opbouw kreidler rm

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
k--k
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:16
Locatie: Berkelland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

opbouw kreidler rm

#1 Bericht door k--k » 09 feb 2009, 11:50

Goedendag,

Mijn brommer valt steeds uit als ik aan het rijden ben. Had er gisteren ook al last van maar toen gebeurde het maar een keer. Nu rij ik een stukje en dan valt hij uit naar een paar seconden. Nu krijg ik hem ook niet meer aan. Dit is zo net gebeurd toen ik naar school ging. Ik typ dit op school en heb niet de tijd om de zoekfunctie te gebruiken. Wie weet wat het kan zijn?
Blokje is nog geen half jaar geleden gereviseert en de ontsteking is vernieuwd.

groet kees
Laatst gewijzigd door k--k op 20 mar 2009, 20:26, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 feb 2009, 11:56

Een slechte carburateur of toch anders een component van de ontsteking.
Het kan een rotte bougiekap al zijn.
Welk merk en warmtegraad bougie heb je erin zitten :?:

Enzo

Gebruikersavatar
k--k
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:16
Locatie: Berkelland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door k--k » 09 feb 2009, 14:14

warmtegraad bougie weet ik niet zo. merk weet ik ook niet. Ik weet wel dat het blokje toen in de herfstvakantie helemaal gereviseert is door ries van het forum. Ik heb hem trouwens net op school gestart, hij liep gelijk. dus ik ben er nog niet achter en ik ben bang dat als hij warm wordt dat hij weer uit gaat vallen.

groet kees

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 feb 2009, 14:18

k--k schreef:warmtegraad bougie weet ik niet zo. merk weet ik ook niet. Ik weet wel dat het blokje toen in de herfstvakantie helemaal gereviseert is door ries van het forum. Ik heb hem trouwens net op school gestart, hij liep gelijk. dus ik ben er nog niet achter en ik ben bang dat als hij warm wordt dat hij weer uit gaat vallen.

groet kees
Natuurlijk moet je weten welke bougie erin zit :!: . Dat heet basis. Anders blijf je rommelen.
Wat is er precies allemaal aan onderdelen vernieuwd aan de ontsteking :?:

Enzo

RmC
Berichten: 669
Lid geworden op: 29 nov 2005, 19:26
Locatie: koudekerk aan den rijn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door RmC » 09 feb 2009, 14:19

k--k schreef:warmtegraad bougie weet ik niet zo. merk weet ik ook niet. Ik weet wel dat het blokje toen in de herfstvakantie helemaal gereviseert is door ries van het forum. Ik heb hem trouwens net op school gestart, hij liep gelijk. dus ik ben er nog niet achter en ik ben bang dat als hij warm wordt dat hij weer uit gaat vallen.

groet kees
stond je benzine kraan open op school? zoja, dan denk ik dat er vuil ergens in je tank/benzinekraantje/benzineslang/benzinefilter/filtertje in carburateur zit.

hierdoor loopt je carburateur niet snel vol, en trek de motor deze leeg tijdens het rijden.

als de motor uitvalt wanneer deze opgewarmt is, dan moet je je ontsteking gaan controleren.

misschien water in je bougiedop, en is deze na eentijdje stilstaan weer opgedroogd en doet hij het weer.

succes,
Johan

Gebruikersavatar
k--k
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:16
Locatie: Berkelland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door k--k » 09 feb 2009, 15:29

ga nu weer rijden en dan kijk ik wel wat er gebeurt.
aan de ontsteking zijn sowieso vernieuwd; condensator en contactpunten.

groet kees

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#7 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 feb 2009, 15:30

k--k schreef:ga nu weer rijden en dan kijk ik wel wat er gebeurt.
aan de ontsteking zijn sowieso vernieuwd; condensator en contactpunten.

groet kees
Belangrijkste de zwarte spoel niet. En die geeft gelazer bij warm worden.

Enzo

Gebruikersavatar
Sander.
Berichten: 2161
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40
Locatie: het Westland, bij Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#8 Bericht door Sander. » 09 feb 2009, 15:35

Had dit probleem ook, maandenlang hoofdpijn van gehad, bleek uiteindelijk de bobine te zijn.

Gebruikersavatar
k--k
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:16
Locatie: Berkelland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door k--k » 09 feb 2009, 18:22

Benzine was op :oops: :oops: :oops: :oops:
Lopend met de brommer naar een ktm-winkel, daar 2 taktolie gehaald en toen naar het tankstation gelopen. Daar getankt en gereden. moest eerst warm worden en liep verder goed maar nu werkte ik op het eind van de rit dat hij weer bijna wou uitvallen. Volgens mij is er toch iets met de ontsteking, als ik vol gas geef in zn 1 dan duurt het ff voor dat hij hem pakt. Maar dat kan ook zijn omdat hij nog een beetje koud was (ong 2 uur na het rijden dat gedaan)

groet kees

Gebruikersavatar
pascal
Berichten: 2888
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
Locatie: Vlak bij Lochem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door pascal » 09 feb 2009, 21:39

Maak je carburateur maar eens schoon.

