Slecht starten en lopen.
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 14:29
- Locatie: Heerde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Slecht starten en lopen.
Hallo,
Ik ben sinds kort in het bezit van een kreidler RS.
Er zit een originele mahle SB 6,3 op, welke is getuned door homoet naar een 6 poorteer.(volgens de vorige eigenaar).
De kreidler heeft een 20mm , een kokusan ontsteking en een homoet 6P.
De brommer start super slecht, en ''verzuipt'' met shoke, en ook als je iets gas geeft. Als ik in een keer gas geef dan slaat de motor dicht, en verder komt de brommer niet op toeren. Er zat sproeier 110 in. Ik heb er vandaag een 90 sproeier in gedaan, en de kreidler loopt al iets beter, maar nog steeds alles behalve goed. Heeft iemand enig idee wat het probleem is?
Groeten, Wouter
Ik ben sinds kort in het bezit van een kreidler RS.
Er zit een originele mahle SB 6,3 op, welke is getuned door homoet naar een 6 poorteer.(volgens de vorige eigenaar).
De kreidler heeft een 20mm , een kokusan ontsteking en een homoet 6P.
De brommer start super slecht, en ''verzuipt'' met shoke, en ook als je iets gas geeft. Als ik in een keer gas geef dan slaat de motor dicht, en verder komt de brommer niet op toeren. Er zat sproeier 110 in. Ik heb er vandaag een 90 sproeier in gedaan, en de kreidler loopt al iets beter, maar nog steeds alles behalve goed. Heeft iemand enig idee wat het probleem is?
Groeten, Wouter
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 14:29
- Locatie: Heerde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 14:29
- Locatie: Heerde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Jawouterrorije schreef:Nu zit ik met het volgende. Mijn RMC heeft op de cilinder hetzelfde nummer als op de rs-->15-43-71/64 40ZN17 A3. Is dit dan ook een SB 2.9?
zelfde nummer als RS
RMC 15.43.71 of 15.4371/64
RS (NL en D) 15.43.99
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 07 jul 2009, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 14:29
- Locatie: Heerde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Jongens,
als wij deze vorige eigenaar moeten geloven dan zou hij met een sproeier 78 ze hele cilinder naar de klote draaien. Dus please alleen wat zeggen als je er echt verstand van hebt!
Mijn advies is wouter: Haal eerst even je cilinder er af en check even wat er aan is gedaan. Klopt het verhaal dat het een 6-poorter is getuned door homoet. Dan zou ik beginnen met sproeier 105. En met stationair sproeier 40. Er zit waarschijnlijk een te grote stationair sproeier in waardoor hij met oppakken verzuipt.
Nog een tip: Draai zo'n zwaar getunde cilinder nooit in 1 keer open maar bouw rustig op. Een beetje melken. Als die eenmaal een beetje op toeren is is die heel erg vel.
Check ook even de stand van je ontsteking!
Succes ermee
we horen het wel
gr Bas
als wij deze vorige eigenaar moeten geloven dan zou hij met een sproeier 78 ze hele cilinder naar de klote draaien. Dus please alleen wat zeggen als je er echt verstand van hebt!
Mijn advies is wouter: Haal eerst even je cilinder er af en check even wat er aan is gedaan. Klopt het verhaal dat het een 6-poorter is getuned door homoet. Dan zou ik beginnen met sproeier 105. En met stationair sproeier 40. Er zit waarschijnlijk een te grote stationair sproeier in waardoor hij met oppakken verzuipt.
Nog een tip: Draai zo'n zwaar getunde cilinder nooit in 1 keer open maar bouw rustig op. Een beetje melken. Als die eenmaal een beetje op toeren is is die heel erg vel.
Check ook even de stand van je ontsteking!
Succes ermee
we horen het wel
gr Bas
- rm-mer
- Berichten: 1679
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 21:37
- Locatie: België
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Volgens mij is je sproeier véél te groot.
Dat hij verzuipt met choke terwijl je je gas toch een beetje open houdt, wijst er ook naar.
Zo te zien viertakt hij ook als je ermee rijdt.
Van het cilindernummer moet je je niets aantrekken, eenmaal getuned heeft dit geen enkele betekenis meer. Of je een 20mm kan monteren ligt eraan hoe de cilinder getuned is, maar 20mm is over het algemeen genoeg voor een snelle 50.
