brommer naar een ktm-winkel, daar 2 taktolie gehaald en toen naar het tankstation gelopen. Daar getankt en gereden. moest eerst warm worden en liep verder goed maar nu werkte ik op het eind van de rit dat hij weer bijna wou uitvallen. Volgens mij is er toch iets met de ontsteking, als ik vol gas geef in zn 1 dan duurt het ff voor dat hij hem pakt. Maar dat kan ook zijn omdat hij nog een beetje koud was (ong 2 uur na het rijden dat gedaan)
groet kees
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Heb je niet teveel mengsmeerolie bij de benzine gedaan bij die KTM winkel ? Dan slaat je bougie vet en is het ook afgelopen met de pret.
Kan ook nog zijn dat je tankontluchting niet goed werkt, probeer eens te rijden met een losse tankdop ( wel goed opletten dat je de dop niet verliest of benzine knoeit)
Er kan ook nog water of vuil in je vlotterbakje zitten. Als hij alleen bij nat weer uitvalt, zou ik eens kijken of het mica plaatje achter de ontstekingsspoel zit en of de bougiekap niet nat is.
Maak het zwarte draadje eens los van het kroonsteentje boven de ontsteking en probeer het nog eens.
Uitvallen bij warm wordende motor duid vaak op een gare ontstekingsspoel of gare condensator, maar ik begrijp dat die in orde zouden zijn.
Kan ook nog zijn dat je tankontluchting niet goed werkt, probeer eens te rijden met een losse tankdop ( wel goed opletten dat je de dop niet verliest of benzine knoeit)
Er kan ook nog water of vuil in je vlotterbakje zitten. Als hij alleen bij nat weer uitvalt, zou ik eens kijken of het mica plaatje achter de ontstekingsspoel zit en of de bougiekap niet nat is.
Maak het zwarte draadje eens los van het kroonsteentje boven de ontsteking en probeer het nog eens.
Uitvallen bij warm wordende motor duid vaak op een gare ontstekingsspoel of gare condensator, maar ik begrijp dat die in orde zouden zijn.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- mopeddy
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 21:00
- Locatie: Thailand
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
als de bougiedop goed op de bougie zit en de bougie maakt goede aarde met de cilinder! mag je in principe geen schok krijgen! het is moeilijk om het probleem vanaf het forum te analyseren, het liefst breng de brommer ff langs!!! (grapje) , je merkt aan de antwoorden dat het van alles een oorzaak kan hebben, ik zou zeggen koop morgenvroeg ff 2bougies, monteer er een, en neem de andere mee in je gereedschapskist + een bougiesleutel, voor het geval!
Ik dacht ook! als eerste aan de O-spoel, nu denk ik eerder een een defecte bougie!
Suc6 Eddy
Ik dacht ook! als eerste aan de O-spoel, nu denk ik eerder een een defecte bougie!
Suc6 Eddy
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Henk 3bakvoet schreef:Daar zit het probleem, met de nadruk op de ontsteking is vernieuwd.Blokje is nog geen half jaar geleden gereviseert en de ontsteking is vernieuwd.
de helft, belangrijkste vergeten.k--k schreef:ga nu weer rijden en dan kijk ik wel wat er gebeurt.
aan de ontsteking zijn sowieso vernieuwd; condensator en contactpunten.
groet kees
Enzo