Pascal

Gebruikersavatar
k--k
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:16
Locatie: Berkelland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door k--k » 09 feb 2009, 22:00

heb ik zonet gedaan pascal, ik denk dat je me s'morgens om ongeveer 8 uur wel weer langs hoort komen als het goed is :P

Gebruikersavatar
pascal
Berichten: 2888
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
Locatie: Vlak bij Lochem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door pascal » 09 feb 2009, 23:13

Dan ben ik net wakker,zal er morgen eens op letten.
Suc6

Roland
Berichten: 5116
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 89 keren

#13 Bericht door Roland » 10 feb 2009, 09:39

Misschien zijn de zuigerveren "vastgekleefd" aan de zuiger en lekt hij daar.

Grt, Ro

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 592 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

#14 Bericht door Caspar » 10 feb 2009, 20:59

Heb je niet teveel mengsmeerolie bij de benzine gedaan bij die KTM winkel ? Dan slaat je bougie vet en is het ook afgelopen met de pret.

Kan ook nog zijn dat je tankontluchting niet goed werkt, probeer eens te rijden met een losse tankdop ( wel goed opletten dat je de dop niet verliest of benzine knoeit)
Er kan ook nog water of vuil in je vlotterbakje zitten. Als hij alleen bij nat weer uitvalt, zou ik eens kijken of het mica plaatje achter de ontstekingsspoel zit en of de bougiekap niet nat is.
Maak het zwarte draadje eens los van het kroonsteentje boven de ontsteking en probeer het nog eens.
Uitvallen bij warm wordende motor duid vaak op een gare ontstekingsspoel of gare condensator, maar ik begrijp dat die in orde zouden zijn.

Gebruikersavatar
k--k
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:16
Locatie: Berkelland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door k--k » 10 feb 2009, 21:29

hallo, had vandaag met rijen naar school (ong 2 km gereden) weer dat hij een beetje haperde. daarna was het beter maar ik heb het idee dat hij nog niet helemaal goed loopt. Het duurt ook best lang voordat hij warm is.

Gebruikersavatar
k--k
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:16
Locatie: Berkelland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#16 Bericht door k--k » 10 feb 2009, 21:34

weet trouwens niet of het normaal is dat je een schok krijgt als je de bougie wil testen

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#17 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 feb 2009, 21:35

k--k schreef:weet trouwens niet of het normaal is dat je een schok krijgt als je de bougie wil testen
Wijst op een slecht geïsoleerde kap.

Enzo

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#18 Bericht door Andry » 10 feb 2009, 21:36

Lekke bougie dop,

Met vocht niet goed lopende machine
Laatst gewijzigd door Andry op 10 feb 2009, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#19 Bericht door lampie » 10 feb 2009, 21:36

[quote="k--k"]weet trouwens niet of het normaal is dat je een schok krijgt als je de bougie wil testen[/quot

wel een lekker gevoel ,maar is niet goed.

Gebruikersavatar
mopeddy
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 nov 2006, 21:00
Locatie: Thailand
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#20 Bericht door mopeddy » 10 feb 2009, 21:44

als de bougiedop goed op de bougie zit en de bougie maakt goede aarde met de cilinder! mag je in principe geen schok krijgen! het is moeilijk om het probleem vanaf het forum te analyseren, het liefst breng de brommer ff langs!!! (grapje) , je merkt aan de antwoorden dat het van alles een oorzaak kan hebben, ik zou zeggen koop morgenvroeg ff 2bougies, monteer er een, en neem de andere mee in je gereedschapskist + een bougiesleutel, voor het geval!

Ik dacht ook! als eerste aan de O-spoel, nu denk ik eerder een een defecte bougie! :-k

Suc6 Eddy

Gebruikersavatar
k--k
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 mei 2008, 21:16
Locatie: Berkelland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#21 Bericht door k--k » 10 feb 2009, 22:21

ik zal morgen even kijken, wat is een O-spoel?

Gebruikersavatar
AndreH
Beheerder
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 sep 2007, 22:06
Locatie: 's-Heerenbroek
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door AndreH » 10 feb 2009, 22:22

Ontstekingsspoel

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#23 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 feb 2009, 22:23

k--k schreef:ik zal morgen even kijken, wat is een O-spoel?
Is al eerder door mij gezegt. De zwarte ontstekingsspoel is niet vervangen. En deze is kwetsbaar.

Enzo

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

#24 Bericht door Henk 3bakvoet » 10 feb 2009, 22:33

Blokje is nog geen half jaar geleden gereviseert en de ontsteking is vernieuwd.
Daar zit het probleem, met de nadruk op de ontsteking is vernieuwd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#25 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 feb 2009, 22:40

Henk 3bakvoet schreef:
Blokje is nog geen half jaar geleden gereviseert en de ontsteking is vernieuwd.
Daar zit het probleem, met de nadruk op de ontsteking is vernieuwd.
k--k schreef:ga nu weer rijden en dan kijk ik wel wat er gebeurt.
aan de ontsteking zijn sowieso vernieuwd; condensator en contactpunten.

groet kees
de helft, belangrijkste vergeten.

Enzo

Plaats reactie