Ik heb een 85 hoofd- en 40 stationair-sproeier in een nieuw originele 23mm bing (zelf samengesteld uit een nieuw 1/23/103 23mm huis, en nieuwe onderdelen van model 1/20/59 met choke) op een 60cc lvs getunede parmakit SB met 6 poorten die boven de 100 loopt, met homoet 6p uitlaat en powerfilter.
Met deze setup kan ik gewoon met gas volledig open in elke versnelling rijden zonder dat hij inhoudt. De bougie is mooi koffie bruin.
Sneller wil dus niet altijd zeggen dat je een grotere sproeier moet hebben dan origineel gemonteerd is geweest.
Vanaf dat er poorten worden bijgemaakt en of timingen veranderd worden, klopt er niets meer van de "fabrieks" opgaven van bing en moet je zelf experimenteren.
Probeer eens met 88-86-85-84-82-80 (wel enkel originele BING sproeiers gebruiken, immitatie is irritatie)
Dat hij verzuipt met choke terwijl je je gas toch een beetje open houdt, wijst er ook naar.
Zo te zien viertakt hij ook als je ermee rijdt.
Van het cilindernummer moet je je niets aantrekken, eenmaal getuned heeft dit geen enkele betekenis meer. Of je een 20mm kan monteren ligt eraan hoe de cilinder getuned is, maar 20mm is over het algemeen genoeg voor een snelle 50.
Ik heb een 85 hoofd- en 40 stationair-sproeier in een nieuw originele 23mm bing (zelf samengesteld uit een nieuw 1/23/103 23mm huis, en nieuwe onderdelen van model 1/20/59 met choke) op een 60cc lvs getunede parmakit SB met 6 poorten die boven de 100 loopt, met homoet 6p uitlaat en powerfilter.
Met deze setup kan ik gewoon met gas volledig open in elke versnelling rijden zonder dat hij inhoudt. De bougie is mooi koffie bruin.
Sneller wil dus niet altijd zeggen dat je een grotere sproeier moet hebben dan origineel gemonteerd is geweest.
Vanaf dat er poorten worden bijgemaakt en of timingen veranderd worden, klopt er niets meer van de "fabrieks" opgaven van bing en moet je zelf experimenteren.
Probeer eens met 88-86-85-84-82-80 (wel enkel originele BING sproeiers gebruiken, immitatie is irritatie)
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 14:29
- Locatie: Heerde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 14:29
- Locatie: Heerde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 14:29
- Locatie: Heerde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 14:29
- Locatie: Heerde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 14:29
- Locatie: Heerde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
De Mahle cilinder is inderdaad bewerkt. De cilinder heeft een 32mm uitlaat, en je kunt zien dat de inlaat is aangepast. Verder zit er ook een aangepaste zuiger bij met aan de bovenkant twee gaatjes. Gister heb ik ook een 17mm bing geprobeerd met een veel kleine sproeier. Het blok pakte snel aan en liep al een stuk beter, maar nog niet naar behoren. Ik krijg er geen vermogen uit, en de motor heeft nog steeds de neiging om te verzuipen. Kan iemand op basis van deze gegevens ongeveer de sproeiermaat bepalen? Als ik ongeveer de sproeier maat weet, dan kan ik aan de fijna afstelling beginnen.
Groeten, Wouter
Groeten, Wouter
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
20mm Bing met stationair 40 en hoofd vanaf 100 minimaal!
Ook wil ik een foto van je carters zien en kijken of ze zijn aangepast
Ook even vermelden welke bougie je erin hebt zitten.
Draai eerst helemaal de luchtschroefdicht en begin met 2 slagen open draaien en vanaf dan kijken hoe die oppakt en anders een beetje uitdraaien!
we horen het wel
gr Bas
Ook wil ik een foto van je carters zien en kijken of ze zijn aangepast
Ook even vermelden welke bougie je erin hebt zitten.
Draai eerst helemaal de luchtschroefdicht en begin met 2 slagen open draaien en vanaf dan kijken hoe die oppakt en anders een beetje uitdraaien!
we horen het wel
gr Bas